abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:08:27 #101
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99494717
Vanyel, bij mij heeft het wel nut, ik krijg nl anders niet of nauwelijks een tsr. 2x kolfen per dag levert me net zoveel als 3x op, dus ik ga nu 2x per dag aan de melkmachine
pi_99494750
Oeke wat jammer zeg ;( Hopelijk is het een korte fase en wil hij straks toch weer!

Niels :D
pi_99495801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:08 schreef Sugarsnap het volgende:
Vanyel, bij mij heeft het wel nut, ik krijg nl anders niet of nauwelijks een tsr. 2x kolfen per dag levert me net zoveel als 3x op, dus ik ga nu 2x per dag aan de melkmachine
Fijn dat het werkt, zowel de spray als maar 2x kolven.

Bij mij lijkt er tegenwoordig wel een max op te zitten. Ongeacht de tijd die ertussen zit, kolf ik maximaal 140 cc (behalve toen er vorige week 12 uur tussen zat, dat wilde wel ;)). Dat is dus te weinig voor een voeding, 2x kolven per werkdag is daarmee ook niet meer genoeg. Vanmorgen bleef het ook met spray bij 140. Nog fijn, anders was ik ws blijven steken op 100 (ik heb pas gesprayd voor een tweede tsr, de eerste lukt altijd wel)...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:40:37 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99499633
Die spray deed bij mij ook niets. Gelukkig kon en kan ik ook nu weer prima en veel kolven.

Die Niels heeft een mooie associatie! :D
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 juli 2011 @ 14:58:18 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99503002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:15 schreef Claudia_x het volgende:
Gewoon even in de gaten houden, zou ik zeggen. Als het echt te lang duurt kun je alsnog advies vragen. Ik had het indertijd op het consultatiebureau voorgelegd en die konden me niet meer vertellen dan ik al wist (virusje / te veel voormelk).
het word alweer geler, hij had vanmorgen wel een spuitluier waar je u tegen zegt, ik stond toevallig al onder de douche, dus de oppas (een vriendin) kon 'm zo aangeven om af te spoelen. 't zat nog net niet in z'n haar ... en nu is Jan ook aan de (peuter)diarree, dus er heerst in de omgeving echt wel iets denk ik -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99517667
Ik denk dat ik even moet rectificeren dat de spray niks doet. Zeker weten doe ik het nog niet, maar het lijkt erop dat ik gewoon wat meer dan de 2-5 minuten nodig heb die worden aanbevolen. Net liep mijn goeie tiet voor geen meter, heeft de stieftiet (daarna dus) het helemaal goedgemaakt met een goeie 80 cc :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:30:28 #107
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99518361
Ik heb gelukkig vanmiddag mijn neusspray nog kunnen ophalen bij de apotheek, nu maar hopen dat ik snel een voorraadje kan opbouwen. :)
pi_99521418
Fijn Vanyel, dat de spray toch lijkt te werken. Hopelijk voor jou ook Krijtlijk!

En grillige peuter? Check.
Vanmiddag na zijn dutje zag hij het tepelhoedje liggen en besloot dat het dat moest zijn. Dus hij heeft nog lekker liggen drinken. O+
Vanavond taalde hij er niet naar. Ach dan bouwen we het gewoon op zijn manier af.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 16 juli 2011 @ 00:18:24 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99527078
Wat fijn dat je toch nog een (paar) kans(en) voor een laatste voeding krijgt Oeke O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 08:46:40 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99533023
krijtlijk, hoe is het gegaan met de spray? Beter resultaat?

oeks, wat fijn! Nou dat wordt dubbel genieten van de komende voedingen O+
pi_99557202
Oek, wat fijn dat je nu toch wat bewuster afscheid kunt nemen!

Lente wilde de afgelopen week juist vaker drinken. Maar ze was ook ziek. Gelukkig accepteert ze wel steeds beter een 'nee'. Ze mag van mij sowieso 's ochtends drinken en 's middags alleen als ze terugkomt van het kdv. Als het aan haar zou liggen zou ze veel vaker drinken, maar daar heb ik zelf niet zo'n zin in. Ze gaat ook steeds onvoorzichtiger met mn tepels om. Ze zijn nu gevoeliger dan in de kraamweek. :')
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:08:17 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99558928
Ik geloof dat wij hier iets van een ritme aan het ontwikkelen zijn. Tijden zijn bij benadering, aangezien ik voed op verzoek, maar een beetje schema zit er toch wel in... Ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje fijn vind dat ik ongeveer weet hoe laat ze drinkt.

06.30
09.30
12.00
14.00
17.00
19.30
23.00
03.30

Haar slaaptijden dat is dan weer een ander verhaal. :D
Maar dat gaat over het algemeen ook al wel heel goed.

@Ssserpente, ik weet nog maar al te goed hoe dat voelt, tepels tijdens de kraamweek. Men, wat een verschil met nu. Ook het aanleggen is in het begin veel gedoe, nu hapt ze zelfs in het donker 's nachts gewoon zelf aan, tenzij de borst wat nat is vd melk, dan krijg ik een hap/morrel/mopper/hap festijn en een nat bed. :')
pi_99559876
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Oek, wat fijn dat je nu toch wat bewuster afscheid kunt nemen!

Lente wilde de afgelopen week juist vaker drinken. Maar ze was ook ziek. Gelukkig accepteert ze wel steeds beter een 'nee'. Ze mag van mij sowieso 's ochtends drinken en 's middags alleen als ze terugkomt van het kdv. Als het aan haar zou liggen zou ze veel vaker drinken, maar daar heb ik zelf niet zo'n zin in. Ze gaat ook steeds onvoorzichtiger met mn tepels om. Ze zijn nu gevoeliger dan in de kraamweek. :')
oh auw :X
ik vond zwanger voeden ook echt verschrikkelijk naar :X Het was zo gevoelig en soms ook echt ronduit pijnlijk. :') stom is dat, ik was t alweer vergeten.

Ik vind het ook zo gek dat het voor mij alweer een eeuwigheid geleden lijkt dat ik oudste voedde. Terwijl ze vorig jaar (precies!) haar laatste voeding kreeg. Vreemd idee, in mijn herinnering is het alweer veel langer geleden.
:)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:35:11 #114
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99560127
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 08:46 schreef Asyniur het volgende:
krijtlijk, hoe is het gegaan met de spray? Beter resultaat?

oeks, wat fijn! Nou dat wordt dubbel genieten van de komende voedingen O+
En minuutje na het sprayen begon het al te lopen, ik had mijn kolf nog niet eens ingeplugd.
Werkt prima dus ^O^
pi_99560757
Wat fijn Oeke. Geniet ervan! O+

Ik had vanmorgen ook een keer een verkeerde aanhap. Maar het suffe is dat ik het pas merkte toen ze losliet. Gelukkig niets aan over gehouden. Rest van de dag niets gevoeld :)

Truus wordt wel steeds nonchalanter met drinken. Heel snel afgeleid, lafjes drinken. Denk soms dat het niet heel lang meer gaat duren voor ze er klaar mee is. Ze vraagt ook eigenlijk nooit. Ik merk dat ze moet drinken als ze chago wordt, maar ik moet het dus goed in de gaten houden.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:51:30 #116
94046 PM-girl
pi_99578721
Oeke, wat leuk dat Ko zich toch nog bedacht heeft! Heb jij al die tijd met een tepelhoedje gevoed?

Krijtlijk, fijn dat de spray toch zijn werk doet. :)

Ik heb zojuist weer de 'foute' kant geprobeerd, wel met hoedje ook, ondanks dat het aanhappen daar beter ging de eerste dagen. En dat ging goed, volledig pijnloos! *O* Nu even mijn geduld bewaren en niet meteen weer volledig aan de borst, maar wat ben ik hier blij mee! Over een paar dagen hoef ik niet meer elke paar uur te kolven.
*
pi_99579017
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh auw :X
ik vond zwanger voeden ook echt verschrikkelijk naar :X Het was zo gevoelig en soms ook echt ronduit pijnlijk. :') stom is dat, ik was t alweer vergeten.
:o Mis ik nou echt heel enorm iets?? :o Ssserpente??

Oeke O+ wat een heerlijk moment! Gelukkig dat je nu in ieder geval iets bewuster afscheid kunt nemen! Laat P nog een paar mooie foto's maken als dat lukt!

PM-girl, wat ontzettend fijn dat je, ook al met tepelhoedje, pijnloos hebt kunnen voeden!! En nu inderdaad babystapjes tot je weer aan 27 maanden zit *O*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99579205
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:00 schreef Poppedein het volgende:

[..]

:o Mis ik nou echt heel enorm iets?? :o Ssserpente??
Oh sorry daar had voor de duidelijkheid denk ik beter een enter tussen gekund :')

nothing to see here, move along people
:+
:)
pi_99579942
oké Snorrie ;) De Wilma Nanninga in mij nam even de overhand, ik heb r weer in bedwang...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:01:48 #120
94046 PM-girl
pi_99659344
De eerste tijd moeten baby's meer keer per dag poepen, wanneer wordt het normaal dat ze minder poepluiers krijgen? Kan me dat niet meer herinneren!

En wat ik ook vergeten was, is de euh, bijzondere sensatie van een flinke tsr! :')
*
pi_99659586
PMgirl, volgens mij klopt het wel dat de poepluiers op een gegeven moment minder worden, Bartje doet het tenminste ook.. Er zitten nu elke dag wel een paar luiers bij dat hij alleen geplast heeft.

Hij lijkt geen last meer te hebben van spruw, ik heb nog wel last.. -O-
En aangezien zijn medicijn bijna op is, en die van mij ook, ga ik morgen bij de huisarts maar even vragen hoe het nu verder moet..
pi_99659739
Vanaf ong 4 weken kunnen ze dagen tot weken overslaan.

l'tiekje, heb je al eens van gentiaan violet gehoord? Schijnt veel beter te werken dan die standaard medicatie als nystatine en miconazol.
pi_99659796
WupWup, ik heb er wel eens van gehoord, alleen ik heb het ooit op een practicum door studenten laten maken, en die moesten toen echt wel opletten qua veiligheidsmaatregelen, dus ik ben ergens bang dat het niet zo onschuldig is als dat er gezegd word. Ik wil me daar nog even in verdiepen..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:15:07 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99659860
De mijne poept bij voorkeur 's nachts sinds een paar nachten. Dat zorgt ervoor dat wij in zo'n bv-poep lucht slapen... ^O^

Ze veranderd weer enorm, gisteren heeft ze overdag bijna de hele dag geslapen!!

06.30 uur, 1 borst, meteen slapen
8.30 wakker, 1 borst, 09.45 slapen
12.30 wakker, 1 borst, 13.50 slapen
16.30 wakker, 1 borst, 17.15 slapen
19.30 wakker, 3 borsten, 22.15 slapen (heel lang wakker dus)
03.30, 1 borst, slapen
07.00, 1 borst, slapen
09.30 wakker, badje, borst, slapen

En nu is ze weer aan het wakker worden, ik vind het echt heel knap, ze heeft rust in haar lijf denk ik.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:15:53 #125
94046 PM-girl
pi_99659896
Men komt er ook van terug, gentiaanviolet, begreep ik van mijn lactatiekundige. Vervelend dat de spruw nog niet over is laiveneertiekje!

Wup, 4 weken dus! Nog een weekje te vroeg eigenlijk, al hoorde ik net weer geruststellende :P geluiden uit de wagen komen!
*
pi_99660047
Waarschijnlijk is de oplossing die jullie toen hebben gemaakt ook een stuk sterker dan wat je nodig hebt. Als je het zou willen gebruiken, kun je het ook niet via de apotheek halen, omdat hun oplossing veel te sterk is en inderdaad mogelijk schadelijk is.
Ik heb die geluiden nog niet vernomen PM, ben wel heel geinteresseerd in updates dus als je meer info hebt graag!
Ondertussen hier een linkje voor geinteresseerden: http://www.eurolac.net/index.php?p=109
pi_99660318
WupWup, dat weet ik wel zeker, op dat moment maak je een paar gram, en dat is dan misschien opgelost in 50 mL oplosmiddel.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:30:34 #128
94046 PM-girl
pi_99660457
Wupwup, ik heb verder geen informatie, maar ze vertelde dat toen ik over gv begon. Kennelijk is men toch niet helemaal zeker over evt schadelijke effecten, maar we hebben er niet verder over doorgesproken, omdat ik geen spruw heb.
*
pi_99660643
Even wat schattigs tussendoor..
Als ik aan Lotte vraag wat Jelle drinkt en wat er in mijn borst zit zegt ze: 1 borst water en uit de andere yogi.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:42:38 #130
94046 PM-girl
pi_99660898
Wat lief mrien, was het maar zo'n feest! ;)
Mijn oudste noemde gisteren mijn pads tepelmelkjes! O+
*
pi_99661284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Wat lief mrien, was het maar zo'n feest! ;)
Mijn oudste noemde gisteren mijn pads tepelmelkjes! O+
Tepelmelkjes O+
pi_99662253
Heeft iemand trouwens ervaring met de vergoeding van de lactatiekundige bij VGZ?

Ik moest aantonen dat de doorverwijzing via het protocol van de nvl gegaan is, nou heb ik de verloskundige om zo'n verwijzing gevraagd, en ik krijg een briefje dat ik door hun doorverwezen ben in de kraamperiode.. Volgens mij gaan ze dat niet accepteren bij VGZ, maar ik weet ook niet goed waar ik dan wel precies om moet gaan vragen..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:19:11 #133
94046 PM-girl
pi_99662361
Ik heb een (vrij uitgebreide) verwijsbrief die de verloskundige opgesteld heeft. En op de factuur van de lk moet staan dat zij (of hij) lid is van de NVL.
Daarmee krijg je de vergoeding bij VGZ.
*
pi_99662430
Ik had de verloskundige ook om een uitgebreide brief gevraagd, maar die heb ik dus niet gekregen... Ze heeft nog wel gevraagd toen ik belde waarom ik ook alweer doorverwezen was, maar dat is dus ook niet in de brief terug te vinden.

en ik had al geen hoge pet van haar op...

Ik denk dat ik nog even wacht tot de nacontrole, dan heb ik de andere, en dan neem ik het verhaal wel mee..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:25:18 #135
94046 PM-girl
pi_99662617
Het was inderdaad een vrij uitgebreide brief, ik weet niet of de huisarts die bijv ook kan maken? Het was in elk geval meer werk voor de vk dan de indicatie voor meer uren kraamzorg, dat was zo gepiept! :D
*
pi_99662736
Verwijsbrieven die puur zijn bedoeld voor vergoedingen hoeven geen boekwerken te zijn. Datum, naam, functie, handtekening en verwijzing met reden zijn over het algemeen voldoende.
pi_99662839
Dit zeggen de voorwaarden:

quote:
*** Alleen vergoeding lactatiekundig consult na verwijzing volgens het Verwijzingsprotocol naar de lactatiekundige NVL.
Dus dan vrees ik dan een simpel briefje niet genoeg. Ze deden ook al moeilijk over de mirenaspiraal, die mocht mijn huisarts ook niet zomaar voorschrijven, daar had eerst een goedkeuring voor aangevraagd moeten worden... Dus daar ben ik ook nog mee bezig...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:37:13 #138
94046 PM-girl
pi_99663038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:
Verwijsbrieven die puur zijn bedoeld voor vergoedingen hoeven geen boekwerken te zijn. Datum, naam, functie, handtekening en verwijzing met reden zijn over het algemeen voldoende.
Het was hier geen brief inderdaad, maar een invulformulier. Maar je moest meer invullen dan voor de kraamzorg.
*
pi_99663241
Ik zag het invulformulier ook bij het protocol zitten, dus ik denk dat ik die maar ga uitprinten en meenemen bij de nacontrole of voor die tijd langsbrengen...
pi_99663504
Ik zit het formulier even te bekijken. Heb het nog nooit eerder gezien, was niet op de hoogte van het bestaan ervan, dus bedankt voor het noemen :) Het is inderdaad heel erg uitgebreid, maar dit is ook het formulier wat gebruikt wordt voor de overname van zorg door de lactatiekundige. Dus daarom logisch dat het niet zo beperkt is als wat ik eerder noemde ;) Goed idee om het gewoon te printen en mee te nemen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet voor je willen invullen. Trouwens, heeft je lactatiekundige er niet om gevraagd toen ze haar begeleiding startte?
pi_99663567
Nee, ze heeft alleen gevraagd of er een vergoeding voor was, en ik wist dat er een bepaald bedrag vergoed werd...
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:55:38 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_99703186
kennen jullie deze al? :)
in de haak.
pi_99703479
Ja en vind ze grappig, maar zou ze zelf niet willen gebruiken :)

Een tijdje terug hadden we het over die documentaire van Cherry Healy over borstvoeding. Ik zie nu dat haar eerste docu, over zwangerschap en ook de moeite waard, vanavond om 21.00u op TLC wordt uitgezonden (zelfde zender als animal planet).
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:16:31 #144
94046 PM-girl
pi_99703993
Haha trui! :D geweldig bedacht!

Wup, bedankt voor de kijktip!
*
pi_99704867
Trui, hahaha, ge-wel-dig!!

En Wup, thnx voor de tip!! Ik hoorde laatst ook al van iemand dat daar een serie over een vroedvrouw op zou zijn, was ik ook alweer vergeten tot ik nu weer TLC zie staan!
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:15:19 #146
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99706450
:D trui, ik wilde 'm net komen posten :D
Ik kreeg 'm van mijn man door O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:42:11 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99745112
Specs 8-)

74,5 cm en 7865 gram, lang en dun O+
Ylana
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:43:04 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99745155
Mooie specs voor Ylana! *O*
pi_99745599
Mooie curves weer Saffier!
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:04:10 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99746034
Ben er blij mee :)
CB vroeg Of ik me (nog) goed voelde bij de bv, ik zei dat ik voorlopig niet van plan was af te gaan bouwen. Zolang wij ons goed voelen erbij ( Ylana en ik) vooral zo doorgaan. Of ik er moeite mee had dat ze 's nachts nog om een voeding komt; ik ; nee, nou, dan was alles oke.
Fijn :)
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')