Ja, die heb ik. Hobby's zijn: films, muziek, games, internet en fitness. Ik vind het moeilijk om werk te vinden, want ik heb een wajong en ik denk dat bedrijven mij niet willen omdat ik een uitkering heb.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:54 schreef DuTank het volgende:
Vind een baantje dat bij je interesses past. Ik neem aan dat je in ieder geval hobby's ofzo hebt?
Stopt die uitkering dan niet? Heb je enige opleiding of misschien dan interesse om dat te gaan doen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:02 schreef ed.hardy het volgende:
[..]
Ja, die heb ik. Hobby's zijn: films, muziek, games, internet en fitness. Ik vind het moeilijk om werk te vinden, want ik heb een wajong en ik denk dat bedrijven mij niet willen omdat ik een uitkering heb.
Ik hoop eigenlijk wel dat de uitkering dan stopt, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe het zit. Ik heb VMBO gedaan en ik heb een MBO diploma van medewerker ICT (niv. 2).quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
Stopt die uitkering dan niet? Heb je enige opleiding of misschien dan interesse om dat te gaan doen?
Ik weet niet wat voor middelbare school je hebt gedaan, maar anders zou je iets van media en entertainment management gaan doen, zodat je straks zelf in de film/muziek kan gaan werken. En dan bestaat er nog zo iets als game-design, als je goed met computers enzo bent..
Daar was ik laatst voor aan het kijken. In het begin was het zo dat ik er heel erg enthousiast over was. Ik moest op internet gaan kijken voor vrijwilligerswerk maar haakte best snel af met zoeken. Ik liep het gewoon uit de weg en verzon smoesjes om het niet te doen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:11 schreef ayumu het volgende:
Begin eens met wat eenvoudig vrijwilligerswerk om er weer een beetje in te komen.
Misschien zoeken ze iemand bij de FreeRecordShop ofzoquote:Op woensdag 13 juli 2011 00:14 schreef ed.hardy het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat de uitkering dan stopt, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe het zit. Ik heb VMBO gedaan en ik heb een MBO diploma van medewerker ICT (niv. 2).
Ik zou het heel leuk vinden om iets te doen in de media (film of muziek). Maar ik wil eerst weer werken om structuur en ritme te krijgen.
[..]
Daar was ik laatst voor aan het kijken. In het begin was het zo dat ik er heel erg enthousiast over was. Ik moest op internet gaan kijken voor vrijwilligerswerk maar haakte best snel af met zoeken. Ik liep het gewoon uit de weg en verzon smoesjes om het niet te doen.
Ja, dat zou kunnen!quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:25 schreef DuTank het volgende:
[..]
Misschien zoeken ze iemand bij de FreeRecordShop ofzo
Voor zover ik weet is dat er niet in mijn gemeente. Maar ik kan me vergissen natuurlijk!quote:Op woensdag 13 juli 2011 02:28 schreef trovey het volgende:
Anders een werkervaringsplek? Op ICT gebied hebben ze in mijn stad een aparte afdeling bij de Kringloop waar men mensen met een ICT-opleiding een werkervaringsplek biedt om zo verder te komen, twee vliegen in één klap: voor de smalle beurs betaalbare computers en computeronderhoud en werkervaring voor anderen, wellicht is er in jouw gemeente ook wel zoiets te vinden.
Oh alsjeblieft ga geen game design doen, grootste 'fout' van mijn leven..quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef DuTank het volgende:
[..]
En dan bestaat er nog zo iets als game-design, als je goed met computers enzo bent..
Het uitstellen helpt je ook niet. Je kan beter nu de keuze maken en er aan beginnen dan dat je nog een jaar verder bent en er dan pas aan begint. Jonger ga je niet worden ook.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:09 schreef ed.hardy het volgende:
Ik wil heel graag weer aan een opleiding beginnen. Ik denk het meest aan maatschappelijk werk (op mbo niveau). Alleen ben ik er nog niet zeker over.. wil geen verkeerde keuze maken.
Klopt, Ik ben het helemaal zat. Ik moet actiever bezig zijn met een studie, maar elke keer als ik dat wil doen laat ik me afleiden door onnodige en onbelangrijke dingen en dan komt het er niet van.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:44 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Het uitstellen helpt je ook niet. Je kan beter nu de keuze maken en er aan beginnen dan dat je nog een jaar verder bent en er dan pas aan begint. Jonger ga je niet worden ook.
Ik denk dat als je de situatie waarin je in zit/zat echt zat bent en in ziet dat het je niet verder helpt dat je dan stopt met smoesjes verzinnen. Doe je het niet dan ook prima, je hebt alleen jezelf er mee namelijk (en de belastingbetaler een beetje).
Goed advies, thanks.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Een ding wat je zeker momenteel niet moet doen is een baan zoeken in entertainment (zoals game-design). Je kan beter iets rustigers zoeken.
Dude, de keuze hoeft niet perfect te zijn. Je kan nog altijd wijzigen, he?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:09 schreef ed.hardy het volgende:
Ik wil heel graag weer aan een opleiding beginnen. Ik denk het meest aan maatschappelijk werk (op mbo niveau). Alleen ben ik er nog niet zeker over.. wil geen verkeerde keuze maken.
Is er bij jou niet een lokale omroep waar je voor de tv dingen kan doen? Filmen/presenteren/editten. Ze zoeken vaak zat mensen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:14 schreef ed.hardy het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat de uitkering dan stopt, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe het zit. Ik heb VMBO gedaan en ik heb een MBO diploma van medewerker ICT (niv. 2).
Ik zou het heel leuk vinden om iets te doen in de media (film of muziek). Maar ik wil eerst weer werken om structuur en ritme te krijgen.
[..]
Daar was ik laatst voor aan het kijken. In het begin was het zo dat ik er heel erg enthousiast over was. Ik moest op internet gaan kijken voor vrijwilligerswerk maar haakte best snel af met zoeken. Ik liep het gewoon uit de weg en verzon smoesjes om het niet te doen.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar je had altijd recht om terug te vallen op de Wajong tot vijf jaar na het einde. Dus als je een fulltime baan zou nemen, en na een jaar ofzo weer klachten krijgt hoef je volgens mij niet weer een aanvraag te doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:09 schreef ed.hardy het volgende:
Daarbij komt dat ik mijn wajong uitkering niet kwijt wil raken. Als ik die kwijt zou raken, dan zou ik m'n huur niet meer kunnen betalen.
Ja, daar heb je wel gelijk inquote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:18 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Dude, de keuze hoeft niet perfect te zijn. Je kan nog altijd wijzigen, he?
Voor zover ik weet nietquote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:59 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Is er bij jou niet een lokale omroep waar je voor de tv dingen kan doen? Filmen/presenteren/editten. Ze zoeken vaak zat mensen.
Dat wist ik helemaal niet!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:57 schreef Nerys het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar je had altijd recht om terug te vallen op de Wajong tot vijf jaar na het einde. Dus als je een fulltime baan zou nemen, en na een jaar ofzo weer klachten krijgt hoef je volgens mij niet weer een aanvraag te doen.
Mooie richting, werk als man ook in de zorg.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:51 schreef ed.hardy het volgende:
Ik heb een studie gekozen! Heb me er ook al voor aangemeld:) Ik ga maatschappelijke zorg niv. 3 doen op MBO niveau en ik ga het in de vorm doen van werken en leren. Ik moet alleen nog een werkplek zien te vinden. Heb 14 mei intakegesprek.
Thx!quote:
September inderdaadquote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Mooie richting, werk als man ook in de zorg.
Als je wordt aangenomen, dan neem ik aan dat dat per september is.
Misschien is het tot die tijd een mooi begin om in een verzorging/verpleeghuis of bij een gehandicaptenzorginstelling van de zomer vrijwilligerswerk te gaan doen.
Dan kan je alvast wennen aan een vaster dagritme en al een beetje ervaring opdoen met de doelgroep waarbij je in september aan de slag gaat.
Dit heeft mij in het verleden vanuit de ZW ook veel geholpen om bij het begin van de opleiding me gemakkelijker op mijn nieuwe werkleerplek te kunnen inwerken.
Hoop voor je dat je aangenomen wordt.
Staat ook mooi op je CV, dat je voor je studie in die richting vrijwilligerswerk hebt gedaan. Laat een goede motivatie zien!quote:Op woensdag 11 april 2012 19:17 schreef ed.hardy het volgende:
[..]
Thx!
[..]
September inderdaadThx, dat is wel een goeie tip! Weet je misschien ook hoe ik het beste aan een werkplek voor BBL kan komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |