abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99401345
Juli:
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
07 september 2011: Mevr_Mus(Jongetje)
08 september 2011: Wickie
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa (Jongen)
29 september 2011: Aoraki
29 september 2011: Bass-Miss

Oktober
06 oktober 2011: Scorpionsworld
19 oktober 2011: Kleurdoos (jongen)
22 oktober 2011: Susie(meisje)
22 oktober 2011: Nirak(jongen)

November
04 november 2011: meissie1595(jongen)
08 november 2011: Jipster
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
16 november 2011: TimeJumper (jongen)
18 november 2011: Vlindur (Jonkje)
20 november 2011: GreatWhiteSilence
20 november 2011: Miss-Jones25 (Meisje)
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend(meisje)
30 november 2011: Capricia

December
8 december 2011: SummerBreeze
13 december 2011: Poezebeest
13 december 2011: Sayenne
25 december 2011: Deepfreeze
27 december 2011: tweeoogje
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy
04 januari 2012: Soempie
07 januari 2012: Kyara
28 januari 2012: IslaBonita
29 januari 2012: Fee-nix

11 februari 2012: CrazyMoon
16 februari 2012: klavertje-4

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_99401348
My first topic ;-)

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Met mn meisje gaat het goed. Met mij minder, lichaam doet pijn,bed rust is echt niets voor me, maar als ik alleen al naar de wc loop heb ik gelijk een harde buik, en last van een dip, kan eigenlijk niets hebben nu, van niemand, mn familie niet, mn vriend niet. Het is soms gewoon moeilijk positief te blijven, en hun zeggen 100 x op een dag dat je positief moet blijven en daar heb je t dan opgegeven moment wel mee gehad. Weet dat dit moet voor mn meisje, hoop op een goede nacht en me morgen wat beter te voelen :$
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:07 schreef Keshet het volgende:
Ik hoor mijn naam? :D :+

Yup, Emma is gehaald met 26 weken en 4 dagen. Ze had een gigantische groeiachterstand die ontdekt werd (na aandringen van mijn kant) bij 24 weken. Allerlei controles gehad zoals bloedonderzoeken, tig echo's, vruchtwaterpunctie etc. Daar kwam niks bijzonders uit behalve dat de navelsteng en placenta niet helemaal ok waren.
Met exact 26 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis. De dag ervoor heb ik een 1e longrijpingsspuit gehad en op de dag van opname de tweede.
Na drie dagen ben ik weer naar huis gegaan; de CTG's waren steeds goed en ik vond het een hel om in het ziekenhuis te liggen tussen alle zeurende vrouwen die ingeleid werden. :+ De afspraak was dat ik twee keer per dag langs zou komen voor een CTG en dat ik bij het minste teken van achteruitgang weer opgenomen zou worden.
De dag daarna crashte Emma tijdens een CTG en 4 minuten later lag ik op de OK. Niet lang daarna werd Emma dus geboren; 450 gram schoon aan de haak.

Emma in soort van boterhamzakje onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste twee maanden ging het op maar ook erg vaak af. Heel langzaam was er een stijgende lijn te zien en na 2,5 maand mocht ze van de IC af. In totaal heeft ze 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.

De 'behandelgrens' ligt momenteel op 24 weken zwangerschapsduur en zo'n 500 gram als minimaal gewicht. Let wel, dat is de behandelgrens, dat is dus geen garantie op een levend en gezond kindje. (De verschillende ziekenhuizen in Nederland hanteren soms afzonderlijk net iets andere richtlijnen.)
Een (flink) gedeelte van de kindjes die extreem prematuur of dysmatuur geboren worden komt te overlijden. Soms al tijdens de geboorte, soms vlak erna maar soms ook pas maanden later.
Een groot percentage van de kinderen die zo vroeg geboren wordt en het overleeft houdt er in meer of mindere mate iets aan over. Dat kan een klein iets zijn maar ook een groot iets.

De tijd die je kindje in het ziekenhuis door moet brengen is zwaar, continue, voor het kindje, voor de ouders en voor iedereen om hen heen.
Als je het geluk hebt dat je kindje het overleeft en dat je het mee naar huis mag nemen dan is de start thuis vaak ook niet makkelijk.
Met een beetje pech is je zwangerschapsverlof al voorbij voordat je kindje thuis is.

Een vroeggeboorte hoeft natuurlijk niet een en al narigheid te zijn, al ligt dat ook ontzettend aan hoe het gaat ect. Ik heb ontzettend mooie momenten in het ziekenhuis gehad. O+

De eerste keer dat ik E. vast kon houden, zeven dagen na haar geboorte, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]

Danoontjesmonstertje nu:
[ afbeelding ]

Ik weet dat dit een vrij bot stukje is maar ik kan en wil het niet mooier maken dan het is. :*

MissJones, ik kom steeds even spieken als ik zie dat je gepost hebt. Ik vind je ongeloofelijk sterk. :*
Word je in het ziekenhuis voorbereid op een eventuele vroeggeboorte? Je ligt in een academisch ziekenhuis neem ik aan? Je kunt misschien vragen of je met bed en al alvast een kijkje op de IC mag nemen. :* Als je vragen hebt mag je me altijd PM'en he. Dat geldt voor iedereen trouwens.
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:51:54 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99401529
Wat een wonderlijk verhaal, Keshet! Mijn mond viel open toen ik de foto's zag!

MJ, Heel begrijpelijk. Iedereen zegt (terecht) wat ze denken het beste is voor jou en je dochtertje, maar soms wil je ook ff gewoon horen/roepen dat het verdomd moeilijk is allemaal. :*
pi_99401579
Jeetje Miss J, wat heb jij het zwaar :( het is allemaal voor de kleine, maar ik kan me voorstellen hoe gek je ervan wordt.

Toen ik de foto van Keshet aanklikte schoot ik even vol hoor! Jeetje wat ontzettend klein en fragiel, dat moet ook ontzettend slopen zijn geweest al die tijd... Maar het doet je wel weer realiseren hoe belangrijk het is dat je beebje zo lang mogelijk in je buik blijft zolang daar een goed klimaat heerst..

En Keshet, wat een mooi meisje is het nu! Ik hoop dat ze er niet te veel aan over gehouden heeft en dat ze een gelukkig mens wordt :)
pi_99401621
Nou had gister gewoon een dip en kon niet zoveel hebben van de mensen om me heen. Maar ze hebben wel gelijk, positief blijven denken is het beste. Dus al moet ik nog weken zo liggen als ik in ruil daarvoor mn meisje gezond op de wereld kan brengen moet het maar zo. En heb alleen maar lieve mensen om me heen die het goed bedoelen ddus was niet echt eerlijk van me zo bot naar ze te doen.
pi_99401653
MJ: tuurlijk is dat zo en dat weet je zelf ook wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer kunt horen als iedereen dat tegen je zegt. Ik bedoel, je hebt zoveel op je dak gehad, het is echt niet gek als je er even door heen zit hoor. Eerder menselijk. Je kunt niet ALTIJD positief zijn. :*
pi_99401673
Wat een prachtig doch rauw stukje Keshet, en wat heb je een prachtige meid gekregen O+
Daar kun je met recht trots op zijn :)

@MJ: Heel veel sterkte met het volhouden en positief blijven voor je kleine grote meid. Wat een mooie naam voor jullie kleine engel. Ik blijf voor je duimen dat je grote meisje nog lekker lang mag blijven zitten en groeien.

Vandaag naar de VK. Eens zien of we iets met de klachten kunnen.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:02:27 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99401677
Je mag gewoon ook balen dat je in het zkh ligt en dat je niet weet waar je aan toe bent. En dat een van de meisjes niet meer leeft. Natuurlijk ga je je best doen maar je mag ook gewoon verdriet hebben. Heel veel sterkte.
pi_99401729
MJ, ik kan me voorstellen dat je even een dip had. Als je zoveel moet liggen, kun je ook over alles nadenken. Heb je wel wat afleiding? (tv, internet)
Elke dag is er weer eentje die je meisje meer kans geeft. Sterkte :*

Keshet, wat een foto's. Had ze eerder wel gezien, maar ze maken nu ik een kleintje in mijn buik heb nog meer indruk dan destijds. Wat ontzettend fijn dat het nu een vrolijk danoontjesmonster is!
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:23:49 #10
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_99402002
MJ heel veel sterkte de komende weken. Begrijpelijk hoor, hoe je je nu voelt. Het gaat ook allemaal klote en het is niet de fijne zwangerschap waar je op hoopt.

Keshet wat een minimensje! Goed om te zien dat het dus wel allemaal goed kan komen.

Scorpionsworld succes bij de VK vandaag, ik hoop dat ze geruststellend kan zijn.

Zelf ook naar de VK over een uurtje. Hartje luisteren! :).
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2011 @ 09:26:55 #11
43556 miss_dynastie
pi_99402057
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Nou had gister gewoon een dip en kon niet zoveel hebben van de mensen om me heen. Maar ze hebben wel gelijk, positief blijven denken is het beste. Dus al moet ik nog weken zo liggen als ik in ruil daarvoor mn meisje gezond op de wereld kan brengen moet het maar zo. En heb alleen maar lieve mensen om me heen die het goed bedoelen ddus was niet echt eerlijk van me zo bot naar ze te doen.
Maar deze hele situatie is oneerlijk, ik vind dat je je best af en toe mag laten gaan hoor... natuurlijk bedoelt iedereen het goed, maar dat wil niet zeggen dat je het niet verschrikkelijk zwaar mag vinden. Ik hoop dat je de zon een beetje door de wolken heen ziet schijnen :*
pi_99402163
26 wk!
pi_99402213
sterkte miss jones :*

positief blijven is makkelijker gezegd dan gedaan. hou vol en hou de moed erin!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:39:24 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99402298
MJ, moeten ze nu de weeën remmen en je in observatie houden tot het levensvatbaar is, of kan het allemaal weer beteren komende dagen/weken? Indien he eerste, hoe lang hebben ze vooropgesteld?
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:56:34 #15
30252 Soempie
Procreating
pi_99402717
MJ, logisch dat je momenten hebt waarbij je niet zoveel van de mensen om je heen kunt hebben en dat je dan bot uit de hoek kunt komen. Ik denk (en hoop) dat de mensen in je omgeving daar wel begrip voor hebben. Het is nogal wat wat jij/jullie voor je kiezen krijgt. Ik begrijp dat je positief en sterk wilt blijven, maar dat kan en lukt niet altijd natuurlijk. Hoe gaat het met je man? Hoe houdt hij zich, dat vroeg ik me al een aantal dagen af. En ik wil nog zeggen dat ik de naam van jullie meisje heel mooi vind. Sterkte. :*

Keshet, wat ongelooflijk. Ik zat hier net met tranen over m'n wangen de foto's te bekijken. Echt goed om die foto van nu te zien, dat ze het hartstikke goed doet. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_99402815
omg die foto van Emma...in die zakje...ik heb kippenvel!!! wat een wonder kind O+ O+

miss-jones: moet je perse bed rust in het zh houden? of kan het ook thuis?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99403250
Ik had je post helemaal gemist MJ, Wat een mooie naam :)!
pi_99403313
Nee moet hier, heb allang gevraagd of het niet thuis mag aangezien ik 10 min bij t ziekenhuis vandaan woon. Maar dat mag niet, want toen ik opgenomen werd was mn cervix 2.4 cm en gister 2.0 en als ik een harde buik heb is het nog maar 1.2 cm.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:47:49 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99404119
Wat is cervix :@ En zijn die getallen dan goed MJ?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99404167
Meld :+ Gister nog even HP uitgezeten vanaf 00:01 :)

Nog niets bij Aventura? O-)
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:52:38 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99404269
Cervix is baarmoederhals Susie!

Geen naderende bevalling hier.
pi_99404294
@ susie dat is je baarmoederhals. En nee die getallen zijn niet goed, moet juist meer worden, en door bedrust moet het weer meer worden. En aangezien ik bij alleen naar de wc lopen al een harde buik heb mag en kan ik niets nu.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:56:15 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_99404368
miss jones, wat een rotsituatie. :{ ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. heb je iets om de tijd te doden tijdens al dat niks-doen? (tip: kom hier kijken en leer haken! :) )
in de haak.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:57:35 #24
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_99404414
Is het niet dat hoe korter de baarmoederhals is, dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Dat is mij vorige week verteld door de vk?

Bij mij word met 20wkn ook de baarmoederhals opgemeten. Als deze (te) kort is, hebben we de keuze mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek of extra hormonen (ik meen progrestron) invloed hebben op de kans op vroeggeboorte.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:59:54 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99404477
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:53 schreef miss-jones25 het volgende:
@ susie dat is je baarmoederhals. En nee die getallen zijn niet goed, moet juist meer worden, en door bedrust moet het weer meer worden. En aangezien ik bij alleen naar de wc lopen al een harde buik heb mag en kan ik niets nu.
Voel me echt een beetje een dombo nu. En verdorie, waarom wordt het dan niet meer nu! Even een dikke knuffel voor je!
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:09:50 #26
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99404766
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:57 schreef NotTheSame het volgende:
Is het niet dat hoe korter de baarmoederhals is, dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Dat is mij vorige week verteld door de vk?Bij mij word met 20wkn ook de baarmoederhals opgemeten. Als deze (te) kort is, hebben we de keuze mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek of extra hormonen (ik meen progrestron) invloed hebben op de kans op vroeggeboorte.
Jaaa daarom moet MissJones ook blijven liggen :{
Rayen 2½ jaar!
pi_99405415
Oh pff dus nog geen vooruitgaan MJ? -O- Heb je boeken/spelletjes/tijdschriften/films/series /nagellakjes genoeg om je een beetje te vermaken?
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:28:28 #28
250838 Fee-nix
pi_99407433
Hier terug van de VK. Ik had eigenlijk een afspraak gekregen die net ietsje te vroeg was (11 wk 3 d) om het hartje te horen volgens haar. Dat is meestal vanaf 12 wk. Ik zei dat ik het thuis wel al had gehoord (en ja dat weet ik zeker), dus ze ging het wel proberen: maar nope :(. Helaas... Ik maak me geen zorgen hoor, omdat ik het gisteren nog heb gehoord (na heeeeel lang zoeken weliswaar). Kan me zo voorstellen dat zij niet de tijd heeft om uitgebreid te gaan wachten tot de baby besluit eens langs te zwemmen ;).
pi_99407820
En als je het hartje thuis weer probeert te luisteren, Fee-nix, lukt het dan wel?
pi_99409831
Ja heb heel veel boeken tijd schriften, internet en mn nagels zijn ook idd gedaan haha.
Maar voel me stuk beter nu, mn vriend was met mn lieve schatje (mn hond) lopend hier heen gekomen en ik mocht dus in de rolstoel naar buiten, al was het dan voor het ziekenhuis, maar even lekker kunnen knuffelen met dr doet me goed, alleen moest ik weer huilen natuurlijk toen ze weer weg ging haha.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:30:32 #31
250838 Fee-nix
pi_99409883
Ik ga het vanavond denk ik weer even proberen Oognip... maar nogmaals: ik maak me geen zorgen hoor. Ze zei al dat het met die termijn heel lastig is. Ik heb gewoon meer doorzettingsvermogen :P.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:31:43 #32
348178 NotTheSame
pi_99409930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:57 schreef NotTheSame het volgende:
Is het niet dat hoe korter de baarmoederhals is, dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte? Dat is mij vorige week verteld door de vk?

Bij mij word met 20wkn ook de baarmoederhals opgemeten. Als deze (te) kort is, hebben we de keuze mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek of extra hormonen (ik meen progrestron) invloed hebben op de kans op vroeggeboorte.
Volgens mij kwam mijn post niet over zoals hij bedoeld was :@ . Excuus!

Ik bedoelde dat ik wel wist dat m-j absolute bedrust heeft om een vroeggeboorte te voorkomen. Maar ik wist even niet meer zeker hoe de vk me dat uitgelegd had, mijn kortetermijngeheugen laat me momenteel nogal in de steek :') .
Dus excusez moi als het even een beetje dom overkwam!

miss-jones, meis, de kaarsjes branden volop hier en onze duimen draaien overuren voor jou en je meissie!

Fee-nix, wat raar dat ze dan niet even een echo doen ofzo? Maar als je zelf het hartje nog gehoord hebt, zou ik me ook niet zo'n zorgen maken... Ik hoop gewoon dat je vanavond een mooie tjoek-tjoek hoort!
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:55:09 #33
250838 Fee-nix
pi_99410767
Sja... de echo had ik net vorige week woensdag gehad... En ze zijn daar niet zo scheutig met echo's... (helaas).
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:27:33 #34
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99412048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Jaaa daarom moet MissJones ook blijven liggen :{
Ja sorry ik was ook wat kort door de bocht :@
Ben sinds gisteren ineens ontzettend down en moest steeds huilen (trouwens ik moet het nu nog bedwingen)
En waaraan het nou ligt? Geen idee, ik heb geen moeilijkheden of trauma's of zoiets :{
En als ik dan aan MissJones denk dan denk ik, waarom jank ik nou?
Maar het was niet te stoppen een hele middag en avond lang en nu maak ik me weer zorgen om de beeb omdat ik zo'n rare mood heb of dat invloed op hem heeft.
Rayen 2½ jaar!
pi_99412686
hormonen duh :P
pi_99413165
Hormonen, absoluut!!!
Tralalalaaa
pi_99415175
Hormosters!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99419570
m-j een hele dikke :*

En Keshet, wat een verhaal zeg..ben helemaal onder de indruk.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:42:12 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99419837
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:27 schreef TimeJumper het volgende:

[..]
Maar het was niet te stoppen een hele middag en avond lang en nu maak ik me weer zorgen om de beeb omdat ik zo'n rare mood heb of dat invloed op hem heeft.
dat lijkt me toch niet TJ, tenzij je je daar weer heeeeel druk over gaat maken, maar dat lijkt me ook niet. Komt door het klote weer ook, daar wordt niemand vrolijk van.

Ik kan juist nu vaak zo de slappe lach krijgen met tranen en al erbij, om de stomste dingen ook! Echt zo tegenovergesteld dan weer... Mja, van het weekend was ik echt een kat tegen mijn lief en toen liep ik daarna dus met tranen in mijn ogen, maar no way sorry zeggen dan tegen hem he?
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:51:10 #40
30252 Soempie
Procreating
pi_99420151
Fijn die hormonen. :D In het begin heb ik twee keer op m'n werk zitten janken. Nu werd ik ook heel onbeschoft te woord gestaan door 2 mensen en na die gesprekken zat ik echt achter m'n bureau van: :{ *5 sec later* :'( Heel bizar, omdat ik wel vaker zulke gesprekken heb en er altijd heel rustig onder blijf. Gelukkig is dat nu wel over.

Aan m'n buik is ondertussen wel te zien dat ik zwanger ben. Gisteravond lag ik in bed en heb m'n buik toen voor de grap flink uitgezet. M'n vriend helemaal: ooh, mooi. O+
Mafkees. Hij zei dat hij dan tenminste eer van z'n werk heeft. :')

Vanavond sinds weken (maanden) maar weer eens naar de sportschool. Zie er wel flink tegenop, aangezien ik van het fietsen naar m'n werk al uitgeput raak.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:52:28 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99420203
helluwwww monsters ;)

Aventura en Cyntia al gesignaleerd 2day? sorry heb niet helemaal terug gelezen... :)

Lieve Keshet; bedankt voor je verhaal; ik kan het me nog zo goed herinneren.. alleen die 1ste foto had ik nog niet eerder gezien.. het blijft ongelofelijk, dat zo'n miniminimini het heeft gered...

MJ; jij hebt alle recht en reden om soms even down te zijn; te huilen en te mopperen.. echt; wat jij meemaakt, en hebt meegemaakt is niet zomaar even iets... Blijf het delen en houd je niet in.
:* Ik blijf duimen voor jou, en je meisje...
ik hoop dat de rust voorkomt dat je meisje veeeeel te vroeg komt; ze moet nog even een poosje in je veilige buik blijven hoor!!!

KD 26 weken!!! O+ (kan je je voorstellen dat jouw beeb als iets groter is dan Emma toen was??)

en ff voor mezelf: 34 weken *O* :Y
(het schiet hier op!!)
en Nesteldrang! echt WTF; deze week flink op dreef.... nu alleen nog de badkamer en woonkamer ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99420534
uhuh en mn beeb loopt een weekie voor qua gewicht ;)
(heb nieuwe buikfoto's toverbalbuik) en BJ al 34 weken, wauw, dan euh is je baby al gewoon helemaal af en heel enzo :o O+
pi_99420628
BJ 34 weken! goedzo!

dikke :* voor de hormonsters!

Soempie naar de sportschool! _O_ ik vind 1 keer per week Yoga al genoeg.

Man ik heb zo'n trek in leverworst!!! ik heb het beperkt tot 3 keer per week een klein beetje maar jeee ik ben echt verslaafd!
pi_99420814
Jompel voor KD's 26 weken en BJ 34 weken! Ben echt heel benieuwdof je meisje weer zo vroeg gaat komen of deze keer gewoon nog lekker blijft zitten.

MJ, je hebt alle recht om je doen te voelen. Ik hoop echt dat het eat positievrr voor je gaat worden. En wat een geweldige mooie naam voor jullie kleinste.

Poehee wat dacht ik toen we befachten zwanger te zijn met een dreumes in huis. Ze is vandaag gewoon goedgemutst maar heel erg druk en ze heeft maar een uurtje geslapen. Ik ben helemaal gesloopt na een dag met mn wervelwindje. En ik móet nog zeker 8 weken 2 dagen per week. Waar ben ik aan begonnen :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:14:55 #45
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99423042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:43 schreef Kleurdoos het volgende:
hormonen duh :P
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hormonen, absoluut!!!
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:48 schreef bitterend het volgende:
Hormosters!
Nou 3x scheepsrecht dan zal dat het wel zijn. Om simpel van te worden zeg ik nu stoer, nu de bui een beetje weg is.
Vandaag maar 2x waterogen gehad en de huilbui terug kunnen dringen. :P ;)

Susie inderdaad ik kan me ook helemaal maf lachen om niets. Ik voel me net zo'n borderliner momenteel, van het ene uiterste in het andere. Maar ja, er zijn ergere dingen (al voelde ik me op dat moment dat de wereld haast verging :{ )

Haha Soempie heel herkenbaar!

Goh Fee-nix inderdaad net of het zoveel kost dat beetje tijd en dat beetje stroom om dat apparaat aan te zetten. Jammer hoor!
Is het je al gelukt om het hartje zelf te vinden met dat "thuisding" ;)

Straks effe naar de nieuwe foto's van Kleurdoos kijken, je hebt ze toch al geplaatst?

Bitterend lekker he die verslaving, ik moet me ook inhouden, zeker nu ik ook al met die drop ben gestopt. Ohwww als ik het woord nog maar schrijf krijg ik al weer zin in een geweldig half pak drop :9~
Rayen 2½ jaar!
pi_99423191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:30 schreef Fee-nix het volgende:
Ik ga het vanavond denk ik weer even proberen Oognip... maar nogmaals: ik maak me geen zorgen hoor. Ze zei al dat het met die termijn heel lastig is. Ik heb gewoon meer doorzettingsvermogen :P.
Ik had ook een afsprak met 11w4d, de dag ervoor had ik nog een goede echo! maar het duurde even voordat de vk het hartje had gevonden, ik was totaal niet ongerust ofzo maar ze keek beetje moeilijk en probeerde me gerust te stellen! nou goed na 5 minutjes zei ze dat ik mijn benen omhoog moet zetten en ja hoor daar was ze bij mijn schaambot! heel snel...toen zwom ze weer weg!
pi_99423215
Lang niet elke verloskundigepraktijk heeft echo-apparatuur. Hier moet je voor een echo naar het ziekenhuis, dus die drempel ligt dan wel wat hoger. Vind het alleen wel een beetje suf als de vlos nog geen hartje kan horen terwijl je dat thuis wel al kan. Moet ze toch even beter haar best doen.
pi_99423275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:19 schreef octopussy het volgende:
Lang niet elke verloskundigepraktijk heeft echo-apparatuur. Hier moet je voor een echo naar het ziekenhuis, dus die drempel ligt dan wel wat hoger. Vind het alleen wel een beetje suf als de vlos nog geen hartje kan horen terwijl je dat thuis wel al kan. Moet ze toch even beter haar best doen.
ben ik volledig mee eens!
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:27:34 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99423532
Hoera voor de mijlpalen...hier dus 40+1. Jippie! Ik voelde me vandaag niet zo goed, hoofdpijnaanval die al anderhalve dag duurt. Die had ik voor ik zwanger werd ook vaak, het is helaas terug. Verder zit mijn neus dicht en doet mijn oor pijn, ben snotverkouden. Heb vandaag even gejankt. Nu gaat het wel weer, ik heb me genoeg aangesteld. Deze dag schrijf ik maar even af. Morgen weer controle. Ga een lijstje maken met al mijn vragen over inleiden, want daar was ik vorige week iets te overdonderd voor. Ik was daar toen helemaal niet mee bezig, maar het wordt nu natuurlijk steeds reëeler.
pi_99423989
MJ, ik hoop dat de rust kan voorkomen dat je meisje te vroeg komt. Je weet waarvoor je het doet, maar dat maakt het niet makkelijk. Heel veel sterkte. Misschien als je een tijdje rustig hebt gelegen dat het beter gaat en je misschien wel naar huis mag? En als je baalt, schrijf het hier lekker van je af. Daar zijn we voor! :*

Aventura, ik schrijf ook altijd mijn vragen van te voren op een briefje, anders vergeet ik de helft. Aangezien ik in bij de gyn loop is de drempel wat hoger om er even voor terug te bellen.

Ik heb vandaag de bloeddrukmeter van mijn moeder meegenomen. Ik ga elke dag mijn bloeddruk meten en registreren. Ik denk dat ik hierdoor rustiger wordt bij de controles. Ik maak me dan elke keer zo druk dat de bloeddrukmeting daar niet echt betrouwbaarder van wordt. (ik weet dat die consumenten dingen kunnen afwijken, maar ik denk toch dat het een goed idee is)
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:42:57 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99424166
Ik snap wat je bedoelt Aoraki, ik voel ook een drempel bij mn gyn. Vandaar dat ik me goed voorbereid.
Welke bloeddrukmeter heb je? Ik heb een goedgekeurde, mijn metingen wijken niet af van die in het zkh.
pi_99424297
Euhm, hij ligt beneden en ik lig lui in bed :@ ...
Maar mijn moeder heeft hem een aantal keer meegenomen naar de huisarts, en daar week hij ook niet af ten opzicht van de manuele meting. Dus het zal wel ongeveer goedzitten.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:53:42 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99424644
Ik vind het ook fijn om zo nu en dan te meten, ik doe dat al sinds mijn diagnose 5 jaar geleden (hypertensie), op aanraden van mijn internist. Ik meet niet te vaak of trek conclusies, dat mogen mijn behandelaars doen. Het geeft me een beeld van hoe mijn bloeddruk is wanneer ik thuis ben. Tijdens het zwanger zijn gaf het me een gevoel van controle, ik had, heb, nu eenmaal een verhoogde kans op complicaties zoals pre-eclampsie.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:08:33 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99425261
Omg kijkt hier nog iemand bevallinsverhalen? Bevallen met je moeder en schoonmoeder, gezellig!
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:30:40 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99426273
Iemand vroeg laatst op een verjaardag aan mijn zus of ze erbij mocht zijn? Ik dacht echt wtf? Waarom zou mijn zus bij mijn bevalling zijn? Misschien stoot ik hier iemand voor zijn neus, sorry daarvoor, ik ben best close met mijn zus, die gaat straks ook een dagje oppassen, maar dat vind ik toch iets te ver gaan. hier zowel geen moeder als schoonmoeder meer
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 20:33:27 #56
236264 crew  capricia
pi_99426387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:30 schreef Susie het volgende:
Iemand vroeg laatst op een verjaardag aan mijn zus of ze erbij mocht zijn? Ik dacht echt wtf? Waarom zou mijn zus bij mijn bevalling zijn? Misschien stoot ik hier iemand voor zijn neus, sorry daarvoor, ik ben best close met mijn zus, die gaat straks ook een dagje oppassen, maar dat vind ik toch iets te ver gaan. hier zowel geen moeder als schoonmoeder meer
Heb mijn moeder en zusje (en partner natuurlijk) wel meegenomen naar de 20 weken echo. Wel duidelijk gemaakt dat het een medische echo is...en dat er ook niet zo leuk nieuws verteld kan worden. Dat is voor mij echt de max. Geen moeders of zussen bij de bevalling voor mij :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99426453
Pff je zus op je bevalling...nee dankje :{w
alleen mijn man mag er zijn, andere mensen moeten maar wachten tot zowel ik als kind schoongepoetst zijn

humm trouwens denk dat ik ook harde buiken heb, alleen ik hoor dat het niet pijnlijk is?? hier wel hoor...krampen :{
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:58 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99426498
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:35 schreef bitterend het volgende:
Pff je zus op je bevalling...nee dankje :{w
alleen mijn man mag er zijn, andere mensen moeten maar wachten tot zowel ik als kind schoongepoetst zijn

humm trouwens denk dat ik ook harde buiken heb, alleen ik hoor dat het niet pijnlijk is?? hier wel hoor...krampen :{
Misschien moet je gewoon naar het toilet? ;) Heb ik ook al 2 keer gehad namelijk.... lucht wel op :P
pi_99426576
nee ik ben leeg gepoept vandaag! het zijn menstruatie achtige krampen...heel laag net boven de doos
De vk zei dat als het niet om het half uur komt dat ik me geen zorgen moest maken...maar lekker is anders!
pi_99426629
Liever mijn zus dan mijn moeder of schoonmoeder. Dat dan weer wel..
Maar liefst gewoon niemand behalve mijn man, ook niet bij de echo's trouwens. Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon 's nachts beval, terwijl Chris doorslaapt. En dat we dan rustig de dag erna kunnen wennen aan de kleine. Het eerste bezoek op zijn vroegst eind van de middag..
Bij Chris ben ik vrijdag lunchtijd bevallen, zaterdag mijn schoonfamilie op bezoek, en zondag mijn familie (lastiger/later door eigen bedrijf). En dat beviel me wel. Rustig eerst samen wennen voordat je die heisa om je heen hebt ;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:39:31 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99426678
Susie, dat vroeg iemand van de week aan mijn tweelingzus. Beetje gekke vraag, alsof ik alles samen doe ofzo. Nee ze is er niet bij, het is geen seconde bij me opgekomen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:39:42 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99426687
Als je het dan maar in de gaten houd Bitterend.
Hier nog steeds last van mijn doos. Net even gegoogled en wellicht bekken-probleem...met name bij opstaan enzo. Ik ga het even in de gaten houden en anders vrijdag naar ha.
pi_99426688
bitterend, zijn het niet je darmen? Ik had vorige week zo'n dramaweek. Waarschijnlijk een groeispurt waardoor mijn darmen even een nieuw plekje moesten zoeken. Dat is inmiddels gebeurd. Maar het was niet grappig..
pi_99426714
Pfff hier ook geen moeders of andere familie bij de bevalling hoor!

Wel Pepijn mee naar de echo's, maar wat we met hem doen tijdens de bevalling moeten we nog even over na gaan denken.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:40:19 #65
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99426725
hmmm ik wilde ook nooit iemand anders bij mijn bevalling hebben; maar heb nu wel een backupplan..
mijn eerste bevalling, duurde vanaf begin tot einde, 1 uur en 48 minuten.. T werkt in groningen, moet 2x een kwartier fietsen en zit 3 kwartier in de trein.. (dus 1 uur en 15 minuten)... mocht mijn bevalling beginnen als T aan het werk is; dan komt mijn vader van zijn werk om Evie op te vangen; en komt mijn moeder om mij te steunen...
mocht T dan nog niet op tijd zijn gearriveerd, dan wil ik wel graag dat mijn moeder er bij is...
(terwijl ik ook altijd heeeel stellig hierin was...)
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:41:28 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99426769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmm ik wilde ook nooit iemand anders bij mijn bevalling hebben; maar heb nu wel een backupplan..
mijn eerste bevalling, duurde vanaf begin tot einde, 1 uur en 48 minuten.. T werkt in groningen, moet 2x een kwartier fietsen en zit 3 kwartier in de trein.. (dus 1 uur en 15 minuten)... mocht mijn bevalling beginnen als T aan het werk is; dan komt mijn vader van zijn werk om Evie op te vangen; en komt mijn moeder om mij te steunen...
mocht T dan nog niet op tijd zijn gearriveerd, dan wil ik wel graag dat mijn moeder er bij is...
Mja, dan vind ik dan op zich nog logisch BJ. Om het nou alleen te doen?
pi_99426810
Susie ik was bij de fysio door de doos pijn! ik heb oefeningen gekregen en ze helpen wel :Y

Deepfreeze: oh, groeispurt! misschien is dat het! denk dat de pijn echt van mijn baarmoeder komt
pi_99426870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
Dat is zeker begrijpelijk!!
ik zou het dan alleen moeten doen, mama woont in Parijs en voor geen goud wil ik mijn schoonmoeder bij me op dat moment!
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:47:07 #69
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99426988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:42 schreef bitterend het volgende:
Susie ik was bij de fysio door de doos pijn! ik heb oefeningen gekregen en ze helpen wel :Y

Deepfreeze: oh, groeispurt! misschien is dat het! denk dat de pijn echt van mijn baarmoeder komt
Dan ga ik het zeker aankaarten, mannnnnnn, voel me echt een oud wijf als ik op sta! :D
pi_99427046
keshet wat een foto's zeg. Ik schrok er toch wel een beetje van. Maar ze is nu zo'n stoere bikkel
MJ ik blijf duimen dat je meisje nog heel lang blijft zitten.
pi_99427049
haha kan me voorstellen! elke keer als ik mijn been beweeg heb ik een scherpe pijn bij mijn schaamlip!

je kan ook even in een potje pissen om even blaasontsteking uit te sluiten!
pi_99427067
Hier ook niemand anders bij de bevalling als m'n man, de gyn, en ander ziekenhuispersoneel. Moet er niet aan denken dat de hele familie maar gaat staan kijken en bemoeien, nee bah! Ook bij de medische echo's alleen m'n man mee gehad, heb nog wel een pretecho laten maken en daar zijn wel moeder, schoonmoeder, zus en nichtje mee geweest. De rest vind ik toch iets van ons samen.

over het luisteren naar het hartje, hier probeerde de vk het voor 12 weken niet eens en vlak daarna zegt ze er nog bij dat het zou kunnen zijn dat het niet te vinden is. En inderdaad misschien met heel veel moeite dat dat wel zo is, maar ze heeft natuurlijk ook maar beperkt tijd per afspraak ingepland staan, dus ik vind het eigenlijk wel logisch. Ook heeft onze vk geen echo apparaat staan dus kan ook niet even snel daar mee kijken. Maar als het goed is heb je rond de 12 weken afspraak bij de vk ook ergens een echo gepland staan (is in onze praktijk wel de bedoeling tenminste) en dan kun je het hartje (en de rest van je baby) ook zien.

Hier nu sinds een paar dagen met verlof, en ik merk dat m'n ritme niet meer klopt. Overdag ben ik niet vooruit te branden en erg moe, en na het avond eten begin ik weer energie te krijgen en 's avonds ben ik weer te wakker om te gaan slapen. Maar wel fijn zo tijd om even de laatste dingetjes te regelen op m'n gemak.
Verder gaat het vooral goed hier (m'n suiker gelukkig redelijk onder controle en hoef niet meer na elke maaltijd te controleren :) )
pi_99427412
Ik loop ook bij fysio voor m'n bekken. Het helpt alleen niet.. Nouja, eigenlijk wel, want het wordt niet in een heel rap tempo erger, dus het is dankzij fysio enigszins gestabiliseerd.
Maar gewoon aan je huisarts vragen Bitterend :)
pi_99427451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:55 schreef Nirak het volgende:
Ik loop ook bij fysio voor m'n bekken. Het helpt alleen niet.. Nouja, eigenlijk wel, want het wordt niet in een heel rap tempo erger, dus het is dankzij fysio enigszins gestabiliseerd.
Maar gewoon aan je huisarts vragen Bitterend :)
Je bedoeld Susie ;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:57:07 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99427467
*check, ikke dus Nirak! ;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:13:43 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99428168
In jouw situatie snap ik het wel Bj!

Hilliebillie, mijn ritme is precies zo. Het is bb mijn natuurlijke ritme. Als de baby er straks is moet ik de boel weer drastisch omgooien.
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:16:48 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99428337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:13 schreef Aventura het volgende:
In jouw situatie snap ik het wel Bj!

Hilliebillie, mijn ritme is precies zo. Het is bb mijn natuurlijke ritme. Als de baby er straks is moet ik de boel weer drastisch omgooien.
das dan weer het voordeel van een dreumes hebben ;) ik ben vanaf een uur of 9 erg actief... tot een uurtje of 14, dan rusten, en dan nog ff hard door tot 20 uur, waarna ik vaak moe op de bank beland met de benen omhoog...
dus waar ik nooit ritme had, door onregelmatige diensten; heb ik nu echt regelmaat... best lekker!
(doch vermoeiend)
pi_99428516
Ik kan niet eens 2 minuten onthouden wie wat zegt :')
pi_99432323
Kramperige pijn in de onderbuik is het meest waarschijnlijk wel bandenpijn. De boel rekt flink op natuurlijk. Maar het is wel tricky om er van uit te gaan omdat een blaasontsteking ook dat gevoel schijnt te kunnen geven. Heb zelf nog nooit een bo gehad trouwens.

Hilliebillie, wat goed dat je suiker zo stabiel is ^O^
Slaapritmes hoef je je echt niet druk om te maken, dat gaat straks toch volledig omgegooid worden :P Al moet ik zeggen dat ik nog steeds een avondmens ben ondanks dat ik nu al anderhalf jaar (voor mijn doen) vroeg uit de veren moet voor de kleine mevrouw. Het went gedeeltelijk, maar ik denk niet dat ik ooit een ochtendmens zal worden. De espressomachine was de beste aankoop die ik heb gedaan na de geboorte van Hannah :')

oh...ik voel gewoon een klein woelwatertje in mijn buik :o ik ben 15 weken zwanger!
pi_99432662
Wat leuk octo dat je de beeb nu al voelt *O*

Mijn buik begint publiek bezit te worden. Dat denkt men tenminste, maar daar ben ik het niet mee eens.
Hebben ze ook t shirts met de tekst afblijven?
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:38:03 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99432782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

das dan weer het voordeel van een dreumes hebben ;) ik ben vanaf een uur of 9 erg actief... tot een uurtje of 14, dan rusten, en dan nog ff hard door tot 20 uur, waarna ik vaak moe op de bank beland met de benen omhoog...
dus waar ik nooit ritme had, door onregelmatige diensten; heb ik nu echt regelmaat... best lekker!
(doch vermoeiend)
Als ik weer ga werken komt mijn regelmaat weer terug. Dan is het gewoon madiwodo om 7 uur (ws. eerder, ligt aan de baby) op. Het enige verschil met hiervoor is dat ik dat met de kleine nu op vrijdag, zaterdag en zondag ook zal moeten :'( ik heb al wel met manlief afgesproken dat we elkaar ieder 1 keer per week uitslapen gunnen. Voor zover dat mogelijk is dan :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:39:06 #82
250838 Fee-nix
pi_99432833
Ahh ik kan met een gerust hart gaan slapen :). Net weer zelf het hartje gehoord O+ . Was ff goed zoeken en als ik het eenmaal heb moet ik ook geen milimeter verschuiven met dat ding, want dan is het weer weg... Maar duidelijk een hartje hoor!

Maar hebben jullie VK's dan allemaal een echo apparaat staan? Wij hebben daar in de verloskundigen praktijk een aparte ruimte voor met 2 echoscopistes (de verloskundigen doen dat dus niet zelf) waar je ook apart een afspraak voor moet maken. Dus vandaar dat ze bij ons niet ff snel dat ding aan zetten. Behalve als er echt 'paniek' is, neem ik aan.

octopussy wat heerlijk dat je dat al kunt voelen!

Nou, slaap lekker!
pi_99433076
De vlos hier in de wijk heeft er geen, iedereen wordt doorgestuurd naar "diagnostiek voor u".
Maar ik loop bij een gyn. En die maakt iedere keer een echo, vindt ze zelf nog leuker dan ons denken wij iedere keer :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:44:43 #84
250838 Fee-nix
pi_99433134
O dat is wel relaxed Nirak :). Ik vind echo's zoooo leuk. Hoe meer, hoe beter ;).

oja, ik ging slapen...
pi_99433285
Nou, ga weg jij!
Slaap lekker :) :W
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:41:24 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99435819
Ik loop bij klinisch verloskundige en die gebruiken zelfde kamer als de gyne :) dus hier wel met 16 weaken ook een extra echo omda t hartje alleen via navelstreng te horen was en ivm angsten door t ziek zijn.

Vandaag verwend door D. O+
Rok, twee broeken, 2 neutrale shirts , vest, en een nette top/vest en nog een shirt :) , Ik had eerst alles te groot :') Ik moet echt wennen aan nieuwe maat :D

Oh en 20 weeks!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:43:21 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99435919
Nirak woont in ehv? Liep van de week bij diagnostiek voor u.. Ik moest om de hoek daar zijn bij Azm gebeuren :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 06:56:41 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99443736
Onze vk heeft ook geen eigen echo-ding hoor. Moeten daarvoor een aparte afspraak maken in het dorp verderop. Ik vind het ook jammer dat ik ons meissie pas weer zie wanneer ze geboren wordt... en ben te lui om een eventuele pretecho te laten maken (moet nog zoveel andere dingen regelen!)
en wat een k.u.t. weer is het!
pi_99444011
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:35 schreef Nirak het volgende:
Mijn buik begint publiek bezit te worden. Dat denkt men tenminste, maar daar ben ik het niet mee eens.
Hebben ze ook t shirts met de tekst afblijven?
Daar heb ik ook last van, zo irritant! En zoveel buik heb ik nog niet eens.

Mijn vk heeft wel een eigen echo apparaat.
Maar dat wil niet zeggen dat ik vaker een echo krijg -O- ;)

Moeder en schoonmoeder bij de bevalling? Ik moet er niet aan denken! Alleen mijn man, de rest wacht maar tot we ze bellen dat ze mogen komen kijken naar de beeb. Ik heb wel met 22 weken een pret echo gepland waar ik mijn moeder en schoonmoeder mee neem. Maar de rest van de echo's is voor mijn man en mij.
  donderdag 14 juli 2011 @ 07:57:10 #90
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99444115
Octopussy wat leuk om je baby zo vroeg te voelen.

Ik zat eerstbij een verloskundige, door de vele miskramen kreeg ik al een echo vanaf 6 weken tot de 12de week, toen was de pret een beetje voorbij ;)
Nu zit ik bij een gyneacoloog, als die echoot moet ik heel snel kijken want die racen over mijn buik en dan plof dat ding weer uit :6

Ze verkopen ergens vast wel zo'n shirt Nirak, ik vind het ook heel vervelend
Rayen 2½ jaar!
pi_99444210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Nirak woont in ehv? Liep van de week bij diagnostiek voor u.. Ik moest om de hoek daar zijn bij Azm gebeuren :)
Jep, maar geen idee wat Azm is... Ik woon pas 7 jaar ofzo in ehv
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:10:21 #92
250838 Fee-nix
pi_99444244
Evenstar, fijn hoor dat je zo verwend bent! Ik ga vandaag zelf maar eens shoppen. Hoop op een paar shirtjes voor mezelf, maar nog belangrijker zijn wat broekjes voor mijn dreumes!

Gelukkig ga ik overdekt shoppen, want t is inderdaad k-weer!

Argh TJ stom dat ze dat zo snel snel doen dan.Je zou denken dat 'ie je toch wel even 1 minuutje kan laten genieten.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:16:51 #93
348178 NotTheSame
pi_99444313
Mogguh!

Inderdaad, wat een Kwalititatief Uitermate Teleurstellend weer zeg... Moet nog boodschappen doen vandaag maar daar gaat me de zin ook van over als ik zo buiten kijk }:| .

Hier hebben we 2 vk's in het dorp, eentje MET echoapparaat, eentje zonder en die stuurt je ook door naar Diagnostiek voor U. Ik zit nu bij degene MET echoapparaat en dat bevalt me eigenlijk wel goed zo.

Wat betreft familie bij de bevalling... Absoluut GEEN schoonmoeder (reden welbekend) en m'n moeder woont een uur hier vandaan, maar manlief wil het eigenlijk niet hebben dat er andere mensen bij zijn. Tja, en meer naaste familie heb ik eigenlijk niet... Ach, das wel zo rustig ;) .

Ik lees straks eventjes helemaal bij, ik ga toch maar even de stoute schoenen aantrekken en een tripje naar het winkelcentrum maken... Des te eerder ik ga, des te eerder ik weer in een warm huis ben!
pi_99444342
Goedemorgen!

Jeeeeetje wat is het toch snertweer... ik had momenten op de snelweg dat ik echt maar heel weinig kon zien door de regen en de spray die omhoog kwam door vrachtwagens... Maar we hebben het weer gered om op werk te komen!

Ik heb wel de laatste dagen dat ik dan om half 8 op werk ben, en dan voel ik me gewoon niet lekker. Nog zooo moe, geen houding weten aan te nemen op mn stoel, mn lijf voelt vreemd, en dan na een uurtje of 2 knapt het weer op. Nouja, over precies 4 weken heb ik mn laatste werkdag!!

Morgen weer naar de dokter. Ik krijg dan de uitslag van de kweek en moet weer mn urine laten controleren. Heb het idee dat t nog niet helemaal over is, maar heb ook het idee dat al die antibiotica, ondanks de probiotica, gezorgd hebben voor een beginnende schimmelinfectie.

Wat betreft wie er bij de bevalling mag zijn: Alleen mijn man!!! Verder uiteraard degenen die me moeten begeleiden, maar absoluut geen (schoon)moeder!!!
Tralalalaaa
pi_99444468
Succes alle LLM en anderen met spannende dingen ;)

Hier is de 12 en 20 weken echo bij een echobureau. Voor extra medische echo's moet je weer naar het ziekenhuis.

Ik had gisteren het idee dat ik de kleine al aan de buitenkant kan voelen. Kan me het niet voorstellen met mijn isolatielaagje, maar manlief dacht ook iets te voelen. Eens kijken of we vanavond weer iets kunnen voelen O+
pi_99444575
Hallow :W

Alles goed en verder geen bijzonder nieuws van mijn kant ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:48:27 #97
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99444690
Feenix ; fijn dat je het harte hebt gehoord gisteren :) geeft toch weer wat geruststelling he?

Octo; wat fijn dat jij je beebje al voelt zegt! lekker op tijd! (L)

Vlindur; alleen maar fijn dat je verder niets te melden hebt toch? :)

TAP; wat naar dat dat blaas/ onderbuikgebeuren zo blijft sluimeren, lijkt me erg vervelend....

MJ; hoe is het daar vandaag? Ik denk nog steeds aan je hoor!

en hier hebben de VK-en ook eigen echo-apparatuur.. erg prettig!
En ik heb slecht geslapen wederom; en krijg straks FOK-bezoek, dus ga zo maar eens douchen enzo..
(en dan kijken of dreumes er ook uit wil..)
pi_99445084
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Als ik weer ga werken komt mijn regelmaat weer terug. Dan is het gewoon madiwodo om 7 uur (ws. eerder, ligt aan de baby) op. Het enige verschil met hiervoor is dat ik dat met de kleine nu op vrijdag, zaterdag en zondag ook zal moeten :'( ik heb al wel met manlief afgesproken dat we elkaar ieder 1 keer per week uitslapen gunnen. Voor zover dat mogelijk is dan :D
Als je borstvoeding geeft ben je altijd de lul. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:13:47 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_99445100
Goedemorgen. :W

Octo, leuk joh, dat je de kleine al voelt!

Voor echo's moet ik ook naar een ander bureau. Ze nemen er gelukkig wel de tijd voor en maken lekker veel foto's. Heb nu twee keer een echo gehad (termijn en combinatietest) en nu is het wachten op de 20 weken. Vind het dan ook wel genoeg eigenlijk. oO< Juist het onbekende en er gewoon op vertrouwen dat het goed zit vind ik fijn. :? Kan het niet goed uitleggen. Het idee dat er een mensje in m'n buik zit is echt zo gaaf en dat voelt wat meer wonderlijk als ik niet om de haverklap een echo heb denk ik.

En hier bij de bevalling het liefst zo min mogelijk mensen. M'n man en de vk. De kraam hoeft van mij niet zo, maar snap dat dat wel prettig is voor de vk ofzo. Dan heb ik nog liever m'n schoonmoeder erbij moet ik zeggen, maar die is ook ontzettend lief. O+

Straks een gesprek op m'n werk. Ik ben uitzendkracht en maak me toch wel zorgen om m'n baan. Eens zien hoe het er dan voor staat en hoe het precies zit met verlof. Ik heb echt geen flauw benul namelijk.
pi_99445115
ik vind dit weer heerlijk, maar heb dan ook echt een hekel aan zon :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:15:33 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_99445149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:14 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind dit weer heerlijk, maar heb dan ook echt een hekel aan zon :D
Ben het helemaal met je eens. :D Alleen wel vervelend dat ik straks op de fiets naar m'n werk moet. Met dit weer lekker thuis zitten: dekentje, boek of film, heerlijk. c_/
pi_99445318
Als jullie het dan toch over 'wie wel en niet bij de bevalling mag zijn' hebben... Bij bevallingsverhalen zie je ook best vaak dat de moeder al kinderen heeft van een jaar of 12 die dan bij de bevalling zijn. Dat vind ik zo gek! Je eigen moeder zien bevallen... Vorige week was er zelfs een kind van 4 bij :?
Vinden jullie dat wel normaal?
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:27:03 #103
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99445370
Als het kind het wil en het aankan, waarom niet?
Ik heb er eigenlijk niet zo zeer een mening over. Sommige mensen gaan nooit samen met hun 4 jarige kind onder de douche en anderen lopen bij wijze van spreken altijd in de blote kont. De een vind dit normaal en de andere dat. Lijkt me niet dat een kind daar gelijk schade aan overhoudt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99445645
even uit eigen ervaring: ik heb mijn broertje geboren zien worden toen ik bijna 16 was :Y
was heel bijzonder en heeft me geen kwaad gedaan hoor ;)

en Nirak; er zijn leuke buikbanden met "don't touch!"
pi_99445649
Nee schade er aan over houden zal wel meevallen, maar het idee vind ik gewoon apart. Dat betekent niet dat ik het afkeur of zo
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:51:19 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99445894
Ik denk dat het afleidt. Teveel afleiding kan je weeën minder krachtig maken of doen stoppen. Gevolg, langer pijnlijden dan nodig. Eigk moeten wij ons, net als een dier, afzonderen op een donkere stille plek. Helaas lastig als je naar het zkh moet, maar goed.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:51:59 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99445909
Oja, goedemorgen. Meld, niks aan de hand.
pi_99445966
Ik zou het in ieder geval niet onvoorbereid doen (al hoeft het van mij uberhaupt niet). Je hoort weleens dat kinderen dan boos op de baby zijn, omdat ze mama pijn hebben gedaan. Een kleuter schrikt zich de pleuris als hij zijn moeder zo ziet. :X
pi_99446121
Goedemorgen,

Ja hier gaat het kut, terug in mn dip, en niet omdat het slechter gaat want er is geen verandering, niet beter maar ook niet slechter dus.
MAAR er ligt sinds gister avond iemand bij me op de kamer, lag eerst alleen.
En nou is dat niet zo erg, maar het feit dat ze zwanger is van een tweeling kwam hard aan en maakte me gewoon erg verdrietig.
Heb net al gevraagd of ze haar niet ergens anders hadden kunnen leggen, lullig voor haar natuurlijk maar vind het gewoon moeilijk om met haar een gesprek aan te gaan terwijl ze er niets aan kan doen.
pi_99446205
Ai, dat is naar zeg, kan me goed voorstellen dat je je zo voelt, MJ!
Tralalalaaa
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2011 @ 10:08:16 #111
43556 miss_dynastie
pi_99446266
Ach, wat verdrietig, MJ... hoop dat ze ruimte hebben om te schuiven, dat zou voor jullie allebei prettiger zijn, denk ik :*
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:12:07 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99446375
Ik vind het gewoon lomp van het zkh MJ.

Evenstar, ik woon heeeeel dichtbij diagnostisch centrum, volgende keer ff zwaaien
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:13:58 #113
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99446429
Aventure, ik denk dat dat afleiden echt nvt is bij een bevalling. Je hebt je er n.b. al op ingesteld dat je kind er bij zal zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99446519
Ja ze hebben net verteld dat zij straks naar een andere kamer gaat.

gelukkig :@
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:22:04 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99446658
Gelukkig
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:31:38 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99446909
Fijn MJ. Ik kan me voorstellen dat dat toch te confronterend is en gelukkig snappen ze dat in het ziekenhuis ook. :*
pi_99447354
Gelukkig mj dat ze dadelijk weer verhuisd, lijkt me idd erg confronterend!

Wat wonen hier trouwens veel mensen in en rond ehv als ik dat zo lees, ik ook in de buurt, voor m'n bevalling moet ik trouwens naar mmc in vhv, want dat dien ze niet in ehv in t mmc hoorde ik laatst, lijkt me erg onpraktisch als je in ehv zelf woont. Voor mij is vhv ook wel een stuk dichter bij trouwens. Maar ben wel benieuwd hoe dat voor de eindhovenaren is of gaan die allemaal naar het andere ziekenhuis mocht dat nodig zijn?
Vond het iig een erg apart verhaal, (zeker aangezien ik wel af en toe in ehv op controle moet bij de gyn, doe dat dan ook allemaal in vhv lijkt me..

Verder niet zo'n boeiend verhaal maar vroeg het me gewoon ff af met al die mensen uit regio ehv..
pi_99447522
MJ, fijn dat ze verhuisd gaat worden. Dat lijkt me erg confronterend.
Ik had er al moeite mee toen mijn jochie op de neonatologie lag, en de andere moeders op de kamer wel hun kindjes bij zich hadden. Toen ben ik snel naar een kamer gegaan met andere moeders die hun kindje op de neo hadden. En jou situatie is stukken heftiger..
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:02:01 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99447841
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef hilliebillie het volgende:

Wat wonen hier trouwens veel mensen in en rond ehv als ik dat zo lees, ik ook in de buurt, voor m'n bevalling moet ik trouwens naar mmc in vhv, want dat dien ze niet in ehv in t mmc hoorde ik laatst, lijkt me erg onpraktisch als je in ehv zelf woont. Voor mij is vhv ook wel een stuk dichter bij trouwens. Maar ben wel benieuwd hoe dat voor de eindhovenaren is of gaan die allemaal naar het andere ziekenhuis mocht dat nodig zijn?
Vond het iig een erg apart verhaal, (zeker aangezien ik wel af en toe in ehv op controle moet bij de gyn, doe dat dan ook allemaal in vhv lijkt me..

Verder niet zo'n boeiend verhaal maar vroeg het me gewoon ff af met al die mensen uit regio ehv..
Ik woon in het centrum van ehv, en ik denk dat zowel mmcv als mmce even dichtbij zijn, al is mmcv voor mijn gevoel dichterbij, gewoon heel lang rechtdoor (hoogstraat, mecklenburgstraat, langs de moskee en dan zit je al in veldhoven) . Dus ik ben daar ook 2 keer bevallen.
De twee ziekenhuis hebben een beetje een verdeling gemaakt, sommige poli's zijn in Eindhoven en sommige poli's zijn in Veldhoven.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:03:25 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99447884
Maar dat verhaal van de gyn is dan wel raar.
Ik weet wel dat ik, toen ik geopereerd moest worden, ik in Veldhoven onder behandeling was en uiteindelijk in Eindhoven op de POK ben geopereerd.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:09:53 #121
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99448100
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:16 schreef miss-jones25 het volgende:
Ja ze hebben net verteld dat zij straks naar een andere kamer gaat.

gelukkig :@
Inderdaad gelukkig, kan het me helemaal voorstellen.
Vind het ook niet netjes van het ziekenhuis dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden eigenlijk. :(
Dus ik hoop dat ze een beetje snel hun fout herstellen!
Rayen 2½ jaar!
pi_99448447
Ik ga gewoon naar het Catherina ziekenhuis, die bestaat ook nog, he? ;)
pi_99448893
Goedemorgen!

Ik kon gisteren zo moeilijk slapen...de kleine bewoon als een gek :D wanneer kan mijn man het voelen denken jullie?

humm een kind van 4 bij een bevalling?? nee dankje! ook niet mijn moeder enzo...ja ik loop thuis naakt en mijn moeder deed het vaak ook! ze stond te douchen en ik zat in de kamer met haar te kletsen toen ik al 15 was ofzo denk ik...maar bij mijn bevalling graag alleen mijn man.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:32:00 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99448894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:20 schreef Aoraki het volgende:
Ik ga gewoon naar het Catherina ziekenhuis, die bestaat ook nog, he? ;)
Ja, die bestaat ook nog.
ik wilde niet naar dat ziekenhuis, mijn schoonvader is daar overleden, en het voelde iets te beladen
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:32:49 #125
348178 NotTheSame
pi_99448923
miss-jones... Fijn dat ze naar een andere kamer verhuist... Okee zij kan er niks aan doen, maar ik kan me jouw gevoelens en gedachtes wel heel goed voorstellen.
En net als Time Jumper zegt, beetje lomp van het zkh om geen rekening te houden met jouw gevoelens/toestand.

Wat betreft het 'ehv-vhv' verhaal, ik woon zelf in vhv, maar een vriendin van ons in Oirschot. Zij moest voor de bevalling naar vhv, das dus net zo'n pokke-end als voor Hilliebillie.
pi_99448950
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens. :D Alleen wel vervelend dat ik straks op de fiets naar m'n werk moet. Met dit weer lekker thuis zitten: dekentje, boek of film, heerlijk. c_/
Dekentje check
boek of film nee...fok check

:D ik vind het lekker! vanavond yoga!
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:35:09 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99449002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:32 schreef NotTheSame het volgende:
miss-jones... Fijn dat ze naar een andere kamer verhuist... Okee zij kan er niks aan doen, maar ik kan me jouw gevoelens en gedachtes wel heel goed voorstellen.
En net als Time Jumper zegt, beetje lomp van het zkh om geen rekening te houden met jouw gevoelens/toestand.

Wat betreft het 'ehv-vhv' verhaal, ik woon zelf in vhv, maar een vriendin van ons in Oirschot. Zij moest voor de bevalling naar vhv, das dus net zo'n pokke-end als voor Hilliebillie.
haha plus dat nu op de geboorte-akte van mijn kinderen Veldhoven staat. Gelukkig zijn wie niet zo Eindhovenfiel dat we daar over vallen. Sterker nog, we hebben nu een huis in Vhv gekocht :P
pi_99449159
Meld :+ Ook niets aan de hand hier.... Gisteravond wat steken en pijntjes gehad, wellicht voorwerk? Net lekker ontbijt gehad.. Prutweer hier dus lekker lang in bed blijven liggen. :)

MJ, fijn dat je straks weer een kamer voor jezelf hebt, het lijkt mij ook te confronterend om dan samen op een kamer te zijn.
pi_99449174
Mogguh :W

Hier alles rustig, geen bijzonderheden.

Voor wat betreft de 'wie wel of niet aanwezig bij de bevalling' discussie, ook bij ons wil mijn vrouw niemand anders aanwezig hebben dan mij en vk+zkhpers.
Indien ik niet op tijd thuis kan zijn om vrouwlief naar het ziekenhuis te brengen doen mijn schoonouders dat.
pi_99449220
Ik ga mezelf naar het zh brengen, manlief heeft geen rijbewijs en geen ouders/schoonouders in de buurt!

ben benieuwd of het gaat lukken rijden met weeën? lol
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:43:26 #131
348178 NotTheSame
pi_99449268
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

haha plus dat nu op de geboorte-akte van mijn kinderen Veldhoven staat. Gelukkig zijn wie niet zo Eindhovenfiel dat we daar over vallen. Sterker nog, we hebben nu een huis in Vhv gekocht :P
Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!
In welk deel hebben jullie gekocht als ik zo brutaal mag zijn?
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:45:17 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99449314
oh MJ, wat fijn voor je dat ze verhuisd gaat worden. Kan me ook zo voorstellen dat het voor haar ook niet leuk zou zijn toch?

Als mijn lief zijn hand op mijn buik legt, gebeurd er niets :D Pas als hij hem weg haalt, dan komt ze weer!
pi_99449354
Susie hier dus ook!! hij ligt op mijn buik...maar dan is het stil! gaat hij weg en jaaaaa feest! }:| :D
pi_99449366
En wat betreft mensen om ons heen tijdens de bevalling? Verloskundige, (8> en mogelijk een meisje wat stage loopt op onze praktijk. Meer dan voldoende ;) Schoonouders wonen om de hoek en mijn ouders informeren we tijdens de bevalling wel hoe snel het wel of niet loopt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:48:15 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99449431
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:42 schreef bitterend het volgende:
Ik ga mezelf naar het zh brengen, manlief heeft geen rijbewijs en geen ouders/schoonouders in de buurt!

Misschien toch even een back-up rijder regelen, of misschien met de vk. Ik denk dat met weeen naar het zkh rijden niet verstandig is.
pi_99449457
Ik ben bang als ik mensen bel met de mededeling dat ik weeën heb dat ze dan om de paar minuten gaan bellen om te vragen hoe het gaat....ze horen het allemaal als ik haar heb uitgepoept denk ik!

maaar je weet maar nooit...misschien wil ik ineens toch mama bellen als het zover is!
  Moderator donderdag 14 juli 2011 @ 11:49:28 #137
236264 crew  capricia
pi_99449481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef bitterend het volgende:
Ik ben bang als ik mensen bel met de mededeling dat ik weeën heb dat ze dan om de paar minuten gaan bellen om te vragen hoe het gaat....ze horen het allemaal als ik haar heb uitgepoept denk ik!

maaar je weet maar nooit...misschien wil ik ineens toch mama bellen als het zover is!
Je kunt altijd nog een ambulance bestellen, mocht je echt niet kunnen rijden.
Zo zou ik het ook doen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99449489
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien toch even een back-up rijder regelen, of misschien met de vk. Ik denk dat met weeen naar het zkh rijden niet verstandig is.
nee? backup is er hier niet! en met de vk kan ja! maar hoe moet ik terug? met een taxi?

humm moet erover na denken idd! maar je denkt dat het niet gaat lukken 5 minuten rijden met weeën?
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:50:47 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99449535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:12 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het gewoon lomp van het zkh MJ.

Evenstar, ik woon heeeeel dichtbij diagnostisch centrum, volgende keer ff zwaaien
Oooh had dat gezegd eerder!!

Nirak , Azm is academisch zkh Maastricht die hebben bij diagnostiek voor u om de hoek een dependence waar klinisch genetici onderzoeken doen etc. Ik had mijn echo niet bij een gyn. Maar klinisch geneticus :) was ook geen seo maar geo/guo combi ivm fam. Geschiedenis.
Mj :* kom voor jezelf op met een conftontatie als dit krijg je niet de rust die je lijf nodig heeft..
pi_99449547
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog een ambulance bestellen, mocht je echt niet kunnen rijden.
Zo zou ik het ook doen.
neeee geen ambu! ik wil graag met de kleine naar huis daarna in eigen auto O+ alleen ik en mijn man!
maar als het echt niet anders kan......misschien even mijn man laten zien hoe hij moet gas geven/remmen/schakelen 8)7
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:51:22 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99449559
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:49 schreef bitterend het volgende:

[..]

nee? backup is er hier niet! en met de vk kan ja! maar hoe moet ik terug? met een taxi?

humm moet erover na denken idd! maar je denkt dat het niet gaat lukken 5 minuten rijden met weeën?
Nou ja de ene is de andere niet, maar ik had denk ik niet kunnen rijden met weeen. En het is bij mij naar 1 rechte weg naar het ziekenhuis.
(de 2de keer door de sneeuw, ging tergendlangzaam, ik ging dood inn de auto)

Terug zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me.
pi_99449650
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nou ja de ene is de andere niet, maar ik had denk ik niet kunnen rijden met weeen. En het is bij mij naar 1 rechte weg naar het ziekenhuis.
(de 2de keer door de sneeuw, ging tergendlangzaam, ik ging dood inn de auto)

Terug zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me.
Snap ik!
Denk dat het kan pas worden besloten op het moment zelf dus!
De reden dat ik zo graag zelf wil rijden is dat ik ook graag in eigen auto terug wil en niet in een taxi
pi_99449747
Nou ik zou het risico toch ook niet nemen dat je zelf terug moet rijden..... mocht het onverhoopt een keizersnede worden MAG je niet eens rijden de eerste 6 weken. Maar ook nog een gewone bevalling lijkt me een paar uurtjes later zelf naar huis rijden niet ideaal.

Ik zou dus gaan voor taxi of familie als je man niet kan rijden.

Of per bakfiets :D
Ik ben met weeen in de bakfiets richting zhuis gegaan. In de bak, t_igger fietsend.
Terug per (greenwheels)auto.
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:57:02 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99449774
quote:

Hahaha wat toevallig, hier precies dezelfde situatie.
Gelukkig is het ziekenhuis niet ver weg en ook niet teveel hoeven afslaan op de weg ernaar toe, 3 rotondes en ik ben er bijna.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:57:19 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99449781
:o Ik vind het wel een heel 'dapper' voornemen, zelf denken te gaan rijden. :X
Natuurlijk kan een bevalling soepel gaan, maar ehm... over het algemeen is het geen picknick he... De meeste vrouwen kunnen amper nog bedenken hoe ze zelf heten, dus rijden lijkt mij echt niet handig. Sterker nog, het lijkt mij echt gevaarlijk.
Overleg het eens met je vk zou ik zeggen. Goeie kans dat zij het je echt af raadt.

En ja, terug kan met een taxi toch? Of dan wel een familie-lid...

In het begin gaat het wel, maar over het algemeen mag je pas komen met een cm of 5 en dan ben je echt al lekker aan het bevallen... En dan heb ik het nog niet eens over mogelijke weeenstormen etc. :X

En zelf terugrijden... Again, het is geen picknick, vaak verlies je toch wel aardig wat bloed etc. etc. Lijkt mij ook gewoon echt gevaarlijk eigenlijk.
Of nou ja... er zijn er die het vast wel kunnen, maar de meeste vrouwen zijn echt niet tot goed rijden in staat. Ook niet 2 straten en 3 rotondes.
pi_99449841
Ik had zo wel heen als terug echt niet zelf kunnen rijden :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:00:00 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99449878
Terug inderdaad ook niet. Lekker op je hechtingen zitten. En dan ook nog met je voet koppelen en remmen....Nou nee....
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:00:11 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99449888
Hillie Ik Woon in h'mond dus beval gewoon daar. Wel is het zo dat bijv. Voor de 34 weken en minimum gewicht rond de 1200 gr. Anders naar mmc in veldhoven, zij zijn wat meer modern en kundiger in technologie etc. :)
pi_99449908
Lieve BE daarom vraag ik juist jullie ervaringen!

heb echt geen flauw idee of ik het kan of niet!

haha p_iglet in de bakfiets!! was niet echt comfortabel lijk me??

oh dat is een goede! met KS mag je niet rijden?? dat wist ik niet!
pi_99449969
Okee als ik het zo lees moet ik mijn man snel leren rijden dan...die stukje!
*)
pi_99449981
Zo, eindelijk wakker na een hele nacht niet geslapen te hebben. Geen idee overigens waarom ik niet kon slapen. Heb maar lekker de hele nacht films zitten kijken en zitten gamen. Is ook wel weer eens lekker.

Straks een pretecho met geslachtsbepaling. *O* ik ben zo benieuwd of ons gevoel dat het een jongetje wordt klopt
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:02:28 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99449982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:00 schreef bitterend het volgende:
Lieve BE daarom vraag ik juist jullie ervaringen!

heb echt geen flauw idee of ik het kan of niet!

haha p_iglet in de bakfiets!! was niet echt comfortabel lijk me??

oh dat is een goede! met KS mag je niet rijden?? dat wist ik niet!
Oh sorry, ik dacht meer dat je het postte van 'ik ben dit en dit van plan', ik had niet gezien dat je om meningen vroeg. :@
Nou ehm... Dan is mijn mening wel duidelijk. :+
Zorg iig voor een goed plan B, want het kan echt nog wel vies tegenvallen.
Je zou best die ene vrouw kunnen zijn bij wie het wel kan, maar ik werd op de 4e dag na de bevalling alsnog helemaal duizelig in de auto van alles wat er op me af kwam, toen we Oscar gingen halen. En ik had niet buitensporig veel bloed verloren oid.
pi_99450051
Idem BE. Ik heb me zeker een dag of 5 na de bevalling heel licht in mijn hoofd gevoeld. Ik kon weinig en ik had ook vrij weinig bloed verloren.
The way you rock'n'roll
pi_99450128
Whoah! Autorijden? Jij gek!

Dat kan helemaal niet joh _O- Ik kon al niet eens meer lopen toen ik serieuze weeen kreeg :o En terug heb je zo'n zere doos dat je het liefst helemaal niet zitten wil.

Nee hoor, je moet echt ff zorgen dat je vriend binnen no-time zn rijbewijs haalt of dat je familie hebt die jullie rijden kan, Want al zou je willen rijden, je kunt het niet eens meer ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99450131
SB!! leuk een pretecho!! veel plezier!

BE...neuh ben niks van plan! Ik had wel graag gewild om zelf te rijden. Ik was benieuwd of het realistisch was om zoiets te willen...maar zoals ik het nu lees dus niet echt verstandig!
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:06:57 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99450143
Bitterend Ik zou ook niet met een onervaren rijder zonder rijbewijs gaan stunten..
pi_99450164
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:06 schreef Vlindur het volgende:
Whoah! Autorijden? Jij gek!

Dat kan helemaal niet joh _O- Ik kon al niet eens meer lopen toen ik serieuze weeen kreeg :o En terug heb je zo'n zere doos dat je het liefst helemaal niet zitten wil.

Nee hoor, je moet echt ff zorgen dat je vriend binnen no-time zn rijbewijs haalt of dat je familie hebt die jullie rijden kan, Want al zou je willen rijden, je kunt het niet eens meer ;)
:D :D :D
Of in een bakfiets zitten net als p_iglet!
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:07:41 #158
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99450168
Ik pas niet eens meer achter het stuur dus ja... :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:07:58 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99450177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend Ik zou ook niet met een onervaren rijder zonder rijbewijs gaan stunten..
Ik denk ook niet dat ze dat bedoelt.
Of althans, ik hoop dat ze dat niet bedoelt.
Ik gok op een rijbewijs-in-1-week cursusje. :+ :D
pi_99450191
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze dat bedoelt.
Of althans, ik hoop dat ze dat niet bedoelt.
Ik gok op een rijbewijs-in-1-week cursusje. :+ :D
Hahaha ja dat dus :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:08:48 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99450210
Doe nou gewoon taxi joh. Wel ff checken hoe dat zit met een maxi-cosi.
pi_99450213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:07 schreef Aventura het volgende:
Ik pas niet eens meer achter het stuur dus ja... :D
Ohja had daar niet eens over na gedacht lol
pi_99450216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:56 schreef p_iglet het volgende:
Nou ik zou het risico toch ook niet nemen dat je zelf terug moet rijden..... mocht het onverhoopt een keizersnede worden MAG je niet eens rijden de eerste 6 weken. Maar ook nog een gewone bevalling lijkt me een paar uurtjes later zelf naar huis rijden niet ideaal.

Ik zou dus gaan voor taxi of familie als je man niet kan rijden.

Of per bakfiets :D
Ik ben met weeen in de bakfiets richting zhuis gegaan. In de bak, t_igger fietsend.
Terug per (greenwheels)auto.
da's niet helemaal waar hoor. ik mocht 2 weken na mijn keizersnee wel rijden. het hangt er gewoon vanaf hoe je je voelt. in ons geval was het (voor mijn gevoel) noodzakelijk. het is wel noodzakelijk om het kort te sluiten met een arts, aangezien je zonder arts'toestemming' niet verzekerd bent.
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:09:34 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99450235
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:08 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ohja had daar niet eens over na gedacht lol
Kan de stoel wel naar achteren schuiven maar dan kan ik niet meer bij de pedalen _O-
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:10:05 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99450259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:02 schreef bitterend het volgende:
Okee als ik het zo lees moet ik mijn man snel leren rijden dan...die stukje!
*)
Daar las Ik in dat ze hem zelf dat stukje ging leren rijden.. Vandaar :+
pi_99450294
Ik vind het volstrekt onverantwoord klinken, bitterend. :o

Gaat je man nog zijn rijbewijs halen? Dat is wel zo handig met een kind.
pi_99450307
hihi was niet serieus evenstar :+
ben niet helemaaaaaaal gek...wel een beetje!

Aventura _O- vanaf welke week paste je niet meer achter het stuur??
pi_99450369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het volstrekt onverantwoord klinken, bitterend. :o

Gaat je man nog zijn rijbewijs halen? Dat is wel zo handig met een kind.
Weet ik niet of hij zijn rijbewijs gaat halen...hij vond rijlessen niks aan!
misschien dat we nog naar een 10 dagen spoedcursus kijken of iets dergelijk maar het is ook geen ramp als hij het niet heeft...hier in de buurt zijn veel mensen zonder auto's die alles per fiets doen
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:13:16 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99450383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:11 schreef bitterend het volgende:
hihi was niet serieus evenstar :+
ben niet helemaaaaaaal gek...wel een beetje!

Aventura _O- vanaf welke week paste je niet meer achter het stuur??
Sinds een paar weken oid. Het is maar goed ook. Ik denk dat ik sowieso vanaf een week of 36 al niet meer goed had kunnen rijden hoor. Gewoon geen concentratie meer, klunziger.
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:14:24 #170
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99450442
Summerbreeze spannend, ik zat wel goed met mijn gevoel dat het een jongetje was (mijn vriend was overtuigd dat we een meisje kregen)
Ik ben benieuwd wat het is, of wil je het hier niet vertellen, dat kan natuurlijk ook.
Rayen 2½ jaar!
pi_99450468
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:13 schreef bitterend het volgende:

[..]

Weet ik niet of hij zijn rijbewijs gaat halen...hij vond rijlessen niks aan!
misschien dat we nog naar een 10 dagen spoedcursus kijken of iets dergelijk maar het is ook geen ramp als hij het niet heeft...hier in de buurt zijn veel mensen zonder auto's die alles per fiets doen
Het is superhandig met kinderen en geeft een groot gevoel van vrijheid.
pi_99450887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef TimeJumper het volgende:
Summerbreeze spannend, ik zat wel goed met mijn gevoel dat het een jongetje was (mijn vriend was overtuigd dat we een meisje kregen)
Ik ben benieuwd wat het is, of wil je het hier niet vertellen, dat kan natuurlijk ook.
Tuurlijk laat ik het straks hier weten. Maar eerst mijn broertje en zwager/schoonzus inlichten. De toekomstige opa's en oma's zijn er straks al bij, dus dat scheelt weer twee belletjes :)
pi_99451107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:32 schreef NotTheSame het volgende:

Voor mij is vhv geen pokke-end, is juist dichterbij (woon in eersel, dus is een rechte weg).
Ik was in eerste instantie bang dat ik naar ehv zou moeten omdat ik daar ook af en toe op controle moet (net wie er wanneer tijd heeft). maar ehv zou voor mij echt een pokke eind zijn.

Bitterend ik zou er ook echt niet aan moeten denken om zelf nog met de auto naar het ziekenhuis te moeten rijden als ik weeën heb. Ook al heb ik nog geen ervaring met weeën e.d. Dus vriendlief krijgt over een tijdje een drankverbod tot aan de bevalling :P
Mocht er toch iets zijn waardoor vriendlief niet zou kunnen rijden doordat het erg snel gaat en hij nog op z'n werk zit, dan woont hier genoeg familie/bekenden in de straat die me naar het ziekenhuis zou kunnen brengen, maar liever niet natuurlijk. Maar zelf rijden gaat hem ook niet worden..
pi_99452045
of naar t ziekenhuis met 6 cm ontsluiting, gebroken vliezen en ijzel op de weg

;(
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:54:30 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99452178
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:51 schreef Kleurdoos het volgende:
of naar t ziekenhuis met 6 cm ontsluiting, gebroken vliezen en ijzel op de weg

;(
of met de traumaheli O+
niet dat mij dat overkomen is, maar dat had ik wel zo gaaf gevonden
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:04:15 #176
348178 NotTheSame
pi_99452595
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Voor mij is vhv geen pokke-end, is juist dichterbij (woon in eersel, dus is een rechte weg).
Ik was in eerste instantie bang dat ik naar ehv zou moeten omdat ik daar ook af en toe op controle moet (net wie er wanneer tijd heeft). maar ehv zou voor mij echt een pokke eind zijn.

Bitterend ik zou er ook echt niet aan moeten denken om zelf nog met de auto naar het ziekenhuis te moeten rijden als ik weeën heb. Ook al heb ik nog geen ervaring met weeën e.d. Dus vriendlief krijgt over een tijdje een drankverbod tot aan de bevalling :P
Mocht er toch iets zijn waardoor vriendlief niet zou kunnen rijden doordat het erg snel gaat en hij nog op z'n werk zit, dan woont hier genoeg familie/bekenden in de straat die me naar het ziekenhuis zou kunnen brengen, maar liever niet natuurlijk. Maar zelf rijden gaat hem ook niet worden..
Naar Ehv, das inderdaad nog veeeuulllll verder! Oooh jij zit in Irsul! Ik meende in Blaal! Hoe kom ik daar dan weer bij :? !

En nou effe gauw een sprintje naar buiten trekken... M'n bouwhekken staan op het punt van wegvliegen :o }:| HELLUPPP!!!
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:06:02 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_99452661
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef hilliebillie het volgende:

Het is heel simpel: MMC doet alleen nog poli's en geplande opnames in Eindhoven en de rest in Veldhoven. Bovendien, Veldhoven is het kenniscentrum voor de zorg rondom moeder en kind in de gehele regio. Zij zijn ook de enigen in de regio met een ic voor kinderen/neonatologie. De andere ziekenhuizen in de regio (Helmond, Geldrop en Catharina) doen wel de zorg voor de gewone moeder & kind en bij couveusekindjes die boven een bepaald gewicht & aantal weken zitten. Het is ook om die reden dat alleen Veldhoven een Ronald McDonald huis heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99452832
Je zou natuurlijk kunnen afspreken van te voren dat je met de verloskundige naar het ziekenhuis rijdt. Terug kan je vast wel iemand regelen, behoudens het bij je hebben van een autostoeltje.

Maar eerlijk: als er IETS de moeite waard is om je rijbewijs voor te halen, dan is het wel als je een kind krijgt. Dus hup, regelen die snelcursus!
pi_99452848
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

of met de traumaheli O+
niet dat mij dat overkomen is, maar dat had ik wel zo gaaf gevonden
De traumaheli neemt niet zo snel patienten mee hoor. Die is er in eerste instantie enkel om een gespecialiseerd team van spoedarts en verpleegkundigen naar de plaats des onheils te brengen om aldaar de patient te stabiliseren voor vervoer per ambulance. Slechts bij uitzondering word de lifeliner ook ingezet om de patient te vervoeren ;)
Maar een ritje in de lifeliner lijkt me ook erg spannend ja.
pi_99452917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:04 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Naar Ehv, das inderdaad nog veeeuulllll verder! Oooh jij zit in Irsul! Ik meende in Blaal! Hoe kom ik daar dan weer bij :? !

En nou effe gauw een sprintje naar buiten trekken... M'n bouwhekken staan op het punt van wegvliegen :o }:| HELLUPPP!!!
* Scorpionsworld geeft de scheerlijnen aan
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:18:44 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99453193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:10 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

De traumaheli neemt niet zo snel patienten mee hoor. Die is er in eerste instantie enkel om een gespecialiseerd team van spoedarts en verpleegkundigen naar de plaats des onheils te brengen om aldaar de patient te stabiliseren voor vervoer per ambulance. Slechts bij uitzondering word de lifeliner ook ingezet om de patient te vervoeren ;)
Maar een ritje in de lifeliner lijkt me ook erg spannend ja.
haha, weet ik, maar ik ben rond de sneeuwstorm van 2009 bevallen..
Ik zag het al helemaal voor me, compleet ingesneeuwd, moet naar zkh
enige redding is de heli in de tuin O+
pi_99453284
iemand al eens gedacht aan de optie van een taxi?
pi_99453412
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

haha, weet ik, maar ik ben rond de sneeuwstorm van 2009 bevallen..
Ik zag het al helemaal voor me, compleet ingesneeuwd, moet naar zkh
enige redding is de heli in de tuin O+
_O-
dat zou pas echt VIP-vervoer zijn :+
pi_99453590
quote:

dan mag je wel op tijd gaan. ik ben bij de eerste zelf gereden naar het ziekenhuis en dat ging prima om de 4 min. een wee maar zoals bij de derde kon ik dat echt niet opbrengen.
zoek echt iemand die je wel kan brengen.
mijn vader heeft ons terug gereden. mijn man had toen ook geen rijbewijs(was bezig).
ik moest er echt niet aan denken om terug te rijden ook al heb ik geen hechtingen gehad.
mama van 3 kids!
pi_99454081
Mocht ik naar huis gaan en het is zover dat ik moet bevallen kan ik evt lopend in de rolstoel gebracht worden haha dat is wel ideaal zo dichtbij wonen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:41:41 #186
250838 Fee-nix
pi_99454187
Zo ben ik weer, flink geshopt! Ik mag straks de commode van J wel eens opruimen, want anders past het allemaal niet :o .

Had weer flink wat bij te lezen, kletstantes ;). (ja sorry, ik weet dat er ook heren bij zijn)

Over wie bij mijn bevalling mag zijn: mijn man en de mensen van het ziekenhuis die nodig zijn :). Ik zou op zich niet zoveel problemen hebben met mijn moeder erbij denk ik.... Maar t is ook weer niet zo dat ik het heel graag wil, doe het liever alleen met mijn man samen.

Beessie-Jen: ik was inderdaad blij dat ik gister het hartje even hoorde. Ook al maakte ik me niet al te veel zorgen, t was toch weer even een bevestiging.

Deepfreeze: leuk zeg, ik hoop dat je vanavond weer wat aan de buitenkant kan voelen!

MJ, daar is niet goed over nagedacht zeg, om die vrouw bij jou op de kamer te leggen. Lekker ongevoelig. Zij zal zich er ook wel ongemakkelijk onder hebben gevoeld. Gelukkig is het weer opgelost.

Bitterend die misschien zelf wilde gaan rijden :D . Hihi. Mij lijkt het geen strak plan in ieder geval. Net wat iedereen zegt: misschien ben je wel de uitzondering bij wie het lukt, maar lijkt me niet handig om daar van uit te gaan. Na mijn keizersnee moest ik er niet aan denken om naar huis te rijden in ieder geval!

Summerbreeze spannend hoor! Ben ook benieuwd of jullie gevoel klopt!
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:43:14 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99454266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:21 schreef WupWup het volgende:
^O^
Ik vroeg me al af wat een vk ervan zou zeggen. ;)
Maar zijn taxi's hier wel happig op? Of is dat een kwestie van een kraammatrasje meenemen? :+
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:44:57 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99454339
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:08 schreef Aventura het volgende:
Doe nou gewoon taxi joh. Wel ff checken hoe dat zit met een maxi-cosi.
Ik had het ook al genoemd. Ik zou het wel zeggen vtv in elk geval. Kraammatrasje meenemen is ook wel een goeie :D

Niet echt hetzelfde, maar ik moest een keer met mijn twee poesjes naar de DA. Gewoon overlegd per telefoon, en de draagmandjes keurig op een paar vuilniszakken (i.v.m. mogelijke ongelukjes) achterin gezet. Ging echt prima.
pi_99454732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:21 schreef WupWup het volgende:
Ja ik heb al 2x gezegd dat ik dat niet wou.
pi_99454765
Gelukkig kan mijn man me brengen naar het ziekenhuis, dat is een kwartiertje rijden (Rijnland Ziekenhuis Leiderdorp).
Alleen hoop ik gewoon thuis te bevallen hoor, dus hoop dat dat 'm ook gaat worden :)
Tralalalaaa
pi_99454767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:54 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat is het probleem van een taxi dan?
The way you rock'n'roll
pi_99454810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:10 schreef octopussy het volgende:
Je zou natuurlijk kunnen afspreken van te voren dat je met de verloskundige naar het ziekenhuis rijdt. Terug kan je vast wel iemand regelen, behoudens het bij je hebben van een autostoeltje.

Maar eerlijk: als er IETS de moeite waard is om je rijbewijs voor te halen, dan is het wel als je een kind krijgt. Dus hup, regelen die snelcursus!
Ik vind het niet noodzakelijk dat hij zijn rijbewijs haalt.
1. hij vond het niks aan
2. het is ERG duur.
Het geld houden we liever voor de kamer bijvoorbeeld.
Ik heb al een rijbewijs en een auto...voor de bevalling zien we het wel. Misschien dat hij nog een snel cursus doet maar nogmaals het hoeft voor mij niet..
pi_99454912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wat is het probleem van een taxi dan?
Ik vind het gewoon niet echt prettig na een bevalling met een kersverse in een auto van een vreemde die blijft kletsen.
Ik heb toen ik mijn knie had gebroken genoeg keren in een taxi gezeten en ik vind het gewoon vervelend een verplicht praatje maken.

Ik zie wel als het zover komt wie ik hiervoor ga regelen :)
Het is niet echt een big deal..ik vroeg me gewoon af of je zou kunnen rijden met weeën. Nou ik heb nog hopelijk minimaal 20 weken tot die tijd...zal vast wel lukken iemand hiervoor te vinden :)
pi_99454942
@ feenix, ja ze hebben hun excuses aangeboden en dat er wat is mis gegaan want ze hadden wel besproken dat zij dus niet bij mij gelegd moest worden maar een kamer naast me.
Lig nu weer alleen, saai maar ook wel fijn eigenlijk gewoon alleen zijn.
pi_99455122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

^O^
Ik vroeg me al af wat een vk ervan zou zeggen. ;)
Maar zijn taxi's hier wel happig op? Of is dat een kwestie van een kraammatrasje meenemen? :+
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen werden geweigerd en ik maak regelmatig mee dat mijn clienten een taxi moeten nemen bij gebrek aan eigen vervoer. Zo'n celstofmatje (of 2) is altijd een goed idee, ook in je eigen auto ;)
pi_99455263
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik had het ook al genoemd. Ik zou het wel zeggen vtv in elk geval. Kraammatrasje meenemen is ook wel een goeie :D

Niet echt hetzelfde, maar ik moest een keer met mijn twee poesjes naar de DA. Gewoon overlegd per telefoon, en de draagmandjes keurig op een paar vuilniszakken (i.v.m. mogelijke ongelukjes) achterin gezet. Ging echt prima.
Ik heb ook met de konijnen in een draagmand gezeten bij een taxi vroeger...
Ik weet wel dat het zou kunnen maar ik vind het niet prettig.
Zoals ik zei toen ik net mijn knie had gebroken was ik suf van medicijnen en moest ik naar huis vanuit het zh...die vrouw bleef maar lullen en lullen tegen mij..ik heb er echt hekel aan!
Ik kan me voorstellen dat je na een bevalling geen zin hebt in vragen hierover...hoe het gegaan is, wat een leuk kindje..bladiblah....
Ik kan een echt chagrijn zijn soms ;)

Ik heb een medisch indicatie en moet ter observatie na de bevalling nog 2 dagen in het zh blijven. Als mijn ouders in die tijd uit Parijs kunnen komen zal ik lekker met hun mee naar huis rijden O+
pi_99455368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:28 schreef Popples het volgende:

[..]

dan mag je wel op tijd gaan. ik ben bij de eerste zelf gereden naar het ziekenhuis en dat ging prima om de 4 min. een wee maar zoals bij de derde kon ik dat echt niet opbrengen.
zoek echt iemand die je wel kan brengen.
mijn vader heeft ons terug gereden. mijn man had toen ook geen rijbewijs(was bezig).
ik moest er echt niet aan denken om terug te rijden ook al heb ik geen hechtingen gehad.
De conclusie denk ik van het verhaal is:
Het zou kunnen maar bereid voor een plan B omdat er meer kans is dat zelf rijden voor en na de bevalling niet zal lukken
^O^
pi_99455387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:06 schreef bitterend het volgende:

[..]

I
Zoals ik zei toen ik net mijn knie had gebroken was ik suf van medicijnen en moest ik naar huis vanuit het zh...die vrouw bleef maar lullen en lullen tegen mij..ik heb er echt hekel aan!
Ik kan me voorstellen dat je na een bevalling geen zin hebt in vragen hierover...hoe het gegaan is, wat een leuk kindje..bladiblah....

En wat zou er mis zijn met het aangeven dat je geen zin hebt in zinloos geouwehoer? Ik heb wel eens met een enorme kater een taxi naar huis genomen en toen ook meteen bij het instappen al aangegeven niet gezellig te willen doen. Vinden die taximensen ook echt geen probleem hoor.
Echt hoe moeilijk kan het zijn?
pi_99455494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:09 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

En wat zou er mis zijn met het aangeven dat je geen zin hebt in zinloos geouwehoer? Ik heb wel eens met een enorme kater een taxi naar huis genomen en toen ook meteen bij het instappen al aangegeven niet gezellig te willen doen. Vinden die taximensen ook echt geen probleem hoor.
Echt hoe moeilijk kan het zijn?
Er is hier niks moeilijks aan hoor. Ik wil gewoon geen taxi, heb er geen zin in...Waarom door blijven gaan dat het een optie is? voor mij niet!
Snap de discussie hierover niet zo. Mijn vraag was over rijden met weeën en die is allang beantwoord.
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:19:19 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99455747
quote:

[..]

Ik heb ook met de konijnen in een draagmand gezeten bij een taxi vroeger...
Ik weet wel dat het zou kunnen maar ik vind het niet prettig.

Ik heb een medisch indicatie en moet ter observatie na de bevalling nog 2 dagen in het zh blijven. Als mijn ouders in die tijd uit Parijs kunnen komen zal ik lekker met hun mee naar huis rijden O+
Hehe, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Ach je vind wel een oplossing!

Hier opeens een last joh! Ik was boven de was opvouwen, draai ik me om, mijn hele onderkant (doos, schaambot, bekkenbodem) staat opeens in brand. Wat een pijn! Ik wilde de trap af gaan, maar ik kon mijn linkerbeen niet meer optillen! Ben maar even gaan zitten. Het kostte me uiteindelijk 5 minuten om van de zoldertrap af te komen. Nu even een rustpauze op de eerste verdieping voor ik naar de bgg ga! Ik moet zo wel, want we moeten om 15 uur in het ziekenhuis zijn voor de afspraak met de verloskundige. Maar jemig wat een pijn zeg. Ik kan echt even helemaal niks nu.
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:22:34 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_99455903
Aventura, doe de trap als een oud wijf: dus elke tree met twee voeten doen. Stapje omlaag met voet 1, voet 2 bijsluiten en de volgende. Of andersom (achteruit dus) de trap af, doet veel minder zeer.
pi_99456005
:o Aventura, misschien begint het nu?

Spannend!
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:25:17 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_99456042
Octopussy, dat kan ook nog ja....drukt het Aventura?
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:27:51 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99456157
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, doe de trap als een oud wijf: dus elke tree met twee voeten doen. Stapje omlaag met voet 1, voet 2 bijsluiten en de volgende. Of andersom (achteruit dus) de trap af, doet veel minder zeer.
Zo heb ik het ook gedaan, gelukkig hebben we stevige leuningen!

Ik hoop dat dit ook betekent dat het nu erg dichtbij komt...Het drukt inderdaad heel erg. Het kopje kan de bmm goed helpen opendrukken, heb ik ergens gelezen. Misschien gebeurt dat wel nu.
pi_99456209
:o
Spannend!! :% :% :%
pi_99456228
Wow, zeker spannend heur!!!! :o
Tralalalaaa
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:30:22 #207
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99456266
Nou, misschien niet te vroeg gejuicht hoor! Ik ga nu naar het zkh, 's horen wat de vk zegt.
pi_99456297
Zet 'm op!! *O* :% *O* :%
pi_99456530
Hopen dat het door gaat zetten, Aventura! *O*
Dat pijn aan doos gevoel komt hier ook steeds meer voor.. Met vlagen en net ook, evenals gisteravond.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:04:33 #210
250838 Fee-nix
pi_99457983
He het wordt hier spannend!! :D Hopen dat het doorzet Aventura! En anders hoop ik dat de pijn weer wat afneemt, want dat is ook niks.... (als het nergens goed voor is).

bitterend, gewoon lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt, meid. Ik zou denk ik ook niet zo de noodzaak zien van een rijbewijs voor manlief, als het alleen maar nodig is voor de bevalling. Als de nood aan de man is, kun je vast wel iemand vinden waar jij je fijn bij voelt die jullie wil rijden. En anders wordt het toch de fietskar :+ .
pi_99458268
Hier mogen van mij mijn (schoon)moeder best bij de bevalling zijn. Maar lief weet het nog niet. Dus ik leg de keuze bij hem.
We hebbeb net controle gehad bij de vlos. Ik heb de hele week al zo'n buikpijn. Voelde de kleine gelukkig nog wel veel maar heel anders. Nu bleek dus dat de kleine gedraaid was. Vorige week was ie al stukje ingedaald en nu ligt ie met zijn hoofd bovenin en voetjes naar beneden. Daar komt waarschijnlijk ook de buikpijn vandaan want hij zit met zijn voeten behoorlijk te trappen. Ik dacht gisteravond al dat ie zo'n raar kontje had wat steeds via mijnbuik te zien was. Maar dat is dus zijn hoofdje als ie zich afzet. Kan gewoon lekker zijn koppie kriebelen O+
Over 2 weken mogen we weer!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_99458569
Ben wel heel benieuwd hoe die van mij ligt. Ik hoop dat mn vk het me morgen kan vertellen. Soms denk ik, 'wat ben je in hemelsnaam aan het doen??' en wil ik weten wat ik dan precies voel.
Tralalalaaa
pi_99458753
T_A_P ben vergeten wat het wordt bij jou?? een jongen?
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:38:29 #214
100412 mefke79
komt goed!
pi_99459817
bitterend, over rijden met weeën geen idee, maar ik kon ook zonder weeën de laatste weken niet meer rijden. Kon gewoon niet eens fatsoenlijk in een auto zitten, laat staan gas geven etc. Het voordeel is wel dat je het dan al voor de bevalling weet en alsnog iets kan regelen. Kan je niet met je vk mee-rijden?
pi_99459887
Ik ga het aan haar vragen mef! :Y
pi_99459992
quote:

Ik wil niet flauw doen, maar je kunt m.i. beter even chagrijnen dan een onveilige situatie te creëren. Jij denkt misschien wel dat je met weëen kunt rijden, maar is dat wel echt veilig? En je hebt natuurlijk niet alleen aan jezelf en ongeboren kind te denken, maar ook je medeweggebruikers.

Voor de terugweg lijkt een taxi me juist heel handig en leuk! Kun je samen achterin bij de MaxiCosi zitten. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat het hebben van een rijbewijs betreft: je gaat er ineens heel blij mee zijn dat je lief een rijbewijs heeft als je met een ziek kind 's avonds laat naar de huisartsenpraktijk moet rijden en je zelf ook beroerd bent. Je kunt heus zonder rijbewijs en een taxi valt wel te regelen, maar ik zou het argument 'ik vind rijlessen niet zo leuk' zelf minder zwaarwegend vinden dat het praktische belang.
pi_99460035
Bedenk je dan ook dat vaak de inzittendenverzekering niet of niet afdoende dekt en áls er dan iets gebeurt dan heb je echt een probleem. Daarnaast, hoe ga je dat doen als je verloskundige nog iemand moet controleren voordat ze met je mee naar het ziekenhuis gaat? Kopje thee bij die andere mevrouw?
Sorry dat ik me er in meng, maar ik vind het hier en daar wat simpel bedacht. Ik zag dat iemand het zelfs al over een ambulance had (grapje hoop ik?) :o
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:44:45 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99460159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:42 schreef WupWup het volgende:
Bedenk je dan ook dat vaak de inzittendenverzekering niet of niet afdoende dekt en áls er dan iets gebeurt dan heb je echt een probleem. Daarnaast, hoe ga je dat doen als je verloskundige nog iemand moet controleren voordat ze met je mee naar het ziekenhuis gaat? Kopje thee bij die andere mevrouw?
Sorry dat ik me er in meng, maar ik vind het hier en daar wat simpel bedacht. Ik zag dat iemand het zelfs al over een ambulance had (grapje hoop ik?) :o
Daar moet je toch zelf voor betalen als het niet absoluut medisch noodzakelijk is? Wat me het geval lijkt als de enige reden 'geen ander vervoer' is?
pi_99460218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil niet flauw doen, maar je kunt m.i. beter even chagrijnen dan een onveilige situatie te creëren. Jij denkt misschien wel dat je met weëen kunt rijden, maar is dat wel echt veilig? En je hebt natuurlijk niet alleen aan jezelf en ongeboren kind te denken, maar ook je medeweggebruikers.

Voor de terugweg lijkt een taxi me juist heel handig en leuk! Kun je samen achterin bij de MaxiCosi zitten. O+

SPOILER
Wat het hebben van een rijbewijs betreft: je gaat er ineens heel blij mee zijn dat je lief een rijbewijs heeft als je met een ziek kind 's avonds laat naar de huisartsenpraktijk moet rijden en je zelf ook beroerd bent. Je kunt heus zonder rijbewijs en een taxi valt wel te regelen, maar ik zou het argument 'ik vind rijlessen niet zo leuk' zelf minder zwaarwegend vinden dat het praktische belang.
Maar waar lees jij dat ik denk te kunnen rijden met weeën?? het was maar een vraag! ik vroeg me het af of het überhaupt mogelijk was!
}:|
Lezen jullie alle reacties voor dat er gereageerd wordt?

Er zijn andere mogelijkheden dan een taxi! en ik ken veel mensen zonder rijbewijs die het prima regelen in Amsterdam...grote stad..veel OV...buren met auto's...

}:|
pi_99460226
quote:
Nou, inderdaad!
pi_99460319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:45 schreef bitterend het volgende:

[..]

Maar waar lees jij dat ik denk te kunnen rijden met weeën?? het was maar een vraag! ik vroeg me het af of het überhaupt mogelijk was!
Ik lees alle reacties zorgvuldig, no worries. Ik geef je puur mijn mening: het is ongeacht of je denkt te kunnen rijden met weëen in mijn ogen onverantwoord. Ik zou dus vantevoren een alternatief regelen, wat dat dan ook moge zijn. Als jij geen taxi wilt regel je iets anders.

En als mede-Amsterdammer heb ik ervaren hoe ontzettend handig een auto is als je een kind hebt. Wij hebben allebei een rijbewijs maar ik heb een soort van rij-angst en dat is héél onhandig.
pi_99460431
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik lees alle reacties zorgvuldig, no worries. Ik geef je puur mijn mening: het is ongeacht of je denkt te kunnen rijden met weëen in mijn ogen onverantwoord. Ik zou dus vantevoren een alternatief regelen, wat dat dan ook moge zijn. Als jij geen taxi wilt regel je iets anders.

En als mede-Amsterdammer heb ik ervaren hoe ontzettend handig een auto is als je een kind hebt. Wij hebben allebei een rijbewijs maar ik heb een soort van rij-angst en dat is héél onhandig.
Dus je had ook kunnen lezen dat ik al van plan was iets te regelen toch??
Het lijkt me echt overbodig om in elke reactie hier aan te geven dat ik iets anders moet regelen en dat een taxi echt tot de mogelijkheid wordt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:49:18 #223
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99460432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:54 schreef bitterend het volgende:

[..]

pfff, ik zal wel enorm spuit 11 zijn, maar goed, volgens mij heb je gewoon niet zoveel te willen dan. Het is niet dat je van iedereen kan vragen zich in duizend bochten te wringen omdat jij geen zin hebt in een taxi, en je vriend geen zin in rijles. :@ het is toch nog wel je eigen verantwoordelijkheid dat je veilig (niet alleen voor jezelf, maar ook voor de mensen om je heen) in het ziekenhuis komt. en natuurlijk kan je een hoop doen zonder auto, ook met een kind. maar zelf rijden met weeeen of nadat je net bevallen bent. euhm, nee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99460472
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:49 schreef bitterend het volgende:

Dus je had ook kunnen lezen dat ik al van plan was iets te regelen toch??
Het lijkt me echt overbodig om in elke reactie hier aan te geven dat ik iets anders moet regelen en dat een taxi echt tot de mogelijkheid wordt.
Moet je maar geen mening vragen. :+
pi_99460473
Toen ik zwanger was hadden we zelf geen auto, en bij overleg met de cvk bleek dat we niet met haar mee konden rijden naar het ziekenhuis. Had met de verzekering enzo te maken.
Ik had ook echt niet kunnen rijden met de weeën.
Gelukkig uiteindelijk niet nodig geweest. Maar we hebben toch maar een autotje gekocht.
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:51:54 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99460617
Ik ben gestript. Dat kon al. Wie zei er hier dat strippen niet pijnlijk was? De pijn aan mijn onderkant kon te maken hebben met een beklemde zenuw. Ik moet maandag terugkomen als er niks gebeurd is.
pi_99460641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet je maar geen mening vragen. :+
er is al 3 pagina's geleden gezegd dat het niet echt verstandig was om te rijden met weeën. Dat lijkt me duidelijk.
Ik vroeg geen mening over wat mensen dachten ervan dat ik geen taxi wou nemen.

En om mee te bemoeien of mijn man wel of geen rijbewijs moet nemen is te bizar voor woorden!
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:53:20 #228
100412 mefke79
komt goed!
pi_99460713
Aventura! Fijn! En strippen is niet fijn, klopt. Een beknelde zenuw doet echter meer zeer, geloof me. Succes!
pi_99460741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:51 schreef Aventura het volgende:
Ik ben gestript. Dat kon al. Wie zei er hier dat strippen niet pijnlijk was? De pijn aan mijn onderkant kon te maken hebben met een beklemde zenuw. Ik moet maandag terugkomen als er niks gebeurd is.
Oeh, spannend! Wat zei ze over ontsluiting/het verstreken zijn van de baarmoedermond? Ik ben benieuwd of het gaat rommelen!

Gestript worden is ook niet mijn favoriete hobby, hoor. :Y)
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:54:06 #230
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99460761
Je kan ook nergens zin in hebben en er maar vanuit gaan dat het loopt zoals je wenst. Wat een gewauwel zeg! Ik heb geen zin in een taxi en manlief geen zin in rijlessen. Simpel je woont toch in Amsterdam neem een tram of fiets dan of wat mij betreft een volle rondvaartboot. Probleem opgelost!!!

Maar goed ik wilde alleen MJ nog even een extra knuffel geven omdat ze weer even geconfronteerd werd met de vervelende dingen waar ze nu mee te maken kreeg.

Aventura ik ben benieuwd hoe het verders gaat. Succes in het zh. ik hoop dat het strippen geholpen heeft en dat het nu maar even door mag zetten en een beknelde zenuw klinkt niet fijn.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:55:57 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99460854
quote:
en hoe voel je je nu? heb je het idee dat het 'iets' doet?

zo'n beklemde zenuw is echt pijnlijk ja. maar, goed nieuws, is ook snel weer over na de bevalling (althans, bij mij wel)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99460906
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:49 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

pfff, ik zal wel enorm spuit 11 zijn, maar goed, volgens mij heb je gewoon niet zoveel te willen dan. Het is niet dat je van iedereen kan vragen zich in duizend bochten te wringen omdat jij geen zin hebt in een taxi, en je vriend geen zin in rijles. :@ het is toch nog wel je eigen verantwoordelijkheid dat je veilig (niet alleen voor jezelf, maar ook voor de mensen om je heen) in het ziekenhuis komt. en natuurlijk kan je een hoop doen zonder auto, ook met een kind. maar zelf rijden met weeeen of nadat je net bevallen bent. euhm, nee.
aan dit soort commentaar heeft niemand wat aan.
mijn vriend geen zin in rijles? dat staat nergens in dit topic. het staat wel dat het ERG duur is voor ons en dat hij het ook niet zo leuk vindt. Hij had behoorlijk rijangst.
verder er hoeft niemand zich in duizend bochten te wringen...ik vind dat je alles een beetje verdraaid en dramatiseerde. vind het echt maar echt niks toevoegen aan dit discussie.
pi_99460984
ik heb weer een sticker, alles volgens t boekje, alleen is t misschien wat zorgelijk dat mijn voeten en handen soms paars worden, ook mijn ademhaling is niet optimaal omdat mijn aorta al heel erg dun is en nu een beetje knel komt als ik rechtop zit.. dus dat in de gaten houden..
ze schat polle best flink trouwens!
pi_99461026
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Books het volgende:
Je kan ook nergens zin in hebben en er maar vanuit gaan dat het loopt zoals je wenst. Wat een gewauwel zeg! Ik heb geen zin in een taxi en manlief geen zin in rijlessen. Simpel je woont toch in Amsterdam neem een tram of fiets dan of wat mij betreft een volle rondvaartboot. Probleem opgelost!!!

Goed lezen blijkt een kunst te zijn.
pi_99461041
o en strippen deed bij mij wel degelijk pijn toen ze de vliezen raakte hoor, alsof er een stroomstoot door mn doos ging :d
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:59:17 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_99461049
Het voordeel van beknelde zenuwen is inderdaad dat je er snel vanaf bent als de oorzaak (kind/placenta) er uit is. In mijn geval was het verschil te voelen toen de ruggeprik uitgewerkt was. Heeeeeerlijk.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:00:04 #237
100412 mefke79
komt goed!
pi_99461088
bitterend, zonder je aangevallen te voelen, het kwam wel over alsof je vriend er geen zin in had. Rij angst vind ik heel wat anders en over kosten ga ik niet beginnen, maar ik snap de reacties dus best wel.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:02:23 #238
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99461215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:58 schreef bitterend het volgende:

[..]

Goed lezen blijkt een kunst te zijn.
Logisch denken ook!

KD fijn dat alles goed is met Polle en de rest maar even in de gaten houden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:04:06 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99461289
quote:
:o Gestript! *O* Wat vlot al! Fijn! :Y Ik hoop dat je maandag hele andere dingen te doen hebt! ;)
pi_99461306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:00 schreef mefke79 het volgende:
bitterend, zonder je aangevallen te voelen, het kwam wel over alsof je vriend er geen zin in had. Rij angst vind ik heel wat anders en over kosten ga ik niet beginnen, maar ik snap de reacties dus best wel.
Ik had tegen octopussy gezegd dat het duur was en dat hij het niks aan vond rijden.
Ik vind dat men zich best snel opwindt hier zeg....iedereen heeft voorkeuren en redenen voor dingen die niet allemaal hoeven uitgesproken te worden.

Talloze mensen hebben kinderen zonder rijbewijs, en talloze mensen nemen geen taxi ergens maar bellen hun (schoon)ouders of worden gebracht door de vk...of zitten in een bakfiets!
om nou zo ophef over te maken is gewoon bizar.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:04:25 #241
100412 mefke79
komt goed!
pi_99461309
kd, klinkt eng die aorta...
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:05:13 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99461342
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:58 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb weer een sticker, alles volgens t boekje, alleen is t misschien wat zorgelijk dat mijn voeten en handen soms paars worden, ook mijn ademhaling is niet optimaal omdat mijn aorta al heel erg dun is en nu een beetje knel komt als ik rechtop zit.. dus dat in de gaten houden..
Brrrr, dat klinkt heel naar! :o
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:05:32 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99461359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:58 schreef Kleurdoos het volgende:
Getverderrie, dat klinkt best akelig eigenlijk. Heeft het verkleuren van je handen en voeten daar ook mee van doen? (dat je saturatie wat laag is?) rustig an maar KDtje. En Polle een Pol?! dat ie rekening houdt met het feit dat mama Petit is?!
pi_99461489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Books het volgende:

Erm... }:|
"wat jou betreft"
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:10:57 #245
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99461644
Laat maar dat is al de tweede keer dat je mij post erbij haalt prima maar ik ga d'r niet meer op in. Je hele vraag is al een soort van ondoordacht imo en dan d'r achteraan ik wil dit niet en manlief wil/kan dat niet en dan weer opnieuw beginnen als het nu alweer over iets anders gaat.

Veel plezier met je rit naar het ziekenhuis hoe je er dan ook komt en niet iedere vlos neemt een patiënt mee en ja al ga je wat mij betreft in een rondvaartboot? Zie daar je probleem niet zo dat is namelijk mijn mening.
pi_99461707
een flinke Pol denkt ze idd :P

maar ik heb het van mijzelf ook al hoor, af en toe felrode tot blauwe handpalmen omdat mijn doorbloeding gewoon wat meer moeite moet doen ivm dunne aders.. en een half jaar geleden al scans laten maken van mijn buik (als je je hand op mijn buik legt (als ik niet zwanger ben) dan voel je m loeihard kloppen, dat komt omdat mn aorta gewoon wat harder moet persen.
t voelt hetzelfde als bijvoorbeeld het kloppen van een wond of bult als je je gestoten hebt :P

ik kan gewoon lastig ademhalen nu als ik rechtop zit, maar verder kan je er weinig aan doen, dus ik grijp nu elke kans aan om languit te liggen of te wandelen :+
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:14:48 #247
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99461857
KD is er helemaal niets aan te doen in de zin van vaatverwijdende medicijnen of iets? Niet voor nu want volgens mij mogen die niet tijdens zwangerschappen maar voor daarna of heb je er alleen last van tijdens deze zwangerschap? En met achter Elin aanrennen dat gaat wel goed dan als jullie samen thuis zijn?
pi_99462295
nee, ze zijn gewoon smal, niet dichtgeslibt ofzo, dus dat kan verder geen kwaad, alleen bij een zwangerschap is het lastig omdat polle lekker tegen de buikaorta aanhangt, waardoor ik soms kortademig word (niets ernstigs hoor, uit zich voornamelijk in heel veel gapen opeens, rusteloze benen, armen en handen) alsof je veel te strakke kleding aan hebt getrokken..naar gevoel, maar als ik da ga lopen of liggen is t weg, wel lastig op t werk :P maar waarschijnlijk krijg ik toch eerder verlof hierdoor.. en dan werk ik deels, halfliggend of staand vanuit huis :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:26:41 #249
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99462473
Ah dus het is alleen nu zeg maar en normaal niet! Inderdaad best lastig maar nog maar een paar weken en dan is Polle er.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:27:13 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99462502
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oeh, spannend! Wat zei ze over ontsluiting/het verstreken zijn van de baarmoedermond? Ik ben benieuwd of het gaat rommelen!

Gestript worden is ook niet mijn favoriete hobby, hoor. :Y)
Mijn baarmoedermond was al week (ze maakte de welbekende vergelijking topje neus-lippen) en ze noteerde ook dat ik al inleidbaar ben. Erg prettig, dan hoeven ze niet eerst met gel aan de gang! Maar ik geloof dat ze er vanuit gaat dat inleiden niet nodig is. Sowieso heeft ze mijn afspraak van woensdag verwijderd en een nieuwe voor maandag gemaakt. Ik ben wel vergeten te vragen of ik dan mijn ziekenhuistas mee moet nemen. Iemand een idee? Anders bel ik nog even. Verder voelde ze nog aan mijn buik. Veel viel er niet te voelen, want ze vond mijn buik erg strak staan. Veel baby voor je buik, zei ze! Klopt ook wel, dat is eigenlijk al maanden zo. Ik lees weleens dat zwangeren een handje of voetje kunnen pakken, dat is bij mij echt niet mogelijk. Ohja, en mijn bd was 121/95.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:28:53 #251
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99462598
Aventura, ik zou hem voor de zekerheid gewoon achter in de auto zetten en dan kan je lief hem in geval van nodig altijd gaan pakken. Denk je zelf dat het strippen al iets gedaan heeft?
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:30:16 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99462659
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Gestript! *O* Wat vlot al! Fijn! :Y Ik hoop dat je maandag hele andere dingen te doen hebt! ;)
Ik ook! Ben er best door overvallen eigenlijk, had gewoon niet verwacht dat ik al een beetje ontsluiting had. Gratis en voor niks!
pi_99462724
Aventura, wat een meevaller dat je al gestript kon worden en je bmm al verweekt is ^O^ Ben benieuwd of het ook gaat rommelen binnenkort. Ziekenhuistas meenemen is sowieso wel een goed idee, want voor hetzelfde geld willen ze je daar houden.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:31:32 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99462727
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:28 schreef Books het volgende:
Aventura, ik zou hem voor de zekerheid gewoon achter in de auto zetten en dan kan je lief hem in geval van nodig altijd gaan pakken. Denk je zelf dat het strippen al iets gedaan heeft?
Geen idee, voelt nu een beetje warm bij m'n doos. Geen kramp ofzo! De tas in de auto gooien is een goed idee.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:33:37 #255
250838 Fee-nix
pi_99462822
Strippen vond ik inderdaad ook niet zo fijn! Maar wel te doen trouwens...

Ik hoop dat het vanavond gaat doorzetten! Succes!
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:34:24 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99462864
Een bolle Polle voor KD :)
pi_99463127
Yahoo! Vrij! Verlof! vakantie! Klaar met coschappen! Klaar met opleiding! *o*
pi_99463148
en ik ga voor je duimen aventura, al zijn kindjes over de 41 weken ook wel heel leuk :P en dan kan je nog een paar dagen heeeeeeeeeeeeeel lang douchen O+
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:42:08 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_99463256
P_iglet, klaar!!!!!! En klaar met alles. Je bent gewoon klaar. Joehoe! *O* *O* *O*
pi_99463277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:40 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik ga voor je duimen aventura, al zijn kindjes over de 41 weken ook wel heel leuk :P en dan kan je nog een paar dagen heeeeeeeeeeeeeel lang douchen O+
Nou inderdaad. Dat heeeeeeeeeeeeel lang douchen kan alleen in de weekenden als de meneer thuis is.

Fijn p_iglet! Ben je helemaal klaar nu? Wat goed! :o
The way you rock'n'roll
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:46:27 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99463482
jeeej Aventura das een verrassing!! wat leuk!! :) ik ben heeeeel benieuwd of het de komenden uren iets in gang gaat zetten :D

KD; gefeliciteerd met je sticker! en weet je zeker dat het om je aorta ging? volgens mijn boekjes gaat het in die gevallen om de onderste holle ader?
(De onderste holle ader loopt door de buikholte omhoog en is in tegenstelling tot de aorta (slagader) vrij slap en daardoor makkelijk samen te drukken door het gewicht van de het kind en het vruchtwater. )
De onderste holle ader loopt niet exact door het midden maar ligt iets rechts uit het midden. Door nu de zwangere iets te kantelen haal je, in ieder geval een deel van, het gewicht van kind en vruchtwater van dit bloedvat af en stroomt het bloed dus makkelijker terug richting het hart.

en pffff ik ben moe.. heb net ff een uurtje geslapen; maar natuurlijk weer veeeeeel brakker wakker geworden dan dat ik erin ging. Scheelt wel dat ik deze week veel dingen gepland heb; en daardoor de week al een heeeel einde gevorderd is...

KJ: de VK heeft mij wel meegenomen in de auto?
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:46:48 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99463502
Oh, Aventura gestript! Ben benieuwd hoor!

P-iglet klaar met alles! Lekker genieten nu! Fijn voor je! *O*

Ik ben ook helemaal happy! Vorige week nog een mail dat de babykamer nog enkele weken zou duren.... Vanmiddag een belletje dat ze het vanavond komen bezorgen!! *O* Mooie dag vandaag! *O* (ondanks het k.u.t.-weer)
pi_99463777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeeej Aventura das een verrassing!! wat leuk!! :) ik ben heeeeel benieuwd of het de komenden uren iets in gang gaat zetten :D

KD; gefeliciteerd met je sticker! en weet je zeker dat het om je aorta ging? volgens mijn boekjes gaat het in die gevallen om de onderste holle ader?
(De onderste holle ader loopt door de buikholte omhoog en is in tegenstelling tot de aorta (slagader) vrij slap en daardoor makkelijk samen te drukken door het gewicht van de het kind en het vruchtwater. )
De onderste holle ader loopt niet exact door het midden maar ligt iets rechts uit het midden. Door nu de zwangere iets te kantelen haal je, in ieder geval een deel van, het gewicht van kind en vruchtwater van dit bloedvat af en stroomt het bloed dus makkelijker terug richting het hart.

en pffff ik ben moe.. heb net ff een uurtje geslapen; maar natuurlijk weer veeeeeel brakker wakker geworden dan dat ik erin ging. Scheelt wel dat ik deze week veel dingen gepland heb; en daardoor de week al een heeeel einde gevorderd is...

KJ: de VK heeft mij wel meegenomen in de auto?
joh dat kan best het gaat iig om meerdere aders, ook ivm doorstroming naar armen en benen
pi_99463877
Aventura spannend!

Ben dinsdag ook weer goedgekeurd. Ik heb alleen, net als kd, last van duizeligheid en kortademigheid bij zitten. Daar had ik de eerste zwangerschap ook last van. Dus idd veel staan/wandelen/liggen.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:59:27 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99464156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:52 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

joh dat kan best het gaat iig om meerdere aders, ook ivm doorstroming naar armen en benen
naja maakt ook niet zoveel uit; maar wat ik altijd heb geleerd; bij klachten op de linkerzijde gaan liggen.. dan schijnt de doorbloeding zich het beste te herstellen...
;)
en ik hoop dat je dr niet al teveel last van krijgt O+ :*
pi_99464693
mja dat werd mij ook aangeraden, t feit wil alleen dat mn rechterzijde verademing biedt :D
pi_99464905
Ben benieuwd of het lekker door gaat zetten, Aventura! :)

Ik mag a.s. maandag weer op controle, vandaag 39 weken *O*
pi_99464910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Fijn p_iglet! Ben je helemaal klaar nu? Wat goed! :o
Helemaal klaar!!
Naja volgende week vrijdag nog 1 gesprek, nog een formulier in leveren, en 12 aug diplomering. Maar dat is allemaal formaliteiten werk...

*O* *O* *O*
pi_99465266
Piglet wat fijn!! *O* *O*
En gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_99465550
van harte piglet! :)

o trouwens

voor de maagzuurmoeders onder ons

KOOP GEEN GAVISCON VLOEIBAAR ANIJSSMAAK
ik heb in mijn leven maar 3 keer overgegeven, maar na een slok van dit spul moet ik steeds weer kokhalzen :')
pi_99465713
Gaviscon is zo goor!!!! Ook de tabletten, daar blijft zo'n goor laagje van in je mond en op je kiezen hangen. Jugh...
Doe dan maar rennies. Ik heb net weer een nieuw mega pak van 48 stuks ingeslagen :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:28:24 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99465746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Helemaal klaar!!
Naja volgende week vrijdag nog 1 gesprek, nog een formulier in leveren, en 12 aug diplomering. Maar dat is allemaal formaliteiten werk...

*O* *O* *O*
Wat een opluchting moet dat zijn. Goed gedaan, gefeliciteerd met je mooie diploma. Het is niet niks! Nu lekker genieten!
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:28:27 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99465748
*O* P_iglet gefeliciteerd!!!!
pi_99465786
Antagel is wel een aanrader wanneer je last hebt van maagzuur!
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:41:08 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99466384
Bitterend hormonster vandaag ;) nadeel van geschreven woord, soms komt dat anders over dan hoe het bedoeld is.. Laat het los.. :*
pi_99466757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:27 schreef p_iglet het volgende:
Gaviscon is zo goor!!!! Ook de tabletten, daar blijft zo'n goor laagje van in je mond en op je kiezen hangen. Jugh...
Doe dan maar rennies. Ik heb net weer een nieuw mega pak van 48 stuks ingeslagen :D
nee ik ben juist overgestapt..omdat ik rennies ook verschrikkelijk vind

voor mij werken ongezouten amandelen en yakult!
pi_99466773
wat niet werkt! Frikadellen speciaal, merk ik net
pi_99466948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef Kleurdoos het volgende:
wat niet werkt! Frikadellen speciaal, merk ik net
hmm.. toch heb ik nu zin in frikadel speciaal.. -O-
pi_99467869
Piglet, relaxed! *O* wat is je specialisatie?

Aventura, spannend :)
En Cyntiaaaaa ook bijna aan de beurt :)

Ging over welk ziekenhuis. Ik woon dus in Eindhoven en ben in februari 'snachts met spoed opgenomen.. Dan moet je kiezen tussen Veldhoven mmc of Eindhoven CZE, want mmc in eindhoven heeft geen ehbo meer en kan snachts en in t weekend niemand meer opvangen. Vabdaar denk ik ook t bevallen in veldhoven, maar daar ben je in goede handen.
Heb toen voor laatste gekozen, CZE en ben daar net al m'n trubbels blijven plakken. Heb een fijne gyn en vind t personeel zeer vriendelijk.

Morgen weer melden bij de gyn, ff een andere want "mijne" is met vakantie. Deze week veel last van pijn in mn onder/zij buik. Kon vanmorgen maar moeilijk rechtop lopen. Nu gaat t weer redelijk. Ik voel me kneus :')
pi_99468351
ik baal trouwens wel een beetje, mijn vorige vkpraktijk bestond uit 2 VK's

de club waar ik nu bij zit uit 6 stuks, ik heb er nog geen 1, 2 keer gezien, vind ik wel maf itt mijn vorige bevalling
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:28:36 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99468407
Aventura, je avontuur gaat nu bijna beginnen!
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:32:11 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99468549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:28 schreef amaranta het volgende:
Aventura, je avontuur gaat nu bijna beginnen!
:) Ben een beetje bang, maar ik ben er wel helemaal klaar voor! Kan niet wachten!

Kd, ik ken het gevoel. Ik heb te maken met een gyn (die morgen met vakantie gaat, dus ik zal haar niet meer zien), maar ook met een team van 15! klinisch vk's. Ik weet niet hoeveel ik er daarvan gezien heb inmiddels, maar die van vanmiddag kende ik zeker nog niet. En dan meteen zo kordaat handelend type, ik ben nog steeds een beetje beduusd.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:34:05 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99468629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:27 schreef Kleurdoos het volgende:
ik baal trouwens wel een beetje, mijn vorige vkpraktijk bestond uit 2 VK's

de club waar ik nu bij zit uit 6 stuks, ik heb er nog geen 1, 2 keer gezien, vind ik wel maf itt mijn vorige bevalling
Hier 2 vk's en vind dat wel prettig idd. Heb de een overigens nog maar 1 x gezien, hoop die tijdens controles nog wel wat meer treffen, lijkt me anders toch raar als zij dan net dienst heeft wanneer ik moet bevallen. Toch het idee dat ik de ander beter ken ofzo...
pi_99468820
mja maar ik heb geen idee wie bij welke naam hoort en bij welk team, ze hebben rood en oranje oid :P

ik vond die van vandaag erg leuk! deed me een beetje denken aan poppedein ook!
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:41:08 #285
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99468918
Whoe Aventura, gestript :o , hoop dat het wat gaat doen, maar heeeel lang kan het sowieso niet meer duren :9 . Succes alvast!!!

Gaviscon :X
Antagel :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:53:56 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99469493
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

:) Ben een beetje bang, maar ik ben er wel helemaal klaar voor! Kan niet wachten!

Kd, ik ken het gevoel. Ik heb te maken met een gyn (die morgen met vakantie gaat, dus ik zal haar niet meer zien), maar ook met een team van 15! klinisch vk's. Ik weet niet hoeveel ik er daarvan gezien heb inmiddels, maar die van vanmiddag kende ik zeker nog niet. En dan meteen zo kordaat handelend type, ik ben nog steeds een beetje beduusd.
Hey!

Lees ik opeens dat jij getript bent, wow! Spannend hoor of er iets gaat gebeuren...
Ik zou gaan douchen, pannenkoeken eten en jeweetwellen. In volgorde van voorkeur natuurlijk :D

Wel knap dat je het ook meteen hebt laten doen en niet bent geschrokken en er eerst over wou nadenken. Ik hoop voor je dat het wat doet en niet bang zijn hoor, tis wel spannend, maar vooral leuk spannend vond ik, dat bevallen.
Goed zuchten, goed ontspannen, bij mij hielp wandelen en hangen over een hoog bed goed en vooral grapjes blijven maken en blijven lachen, dat helpt echt volgens mij voor het vorderen vd ontsluiting. :*

Ow en gebeurd er niets, wat ik niet hoop, dan wens ik je veel succes met afwachten tot maandag. ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:08:38 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99470106
Dankjewel Juud, lief O+

Ja het kordate optreden van die vk beviel me wel. Beter niet te lang tegen dingen aanhikken; gewoon doen. Tuurlijk wel binnen het normale. Tijdens de bevalling vind ik uitleg en overleg toch wel een vereiste, ben geen koe die verlost moet :P

Mijn man helpt me er wel doorheen! De schat, hij ging vandaag meteen op pad om allerlei proviand voor mij te halen. Cola wou ik, crackers, chocola. Dingen die me lekker lijken tussen weeën :D

Als er nu niets gebeurt dan wordt het nu iig maandag in plaats van woensdag. Ik vind dat te overzien. Wel hoop ik dan dit weekend wat mobieler te zijn, want nu kom ik amper de trap op.
pi_99470164
*O* Piglet wat mag jij ongelooflijk trots zijn op jezelf! *O* een 10 met griffel voor doorzettingsvermogen! Ga enorm genieten van nog even zwanger zijn en tijd voor P en tigger nu!

Aventura, wat ontzettend spannend!! Zet m op vrouw, you can do it! Ik hoop dat t wat gaat doen en je je kleine man heeeel gauw lekker in je warme armen in plaats van warme buik mag houden! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99470222
Ooh Aventura, alvast les 1 in bevallingsleer...cola en chocola is NIET lekker tussen weeën door ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99470487
Aventura, kom maar op met verse baby!!

Piglet, fijn dat je nu klaar bent. Lekker verlof!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:27 schreef p_iglet het volgende:
Je hebt ook verpakkingen van 96 stuks :X

Maar ik ga wel aan de antagel als het straks erger wordt..
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:21:39 #291
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99470709
@Aventura, ik kon helemaal niets eten tijdens mijn bevalling, heb alleen 4 druivensuikers, een glas water en twee paracetemol naar binnen gekregen en gehouden. Terwijl mijn maag echt wel begon te rommelen op een gegeven moment.

Ik had ook crackers in huis en kippensoep. 8)7

Ow en strippen, het is een enorm rotgevoel, geen echte pijn vond ik.
Ik vond weeen een soort versterkt strippen/woelen met een golfgevoel, dat zat zo'n beetje op dezelfde plek en iets hoger in buik en rug.

Leuk man, ik blijf even lezen de komende dag(en)
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:23:10 #292
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99470767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Aventura, kom maar op met verse baby!!

Piglet, fijn dat je nu klaar bent. Lekker verlof!

[..]

Je hebt ook verpakkingen van 96 stuks :X

Maar ik ga wel aan de antagel als het straks erger wordt..
Daar heb ik er 3 van versleten, en nog eentje van 24 of zoiets. :o
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:29:34 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99471064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:11 schreef Poppedein het volgende:
Ooh Aventura, alvast les 1 in bevallingsleer...cola en chocola is NIET lekker tussen weeën door ;)
:@

Ach ja, dan voor erna. Om mijn cafeinetekorten aan te vullen. Dan neem ik er gelijk een espresso bij :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:33:50 #294
30252 Soempie
Procreating
pi_99471267
ik ben opgehouden met lezen. :') Pak het zo wel weer op.

Bitterend, rustig joh. :P En ik vraag me nu af wat strippen is.

Rjiles leek me ook niks trouwens, maar zodra bekend was dat ik zwanger was ben ik toch gaan lessen. Ik moet er echt niet aan denken dat er straks iets met m'n man gebeurt of met ons kindje en dat ik dan niks kan beginnen en afhankelijk ben van de buren. En het lijkt me heel fijn als ik er ook alleen op uit kan met de kleine. :) En ook ik had een angststoornis trouwens, maar ben daarvoor gewoon in therapie gegaan.
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:37:01 #295
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99471420
Piglet gefeliciteerd *O*

Spannend Aventura !!
En Cynthia ook al bijna aan de beurt jmet 39 weken
Ik ga me lekker verheugen alvast op verse beeb foto's O+
Rayen 2½ jaar!
pi_99471635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:33 schreef Soempie het volgende:
ik ben opgehouden met lezen. :') Pak het zo wel weer op.

Bitterend, rustig joh. :P En ik vraag me nu af wat strippen is.

Rjiles leek me ook niks trouwens, maar zodra bekend was dat ik zwanger was ben ik toch gaan lessen. Ik moet er echt niet aan denken dat er straks iets met m'n man gebeurt of met ons kindje en dat ik dan niks kan beginnen en afhankelijk ben van de buren. En het lijkt me heel fijn als ik er ook alleen op uit kan met de kleine. :) En ook ik had een angststoornis trouwens, maar ben daarvoor gewoon in therapie gegaan.
google!

scheelt ons weer een hele post :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:42:59 #297
30252 Soempie
Procreating
pi_99471705
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:41 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

google!

scheelt ons weer een hele post :P
Ja zeg, dan kom ik hier alleen voor de flauwekul. ;)

Piglet, gefeliciteerd! *O*
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:44:40 #298
30252 Soempie
Procreating
pi_99471770
Heb het opgezocht. Lijkt me niet prettig.
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:53:46 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99475121
Aventura succes! Ben ook nog niet bijgelezen en gaat ook niet meer gebeuren. Bedtijd en morgenochtend voor controle naar de vk.
pi_99475535
oh spannend aventura ! suc6 hopen dat het allemaal goed verloopt ! *O*
pi_99475659
Aventura, je mannetje komt gewoon echt bijna *O*

Ik heb trouwens niet eens aan eten gedacht die hele 21 uur dat mijn bevalling duurde. 's Ochtends een halve boterham gegeten omdat dit van Mr.DML moest maar verder niks.
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')