@Sannne, ik ben niet alleenstaand, maar manlief moet werken en slaapt door de nachtvoedingen heen (gelukkig voor hem)
Ik val ook heel vaak in slaap en ik word dan meestal een uur later wakker door een beetje gemorrel van mijn mupke. Ze ligt tegen mij aan in het kommetje van mijn arm, dus mijn arm boven haar hoofd, mijn andere arm om haar heen, mijn benen opgetrokken onder haar, zodat ze niet naar beneden kan schuiven. Ik trek haar haar eigen pyjama aan en een slaapzakje, mijn eigen deken ligt dan niet over haar heen.
Ze ligt altijd begin vd nacht in haar co-sleeper, maar de rest vd nacht vaak bij mij. Ik val ook meestal weer in slaap, soms helpt de iPhone even, maar als ik echt moe ben niet.
Verschonen heb ik de eerste twee weken trouw gedaan 's nachts, daarna alleen bij poep. En ja, heel soms lekt ze een keer door en kan ik haar compleet verschonen en wassen 's nachts.
Grote borsten ook hier, op mijn zij voeden vind ik juist heel fijn, het is een kwestie van even uitvinden hoe je lekker ligt en hoe je borst in de juiste positie ligt. Het is idd wel de manier waarop je het snelst in slaap valt, maar ik vind dat niet zo probleem, het kost je zo ook de minste energie denk ik dan maar. En mijn mupke kan op die manier ook heel makkelijk drinken, laat vanzelf los en/of hapt weer aan en valt daarna zelf in slaap.
Overdag slapen doe ik persoonlijk niet aan, ik vind dat heel onprettig, tijdens mijn zwangerschap was ik er ook geen fan van. Ik slaap na de voeding van 6/7 uur nog door tot 09.00/09.30 uur, dat is heel fijn! Het heeft me echt goed geholpen bij mijn herstel, rust is idd wel heel belangrijk.
's Avonds ga ik slapen na de laatste voeding van 23.00 uur, dus rond 23.30 uur.
Vanaf volgende week moet ik weer werken en dan moet ik dus eigenlijk rond 22.00 naar bed om aan een beetje nacht te komen.