abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99401345
Juli:
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
07 september 2011: Mevr_Mus(Jongetje)
08 september 2011: Wickie
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa (Jongen)
29 september 2011: Aoraki
29 september 2011: Bass-Miss

Oktober
06 oktober 2011: Scorpionsworld
19 oktober 2011: Kleurdoos (jongen)
22 oktober 2011: Susie(meisje)
22 oktober 2011: Nirak(jongen)

November
04 november 2011: meissie1595(jongen)
08 november 2011: Jipster
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
16 november 2011: TimeJumper (jongen)
18 november 2011: Vlindur (Jonkje)
20 november 2011: GreatWhiteSilence
20 november 2011: Miss-Jones25 (Meisje)
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend(meisje)
30 november 2011: Capricia

December
8 december 2011: SummerBreeze
13 december 2011: Poezebeest
13 december 2011: Sayenne
25 december 2011: Deepfreeze
27 december 2011: tweeoogje
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy
04 januari 2012: Soempie
07 januari 2012: Kyara
28 januari 2012: IslaBonita
29 januari 2012: Fee-nix

11 februari 2012: CrazyMoon
16 februari 2012: klavertje-4

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_99401348
My first topic ;-)

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Met mn meisje gaat het goed. Met mij minder, lichaam doet pijn,bed rust is echt niets voor me, maar als ik alleen al naar de wc loop heb ik gelijk een harde buik, en last van een dip, kan eigenlijk niets hebben nu, van niemand, mn familie niet, mn vriend niet. Het is soms gewoon moeilijk positief te blijven, en hun zeggen 100 x op een dag dat je positief moet blijven en daar heb je t dan opgegeven moment wel mee gehad. Weet dat dit moet voor mn meisje, hoop op een goede nacht en me morgen wat beter te voelen :$
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:07 schreef Keshet het volgende:
Ik hoor mijn naam? :D :+

Yup, Emma is gehaald met 26 weken en 4 dagen. Ze had een gigantische groeiachterstand die ontdekt werd (na aandringen van mijn kant) bij 24 weken. Allerlei controles gehad zoals bloedonderzoeken, tig echo's, vruchtwaterpunctie etc. Daar kwam niks bijzonders uit behalve dat de navelsteng en placenta niet helemaal ok waren.
Met exact 26 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis. De dag ervoor heb ik een 1e longrijpingsspuit gehad en op de dag van opname de tweede.
Na drie dagen ben ik weer naar huis gegaan; de CTG's waren steeds goed en ik vond het een hel om in het ziekenhuis te liggen tussen alle zeurende vrouwen die ingeleid werden. :+ De afspraak was dat ik twee keer per dag langs zou komen voor een CTG en dat ik bij het minste teken van achteruitgang weer opgenomen zou worden.
De dag daarna crashte Emma tijdens een CTG en 4 minuten later lag ik op de OK. Niet lang daarna werd Emma dus geboren; 450 gram schoon aan de haak.

Emma in soort van boterhamzakje onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste twee maanden ging het op maar ook erg vaak af. Heel langzaam was er een stijgende lijn te zien en na 2,5 maand mocht ze van de IC af. In totaal heeft ze 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.

De 'behandelgrens' ligt momenteel op 24 weken zwangerschapsduur en zo'n 500 gram als minimaal gewicht. Let wel, dat is de behandelgrens, dat is dus geen garantie op een levend en gezond kindje. (De verschillende ziekenhuizen in Nederland hanteren soms afzonderlijk net iets andere richtlijnen.)
Een (flink) gedeelte van de kindjes die extreem prematuur of dysmatuur geboren worden komt te overlijden. Soms al tijdens de geboorte, soms vlak erna maar soms ook pas maanden later.
Een groot percentage van de kinderen die zo vroeg geboren wordt en het overleeft houdt er in meer of mindere mate iets aan over. Dat kan een klein iets zijn maar ook een groot iets.

De tijd die je kindje in het ziekenhuis door moet brengen is zwaar, continue, voor het kindje, voor de ouders en voor iedereen om hen heen.
Als je het geluk hebt dat je kindje het overleeft en dat je het mee naar huis mag nemen dan is de start thuis vaak ook niet makkelijk.
Met een beetje pech is je zwangerschapsverlof al voorbij voordat je kindje thuis is.

Een vroeggeboorte hoeft natuurlijk niet een en al narigheid te zijn, al ligt dat ook ontzettend aan hoe het gaat ect. Ik heb ontzettend mooie momenten in het ziekenhuis gehad. O+

De eerste keer dat ik E. vast kon houden, zeven dagen na haar geboorte, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]

Danoontjesmonstertje nu:
[ afbeelding ]

Ik weet dat dit een vrij bot stukje is maar ik kan en wil het niet mooier maken dan het is. :*

MissJones, ik kom steeds even spieken als ik zie dat je gepost hebt. Ik vind je ongeloofelijk sterk. :*
Word je in het ziekenhuis voorbereid op een eventuele vroeggeboorte? Je ligt in een academisch ziekenhuis neem ik aan? Je kunt misschien vragen of je met bed en al alvast een kijkje op de IC mag nemen. :* Als je vragen hebt mag je me altijd PM'en he. Dat geldt voor iedereen trouwens.
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:51:54 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99401529
Wat een wonderlijk verhaal, Keshet! Mijn mond viel open toen ik de foto's zag!

MJ, Heel begrijpelijk. Iedereen zegt (terecht) wat ze denken het beste is voor jou en je dochtertje, maar soms wil je ook ff gewoon horen/roepen dat het verdomd moeilijk is allemaal. :*
pi_99401579
Jeetje Miss J, wat heb jij het zwaar :( het is allemaal voor de kleine, maar ik kan me voorstellen hoe gek je ervan wordt.

Toen ik de foto van Keshet aanklikte schoot ik even vol hoor! Jeetje wat ontzettend klein en fragiel, dat moet ook ontzettend slopen zijn geweest al die tijd... Maar het doet je wel weer realiseren hoe belangrijk het is dat je beebje zo lang mogelijk in je buik blijft zolang daar een goed klimaat heerst..

En Keshet, wat een mooi meisje is het nu! Ik hoop dat ze er niet te veel aan over gehouden heeft en dat ze een gelukkig mens wordt :)
pi_99401621
Nou had gister gewoon een dip en kon niet zoveel hebben van de mensen om me heen. Maar ze hebben wel gelijk, positief blijven denken is het beste. Dus al moet ik nog weken zo liggen als ik in ruil daarvoor mn meisje gezond op de wereld kan brengen moet het maar zo. En heb alleen maar lieve mensen om me heen die het goed bedoelen ddus was niet echt eerlijk van me zo bot naar ze te doen.
pi_99401653
MJ: tuurlijk is dat zo en dat weet je zelf ook wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer kunt horen als iedereen dat tegen je zegt. Ik bedoel, je hebt zoveel op je dak gehad, het is echt niet gek als je er even door heen zit hoor. Eerder menselijk. Je kunt niet ALTIJD positief zijn. :*
pi_99401673
Wat een prachtig doch rauw stukje Keshet, en wat heb je een prachtige meid gekregen O+
Daar kun je met recht trots op zijn :)

@MJ: Heel veel sterkte met het volhouden en positief blijven voor je kleine grote meid. Wat een mooie naam voor jullie kleine engel. Ik blijf voor je duimen dat je grote meisje nog lekker lang mag blijven zitten en groeien.

Vandaag naar de VK. Eens zien of we iets met de klachten kunnen.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:02:27 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99401677
Je mag gewoon ook balen dat je in het zkh ligt en dat je niet weet waar je aan toe bent. En dat een van de meisjes niet meer leeft. Natuurlijk ga je je best doen maar je mag ook gewoon verdriet hebben. Heel veel sterkte.
pi_99401729
MJ, ik kan me voorstellen dat je even een dip had. Als je zoveel moet liggen, kun je ook over alles nadenken. Heb je wel wat afleiding? (tv, internet)
Elke dag is er weer eentje die je meisje meer kans geeft. Sterkte :*

Keshet, wat een foto's. Had ze eerder wel gezien, maar ze maken nu ik een kleintje in mijn buik heb nog meer indruk dan destijds. Wat ontzettend fijn dat het nu een vrolijk danoontjesmonster is!
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:23:49 #10
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_99402002
MJ heel veel sterkte de komende weken. Begrijpelijk hoor, hoe je je nu voelt. Het gaat ook allemaal klote en het is niet de fijne zwangerschap waar je op hoopt.

Keshet wat een minimensje! Goed om te zien dat het dus wel allemaal goed kan komen.

Scorpionsworld succes bij de VK vandaag, ik hoop dat ze geruststellend kan zijn.

Zelf ook naar de VK over een uurtje. Hartje luisteren! :).
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2011 @ 09:26:55 #11
43556 miss_dynastie
pi_99402057
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Nou had gister gewoon een dip en kon niet zoveel hebben van de mensen om me heen. Maar ze hebben wel gelijk, positief blijven denken is het beste. Dus al moet ik nog weken zo liggen als ik in ruil daarvoor mn meisje gezond op de wereld kan brengen moet het maar zo. En heb alleen maar lieve mensen om me heen die het goed bedoelen ddus was niet echt eerlijk van me zo bot naar ze te doen.
Maar deze hele situatie is oneerlijk, ik vind dat je je best af en toe mag laten gaan hoor... natuurlijk bedoelt iedereen het goed, maar dat wil niet zeggen dat je het niet verschrikkelijk zwaar mag vinden. Ik hoop dat je de zon een beetje door de wolken heen ziet schijnen :*
pi_99402163
26 wk!
pi_99402213
sterkte miss jones :*

positief blijven is makkelijker gezegd dan gedaan. hou vol en hou de moed erin!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:39:24 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99402298
MJ, moeten ze nu de weeën remmen en je in observatie houden tot het levensvatbaar is, of kan het allemaal weer beteren komende dagen/weken? Indien he eerste, hoe lang hebben ze vooropgesteld?
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:56:34 #15
30252 Soempie
Procreating
pi_99402717
MJ, logisch dat je momenten hebt waarbij je niet zoveel van de mensen om je heen kunt hebben en dat je dan bot uit de hoek kunt komen. Ik denk (en hoop) dat de mensen in je omgeving daar wel begrip voor hebben. Het is nogal wat wat jij/jullie voor je kiezen krijgt. Ik begrijp dat je positief en sterk wilt blijven, maar dat kan en lukt niet altijd natuurlijk. Hoe gaat het met je man? Hoe houdt hij zich, dat vroeg ik me al een aantal dagen af. En ik wil nog zeggen dat ik de naam van jullie meisje heel mooi vind. Sterkte. :*

Keshet, wat ongelooflijk. Ik zat hier net met tranen over m'n wangen de foto's te bekijken. Echt goed om die foto van nu te zien, dat ze het hartstikke goed doet. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_99402815
omg die foto van Emma...in die zakje...ik heb kippenvel!!! wat een wonder kind O+ O+

miss-jones: moet je perse bed rust in het zh houden? of kan het ook thuis?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99403250
Ik had je post helemaal gemist MJ, Wat een mooie naam :)!
pi_99403313
Nee moet hier, heb allang gevraagd of het niet thuis mag aangezien ik 10 min bij t ziekenhuis vandaan woon. Maar dat mag niet, want toen ik opgenomen werd was mn cervix 2.4 cm en gister 2.0 en als ik een harde buik heb is het nog maar 1.2 cm.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:47:49 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99404119
Wat is cervix :@ En zijn die getallen dan goed MJ?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99404167
Meld :+ Gister nog even HP uitgezeten vanaf 00:01 :)

Nog niets bij Aventura? O-)
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:52:38 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99404269
Cervix is baarmoederhals Susie!

Geen naderende bevalling hier.
pi_99404294
@ susie dat is je baarmoederhals. En nee die getallen zijn niet goed, moet juist meer worden, en door bedrust moet het weer meer worden. En aangezien ik bij alleen naar de wc lopen al een harde buik heb mag en kan ik niets nu.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:56:15 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_99404368
miss jones, wat een rotsituatie. :{ ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. heb je iets om de tijd te doden tijdens al dat niks-doen? (tip: kom hier kijken en leer haken! :) )
in de haak.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:57:35 #24
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_99404414
Is het niet dat hoe korter de baarmoederhals is, dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Dat is mij vorige week verteld door de vk?

Bij mij word met 20wkn ook de baarmoederhals opgemeten. Als deze (te) kort is, hebben we de keuze mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek of extra hormonen (ik meen progrestron) invloed hebben op de kans op vroeggeboorte.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:59:54 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99404477
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:53 schreef miss-jones25 het volgende:
@ susie dat is je baarmoederhals. En nee die getallen zijn niet goed, moet juist meer worden, en door bedrust moet het weer meer worden. En aangezien ik bij alleen naar de wc lopen al een harde buik heb mag en kan ik niets nu.
Voel me echt een beetje een dombo nu. En verdorie, waarom wordt het dan niet meer nu! Even een dikke knuffel voor je!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')