quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Met mn meisje gaat het goed. Met mij minder, lichaam doet pijn,bed rust is echt niets voor me, maar als ik alleen al naar de wc loop heb ik gelijk een harde buik, en last van een dip, kan eigenlijk niets hebben nu, van niemand, mn familie niet, mn vriend niet. Het is soms gewoon moeilijk positief te blijven, en hun zeggen 100 x op een dag dat je positief moet blijven en daar heb je t dan opgegeven moment wel mee gehad. Weet dat dit moet voor mn meisje, hoop op een goede nacht en me morgen wat beter te voelen :$
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:07 schreef Keshet het volgende:
Ik hoor mijn naam?![]()
![]()
Yup, Emma is gehaald met 26 weken en 4 dagen. Ze had een gigantische groeiachterstand die ontdekt werd (na aandringen van mijn kant) bij 24 weken. Allerlei controles gehad zoals bloedonderzoeken, tig echo's, vruchtwaterpunctie etc. Daar kwam niks bijzonders uit behalve dat de navelsteng en placenta niet helemaal ok waren.
Met exact 26 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis. De dag ervoor heb ik een 1e longrijpingsspuit gehad en op de dag van opname de tweede.
Na drie dagen ben ik weer naar huis gegaan; de CTG's waren steeds goed en ik vond het een hel om in het ziekenhuis te liggen tussen alle zeurende vrouwen die ingeleid werden.De afspraak was dat ik twee keer per dag langs zou komen voor een CTG en dat ik bij het minste teken van achteruitgang weer opgenomen zou worden.
De dag daarna crashte Emma tijdens een CTG en 4 minuten later lag ik op de OK. Niet lang daarna werd Emma dus geboren; 450 gram schoon aan de haak.
Emma in soort van boterhamzakje onder spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste twee maanden ging het op maar ook erg vaak af. Heel langzaam was er een stijgende lijn te zien en na 2,5 maand mocht ze van de IC af. In totaal heeft ze 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.
De 'behandelgrens' ligt momenteel op 24 weken zwangerschapsduur en zo'n 500 gram als minimaal gewicht. Let wel, dat is de behandelgrens, dat is dus geen garantie op een levend en gezond kindje. (De verschillende ziekenhuizen in Nederland hanteren soms afzonderlijk net iets andere richtlijnen.)
Een (flink) gedeelte van de kindjes die extreem prematuur of dysmatuur geboren worden komt te overlijden. Soms al tijdens de geboorte, soms vlak erna maar soms ook pas maanden later.
Een groot percentage van de kinderen die zo vroeg geboren wordt en het overleeft houdt er in meer of mindere mate iets aan over. Dat kan een klein iets zijn maar ook een groot iets.
De tijd die je kindje in het ziekenhuis door moet brengen is zwaar, continue, voor het kindje, voor de ouders en voor iedereen om hen heen.
Als je het geluk hebt dat je kindje het overleeft en dat je het mee naar huis mag nemen dan is de start thuis vaak ook niet makkelijk.
Met een beetje pech is je zwangerschapsverlof al voorbij voordat je kindje thuis is.
Een vroeggeboorte hoeft natuurlijk niet een en al narigheid te zijn, al ligt dat ook ontzettend aan hoe het gaat ect. Ik heb ontzettend mooie momenten in het ziekenhuis gehad.![]()
De eerste keer dat ik E. vast kon houden, zeven dagen na haar geboorte, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Danoontjesmonstertje nu:
[ afbeelding ]
Ik weet dat dit een vrij bot stukje is maar ik kan en wil het niet mooier maken dan het is.![]()
MissJones, ik kom steeds even spieken als ik zie dat je gepost hebt. Ik vind je ongeloofelijk sterk.![]()
Word je in het ziekenhuis voorbereid op een eventuele vroeggeboorte? Je ligt in een academisch ziekenhuis neem ik aan? Je kunt misschien vragen of je met bed en al alvast een kijkje op de IC mag nemen.Als je vragen hebt mag je me altijd PM'en he. Dat geldt voor iedereen trouwens.
Maar deze hele situatie is oneerlijk, ik vind dat je je best af en toe mag laten gaan hoor... natuurlijk bedoelt iedereen het goed, maar dat wil niet zeggen dat je het niet verschrikkelijk zwaar mag vinden. Ik hoop dat je de zon een beetje door de wolken heen ziet schijnenquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Nou had gister gewoon een dip en kon niet zoveel hebben van de mensen om me heen. Maar ze hebben wel gelijk, positief blijven denken is het beste. Dus al moet ik nog weken zo liggen als ik in ruil daarvoor mn meisje gezond op de wereld kan brengen moet het maar zo. En heb alleen maar lieve mensen om me heen die het goed bedoelen ddus was niet echt eerlijk van me zo bot naar ze te doen.
Voel me echt een beetje een dombo nu. En verdorie, waarom wordt het dan niet meer nu! Even een dikke knuffel voor je!quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:53 schreef miss-jones25 het volgende:
@ susie dat is je baarmoederhals. En nee die getallen zijn niet goed, moet juist meer worden, en door bedrust moet het weer meer worden. En aangezien ik bij alleen naar de wc lopen al een harde buik heb mag en kan ik niets nu.
Jaaa daarom moet MissJones ook blijven liggenquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:57 schreef NotTheSame het volgende:
Is het niet dat hoe korter de baarmoederhals is, dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Dat is mij vorige week verteld door de vk?Bij mij word met 20wkn ook de baarmoederhals opgemeten. Als deze (te) kort is, hebben we de keuze mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek of extra hormonen (ik meen progrestron) invloed hebben op de kans op vroeggeboorte.
Volgens mij kwam mijn post niet over zoals hij bedoeld wasquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:57 schreef NotTheSame het volgende:
Is het niet dat hoe korter de baarmoederhals is, dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Dat is mij vorige week verteld door de vk?
Bij mij word met 20wkn ook de baarmoederhals opgemeten. Als deze (te) kort is, hebben we de keuze mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek of extra hormonen (ik meen progrestron) invloed hebben op de kans op vroeggeboorte.
Ja sorry ik was ook wat kort door de bochtquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Jaaa daarom moet MissJones ook blijven liggen
dat lijkt me toch niet TJ, tenzij je je daar weer heeeeel druk over gaat maken, maar dat lijkt me ook niet. Komt door het klote weer ook, daar wordt niemand vrolijk van.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:27 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Maar het was niet te stoppen een hele middag en avond lang en nu maak ik me weer zorgen om de beeb omdat ik zo'n rare mood heb of dat invloed op hem heeft.
quote:
quote:
Nou 3x scheepsrecht dan zal dat het wel zijn. Om simpel van te worden zeg ik nu stoer, nu de bui een beetje weg is.quote:
Ik had ook een afsprak met 11w4d, de dag ervoor had ik nog een goede echo! maar het duurde even voordat de vk het hartje had gevonden, ik was totaal niet ongerust ofzo maar ze keek beetje moeilijk en probeerde me gerust te stellen! nou goed na 5 minutjes zei ze dat ik mijn benen omhoog moet zetten en ja hoor daar was ze bij mijn schaambot! heel snel...toen zwom ze weer weg!quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:30 schreef Fee-nix het volgende:
Ik ga het vanavond denk ik weer even proberen Oognip... maar nogmaals: ik maak me geen zorgen hoor. Ze zei al dat het met die termijn heel lastig is. Ik heb gewoon meer doorzettingsvermogen.
ben ik volledig mee eens!quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:19 schreef octopussy het volgende:
Lang niet elke verloskundigepraktijk heeft echo-apparatuur. Hier moet je voor een echo naar het ziekenhuis, dus die drempel ligt dan wel wat hoger. Vind het alleen wel een beetje suf als de vlos nog geen hartje kan horen terwijl je dat thuis wel al kan. Moet ze toch even beter haar best doen.
Heb mijn moeder en zusje (en partner natuurlijk) wel meegenomen naar de 20 weken echo. Wel duidelijk gemaakt dat het een medische echo is...en dat er ook niet zo leuk nieuws verteld kan worden. Dat is voor mij echt de max. Geen moeders of zussen bij de bevalling voor mijquote:Op woensdag 13 juli 2011 20:30 schreef Susie het volgende:
Iemand vroeg laatst op een verjaardag aan mijn zus of ze erbij mocht zijn? Ik dacht echt wtf? Waarom zou mijn zus bij mijn bevalling zijn? Misschien stoot ik hier iemand voor zijn neus, sorry daarvoor, ik ben best close met mijn zus, die gaat straks ook een dagje oppassen, maar dat vind ik toch iets te ver gaan. hier zowel geen moeder als schoonmoeder meer
Misschien moet je gewoon naar het toilet?quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:35 schreef bitterend het volgende:
Pff je zus op je bevalling...nee dankje![]()
alleen mijn man mag er zijn, andere mensen moeten maar wachten tot zowel ik als kind schoongepoetst zijn
humm trouwens denk dat ik ook harde buiken heb, alleen ik hoor dat het niet pijnlijk is?? hier wel hoor...krampen
Mja, dan vind ik dan op zich nog logisch BJ. Om het nou alleen te doen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmm ik wilde ook nooit iemand anders bij mijn bevalling hebben; maar heb nu wel een backupplan..
mijn eerste bevalling, duurde vanaf begin tot einde, 1 uur en 48 minuten.. T werkt in groningen, moet 2x een kwartier fietsen en zit 3 kwartier in de trein.. (dus 1 uur en 15 minuten)... mocht mijn bevalling beginnen als T aan het werk is; dan komt mijn vader van zijn werk om Evie op te vangen; en komt mijn moeder om mij te steunen...
mocht T dan nog niet op tijd zijn gearriveerd, dan wil ik wel graag dat mijn moeder er bij is...
(terwijl ik ook altijd heeeel stellig hierin was...)
Dat is zeker begrijpelijk!!quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmm ik wilde ook nooit iemand anders bij mijn bevalling hebben; maar heb nu wel een backupplan..
mijn eerste bevalling, duurde vanaf begin tot einde, 1 uur en 48 minuten.. T werkt in groningen, moet 2x een kwartier fietsen en zit 3 kwartier in de trein.. (dus 1 uur en 15 minuten)... mocht mijn bevalling beginnen als T aan het werk is; dan komt mijn vader van zijn werk om Evie op te vangen; en komt mijn moeder om mij te steunen...
mocht T dan nog niet op tijd zijn gearriveerd, dan wil ik wel graag dat mijn moeder er bij is...
(terwijl ik ook altijd heeeel stellig hierin was...)
Dan ga ik het zeker aankaarten, mannnnnnn, voel me echt een oud wijf als ik op sta!quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:42 schreef bitterend het volgende:
Susie ik was bij de fysio door de doos pijn! ik heb oefeningen gekregen en ze helpen wel![]()
Deepfreeze: oh, groeispurt! misschien is dat het! denk dat de pijn echt van mijn baarmoeder komt
Je bedoeld Susiequote:Op woensdag 13 juli 2011 20:55 schreef Nirak het volgende:
Ik loop ook bij fysio voor m'n bekken. Het helpt alleen niet.. Nouja, eigenlijk wel, want het wordt niet in een heel rap tempo erger, dus het is dankzij fysio enigszins gestabiliseerd.
Maar gewoon aan je huisarts vragen Bitterend
das dan weer het voordeel van een dreumes hebbenquote:Op woensdag 13 juli 2011 21:13 schreef Aventura het volgende:
In jouw situatie snap ik het wel Bj!
Hilliebillie, mijn ritme is precies zo. Het is bb mijn natuurlijke ritme. Als de baby er straks is moet ik de boel weer drastisch omgooien.
Als ik weer ga werken komt mijn regelmaat weer terug. Dan is het gewoon madiwodo om 7 uur (ws. eerder, ligt aan de baby) op. Het enige verschil met hiervoor is dat ik dat met de kleine nu op vrijdag, zaterdag en zondag ook zal moetenquote:Op woensdag 13 juli 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
das dan weer het voordeel van een dreumes hebbenik ben vanaf een uur of 9 erg actief... tot een uurtje of 14, dan rusten, en dan nog ff hard door tot 20 uur, waarna ik vaak moe op de bank beland met de benen omhoog...
dus waar ik nooit ritme had, door onregelmatige diensten; heb ik nu echt regelmaat... best lekker!
(doch vermoeiend)
Daar heb ik ook last van, zo irritant! En zoveel buik heb ik nog niet eens.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:35 schreef Nirak het volgende:
Mijn buik begint publiek bezit te worden. Dat denkt men tenminste, maar daar ben ik het niet mee eens.
Hebben ze ook t shirts met de tekst afblijven?
Jep, maar geen idee wat Azm is... Ik woon pas 7 jaar ofzo in ehvquote:Op woensdag 13 juli 2011 23:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Nirak woont in ehv? Liep van de week bij diagnostiek voor u.. Ik moest om de hoek daar zijn bij Azm gebeuren
Als je borstvoeding geeft ben je altijd de lul.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als ik weer ga werken komt mijn regelmaat weer terug. Dan is het gewoon madiwodo om 7 uur (ws. eerder, ligt aan de baby) op. Het enige verschil met hiervoor is dat ik dat met de kleine nu op vrijdag, zaterdag en zondag ook zal moetenik heb al wel met manlief afgesproken dat we elkaar ieder 1 keer per week uitslapen gunnen. Voor zover dat mogelijk is dan
Ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:14 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind dit weer heerlijk, maar heb dan ook echt een hekel aan zon
Ik woon in het centrum van ehv, en ik denk dat zowel mmcv als mmce even dichtbij zijn, al is mmcv voor mijn gevoel dichterbij, gewoon heel lang rechtdoor (hoogstraat, mecklenburgstraat, langs de moskee en dan zit je al in veldhoven) . Dus ik ben daar ook 2 keer bevallen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef hilliebillie het volgende:
Gelukkig mj dat ze dadelijk weer verhuisd, lijkt me idd erg confronterend!
Wat wonen hier trouwens veel mensen in en rond ehv als ik dat zo lees, ik ook in de buurt, voor m'n bevalling moet ik trouwens naar mmc in vhv, want dat dien ze niet in ehv in t mmc hoorde ik laatst, lijkt me erg onpraktisch als je in ehv zelf woont. Voor mij is vhv ook wel een stuk dichter bij trouwens. Maar ben wel benieuwd hoe dat voor de eindhovenaren is of gaan die allemaal naar het andere ziekenhuis mocht dat nodig zijn?
Vond het iig een erg apart verhaal, (zeker aangezien ik wel af en toe in ehv op controle moet bij de gyn, doe dat dan ook allemaal in vhv lijkt me..
Verder niet zo'n boeiend verhaal maar vroeg het me gewoon ff af met al die mensen uit regio ehv..
Inderdaad gelukkig, kan het me helemaal voorstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:16 schreef miss-jones25 het volgende:
Ja ze hebben net verteld dat zij straks naar een andere kamer gaat.
gelukkig
Ja, die bestaat ook nog.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef Aoraki het volgende:
Ik ga gewoon naar het Catherina ziekenhuis, die bestaat ook nog, he?
Dekentje checkquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens.Alleen wel vervelend dat ik straks op de fiets naar m'n werk moet. Met dit weer lekker thuis zitten: dekentje, boek of film, heerlijk.
haha plus dat nu op de geboorte-akte van mijn kinderen Veldhoven staat. Gelukkig zijn wie niet zo Eindhovenfiel dat we daar over vallen. Sterker nog, we hebben nu een huis in Vhv gekochtquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:32 schreef NotTheSame het volgende:
miss-jones... Fijn dat ze naar een andere kamer verhuist... Okee zij kan er niks aan doen, maar ik kan me jouw gevoelens en gedachtes wel heel goed voorstellen.
En net als Time Jumper zegt, beetje lomp van het zkh om geen rekening te houden met jouw gevoelens/toestand.
Wat betreft het 'ehv-vhv' verhaal, ik woon zelf in vhv, maar een vriendin van ons in Oirschot. Zij moest voor de bevalling naar vhv, das dus net zo'n pokke-end als voor Hilliebillie.
Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha plus dat nu op de geboorte-akte van mijn kinderen Veldhoven staat. Gelukkig zijn wie niet zo Eindhovenfiel dat we daar over vallen. Sterker nog, we hebben nu een huis in Vhv gekocht
Misschien toch even een back-up rijder regelen, of misschien met de vk. Ik denk dat met weeen naar het zkh rijden niet verstandig is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:42 schreef bitterend het volgende:
Ik ga mezelf naar het zh brengen, manlief heeft geen rijbewijs en geen ouders/schoonouders in de buurt!
ben benieuwd of het gaat lukken rijden met weeën? lol
Je kunt altijd nog een ambulance bestellen, mocht je echt niet kunnen rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef bitterend het volgende:
Ik ben bang als ik mensen bel met de mededeling dat ik weeën heb dat ze dan om de paar minuten gaan bellen om te vragen hoe het gaat....ze horen het allemaal als ik haar heb uitgepoept denk ik!
maaar je weet maar nooit...misschien wil ik ineens toch mama bellen als het zover is!
nee? backup is er hier niet! en met de vk kan ja! maar hoe moet ik terug? met een taxi?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien toch even een back-up rijder regelen, of misschien met de vk. Ik denk dat met weeen naar het zkh rijden niet verstandig is.
Oooh had dat gezegd eerder!!quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:12 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het gewoon lomp van het zkh MJ.
Evenstar, ik woon heeeeel dichtbij diagnostisch centrum, volgende keer ff zwaaien
neeee geen ambu! ik wil graag met de kleine naar huis daarna in eigen autoquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een ambulance bestellen, mocht je echt niet kunnen rijden.
Zo zou ik het ook doen.
Nou ja de ene is de andere niet, maar ik had denk ik niet kunnen rijden met weeen. En het is bij mij naar 1 rechte weg naar het ziekenhuis.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef bitterend het volgende:
[..]
nee? backup is er hier niet! en met de vk kan ja! maar hoe moet ik terug? met een taxi?
humm moet erover na denken idd! maar je denkt dat het niet gaat lukken 5 minuten rijden met weeën?
Snap ik!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou ja de ene is de andere niet, maar ik had denk ik niet kunnen rijden met weeen. En het is bij mij naar 1 rechte weg naar het ziekenhuis.
(de 2de keer door de sneeuw, ging tergendlangzaam, ik ging dood inn de auto)
Terug zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me.
Hahaha wat toevallig, hier precies dezelfde situatie.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:42 schreef bitterend het volgende:
Ik ga mezelf naar het zh brengen, manlief heeft geen rijbewijs en geen ouders/schoonouders in de buurt!
Oh sorry, ik dacht meer dat je het postte van 'ik ben dit en dit van plan', ik had niet gezien dat je om meningen vroeg.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:00 schreef bitterend het volgende:
Lieve BE daarom vraag ik juist jullie ervaringen!
heb echt geen flauw idee of ik het kan of niet!
haha p_iglet in de bakfiets!! was niet echt comfortabel lijk me??
oh dat is een goede! met KS mag je niet rijden?? dat wist ik niet!
quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:06 schreef Vlindur het volgende:
Whoah! Autorijden? Jij gek!
Dat kan helemaal niet johIk kon al niet eens meer lopen toen ik serieuze weeen kreeg
En terug heb je zo'n zere doos dat je het liefst helemaal niet zitten wil.
Nee hoor, je moet echt ff zorgen dat je vriend binnen no-time zn rijbewijs haalt of dat je familie hebt die jullie rijden kan, Want al zou je willen rijden, je kunt het niet eens meer
Ik denk ook niet dat ze dat bedoelt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend Ik zou ook niet met een onervaren rijder zonder rijbewijs gaan stunten..
Hahaha ja dat dusquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze dat bedoelt.
Of althans, ik hoop dat ze dat niet bedoelt.
Ik gok op een rijbewijs-in-1-week cursusje.![]()
Ohja had daar niet eens over na gedacht lolquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:07 schreef Aventura het volgende:
Ik pas niet eens meer achter het stuur dus ja...
da's niet helemaal waar hoor. ik mocht 2 weken na mijn keizersnee wel rijden. het hangt er gewoon vanaf hoe je je voelt. in ons geval was het (voor mijn gevoel) noodzakelijk. het is wel noodzakelijk om het kort te sluiten met een arts, aangezien je zonder arts'toestemming' niet verzekerd bent.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:56 schreef p_iglet het volgende:
Nou ik zou het risico toch ook niet nemen dat je zelf terug moet rijden..... mocht het onverhoopt een keizersnede worden MAG je niet eens rijden de eerste 6 weken. Maar ook nog een gewone bevalling lijkt me een paar uurtjes later zelf naar huis rijden niet ideaal.
Ik zou dus gaan voor taxi of familie als je man niet kan rijden.
Of per bakfiets![]()
Ik ben met weeen in de bakfiets richting zhuis gegaan. In de bak, t_igger fietsend.
Terug per (greenwheels)auto.
Kan de stoel wel naar achteren schuiven maar dan kan ik niet meer bij de pedalenquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:08 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ohja had daar niet eens over na gedacht lol
Daar las Ik in dat ze hem zelf dat stukje ging leren rijden.. Vandaarquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:02 schreef bitterend het volgende:
Okee als ik het zo lees moet ik mijn man snel leren rijden dan...die stukje!
Weet ik niet of hij zijn rijbewijs gaat halen...hij vond rijlessen niks aan!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het volstrekt onverantwoord klinken, bitterend.
Gaat je man nog zijn rijbewijs halen? Dat is wel zo handig met een kind.
Sinds een paar weken oid. Het is maar goed ook. Ik denk dat ik sowieso vanaf een week of 36 al niet meer goed had kunnen rijden hoor. Gewoon geen concentratie meer, klunziger.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:11 schreef bitterend het volgende:
hihi was niet serieus evenstar![]()
ben niet helemaaaaaaal gek...wel een beetje!
Aventuravanaf welke week paste je niet meer achter het stuur??
Het is superhandig met kinderen en geeft een groot gevoel van vrijheid.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
Weet ik niet of hij zijn rijbewijs gaat halen...hij vond rijlessen niks aan!
misschien dat we nog naar een 10 dagen spoedcursus kijken of iets dergelijk maar het is ook geen ramp als hij het niet heeft...hier in de buurt zijn veel mensen zonder auto's die alles per fiets doen
Tuurlijk laat ik het straks hier weten. Maar eerst mijn broertje en zwager/schoonzus inlichten. De toekomstige opa's en oma's zijn er straks al bij, dus dat scheelt weer twee belletjesquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef TimeJumper het volgende:
Summerbreeze spannend, ik zat wel goed met mijn gevoel dat het een jongetje was (mijn vriend was overtuigd dat we een meisje kregen)
Ik ben benieuwd wat het is, of wil je het hier niet vertellen, dat kan natuurlijk ook.
Voor mij is vhv geen pokke-end, is juist dichterbij (woon in eersel, dus is een rechte weg).quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:32 schreef NotTheSame het volgende:
Wat betreft het 'ehv-vhv' verhaal, ik woon zelf in vhv, maar een vriendin van ons in Oirschot. Zij moest voor de bevalling naar vhv, das dus net zo'n pokke-end als voor Hilliebillie.
of met de traumaheliquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef Kleurdoos het volgende:
of naar t ziekenhuis met 6 cm ontsluiting, gebroken vliezen en ijzel op de weg
Naar Ehv, das inderdaad nog veeeuulllll verder! Oooh jij zit in Irsul! Ik meende in Blaal! Hoe kom ik daar dan weer bijquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Voor mij is vhv geen pokke-end, is juist dichterbij (woon in eersel, dus is een rechte weg).
Ik was in eerste instantie bang dat ik naar ehv zou moeten omdat ik daar ook af en toe op controle moet (net wie er wanneer tijd heeft). maar ehv zou voor mij echt een pokke eind zijn.
Bitterend ik zou er ook echt niet aan moeten denken om zelf nog met de auto naar het ziekenhuis te moeten rijden als ik weeën heb. Ook al heb ik nog geen ervaring met weeën e.d. Dus vriendlief krijgt over een tijdje een drankverbod tot aan de bevalling![]()
Mocht er toch iets zijn waardoor vriendlief niet zou kunnen rijden doordat het erg snel gaat en hij nog op z'n werk zit, dan woont hier genoeg familie/bekenden in de straat die me naar het ziekenhuis zou kunnen brengen, maar liever niet natuurlijk. Maar zelf rijden gaat hem ook niet worden..
Het is heel simpel: MMC doet alleen nog poli's en geplande opnames in Eindhoven en de rest in Veldhoven. Bovendien, Veldhoven is het kenniscentrum voor de zorg rondom moeder en kind in de gehele regio. Zij zijn ook de enigen in de regio met een ic voor kinderen/neonatologie. De andere ziekenhuizen in de regio (Helmond, Geldrop en Catharina) doen wel de zorg voor de gewone moeder & kind en bij couveusekindjes die boven een bepaald gewicht & aantal weken zitten. Het is ook om die reden dat alleen Veldhoven een Ronald McDonald huis heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef hilliebillie het volgende:
Gelukkig mj dat ze dadelijk weer verhuisd, lijkt me idd erg confronterend!
Wat wonen hier trouwens veel mensen in en rond ehv als ik dat zo lees, ik ook in de buurt, voor m'n bevalling moet ik trouwens naar mmc in vhv, want dat dien ze niet in ehv in t mmc hoorde ik laatst, lijkt me erg onpraktisch als je in ehv zelf woont. Voor mij is vhv ook wel een stuk dichter bij trouwens. Maar ben wel benieuwd hoe dat voor de eindhovenaren is of gaan die allemaal naar het andere ziekenhuis mocht dat nodig zijn?
Vond het iig een erg apart verhaal, (zeker aangezien ik wel af en toe in ehv op controle moet bij de gyn, doe dat dan ook allemaal in vhv lijkt me..
Verder niet zo'n boeiend verhaal maar vroeg het me gewoon ff af met al die mensen uit regio ehv..
De traumaheli neemt niet zo snel patienten mee hoor. Die is er in eerste instantie enkel om een gespecialiseerd team van spoedarts en verpleegkundigen naar de plaats des onheils te brengen om aldaar de patient te stabiliseren voor vervoer per ambulance. Slechts bij uitzondering word de lifeliner ook ingezet om de patient te vervoerenquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
of met de traumaheli
niet dat mij dat overkomen is, maar dat had ik wel zo gaaf gevonden
* Scorpionsworld geeft de scheerlijnen aanquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:04 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Naar Ehv, das inderdaad nog veeeuulllll verder! Oooh jij zit in Irsul! Ik meende in Blaal! Hoe kom ik daar dan weer bij!
En nou effe gauw een sprintje naar buiten trekken... M'n bouwhekken staan op het punt van wegvliegen![]()
HELLUPPP!!!
haha, weet ik, maar ik ben rond de sneeuwstorm van 2009 bevallen..quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:10 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
De traumaheli neemt niet zo snel patienten mee hoor. Die is er in eerste instantie enkel om een gespecialiseerd team van spoedarts en verpleegkundigen naar de plaats des onheils te brengen om aldaar de patient te stabiliseren voor vervoer per ambulance. Slechts bij uitzondering word de lifeliner ook ingezet om de patient te vervoeren
Maar een ritje in de lifeliner lijkt me ook erg spannend ja.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha, weet ik, maar ik ben rond de sneeuwstorm van 2009 bevallen..
Ik zag het al helemaal voor me, compleet ingesneeuwd, moet naar zkh
enige redding is de heli in de tuin
dan mag je wel op tijd gaan. ik ben bij de eerste zelf gereden naar het ziekenhuis en dat ging prima om de 4 min. een wee maar zoals bij de derde kon ik dat echt niet opbrengen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:42 schreef bitterend het volgende:
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:21 schreef WupWup het volgende:
iemand al eens gedacht aan de optie van een taxi?
Ik had het ook al genoemd. Ik zou het wel zeggen vtv in elk geval. Kraammatrasje meenemen is ook wel een goeiequote:Op donderdag 14 juli 2011 12:08 schreef Aventura het volgende:
Doe nou gewoon taxi joh. Wel ff checken hoe dat zit met een maxi-cosi.
Ja ik heb al 2x gezegd dat ik dat niet wou.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:21 schreef WupWup het volgende:
iemand al eens gedacht aan de optie van een taxi?
Wat is het probleem van een taxi dan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:54 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja ik heb al 2x gezegd dat ik dat niet wou.
Ik vind het niet noodzakelijk dat hij zijn rijbewijs haalt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:10 schreef octopussy het volgende:
Je zou natuurlijk kunnen afspreken van te voren dat je met de verloskundige naar het ziekenhuis rijdt. Terug kan je vast wel iemand regelen, behoudens het bij je hebben van een autostoeltje.
Maar eerlijk: als er IETS de moeite waard is om je rijbewijs voor te halen, dan is het wel als je een kind krijgt. Dus hup, regelen die snelcursus!
Ik vind het gewoon niet echt prettig na een bevalling met een kersverse in een auto van een vreemde die blijft kletsen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wat is het probleem van een taxi dan?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen werden geweigerd en ik maak regelmatig mee dat mijn clienten een taxi moeten nemen bij gebrek aan eigen vervoer. Zo'n celstofmatje (of 2) is altijd een goed idee, ook in je eigen autoquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wat een vk ervan zou zeggen.![]()
Maar zijn taxi's hier wel happig op? Of is dat een kwestie van een kraammatrasje meenemen?
Ik heb ook met de konijnen in een draagmand gezeten bij een taxi vroeger...quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik had het ook al genoemd. Ik zou het wel zeggen vtv in elk geval. Kraammatrasje meenemen is ook wel een goeie
Niet echt hetzelfde, maar ik moest een keer met mijn twee poesjes naar de DA. Gewoon overlegd per telefoon, en de draagmandjes keurig op een paar vuilniszakken (i.v.m. mogelijke ongelukjes) achterin gezet. Ging echt prima.
De conclusie denk ik van het verhaal is:quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:28 schreef Popples het volgende:
[..]
dan mag je wel op tijd gaan. ik ben bij de eerste zelf gereden naar het ziekenhuis en dat ging prima om de 4 min. een wee maar zoals bij de derde kon ik dat echt niet opbrengen.
zoek echt iemand die je wel kan brengen.
mijn vader heeft ons terug gereden. mijn man had toen ook geen rijbewijs(was bezig).
ik moest er echt niet aan denken om terug te rijden ook al heb ik geen hechtingen gehad.
En wat zou er mis zijn met het aangeven dat je geen zin hebt in zinloos geouwehoer? Ik heb wel eens met een enorme kater een taxi naar huis genomen en toen ook meteen bij het instappen al aangegeven niet gezellig te willen doen. Vinden die taximensen ook echt geen probleem hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:06 schreef bitterend het volgende:
[..]
I
Zoals ik zei toen ik net mijn knie had gebroken was ik suf van medicijnen en moest ik naar huis vanuit het zh...die vrouw bleef maar lullen en lullen tegen mij..ik heb er echt hekel aan!
Ik kan me voorstellen dat je na een bevalling geen zin hebt in vragen hierover...hoe het gegaan is, wat een leuk kindje..bladiblah....
Er is hier niks moeilijks aan hoor. Ik wil gewoon geen taxi, heb er geen zin in...Waarom door blijven gaan dat het een optie is? voor mij niet!quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:09 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En wat zou er mis zijn met het aangeven dat je geen zin hebt in zinloos geouwehoer? Ik heb wel eens met een enorme kater een taxi naar huis genomen en toen ook meteen bij het instappen al aangegeven niet gezellig te willen doen. Vinden die taximensen ook echt geen probleem hoor.
Echt hoe moeilijk kan het zijn?
Hehe, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Ach je vind wel een oplossing!quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:06 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb ook met de konijnen in een draagmand gezeten bij een taxi vroeger...
Ik weet wel dat het zou kunnen maar ik vind het niet prettig.
Zoals ik zei toen ik net mijn knie had gebroken was ik suf van medicijnen en moest ik naar huis vanuit het zh...die vrouw bleef maar lullen en lullen tegen mij..ik heb er echt hekel aan!
Ik kan me voorstellen dat je na een bevalling geen zin hebt in vragen hierover...hoe het gegaan is, wat een leuk kindje..bladiblah....
Ik kan een echt chagrijn zijn soms![]()
Ik heb een medisch indicatie en moet ter observatie na de bevalling nog 2 dagen in het zh blijven. Als mijn ouders in die tijd uit Parijs kunnen komen zal ik lekker met hun mee naar huis rijden
Zo heb ik het ook gedaan, gelukkig hebben we stevige leuningen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, doe de trap als een oud wijf: dus elke tree met twee voeten doen. Stapje omlaag met voet 1, voet 2 bijsluiten en de volgende. Of andersom (achteruit dus) de trap af, doet veel minder zeer.
Ik wil niet flauw doen, maar je kunt m.i. beter even chagrijnen dan een onveilige situatie te creëren. Jij denkt misschien wel dat je met weëen kunt rijden, maar is dat wel echt veilig? En je hebt natuurlijk niet alleen aan jezelf en ongeboren kind te denken, maar ook je medeweggebruikers.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat het hebben van een rijbewijs betreft: je gaat er ineens heel blij mee zijn dat je lief een rijbewijs heeft als je met een ziek kind 's avonds laat naar de huisartsenpraktijk moet rijden en je zelf ook beroerd bent. Je kunt heus zonder rijbewijs en een taxi valt wel te regelen, maar ik zou het argument 'ik vind rijlessen niet zo leuk' zelf minder zwaarwegend vinden dat het praktische belang.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Daar moet je toch zelf voor betalen als het niet absoluut medisch noodzakelijk is? Wat me het geval lijkt als de enige reden 'geen ander vervoer' is?quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:42 schreef WupWup het volgende:
Bedenk je dan ook dat vaak de inzittendenverzekering niet of niet afdoende dekt en áls er dan iets gebeurt dan heb je echt een probleem. Daarnaast, hoe ga je dat doen als je verloskundige nog iemand moet controleren voordat ze met je mee naar het ziekenhuis gaat? Kopje thee bij die andere mevrouw?
Sorry dat ik me er in meng, maar ik vind het hier en daar wat simpel bedacht. Ik zag dat iemand het zelfs al over een ambulance had (grapje hoop ik?)
quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil niet flauw doen, maar je kunt m.i. beter even chagrijnen dan een onveilige situatie te creëren. Jij denkt misschien wel dat je met weëen kunt rijden, maar is dat wel echt veilig? En je hebt natuurlijk niet alleen aan jezelf en ongeboren kind te denken, maar ook je medeweggebruikers.
Voor de terugweg lijkt een taxi me juist heel handig en leuk! Kun je samen achterin bij de MaxiCosi zitten.Maar waar lees jij dat ik denk te kunnen rijden met weeën?? het was maar een vraag! ik vroeg me het af of het überhaupt mogelijk was!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat het hebben van een rijbewijs betreft: je gaat er ineens heel blij mee zijn dat je lief een rijbewijs heeft als je met een ziek kind 's avonds laat naar de huisartsenpraktijk moet rijden en je zelf ook beroerd bent. Je kunt heus zonder rijbewijs en een taxi valt wel te regelen, maar ik zou het argument 'ik vind rijlessen niet zo leuk' zelf minder zwaarwegend vinden dat het praktische belang.
![]()
Lezen jullie alle reacties voor dat er gereageerd wordt?
Er zijn andere mogelijkheden dan een taxi! en ik ken veel mensen zonder rijbewijs die het prima regelen in Amsterdam...grote stad..veel OV...buren met auto's...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Nou, inderdaad!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:42 schreef WupWup het volgende:
Sorry dat ik me er in meng, maar ik vind het hier en daar wat simpel bedacht. Ik zag dat iemand het zelfs al over een ambulance had (grapje hoop ik?)
Ik lees alle reacties zorgvuldig, no worries. Ik geef je puur mijn mening: het is ongeacht of je denkt te kunnen rijden met weëen in mijn ogen onverantwoord. Ik zou dus vantevoren een alternatief regelen, wat dat dan ook moge zijn. Als jij geen taxi wilt regel je iets anders.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:45 schreef bitterend het volgende:
[..]
Maar waar lees jij dat ik denk te kunnen rijden met weeën?? het was maar een vraag! ik vroeg me het af of het überhaupt mogelijk was!
quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:42 schreef WupWup het volgende:
Bedenk je dan ook dat vaak de inzittendenverzekering niet of niet afdoende dekt en áls er dan iets gebeurt dan heb je echt een probleem. Daarnaast, hoe ga je dat doen als je verloskundige nog iemand moet controleren voordat ze met je mee naar het ziekenhuis gaat? Kopje thee bij die andere mevrouw?
Dus je had ook kunnen lezen dat ik al van plan was iets te regelen toch??quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees alle reacties zorgvuldig, no worries. Ik geef je puur mijn mening: het is ongeacht of je denkt te kunnen rijden met weëen in mijn ogen onverantwoord. Ik zou dus vantevoren een alternatief regelen, wat dat dan ook moge zijn. Als jij geen taxi wilt regel je iets anders.
En als mede-Amsterdammer heb ik ervaren hoe ontzettend handig een auto is als je een kind hebt. Wij hebben allebei een rijbewijs maar ik heb een soort van rij-angst en dat is héél onhandig.
pfff, ik zal wel enorm spuit 11 zijn, maar goed, volgens mij heb je gewoon niet zoveel te willen dan. Het is niet dat je van iedereen kan vragen zich in duizend bochten te wringen omdat jij geen zin hebt in een taxi, en je vriend geen zin in rijles.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:54 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja ik heb al 2x gezegd dat ik dat niet wou.
Moet je maar geen mening vragen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:49 schreef bitterend het volgende:
Dus je had ook kunnen lezen dat ik al van plan was iets te regelen toch??
Het lijkt me echt overbodig om in elke reactie hier aan te geven dat ik iets anders moet regelen en dat een taxi echt tot de mogelijkheid wordt.
er is al 3 pagina's geleden gezegd dat het niet echt verstandig was om te rijden met weeën. Dat lijkt me duidelijk.quote:
Oeh, spannend! Wat zei ze over ontsluiting/het verstreken zijn van de baarmoedermond? Ik ben benieuwd of het gaat rommelen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:51 schreef Aventura het volgende:
Ik ben gestript. Dat kon al. Wie zei er hier dat strippen niet pijnlijk was? De pijn aan mijn onderkant kon te maken hebben met een beklemde zenuw. Ik moet maandag terugkomen als er niks gebeurd is.
en hoe voel je je nu? heb je het idee dat het 'iets' doet?quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:51 schreef Aventura het volgende:
Ik ben gestript. Dat kon al. Wie zei er hier dat strippen niet pijnlijk was? De pijn aan mijn onderkant kon te maken hebben met een beklemde zenuw. Ik moet maandag terugkomen als er niks gebeurd is.
aan dit soort commentaar heeft niemand wat aan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
pfff, ik zal wel enorm spuit 11 zijn, maar goed, volgens mij heb je gewoon niet zoveel te willen dan. Het is niet dat je van iedereen kan vragen zich in duizend bochten te wringen omdat jij geen zin hebt in een taxi, en je vriend geen zin in rijles.het is toch nog wel je eigen verantwoordelijkheid dat je veilig (niet alleen voor jezelf, maar ook voor de mensen om je heen) in het ziekenhuis komt. en natuurlijk kan je een hoop doen zonder auto, ook met een kind. maar zelf rijden met weeeen of nadat je net bevallen bent. euhm, nee.
Goed lezen blijkt een kunst te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Books het volgende:
Je kan ook nergens zin in hebben en er maar vanuit gaan dat het loopt zoals je wenst. Wat een gewauwel zeg! Ik heb geen zin in een taxi en manlief geen zin in rijlessen. Simpel je woont toch in Amsterdam neem een tram of fiets dan of wat mij betreft een volle rondvaartboot. Probleem opgelost!!!
Logisch denken ook!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:58 schreef bitterend het volgende:
[..]
Goed lezen blijkt een kunst te zijn.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:51 schreef Aventura het volgende:
Ik had tegen octopussy gezegd dat het duur was en dat hij het niks aan vond rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:00 schreef mefke79 het volgende:
bitterend, zonder je aangevallen te voelen, het kwam wel over alsof je vriend er geen zin in had. Rij angst vind ik heel wat anders en over kosten ga ik niet beginnen, maar ik snap de reacties dus best wel.
Brrrr, dat klinkt heel naar!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:58 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb weer een sticker, alles volgens t boekje, alleen is t misschien wat zorgelijk dat mijn voeten en handen soms paars worden, ook mijn ademhaling is niet optimaal omdat mijn aorta al heel erg dun is en nu een beetje knel komt als ik rechtop zit.. dus dat in de gaten houden..
ze schat polle best flink trouwens!
Getverderrie, dat klinkt best akelig eigenlijk. Heeft het verkleuren van je handen en voeten daar ook mee van doen? (dat je saturatie wat laag is?) rustig an maar KDtje. En Polle een Pol?! dat ie rekening houdt met het feit dat mama Petit is?!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:58 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb weer een sticker, alles volgens t boekje, alleen is t misschien wat zorgelijk dat mijn voeten en handen soms paars worden, ook mijn ademhaling is niet optimaal omdat mijn aorta al heel erg dun is en nu een beetje knel komt als ik rechtop zit.. dus dat in de gaten houden..
ze schat polle best flink trouwens!
Erm...quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Books het volgende:
Je kan ook nergens zin in hebben en er maar vanuit gaan dat het loopt zoals je wenst. Wat een gewauwel zeg! Ik heb geen zin in een taxi en manlief geen zin in rijlessen. Simpel je woont toch in Amsterdam neem een tram of fiets dan of wat mij betreft een volle rondvaartboot. Probleem opgelost!!!
Mijn baarmoedermond was al week (ze maakte de welbekende vergelijking topje neus-lippen) en ze noteerde ook dat ik al inleidbaar ben. Erg prettig, dan hoeven ze niet eerst met gel aan de gang! Maar ik geloof dat ze er vanuit gaat dat inleiden niet nodig is. Sowieso heeft ze mijn afspraak van woensdag verwijderd en een nieuwe voor maandag gemaakt. Ik ben wel vergeten te vragen of ik dan mijn ziekenhuistas mee moet nemen. Iemand een idee? Anders bel ik nog even. Verder voelde ze nog aan mijn buik. Veel viel er niet te voelen, want ze vond mijn buik erg strak staan. Veel baby voor je buik, zei ze! Klopt ook wel, dat is eigenlijk al maanden zo. Ik lees weleens dat zwangeren een handje of voetje kunnen pakken, dat is bij mij echt niet mogelijk. Ohja, en mijn bd was 121/95.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oeh, spannend! Wat zei ze over ontsluiting/het verstreken zijn van de baarmoedermond? Ik ben benieuwd of het gaat rommelen!
Gestript worden is ook niet mijn favoriete hobby, hoor.
Ik ook! Ben er best door overvallen eigenlijk, had gewoon niet verwacht dat ik al een beetje ontsluiting had. Gratis en voor niks!quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Gestript!
Wat vlot al! Fijn!
Ik hoop dat je maandag hele andere dingen te doen hebt!
Geen idee, voelt nu een beetje warm bij m'n doos. Geen kramp ofzo! De tas in de auto gooien is een goed idee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:28 schreef Books het volgende:
Aventura, ik zou hem voor de zekerheid gewoon achter in de auto zetten en dan kan je lief hem in geval van nodig altijd gaan pakken. Denk je zelf dat het strippen al iets gedaan heeft?
Nou inderdaad. Dat heeeeeeeeeeeeel lang douchen kan alleen in de weekenden als de meneer thuis is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:40 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik ga voor je duimen aventura, al zijn kindjes over de 41 weken ook wel heel leuken dan kan je nog een paar dagen heeeeeeeeeeeeeel lang douchen
joh dat kan best het gaat iig om meerdere aders, ook ivm doorstroming naar armen en benenquote:Op donderdag 14 juli 2011 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeeej Aventura das een verrassing!! wat leuk!!ik ben heeeeel benieuwd of het de komenden uren iets in gang gaat zetten
KD; gefeliciteerd met je sticker! en weet je zeker dat het om je aorta ging? volgens mijn boekjes gaat het in die gevallen om de onderste holle ader?
(De onderste holle ader loopt door de buikholte omhoog en is in tegenstelling tot de aorta (slagader) vrij slap en daardoor makkelijk samen te drukken door het gewicht van de het kind en het vruchtwater. )
De onderste holle ader loopt niet exact door het midden maar ligt iets rechts uit het midden. Door nu de zwangere iets te kantelen haal je, in ieder geval een deel van, het gewicht van kind en vruchtwater van dit bloedvat af en stroomt het bloed dus makkelijker terug richting het hart.
en pffff ik ben moe.. heb net ff een uurtje geslapen; maar natuurlijk weer veeeeeel brakker wakker geworden dan dat ik erin ging. Scheelt wel dat ik deze week veel dingen gepland heb; en daardoor de week al een heeeel einde gevorderd is...
KJ: de VK heeft mij wel meegenomen in de auto?
naja maakt ook niet zoveel uit; maar wat ik altijd heb geleerd; bij klachten op de linkerzijde gaan liggen.. dan schijnt de doorbloeding zich het beste te herstellen...quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
joh dat kan best het gaat iig om meerdere aders, ook ivm doorstroming naar armen en benen
Helemaal klaar!!quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fijn p_iglet! Ben je helemaal klaar nu? Wat goed!
Wat een opluchting moet dat zijn. Goed gedaan, gefeliciteerd met je mooie diploma. Het is niet niks! Nu lekker genieten!quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Helemaal klaar!!
Naja volgende week vrijdag nog 1 gesprek, nog een formulier in leveren, en 12 aug diplomering. Maar dat is allemaal formaliteiten werk...
![]()
![]()
nee ik ben juist overgestapt..omdat ik rennies ook verschrikkelijk vindquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:27 schreef p_iglet het volgende:
Gaviscon is zo goor!!!! Ook de tabletten, daar blijft zo'n goor laagje van in je mond en op je kiezen hangen. Jugh...
Doe dan maar rennies. Ik heb net weer een nieuw mega pak van 48 stuks ingeslagen
hmm.. toch heb ik nu zin in frikadel speciaal..quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef Kleurdoos het volgende:
wat niet werkt! Frikadellen speciaal, merk ik net
quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:28 schreef amaranta het volgende:
Aventura, je avontuur gaat nu bijna beginnen!
Hier 2 vk's en vind dat wel prettig idd. Heb de een overigens nog maar 1 x gezien, hoop die tijdens controles nog wel wat meer treffen, lijkt me anders toch raar als zij dan net dienst heeft wanneer ik moet bevallen. Toch het idee dat ik de ander beter ken ofzo...quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:27 schreef Kleurdoos het volgende:
ik baal trouwens wel een beetje, mijn vorige vkpraktijk bestond uit 2 VK's
de club waar ik nu bij zit uit 6 stuks, ik heb er nog geen 1, 2 keer gezien, vind ik wel maf itt mijn vorige bevalling
Hey!quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:32 schreef Aventura het volgende:
[..]Ben een beetje bang, maar ik ben er wel helemaal klaar voor! Kan niet wachten!
Kd, ik ken het gevoel. Ik heb te maken met een gyn (die morgen met vakantie gaat, dus ik zal haar niet meer zien), maar ook met een team van 15! klinisch vk's. Ik weet niet hoeveel ik er daarvan gezien heb inmiddels, maar die van vanmiddag kende ik zeker nog niet. En dan meteen zo kordaat handelend type, ik ben nog steeds een beetje beduusd.
Je hebt ook verpakkingen van 96 stuksquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:27 schreef p_iglet het volgende:
Doe dan maar rennies. Ik heb net weer een nieuw mega pak van 48 stuks ingeslagen
Daar heb ik er 3 van versleten, en nog eentje van 24 of zoiets.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Aventura, kom maar op met verse baby!!
Piglet, fijn dat je nu klaar bent. Lekker verlof!
[..]
Je hebt ook verpakkingen van 96 stuks![]()
Maar ik ga wel aan de antagel als het straks erger wordt..
quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:11 schreef Poppedein het volgende:
Ooh Aventura, alvast les 1 in bevallingsleer...cola en chocola is NIET lekker tussen weeën door
google!quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:33 schreef Soempie het volgende:
ik ben opgehouden met lezen.Pak het zo wel weer op.
Bitterend, rustig joh.En ik vraag me nu af wat strippen is.
Rjiles leek me ook niks trouwens, maar zodra bekend was dat ik zwanger was ben ik toch gaan lessen. Ik moet er echt niet aan denken dat er straks iets met m'n man gebeurt of met ons kindje en dat ik dan niks kan beginnen en afhankelijk ben van de buren. En het lijkt me heel fijn als ik er ook alleen op uit kan met de kleine.En ook ik had een angststoornis trouwens, maar ben daarvoor gewoon in therapie gegaan.
Ja zeg, dan kom ik hier alleen voor de flauwekul.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:41 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
google!
scheelt ons weer een hele post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |