abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:46:30 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99408080
quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)jspraak-wilders.html

Schalken kritisch op vrijspraak Wilders

Laatste update: 13 juli 2011 10:43 info

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft veel fouten gemaakt in de zaak tegen PVV-leider Geert Wilders.

"Vrijspreken voor sommige uitspraken was moeilijker dan veroordelen", zegt de onlangs bij het gerechtshof opgestapte raadsheer Tom Schalken woensdag in een interview in De Pers.

Daarin wordt zijn nieuwe boek, Het Eetcomplot, besproken.

Symbool

Schalken haalt De Groene Amsterdammer aan, waarin stond dat de rechtbank 'wel erg haar best' heeft gedaan om vrij te spreken.

De rechtbank maakt volgens hem een 'gekunsteld' onderscheid tussen het beledigen van een symbool van een religie en het beledigen van gelovigen. Dat zouden mensen niet begrijpen.

De rechtbank zou zijn gebogen voor beeldvorming en er zou geen regie zijn gevoerd. "Er werd naar mijn mening over een uitzending van Nieuwsuur gevraagd. Die hoef ik helemaal niet te geven als getuige."

Rechters die rechter-commissaris zijn geweest, zouden schande spreken van wat er is gebeurd.

Belangrijke vraag

Een belangrijke vraag voor de rechterlijke macht is volgens Schalken hoeveel samenleving in de rechtszaal moet worden toegelaten. Volgens hem had de rechtbank de getuigen niet over het beruchte etentje moeten horen.

"Er lag al een rapport van de rijksrecherche, waarin stond dat er niets aan de hand was." Dat had de rechtbank volgens hem moeten uitleggen voor de camera's.

Etentje

Door het beruchte etentje bij journalist Bertus Hendriks werd de rechtbank in het proces vervangen. Schalken zou daar arabist Hans Jansen hebben geprobeerd te beïnvloeden.

Schalken zegt dat hij pas die avond hoorde dat Jansen al over drie dagen zou worden gehoord. "Toen dacht ik: nee, hier moet ik echt… Maar wat moet je doen, moet je weglopen?"

In zijn boek noemt hij Jansen onder meer een 'pathologische griezel'. Hij zou de oorzaak zijn geweest van alle ellende. Moszkowicz zou een 'in de media getrainde showadvocaat' zijn die poppenkasten opvoert. "Ik kan veel ergere dingen zeggen", stelt hij in het interview.

Primeurtje

Zo zou hij een primeurtje kunnen geven waarmee Moszkowicz 'volledig onderuitgaat'. "Maar ik wil me niet verlagen tot dat niveau." Ook zegt hij eigenlijk niet veel kritiek op Moszkowicz te hebben. Het verweer dat hij voerde zou hij 'op zich' volkomen juist hebben gedaan.

Elf dagen geleden kondigde Schalken in NRC handelsblad aan op te stappen vanwege de ophef over zijn rol in de zaak. Hij stelde dat de rechtbank hem 'schandalig' had behandeld.
quote:
Moszkowicz zou een 'in de media getrainde showadvocaat' zijn die poppenkasten opvoert. "Ik kan veel ergere dingen zeggen", stelt hij in het interview.

Primeurtje

Zo zou hij een primeurtje kunnen geven waarmee Moszkowicz 'volledig onderuitgaat'. "Maar ik wil me niet verlagen tot dat niveau."
Slimme so called slip of the tongue. Daar ben ik nu wel benieuwd naar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_99408208
Alsof Tom Schalken nog geloofwaardig is :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99408214
quote:
Zo zou hij een primeurtje kunnen geven waarmee Moszkowicz 'volledig onderuitgaat'. "Maar ik wil me niet verlagen tot dat niveau."
Dan moet hij die primeur geven of zijn suggestieve bek houden.
pi_99408774
quote:
Moszkowicz zou een 'in de media getrainde showadvocaat' zijn die poppenkasten opvoert. "Ik kan veel ergere dingen zeggen", stelt hij in het interview.
Haha, die opmerking zou mij totaal helemaal nada, noppes boeien. Schelden doet me niets.

quote:
Ik zou net zo publiekelijk vragen wat dan wel. En dan wel zo inkleden dat iedereen je heeft gehoord, zodat ze hem niet meer serieus nemen i.p.v zich afvragen wat dat is.

Weet niet of je als advocaat nog iets met die laster kan :Y)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99415049
Binnenkort op de kieslijst bij de PvdAD66?
pi_99416004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:04 schreef paddy het volgende:

Ik zou net zo publiekelijk vragen wat dan wel. En dan wel zo inkleden dat iedereen je heeft gehoord, zodat ze hem niet meer serieus nemen i.p.v zich afvragen wat dat is.

Weet niet of je als advocaat nog iets met die laster kan :Y)
Voor laster kan hij aangifte doen. Maar dat durft hij niet als hij het zou willen, want dan komen er wat vervelende feiten naar boven. Moszkowicz staat aanzienlijk beter bekend onder RTL Boulevardkijkers dan onder de mensen die zijn werk wel echt kunnen beoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99416204
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan moet hij die primeur geven of zijn suggestieve bek houden.
Als je echt zo'n primeurtje hebt dan geef je die wel. Dit is gewoon triest. Dit is gewoon Schalken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99416253
Tom fuckin` Schalken :') Die man zou zichzelf moeten deporteren naar een tropisch eiland en zijn paspoort moeten verbranden, beroepsidioot dat het er is.
pi_99416330
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:17 schreef Scorpie het volgende:
Tom fuckin` Schalken :') Die man zou zichzelf moeten deporteren naar een tropisch eiland en zijn paspoort moeten verbranden, beroepsidioot dat het er is.
Want?
pi_99416506
Dat mensen dit allemaal precies volgen. Zó slaapverwekkend eigenlijk. :O

Al dat gezeur over een etentje.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:29:46 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99845978
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ljoen-aan-belasting/
23 juli 2011, 07:27

Moszkowicz ontdook minstens miljoen aan belasting

Advocaat Bram Moszkowicz heeft tussen 2003 en 2006 voor meer dan een miljoen euro belasting ontdoken. Vorig jaar heeft hij van de belastingdienst een boete en een naheffing gekregen voor de niet opgegeven inkomsten. Het vermoeden is dat het gaat om contante betalingen van cliënten waarvan hij maar een deel administratief heeft verwerkt, hebben ingewijden aan NRC Handelsblad verteld. De belastingdienst doet volgens hen ook onderzoek naar de periode 2007-2010.

Om er zeker van te zijn dat Moszkowicz de schuld betaalt, heeft de fiscus een hypotheek van 1 miljoen euro gekregen op zijn kantoorpand aan de Herengracht. Deze hypotheek is op 10 mei vorig jaar gevestigd blijkt uit een akte van het kadaster.

Bij de overeenkomst met de belastingdienst zijn broers David en Max Moszkowicz betrokken omdat zij samen de maatschap Moszkowicz Advocaten vormen. Het kantoor is eigendom van de maatschap, die een naheffing heeft gekregen voor omzetbelasting, zo staat in de akte.

Moszkowicz zegt dat de maatschap Moszkowicz „een zakelijk geschil” heeft met de Belastingdienst. „Dat de Belastingdienst hangende een geschil om zekerheid vraagt is volstrekt normaal en zegt niets over de juistheid van het standpunt van de Belastingdienst. Dat is dus een standaard procedure. Uw bronnen hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt.”

Lees het achtergrondverhaal in NRC Handelsblad of de digitale editie (alleen voor abonnees)

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ljoen-aan-belasting/
Heeft Tom uit de school geklapt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:35:23 #12
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_99846151
Ik zou mijn hand niet in het viir steken voor Moszkowicz, maar wat vage suggesties uiten zonder details is ook erg min.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:04:19 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99849945
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heeft Tom uit de school geklapt?
Kom nou, dat is al maanden, zo niet langer, bekend.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')