abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99953834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Je kan ook in de rugbyhouding heerlijk slapen ;)
Kindje naast je, weet je dat ze veilig ligt, zelf koppie voorover, en dan een por van je man krijgen dat we allebei slapen :+
Wat had het mij veel vermoeidheid gescheeld als ik zo kon slapen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99954230
Oh en Sannne, als je zo moe bent kun je ook je moeder of vriendinnen vragen om overdag een paar uurtjes te 'oppassen' en dat jij dan boven even gaat slapen.
Johan en ik deden dat toen de kraam er nog was. Echt heerlijk!
En sowieso zo veel mogelijk slaap pakken hoor. Tis vermoeiend genoeg die nachtvoedingen.

En verschonen deden wij ook al heel gauw niet meer elke keer. Er passen wel meer dan 2 plasjes in ;) Verschonen deden wij later alleen als hij had gepoept.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99955002
Hihi, slapen in rugby gaat hier prima. Hoofd achterover tegen de muur en de mond open

Het zitten in een stoel is misschien wel een idee!
Verder ga ik gewoon maar even oefenen met liggend voeden als ik alert genoeg ben.
Vanyel, ook ik moet liggend haar neusje vrij houden. Andere houdingen laat ik haar net iets omhoog happen zodat haar neusje vrij komt.

Verschonen doe ik nog voor mn gemoedsrust, ik wil dr plasluiers tellen :D
Maar ze kan denk ik best 2 voedingen met 1 luier doen. Ze protesteert ook niet bij een natte/vieze luier..

Het is gewoon vervelend omdat ik wil weten hoelang en hoe actief ze drinkt. Ze is nu op dag 11 nog steeds 100 gram onder haar geboortegewicht. Gisteren 60 gram aangekomen maar de 3 dagen daarvoor maar 10 gram in die 3 dagen. Heb flinke stuwing gehad maar nu soepele borsten, ik hoor haar goed klokken en slikken en ze geeft steeds een mondje terug, en dr hele bekkie zit vol melk als ze loslaat O+
Dat klinkt dus allemaal goed, maar toch kwam ze niet echt lekker aan. Dat heeft mij gewoon heel erg onzeker gemaakt. Als ik zekerder zou zijn zou ik me ook niet zo druk maken over het slapen tijdens het voeden..

Dankjewel voor alle tips!! O+ O+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:54:20 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99955178
@Sannne, ik ben niet alleenstaand, maar manlief moet werken en slaapt door de nachtvoedingen heen (gelukkig voor hem)

Ik val ook heel vaak in slaap en ik word dan meestal een uur later wakker door een beetje gemorrel van mijn mupke. Ze ligt tegen mij aan in het kommetje van mijn arm, dus mijn arm boven haar hoofd, mijn andere arm om haar heen, mijn benen opgetrokken onder haar, zodat ze niet naar beneden kan schuiven. Ik trek haar haar eigen pyjama aan en een slaapzakje, mijn eigen deken ligt dan niet over haar heen.

Ze ligt altijd begin vd nacht in haar co-sleeper, maar de rest vd nacht vaak bij mij. Ik val ook meestal weer in slaap, soms helpt de iPhone even, maar als ik echt moe ben niet.

Verschonen heb ik de eerste twee weken trouw gedaan 's nachts, daarna alleen bij poep. En ja, heel soms lekt ze een keer door en kan ik haar compleet verschonen en wassen 's nachts. :)

Grote borsten ook hier, op mijn zij voeden vind ik juist heel fijn, het is een kwestie van even uitvinden hoe je lekker ligt en hoe je borst in de juiste positie ligt. Het is idd wel de manier waarop je het snelst in slaap valt, maar ik vind dat niet zo probleem, het kost je zo ook de minste energie denk ik dan maar. En mijn mupke kan op die manier ook heel makkelijk drinken, laat vanzelf los en/of hapt weer aan en valt daarna zelf in slaap. ^O^

Overdag slapen doe ik persoonlijk niet aan, ik vind dat heel onprettig, tijdens mijn zwangerschap was ik er ook geen fan van. Ik slaap na de voeding van 6/7 uur nog door tot 09.00/09.30 uur, dat is heel fijn! Het heeft me echt goed geholpen bij mijn herstel, rust is idd wel heel belangrijk.
's Avonds ga ik slapen na de laatste voeding van 23.00 uur, dus rond 23.30 uur.
Vanaf volgende week moet ik weer werken en dan moet ik dus eigenlijk rond 22.00 naar bed om aan een beetje nacht te komen.
pi_99955504
Jemig moet jij alweer bijna werken? Waar blijft de tijd?

Wel heel fijn om te lezen dat jullie hetzelfde doormaken, ik voel me snachts soms zo zielig :') Ook dat jullie kindjes ook gewoon bij jullie slapen. Ik voelde me al een ontaarde moeder, alsof het veel beter is, in dr eigen bedje ;)
Overdag slapen moet ik eigenlijk wel doen maar ook ik ben dan juist blij even te kunnen ontspannen.. Smiddags pak ik toch maar een uurtje, maar ik word dan eigenlijk heel brak wakker.

Ik heb heel veel aan de tips, tnxx!!
pi_99955735
's Nachts voelt alles altijd erger :+ Maar zonder gekheid, de eerste weken/maanden zijn ook zeker pittig met nachtvoedingen. Je lijf is dat niet gewend, en dus moet je idd op andere momenten je slaap pakken.
En over het samen slapen, het is heeeeel lang not done geweest ivm wiegedood, en dat is natuurlijk bij heel veel mensen blijven hangen. Daarom is de link die Claudia gaf ook belangrijk, het kan namelijk best wel veilig! Het belangrijkste is dat jullie beiden slapen, en dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit waar ze dat doet. Het duurde hier ook even hoor, voordat dat kwartje viel.
Succes met stoeien, het komt vast goed!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:14:29 #257
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99955798
Nou, mijn mupke is aanstaande zondag 7 weken, dus ik ga gewoon vroeg weer aan het werk. Aan de ene kant zal het best pittig zijn, maar aan der andere kant ook wel lekker, na twee maanden thuis zitten om weer wat om handen te hebben en straks weer onder de mensen te zijn.

Gisteren en vandaag heeft ze hang/plak/mopper mamadagen, dan vraag ik me wel af hoe ik dat ga combineren, gelukkig heb ik draagdoeken... ;)
pi_99955901
Soms is dat al genoeg om te weten, hè Sannne, dat je niet de enige bent? Het is echt heel herkenbaar. Door de borstvoeding stond (en sta) ik er 's nachts ook alleen voor, maar er zijn talloze manieren waarop mijn lief me weet te ontlasten. Het lijkt me zwaar om dat niet te hebben.

Weet je, je moet zelf je draai ook nog vinden, je kindje leren kennen en vertrouwen krijgen in jullie samenspel. Haar regelmatig wegen en de plasluiers overdag in de gaten houden moet in principe genoeg zijn. Je hoeft 's nachts echt geen plasluiers te tellen. Je doet het goed! :*

Ik kan net als Juud overdag niet slapen en ik voel me er net als jij vooral brak door. Het enige wat ik wél kan is een powernap. Een powernap van 5-10 minuten is voor mij ideaal. Het moet in ieder geval absoluut niet langer dan 20 minuten duren, want dan ga ik me brak voelen. Dagelijks frisse lucht opsnuiven en duidelijke rustmomenten nemen helpt mij erg. Verder zul je merken dat het makkelijker wordt om iets van een ritme te ontwikkelen naarmate Elise ouder wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:18:22 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99955928
Ow en even voor de duidelijkheid, ik zou liever mijn mupke na iedere voeding in de co-sleeper laten slapen, manlief ook. We weten dat dat de veiligste plek voor haar is...
Maar de praktijk wijst uit dat dat heel lastig is, vanwege in slaap vallen tijdens een voeding.
Als ik dan na een uurtje wakker word, dan leg ik haar alsnog in de co-sleeper of tussen ons in op haar eigen matrasje. (die hebben we ook nog steeds, we vinden het te gezellig om weg te doen) O+
pi_99956067
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef Juud79 het volgende:
Ow en even voor de duidelijkheid, ik zou liever mijn mupke na iedere voeding in de co-sleeper laten slapen, manlief ook. We weten dat dat de veiligste plek voor haar is...
Dat gevoel heb ik ook nog steeds. Er zijn genoeg nachten geweest dat ik tijdens de voeding in slaap ben gevallen, maar ik blijf ergens angstig voor het 'smotheren' met mijn borst.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:24:29 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99956092
Ik ben tegenwoordig ook blij als ik even rustig kan douchen, of zoals nu een uurtje achter de laptop of gewoon even rustig kunnen lunchen.

Vooral omdat je met BV het altijd zelf moet doen, dat is heel mooi en fijn, maar ook wel een nadeel omdat je de rest vd dag er omheen moet plannen, tenminste ze voelt het af en toe voor mij. Dan slaapt ze en dan denk ik, even snel een wasje en dan even eten, voordat ze weer wakker is.

Ow en ik word idd ook brak en weeig wakker na een dutje overdag, dan blijf ik me rot voelen totdat ik 's avonds ga slapen...
pi_99956195
Rienk sliep niet bij ons hoor! Die hebben we met 5 dagen oud heel snel verhuist naar zijn eigen kamer. Dat kind had (en heeft) me toch een bak herrie als hij slaapt! :o
Hij hield ons gewoon wakker. Dus daarna sliepen we een stuk beter. Ik had de babyfoon naast me. Zodat ik hem wel hoorde huilen maar zn gesnurk verder niet.

Als we savonds beneden zitten horen we Rienk soms nog ademen, kreunen of snurken :D Herriekont D:
pi_99956451
In slaap vallen tijdens nachtvoedingen met je kleine baby, de heerlijkheid O+ Inmiddels lukt het me niet meer. Emma blijft trouwens ook nooit bij me slapen, die rolt standaard terug haar cosleeper in :{
Zolang je je aan een aantal voorwaarden houdt, is het veilig. Juud noemde er al een paar: liggend op je zij met baby op borsthoogte, waarbij jij in een soort C-vorm om je baby heen gevouwen ligt. Eigen slaapzakje of dekentje of een gezamelijke deken (geen dekbed ivm warmtestuwing). Ik had zelf altijd een warm pyjamabovenstuk aan, zodat ik alleen dekens vanaf m'n heupen nodig had. Geen alcohol gebruiken, niet roken.
Als je samen slaapt en borstvoeding geeft, ga je elkaars slaapritme volgen. Zo blijkt dat die moeders vaak al in lichte slaap zijn of zelfs wakker zijn, momenten vóórdat baby wakker wordt. Biologisch gezien is samenslapen natuurlijk ook gewoon logisch! Hoe kun je anders je kind beschermen en voeden?

Haha Vlindur, lijkt op z'n pa zeker ;)
pi_99956474
Heel eerlijk, deze week heb ik al een moment gehad dat ik dacht Bah die rotborstvoeding.. Had het zo onderschat! Zo stom, ondanks mijn werk als kraamverzorgende dacht ik dat het geweldig zou gaan zijn.
Ik heb van de week bijna een pak kunstvoeding gekocht. Wil gewoon dat ze groeit!

Maar dat kan ik toch niet hoor, ik weet dat ik door moet zetten, en dat het makkelijker gaat worden. Heb er nu aan toe gegeven, blijf gewoon zoveel mogelijk in bed met haar en verder hoeven we lekker toch niks!

Claudia, idd het is prettig om herkenning te vinden, het loopt hier eigenlijk vrij goed! Dat lucht op :D

Juud, oja nu weet ik het weer.. Jij werkte ook zo lang door he, hihi.. Lijkt me ook lastig te combineren, een mopperbeeb en werk.

Lol Vlindur, wel fijn dát ie slaapt in zijn eigen kamer.. Elise wordt al boos als ik maar naar dr wiegje loop. Ik dacht nog effe dat het met inbakeren wel zou lukken, maar ook dat pikt mevrouw niet.
De eerste dagen wilde ik haar ook niet teveel voeding geven omdat ze krampjes had. Nu denk ik, hoe meer voeding, hoe makkelijker ze kan poepen dus als ze echt wil krijgt ze gewoon een slokje tussendoor.
Maakt het ook allemaal veel meer ontspannen.

Oja nog een vraagje, welke kolf hebben jullie?
pi_99956511
Wupwup je hebt helemaal gelijk, alle mamadieren slapen met hun kindjes.. Waarom mensen dan niet :D Het is gewoon eng, ivm het strenge protocol..
Ik ga me eens even goed inlezen!
pi_99956571
Och Sannne wat pittig toch :{

Ik ben niet alleenstaand maar ik heb bijna de hele eerste 6 weken wel alleen in ons bed geslapen en alleen de nachten gedaan. Mijn lief moest overdag weer hele stukken rijden en jongste was rustig de hele nacht aan het huilen :{ geen optie dus dat hij bij ons bleef, wat mij betrof. Ik deed die nachten dus ook alleen en viel idd van vermoeidheid vaak in slaap.

Het scheelde voor mij enorm dat jongste bij mij in bed lag. Ze lag eerst ook in een soort wieg maar het brak me teveel op om er 20 keer op een nacht op te moeten staan en haar op te moeten tillen en over te hevelen enz. enz. Ik had een veilige slaapplek gemaakt van het verschoningskussen, met daarop het matrasje van de kinderwagenbak en dan dat opgemaakt met een dekentje en lakentje enz.
Ik was op een gegeven moment ook dusdanig vermoeid dat het onveilig was om haar gewoon naast me te houden omdat er gewoon een risico was dat ik in een hele diepe slaap zou komen. De opstaande randen van het verschoonkussen gaven me een wat veiliger gevoel.

Liggend voeden is ook iets waar je handigheid in moet krijgen, maar het kan ook gewoon je ding niet zijn natuurlijk.

Wat wup zegt hheb ik wel ja, ik merk dat ik al heel licht slaap als jongste voor een voeding kom tegenwoordig, op die manier vind ik het niet per se zwaar. :Y ondanks dat ze vannacht 6 keer kwam :')
:)
pi_99956660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:37 schreef Sannne het volgende:
Oja nog een vraagje, welke kolf hebben jullie?
Wil je vast een kolf aanschaffen? In dat geval is het denk ik zinvol om eerst goed te bedenken in wat voor situaties je die wilt gebruiken en welke eisen je eraan stelt.

Ik heb een Medela Freestyle. Daar kan ik dubbelzijdig, elektrisch en draadloos mee kolven en het is een compacte kolf.

pi_99956673
Kleine kanttekening bij het aankleedkussen: het is vaak van plastic. Niet ademend dus.

Ik heb de Ameda Lactaline. Dubbelzijdig elektrisch voor de halve prijs van andere dubbelzijdig elektrische kolven.
pi_99956811
Ik heb nu het voedingskussen op de rand van het bed gelegd en Elise ligt er zo'n 20 cm voor. Onder haar ook een stuk van het kussen en die leg ik op de deken, zodat ik die niet over haar kan gooien. Dan ligt ze op een hydrofiel luier met haar eigen dekentje. Ze is trouwens prachtig op temp na zo'n nacht samen slapen!
Het dekbed heb ik ook maar tot mn middel, ik heb het sowieso veel te heet om eronder te liggen (lang leve het ontzwangeren!)

De freestyle is moooooooi!!
Ik wil een electrische en ik dacht aan de swing. Ik wil straks als ik weer werk doorkolven en ook wil ik voor nu af en toe kolven zodat ik soms ook heel even weg kan en voor de zekerheid een voeding klaar kan zetten voor diegene die bij haar blijft.
Dubbelzijdig hoeft denk ik niet eens perse, heb liever een hand over om even te whatsappen :D

En als jullie de fles geven, gebruik je dan een speciale bv-fles?
Ik dacht aan de Calma, iemand ervaring mee?

Wat heerlijk zo'n topic! :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:48:16 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99956843
Pfff Sanne, heftig hoor!
Ik kan nog steeds niet goed/fijn/makkelijk liggend voeden. Af en toe lukt me dat. Verschonen deed ik in de kraamweek al niet meer 's nachts, Ylana kwam elke anderhalf uur :X overdag en 's nachts ik, was gewoon MOE. Ze lag in haar wiegje naast me en ik hoefde maar te hengelen en pakte haar eruit. Half zittend en half slapend voeden heb ik heel lang gedaan, sterker nog, dat doe ik na 11 maanden nog.
Mijn man sliep en slaapt ook door alle nachtvoedingen heen, dus ik deed het ook alleen. Maar áls er iets was kon ik hem wakker maken en was hij er ook gewoon, dat moet jij missen, respect :*

Overigens, mijn kraam telde haar plasjes gewoon in 1 luier door te voelen (harde plekken in haar luiertje) omdat ik haar ook niet verschoonde, misschien kan jouw kraam uitleggen hoe je het voelt?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99956922
Dat vind ik idd het lastige, ik ben echt alleen en kan nooit eens iemand vragen iets voor me te doen. Overdag wel hoor, heb alle hulp die ik me wensen kan :D
Maar 's nachts niet, gelukkig doen we het perfect samen O+

Ik ben zelf kraamverzorgende maar plasjes in 1 luier tellen kan ik niet hoor hihi :D
pi_99956960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:43 schreef WupWup het volgende:
Kleine kanttekening bij het aankleedkussen: het is vaak van plastic. Niet ademend dus.

Ik heb de Ameda Lactaline. Dubbelzijdig elektrisch voor de halve prijs van andere dubbelzijdig elektrische kolven.
Ja daarom had ik daar bovenop ook altijd een matrasje liggen zodat ze nooit met haar neusje direct in het plastic zou liggen.
:)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:54:08 #273
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99957061
Ik heb M. nooit 's nachts wakker gemaakt, maar het idee dat het kán scheelt wel heel veel! (op 1 nacht na, ik was te ziek om op mijn benen te staan)
Ik wist niet dat je zelf kraamverzorgster bent :D

En ze heeft heel wat uurtjes bovenop me geslapen O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99957099
Zucht ik voel me al 100 keer geruster na dit topic! Tnx meiden!
pi_99957131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja daarom had ik daar bovenop ook altijd een matrasje liggen zodat ze nooit met haar neusje direct in het plastic zou liggen.
Ik vond het gewoon even belangrijk om extra te benoemen :+

Fijn Sannne!
pi_99957227
Wupwup, nee op zn moeder :X :') :@

Ikzelf heb een handkolf van Avent. Maar amper gebruikt omdat ik een flessenweigeraar had en toen hij eindelijk de fles pakte niet wist hoe snel ik over moest stappen op kunstvoeding. Mijne is dus amper gebruikt :')
pi_99957243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:47 schreef Sannne het volgende:

De freestyle is moooooooi!!
Ik wil een electrische en ik dacht aan de swing. Ik wil straks als ik weer werk doorkolven en ook wil ik voor nu af en toe kolven zodat ik soms ook heel even weg kan en voor de zekerheid een voeding klaar kan zetten voor diegene die bij haar blijft.
Dubbelzijdig hoeft denk ik niet eens perse, heb liever een hand over om even te whatsappen :D
Bedenk vantevoren goed of je inderdaad niet dubbelzijdig wilt kolven. Ik heb er nu handigheid in en het scheelt me zoveel tijd! Bovendien kun je ook met een dubbelzijdige kolf enkelzijdig kolven. :Y) Maarja, het maakt een kolf wel twee keer zo duur.

Ik ben er zó blij mee dat ik tijdens mijn verlof elke dag structureel melk heb afgekolfd. Ik heb daardoor een voorraad aangelegd waarmee ik alle gaten op kan vullen die zich nu voordoen. Zo ga ik vanavond uit eten en het komt me niet goed uit om de drie keer dat Lena drinkt ook drie keer te kolven. In plaats daarvan kolf ik 2 keer en vang ik het eventuele tekort wel op met m'n voorraadje. Ik heb nooit zoals bij Ivan het gevoel gehad dat ik achter de feiten aan aan het kolven was, zeg maar. :+ Maar goed, het moet natuurlijk tijdens je verlof ook niet een te grote belasting worden. Ik vond het weinig moeite. Nu pas begin ik écht een hekel te krijgen aan het kolven.

quote:
En als jullie de fles geven, gebruik je dan een speciale bv-fles?
Ik dacht aan de Calma, iemand ervaring mee?
Ik was van plan om Lena net als Ivan de Aventfles te geven, want daar had ik er al een paar van liggen (de fles zat gratis in allerlei pakketten). Omdat Lena niet goed uit de Aventfles dronk heb ik Tommee Tippee geprobeerd, maar die fles leverde weinig verbetering op. Ik zat ook aan de Calma te denken en heb hierover contact opgenomen met een borstvoedingswinkel in de buurt. De Calma is vrij nieuw en toen ik erover belde hadden ze daar nog niet veel ervaring mee. Wel zei ze dat op dat moment haar klanten positiever waren over de Breastflow. Wij zijn de Breastflow gaan gebruiken en gebruiken die nog steeds. Het is tot nog toe de enige fles waar Lena goed uit drinkt en we zijn dus heel tevreden. Ze 'snapt' die fles gewoon!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:04:18 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99957447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:54 schreef Saffier het volgende:
Ik heb M. nooit 's nachts wakker gemaakt, maar het idee dat het kán scheelt wel heel veel! (op 1 nacht na, ik was te ziek om op mijn benen te staan)
Ik wist niet dat je zelf kraamverzorgster bent :D

En ze heeft heel wat uurtjes bovenop me geslapen O+
Ik vond het nu 's nachts eigenlijk zwaarder dan toen ik er met de oudste alleen voorstond; nu was ik heel erg bezig te zorgen dat N. er niet wakker van werd, die moest immers de volgende dag weer helder en fit op z'n werk zitten, terwijl ik destijds met B. met niemands nachtrust rekening hoefde te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99957473
Vrienden van ons hebben de Calma ook en vinden hem heel fijn!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:09:22 #280
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99957621

Ik heb deze kolf, maar ik kolf ook alleen nog maar om Lientje zo'n twee keer per week uit een flesje wat te laten drinken en om wat voeding achter de hand te hebben in de vriezer, als ik eens weg wil zonder haar.

Flesje, ik gebruik gewoon de normale van Medela, die zat bij de kolf. Daar drinkt ze prima uit, ze voelt even met haar tong, proeft dan al snel dat er melk in zit en drinkt het leeg.

Die Calma lijkt mij op zich ideaal als een kindje echt iedere dag twee keer een fles moet drinken omdat het natuurgetrouw is.
pi_99957796
Ik heb nu een freestyle te leen, en daar ben ik op zich wel tevreden over. Vind het alleen nog best een flinke uitgave, dus zit nog te twijfelen over een enkele elektrische kolf. Ik ben nu binnen een kwartier klaar met kolven als ik gewoon een borst per keer doe, dus voor de tijdsbesparing hoef ik het niet te doen. Gelukkig kan ik nog even doortwijfelen, deze kolf moet eind van het jaar weer terug naar de eigenares..

En wbt nachtvoedingen, ik heb vannacht op een matje in de babykamer liggen pitten. Bartje was onrustig, en O+ was erg moe, en had zijn nachtrust nodig. Dus eerst tot half 2 ofzo beneden gezeten, toen toch nog even in bed, maar niet geslapen, en pas na de nachtvoeding eerst po het matje geslapen, toen van half 7 tot half 9 dommelen in bed met een onrustig jochie, en na die voeding geslapen tot half 11 ofzo gok ik.. En op zo'n moment heb ik er ook wel de pest in, mijn vriend riep van tevoren dat hij 's nachts wel dingen over zou nemen, hij kon daar echt wel goed tegen, en in de realiteit sta ik er 's nacht vaak alleen voor, en hij heeft gewoon een pittige baan waardoor hij nu veel van huis is, een ook niet altijd tijd heeft om mij even telefonisch moed in te praten, dus dat valt soms erg tegen, en dan zit het mij ook erg hoog allemaal..
pi_99957969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nu een freestyle te leen, en daar ben ik op zich wel tevreden over. Vind het alleen nog best een flinke uitgave, dus zit nog te twijfelen over een enkele elektrische kolf. Ik ben nu binnen een kwartier klaar met kolven als ik gewoon een borst per keer doe, dus voor de tijdsbesparing hoef ik het niet te doen. Gelukkig kan ik nog even doortwijfelen, deze kolf moet eind van het jaar weer terug naar de eigenares..
Misschien kun je tegen die tijd wel die van mij overnemen. :+
pi_99957987
Vervelend l'tiekje. Wij hadden van tevoren afgesproken dat ik het voeden deed (duh) en hij het verschonen. Daar heeft hij zich gelukkig ook altijd aan gehouden. Maar als hij graag een volle nacht wou slapen en last had van Emma, dan kon en kan 'ie mooi op de bank gaan liggen. Ik laat me niet m'n bed uitjagen, m'n nachten zijn al 20 maanden gebroken. Beetje geven, beetje nemen zeg maar.
pi_99958274
Natuurlijk zit het je hoog, laiveneertiekje. :*

Ik denk dat het zinvol is om daar eens rustig een gesprek over voeren, en wel op een moment dat de situatie niet geëscaleerd is. Wat kan hij doen om jou te ontlasten?* Dat jij op een matje ligt te pitten is natuurlijk belachelijk. Er zijn zoveel betere oplossingen mogelijk, bijvoorbeeld dat je je lief een seintje geeft en hij naar de bank verkast (of een logeerkamer, of een matras dat je op de babykamer legt).

* Eigenlijk is deze formulering niet goed, want jullie zijn allebei ouders en het is helemaal niet vanzelfsprekend dat jij de nachten maar op je moet nemen. In de realiteit is het denk ik zo dat de een er beter tegen kan dan de ander. Toen ik verlof had vond ik het ook minder een probleem om 's nachts bezig te zijn dan toen ik weer aan het werk was.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:33:57 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99958589
Ik denk dat ik er idd ook anders tegenaan zou kijken als ik ook zou werken, wellicht dat ik het dan zelfs tijdens het verlof al anders zou hebben gedaan.

Overigens is Soneal de laatste paar nachten ineens weer rond middernacht wakker en wil dan echt een voeding, maar gezien ik al anderhalve week door een val extra kreupel ben haalt N hem wel iedere keer voor me op en brengt hem na de voeding weer terug O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:34:12 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99958595
Mijn man kan ook heel slecht tegen een onderbroken nachtrust, ook hij zei van te voren te helpen, maar de praktijk wijst anders uit.

Maar.... ik vind dat helemaal niet zo erg, zoveel werk heb ik er 's nachts niet van en ik vind het wel zo belangrijk dat hij veilig kan autorijden overdag en zijn werk goed kan doen.
Dus ik heb liever dat ie overdag haar eens in badje doet en met haar speelt, zodat ik mijn handen even vrij heb, dan dat ie 's nachts 'helpt'.

Op een matje in de babykamer zou ik dan weer nooit in mijn hoofd halen, zeker niet met mijn brakke lijf nu. Als ie niet kan slapen, mag ie naar zolder, naar het logeerbed. ;)
pi_99959053
Op dit moment kan ik het ook even niet relativeren geloof ik. Komt wel weer.
En wat Juud zegt vind ik ook belangrijk. Mijn vriend werkt op een groot project, waar regelmatig ernstige ongelukken gebeuren, dus ik wil graag dat hij er gewoon met zijn hoofd bij is.

Mijn vriend belde net toevallig, en we hebben even wat dingen besproken/afgesproken. En als dat overleg er maar blijft, dan komt het ook wel goed. Maar ik vraag me inderdaad wel af hoe het straks zal gaan als ik ook weer aan het werk moet. Om in deze staat voor de klas te gaan staan is niet verstandig vrees ik. Al zorgen die pubers ook wel voor de nodige afleiding.. :P
pi_99959331
Slaapgebrek doet iets met je relativeringsvermogen. Gek is dat. :+
pi_99959955
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Slaapgebrek doet iets met je relativeringsvermogen. Gek is dat. :+
En toch, als je dan ineens weer een lachend jochie hebt nadat hij een schone luier heeft gekregen, dan is dat slaapgebrek toch erg onbelangrijk geworden... En wil relativeren ook wel weer..
pi_99960118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

En toch, als je dan ineens weer een lachend jochie hebt nadat hij een schone luier heeft gekregen, dan is dat slaapgebrek toch erg onbelangrijk geworden... En wil relativeren ook wel weer..
Is ook zo. En het helpt denk ik erg als je jezelf de momenten gunt waarop je het even hebt gehad. Ik denk ook wel eens "nu! even! niet!". En daarna gaat het wel weer.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:12:43 #291
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99960188
Sannne, ik heb de Medela Swing (dubbelzijdig). Het is op zich een redelijke kolf voor af en toe, maar niet voor dagelijks gebruik vind ik. Zeker nu ik het comfort van de Medela Pump in Style advanced ervaar, merk ik het verschil. Die laatste is wel erg duur, dus die zou ik niet meteen aanschaffen.

Het nadeel van de Swing is dat het motorsysteem niet gesloten is, er komt dus wel eens melk in de motor terecht en dan moet je je reinigen en hopen dat hij het weer gaat doen. Bij de pump in style is dat gesloten.

Zolang je je nog druk maakt over de groei, snap ik dat je vaker verschoont. Ik denk dat je over een week al weer veel zekerder daar in staat, omdat je dan weet dat ze goed groeit. Dan zul je dat tellen vlug los kunnen laten, althans zo ging dat hier. Ik verschoon wel elke voeding, maar dat komt omdat ik iets te vaak lekkage heb gehad.. (en ja, ook met luier 2 al! :o )

Ik heb net met de ha gesproken, opnieuw, over de verwarring van de dosering. Mijn eigen huisarts zegt echt 4x/dag, maar de invaller geeft aan na elke voeding een beetje. Een tip: stop nooit een doseringsspuitje in de sterilisator, daar kan hij niet tegen :X
Overigens, stoppen jullie nu de tepelhoedjes wel in de sterilisator? Ik reinig die handmatig, met de waterkoker, ik ben bang dat het anders ook smelt in de magnetron.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:13:04 #292
94046 PM-girl
pi_99960206
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Precies!
*
pi_99960343
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Het nadeel van de Swing is dat het motorsysteem niet gesloten is, er komt dus wel eens melk in de motor terecht en dan moet je je reinigen en hopen dat hij het weer gaat doen. Bij de pump in style is dat gesloten.

Pas op voor herbesmetting vd spruw bij kolf met open systeem ;)

Hihi, dat spuitje. Een babykam kan ook niet in de vaatwasser, wist je dat :D ik had de berg uit d'r haren gekamd, dus dat ding was viezig. lazy-mom-style in de vaatwasser, ja fout dus :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:20:16 #294
94046 PM-girl
pi_99960478
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

Pas op voor herbesmetting vd spruw bij kolf met open systeem ;)

Hihi, dat spuitje. Een babykam kan ook niet in de vaatwasser, wist je dat :D ik had de berg uit d'r haren gekamd, dus dat ding was viezig. lazy-mom-style in de vaatwasser, ja fout dus :')
Ik gebruik die kolf nu ook niet meer! Ik heb via een user van hier dus de PISA overgenomen en die is zo prettig, ook vanwege de twee standen, en het gemak van de rugzak.

Babykam: genoteerd!
*
pi_99962375
PM-girl, dat spuitje had ik je ook nog kunnen vertellen, die kwam krom uit de pan na het uitkoken.. :') Gelukkig zat er bij mijn potje nystatine ook nog een spuitje....
pi_99964686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, stoppen jullie nu de tepelhoedjes wel in de sterilisator? Ik reinig die handmatig, met de waterkoker, ik ben bang dat het anders ook smelt in de magnetron.
Ik heb de mijne altijd uitgekookt in een pan op het fornuis met water en azijn. Daarna afspoelen met koud water en laten drogen aan de lucht. Ging prima :Y

Oh mensen, ik mag bijna weer *O*
Lotte!
Noah!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:42:39 #297
94046 PM-girl
pi_99965662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:14 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb de mijne altijd uitgekookt in een pan op het fornuis met water en azijn. Daarna afspoelen met koud water en laten drogen aan de lucht. Ging prima :Y

Oh mensen, ik mag bijna weer *O*
Dan zou het in de sterilisator ook moeten kunnen denk ik.

Leuk, hoe lang heb je je oudste gevoed?
*
pi_99965718
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:42 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dan zou het in de sterilisator ook moeten kunnen denk ik.

Leuk, hoe lang heb je je oudste gevoed?
Daar ga ik van uit ja (maar die had ik niet ;) ) Ik had Medela tepelhoedjes trouwens, weet niet of dat eventueel nog verschil maakt.

Lotte heeft 14 maand bv gehad
Lotte!
Noah!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:55:45 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99966123
en ik ook bijna weer ;)
hoop dat het nu direct vanaf het begin wat makkelijker gaat zijn :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:06:28 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99966525
Hou me even op de hoogte wb die medelahoedjes. Ik wil ze ook in de sterilisator doen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')