abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:29:51 #51
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99414425
Morretje, ik zou voor 2013 aan! ;)

Zo heb ik ooit de tandarts in verlegenheid gebracht. Ik zat toen met mijn net 2-jarige innde spreekkamer en ze vroeg me of ik zwanger was, ivm mijn tandvlees. Nee, was mijn antwoord. Nadat ze ongemakkelijk keek, legde ik uit dat ik nog wel zelf voedde. Dat was ook van invloed op mijn tandvlees.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_99414535
Spruw doet helaas wel pijn. Iemand hier heeft het zelf ook in haar mond gehad (Asy?), die kan het je navertellen ;)
pi_99414605
Zo vroeg de huisarts aan mij, toen ik daar voor het eerst met I'tje zat (kom echt nooit bij de HA zelf), rond een maand of 7: wat voor voeding krijgt ze? Ik: borstvoeding. Hij: toch niet alleen maar? :o En toen dacht ik, maar zei ik het niet: Vraag je dat ook aan ouders die kunstvoeding geven?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:35:20 #54
94046 PM-girl
pi_99414627
O, dat wist ik niet. Als je zou zien hoe hij bij hapt (hij doet in feite maar wat omdat hij de tepel niet vindt), zou je zien dat het daardoor komt. Met het hoedje gaat dat heel anders.
*
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:44:46 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99415008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:34 schreef Morretje het volgende:
Zo vroeg de huisarts aan mij, toen ik daar voor het eerst met I'tje zat (kom echt nooit bij de HA zelf), rond een maand of 7: wat voor voeding krijgt ze? Ik: borstvoeding. Hij: toch niet alleen maar? :o En toen dacht ik, maar zei ik het niet: Vraag je dat ook aan ouders die kunstvoeding geven?
Hoe zit het trouwens met bijvoeding, vanaf wanneer hebben ze het nodig? Want de wvp op het cb zei vrijdag dat het echt nodig was vanaf een maand of 6...Nou krijgt hij wel dagelijks een fruithapje en soms een groentehapje, maar als hij zoals vd week een paar dagen vervelende ontlasting en/of last van z'n darmen lijkt te hebben dan gooi ik er net zo makkelijk een paar BV-only dagen tussendoor tot het weer normaal is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99415196
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met bijvoeding, vanaf wanneer hebben ze het nodig? Want de wvp op het cb zei vrijdag dat het echt nodig was vanaf een maand of 6...Nou krijgt hij wel dagelijks een fruithapje en soms een groentehapje, maar als hij zoals vd week een paar dagen vervelende ontlasting en/of last van z'n darmen lijkt te hebben dan gooi ik er net zo makkelijk een paar BV-only dagen tussendoor tot het weer normaal is.
Nodig, nodig..
Volgens mij, maar correct me if I'm wrong anyone, is na 6 maanden beginnen met bijvoeding vooral verstandig omdat ze zo ontzettend geinteresseerd zijn in proeven van alles wat in hun mond kan, inclusief eten. En omdat smaken aanbieden zo'n 20 keer moet voordat het vertrouwd is. Mijn wvk zei bijv bij de 11 maanden afspraak: Kijk niet raar op als het eten zometeen minder goed gaat, dat kan ze al en de wereld ontdekken is ook belangrijk :P
Zolang je bv geeft is het qua voedingsstoffen niet nodig dacht ik.
Ik deed het net als jij hoor, soms kwam het er gewoon ook niet van :@ Het duurde best even tot het in mijn systeem zat, plus dat I bij het avondeten pas sinds een maand of 4 denk ik (nu bijna 14 maanden) echt dingen eet ipv alleen maar proeft en er weer uitwerkt. Dat was ook toen pas merkbaar aan haar luiers.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_99415381
In principe kan een volwassene gedijen op borstvoeding only. We kunnen alleen niet in die hoeveelheden produceren. Meestal verschuift het evenwicht borstvoeding - bijvoeding in de loop van het tweede jaar waarbij de weegschaal doorslaat naar bijvoeding. Geloof dat de verhouding 20-80 is rond de 2e verjaardag, maar dat moet ik even nazoeken.

edit: 25/75 heb ik gevonden.

[ Bericht 5% gewijzigd door WupWup op 13-07-2011 16:06:59 ]
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:27:42 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99416613
Wel nog 25% bij 2 jaar? Is nog veel. :)

PM, spruw doet idd pijn. Wij hebben het een paar keer gehad en Aviva kon toen echt niet aangekoppeld blijven. Liet dus 70x los in 7minuten. Heb het een keer geteld ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_99416742
Wat rot dat het (nog) niet lekker loopt, PM. Hopelijk gaat het snel beter!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:33:57 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99416833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:53 schreef WupWup het volgende:
In principe kan een volwassene gedijen op borstvoeding only. We kunnen alleen niet in die hoeveelheden produceren. Meestal verschuift het evenwicht borstvoeding - bijvoeding in de loop van het tweede jaar waarbij de weegschaal doorslaat naar bijvoeding. Geloof dat de verhouding 20-80 is rond de 2e verjaardag, maar dat moet ik even nazoeken.

edit: 25/75 heb ik gevonden.
Thnx, ik hoef me dus helemaal niet schuldig of een falende moeder te voelen als hij met 7,5 maanden nog niet dagelijks bijvoeding krijgt :)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99416986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:
PM, spruw doet idd pijn. Wij hebben het een paar keer gehad en Aviva kon toen echt niet aangekoppeld blijven. Liet dus 70x los in 7minuten. Heb het een keer geteld ;)
Awh ;(

Ik heb spruw gehad toen Niels het kreeg een week na de geboorte. Het doet inderdaad pijn: het voelt zoals aften. Mijn huisarts geloofde trouwens niet dat ik spruw had en volgens hem doet het ook geen pijn.
In het ziekenhuis leerde een verpleegster me hoe je een baby loskoppelt: je maakt je pink nat in je mond en steekt die in zijn mondhoek (is dus onzin, met een droge vinger kan het net zo goed). Zo raakte ik besmet.

25%? Zoveel had ik niet verwacht!
Maar nu ik erover nadenk, Niels drinkt heel weinig ander vocht en zijn luiers zijn niet droog.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_99417594
Ah, ik zie dat het hier over een onderwerp gaat waar ik nu mee te maken heb, namelijk spruw..

Net wezen wegen bij het cb, en hij was 260 gram aangekomen in 6 dagen! *O*
'
Maar wat ik al een beetje vermoedde, maar ik wist niet goed hoe ik het kon zien, hij heeft spruw. Ik ga dus zo medicijnen ophalen.

Ik vraag me alleen af of ik nu de tepelhoedjes na elke voeding uit moet koken? En hoe zit het met zijn speen? Moet die nu ook tich keer per dag? Of gewoon niet meer geven? En de afgekolfde melk moest ook weg toch?
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:30:27 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99419425
Ik weet niet hoe het zit met tepelhoedjes en spenen, maar ik denk dat het verstandig is om ze na iedere voeding uit te koken of iig verwarmen tot boven 60oC. Afgekolfde melk hoeft niet weg, moet wel voor gebruik opgewarmd worden tot minimaal 60oC, dan gaat de spruw dood.
En na iedere voeding zoogcompressen verwisselen, hydrofielspullen wassen op 60oC, etc.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_99419503
Ik lees het ja... Dan mag ik wel weer hard nieuwe zoogcompressen gaan kopen.

Ik heb nu Nystatine voorgeschreven gekregen, maar ik heb twee keer de orale variant meegekregen, terwijl ik het op mijn borsten moet smeren.. Klopt dat wel?
pi_99420381
Je kan zelf Miconazol crème halen voor je tepels.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_99423468
Alles wat in aanraking (kan) komen met je melk, borst en baby uitkoken en/of wassen op 60 graden of hoger. Wegwerpzoogkompressen regelmatig verversen. bh's, spuugdoeken, hydrofiels, pyjama, spenen, tepelhoedjes, kolfspullen en al wat je zelf nog kunt bedenken. Succes!
pi_99425268
we zijn al bezig met uitzoeken en sorteren voor de was... Het wordt inderdaad een flink karwei..
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:18:23 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99425681
Jee wat vervelend die spruw!

Maar ik was het (gelukkig) niet met de eigen ervaring van spruw!
pi_99426231
Ik heb het helaas zelf in m'n mond gehad en het voelde als een continue verbrande tong en gehemelte. Ik kan me dus voor die kleintjes heel goed voorstellen dat het heel vervelend is tijdens het drinken.
pi_99426283
Als Bartje eenmaal dronk, dan was het wel ok.. Maar het aanhappen was een crime..
pi_99426695
He vervelend die spruw :{

En PM, hopelijk vat ie em snel goed!

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het niet discutabel dat ze wel een folder in een kraampakket/blije doos mogen doen waarin ze schrijven dat ze geen reclame mogen maken? ;)

Ik vind het schandalig dat ze al info in die pakketten doen onder het mom van "als uw kleintje groot is..."
die dozen worden toch voor 90% gefinancieerd door oa Numico, dan is het niet zo vreemd dat ze die gelegenheid aangrijpen toch?

Ik ben nu bezig in een interessant iets over Weber over efficiency en deskilling en dergelijke, als je erover nadenkt komt dit eigenlijk wel in de buurt van een rationalisatie-proces :D

en nu wilde ik zeggen dat ik gewoon alles in mn murf prop maar dat is natuurlijk helemaal niet zo :') nouja laat ik dan stellen dat ik dr geen peper minder om eet :Y)
:)
pi_99427165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:39 schreef mignonne het volgende:
en nu wilde ik zeggen dat ik gewoon alles in mn murf prop maar dat is natuurlijk helemaal niet zo :') nouja laat ik dan stellen dat ik dr geen peper minder om eet :Y)
:D
Good for you!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99429789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:39 schreef mignonne het volgende:

Ik ben nu bezig in een interessant iets over Weber over efficiency en deskilling
Karma police, arrest this girl.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99434196
quote:
4s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Karma police, arrest this girl.
karma is voor mietjes!
En efficient doe ik ook al niet aan :')

mn mupje is vanavond enorm zielig :{ misschien een tandje op komst?
:)
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:16:52 #75
94046 PM-girl
pi_99455656
Hoe is het vandaag met mupke, mignonne?

Laiveneertiekje, succes met de spruwbestrijding! :{

Hier gaat het weer wat beter, de kloven genezen vlug en mooi! De lactatiekundige denkt nog niet aan spruw, maar voor de zekerheid blijf ik miconazol smeren.
Over een dag of twee ga ik kant twee ook weer live aanbieden.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')