quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Met mn meisje gaat het goed. Met mij minder, lichaam doet pijn,bed rust is echt niets voor me, maar als ik alleen al naar de wc loop heb ik gelijk een harde buik, en last van een dip, kan eigenlijk niets hebben nu, van niemand, mn familie niet, mn vriend niet. Het is soms gewoon moeilijk positief te blijven, en hun zeggen 100 x op een dag dat je positief moet blijven en daar heb je t dan opgegeven moment wel mee gehad. Weet dat dit moet voor mn meisje, hoop op een goede nacht en me morgen wat beter te voelen :$
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:07 schreef Keshet het volgende:
Ik hoor mijn naam?![]()
![]()
Yup, Emma is gehaald met 26 weken en 4 dagen. Ze had een gigantische groeiachterstand die ontdekt werd (na aandringen van mijn kant) bij 24 weken. Allerlei controles gehad zoals bloedonderzoeken, tig echo's, vruchtwaterpunctie etc. Daar kwam niks bijzonders uit behalve dat de navelsteng en placenta niet helemaal ok waren.
Met exact 26 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis. De dag ervoor heb ik een 1e longrijpingsspuit gehad en op de dag van opname de tweede.
Na drie dagen ben ik weer naar huis gegaan; de CTG's waren steeds goed en ik vond het een hel om in het ziekenhuis te liggen tussen alle zeurende vrouwen die ingeleid werden.De afspraak was dat ik twee keer per dag langs zou komen voor een CTG en dat ik bij het minste teken van achteruitgang weer opgenomen zou worden.
De dag daarna crashte Emma tijdens een CTG en 4 minuten later lag ik op de OK. Niet lang daarna werd Emma dus geboren; 450 gram schoon aan de haak.
Emma in soort van boterhamzakje onder spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste twee maanden ging het op maar ook erg vaak af. Heel langzaam was er een stijgende lijn te zien en na 2,5 maand mocht ze van de IC af. In totaal heeft ze 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.
De 'behandelgrens' ligt momenteel op 24 weken zwangerschapsduur en zo'n 500 gram als minimaal gewicht. Let wel, dat is de behandelgrens, dat is dus geen garantie op een levend en gezond kindje. (De verschillende ziekenhuizen in Nederland hanteren soms afzonderlijk net iets andere richtlijnen.)
Een (flink) gedeelte van de kindjes die extreem prematuur of dysmatuur geboren worden komt te overlijden. Soms al tijdens de geboorte, soms vlak erna maar soms ook pas maanden later.
Een groot percentage van de kinderen die zo vroeg geboren wordt en het overleeft houdt er in meer of mindere mate iets aan over. Dat kan een klein iets zijn maar ook een groot iets.
De tijd die je kindje in het ziekenhuis door moet brengen is zwaar, continue, voor het kindje, voor de ouders en voor iedereen om hen heen.
Als je het geluk hebt dat je kindje het overleeft en dat je het mee naar huis mag nemen dan is de start thuis vaak ook niet makkelijk.
Met een beetje pech is je zwangerschapsverlof al voorbij voordat je kindje thuis is.
Een vroeggeboorte hoeft natuurlijk niet een en al narigheid te zijn, al ligt dat ook ontzettend aan hoe het gaat ect. Ik heb ontzettend mooie momenten in het ziekenhuis gehad.![]()
De eerste keer dat ik E. vast kon houden, zeven dagen na haar geboorte, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Danoontjesmonstertje nu:
[ afbeelding ]
Ik weet dat dit een vrij bot stukje is maar ik kan en wil het niet mooier maken dan het is.![]()
MissJones, ik kom steeds even spieken als ik zie dat je gepost hebt. Ik vind je ongeloofelijk sterk.![]()
Word je in het ziekenhuis voorbereid op een eventuele vroeggeboorte? Je ligt in een academisch ziekenhuis neem ik aan? Je kunt misschien vragen of je met bed en al alvast een kijkje op de IC mag nemen.Als je vragen hebt mag je me altijd PM'en he. Dat geldt voor iedereen trouwens.
Maar deze hele situatie is oneerlijk, ik vind dat je je best af en toe mag laten gaan hoor... natuurlijk bedoelt iedereen het goed, maar dat wil niet zeggen dat je het niet verschrikkelijk zwaar mag vinden. Ik hoop dat je de zon een beetje door de wolken heen ziet schijnenquote:Op woensdag 13 juli 2011 08:58 schreef miss-jones25 het volgende:
Nou had gister gewoon een dip en kon niet zoveel hebben van de mensen om me heen. Maar ze hebben wel gelijk, positief blijven denken is het beste. Dus al moet ik nog weken zo liggen als ik in ruil daarvoor mn meisje gezond op de wereld kan brengen moet het maar zo. En heb alleen maar lieve mensen om me heen die het goed bedoelen ddus was niet echt eerlijk van me zo bot naar ze te doen.
Voel me echt een beetje een dombo nu. En verdorie, waarom wordt het dan niet meer nu! Even een dikke knuffel voor je!quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:53 schreef miss-jones25 het volgende:
@ susie dat is je baarmoederhals. En nee die getallen zijn niet goed, moet juist meer worden, en door bedrust moet het weer meer worden. En aangezien ik bij alleen naar de wc lopen al een harde buik heb mag en kan ik niets nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |