abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110197508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Staat ook mooi op je CV, dat je voor je studie in die richting vrijwilligerswerk hebt gedaan. Laat een goede motivatie zien!
Hoe je aan een BBL plek kan komen? Zoek welke bedrijven bij jou in de buurt aansluiten in jouw studierichting. Bel ze allemaal op, en vertel ze wat je doet en wat je zoekt :)
Okay, dankjewel! ^O^
pi_110197934
Miss kun je eens hier: http://www.calibris.nl/ kijken, daar staan vele erkende leerbedrijven voor de zorg op. Je kunt geloof ik je opleiding aanklikken en de buurt waar je woont en dan zoveel mogelijk solliciteren zou ik zeggen, maak 1 hele goede brief en stuur die dan (die je wel een beetje kunt aanpassen als het een beetje andere functie of bedrijf is) op. Succes!
pi_110209239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:08 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Miss kun je eens hier: http://www.calibris.nl/ kijken, daar staan vele erkende leerbedrijven voor de zorg op. Je kunt geloof ik je opleiding aanklikken en de buurt waar je woont en dan zoveel mogelijk solliciteren zou ik zeggen, maak 1 hele goede brief en stuur die dan (die je wel een beetje kunt aanpassen als het een beetje andere functie of bedrijf is) op. Succes!
Super!! ga ik doen! :Y
pi_110209364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:08 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Calibris is inderdaad de site waarop per niveau en regio je kan zoeken naar de leerwerkplekken die een plek open hebben staan of in het verleden leerlingen hebben gehad.
Vrijwilligers werk heeft bij mij idd naast de handige ervaring ervoor gezorgd dat ik aan de slag kon. Een paar andere bedrijven hadden bij mij in de buurt de regel dat als je geen vrijwilligerswerk had gedaan je sollicitatie niet werd meegenomen door teveel reacties.
Maar dit zal voor niveau 3 denk ik niet meer voorkomen aangezien er veel mensen worden gezocht. Reken er wel op dat er meer reacties zijn per leerwerkplek.
Dan geeft vrijwilligers werk de doorslag omdat mensen die in dienst zijn vanuit de cao voorrang hebben bij gelijke cv. vrijwilligerswerk wordt in zo'n geval gezien als werk.
Ook is een goede cv en motivatiebrief reden om je eerder in het proces te zetten.
Meestal stopt de ronde als ze het benodigde aantal geschikte kandidaten hebben.
Eventueel kan je er ook nog voor kiezen om op zowel niveau 2 en 3 te reageren.
Mocht 3 het niet worden, dan kan je mogelijk met 2 beginnen.
Dat wordt op redelijk veel scholen aangeboden als 1 jarige opleiding.
Het leerling salaris wat je dan krijgt heb je dus maar 1 jaar.
Als je het jaar erop doorgaat met N3 dan geld meestal dat het hoogste salaris wordt betaald. Hierom krijg je dan op N3 de twee eerste jaren niet je leerling salaris maar je helpende salaris ipv je lagereleerling N3 salaris.
Laatste tip is om op elk bedrijf binnen reisafstand aan te schrijven met waarschijnlijk een open brief aangezien de meeste bedrijven al met de rondes zijn begonnen of binnenkort gaan beginnen.
Mocht het niet lukken is er ook rond januarie meestal weer de start van een nieuw schooljaar. hiervoor begint de vacature in september of oktober denk ik.
Succes, de doorzetter wint (8> .
Liefde en infectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')