Vol syntheet + vol syntheet = okquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:10 schreef Juize99 het volgende:
Hallo allemaal,
Bij mijn auto is een aantal maanden geleden de olie ververst.
Op de factuur staat dat er 5W30 vol synthesische olie in is gedaan.
Het merk staat er niet bij.
Nu ga ik bijna op vakantie en ga ik de olie pijlen en zo nodig iets erbij doen.
Ik heb de garage al geprobeerd te bellen, maar helaas zijn zij momenteel gesloten i.v.m. vakantie (familiebedrijf)
Nu is mijn vraag; kan het kwaad om er 5W30 vol synthesische olie van een ander merk bij te gooien of maakt dit geen enkel verschil?
Bedankt...!
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:33 schreef rycemasta het volgende:
Je kunt alles erin mikken; volsyntheet, halfsyntheet, mineraal.. desnoods een andere viscositeit, mocht je niet dezelfde kunnen vinden.
Ja, als ze aan het asfalteren zijn vraag ik ook wel eens een emmertje asfalt om mijn carter mee te vullen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:33 schreef rycemasta het volgende:
Je kunt alles erin mikken; volsyntheet, halfsyntheet, mineraal.. desnoods een andere viscositeit, mocht je niet dezelfde kunnen vinden.
ja tuurlijkquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, als ze aan het asfalteren zijn vraag ik ook wel eens een emmertje asfalt om mijn carter mee te vullen.
Maar serieus: beter de verkeerde olie dan geen olie.
@TS: voortaan een jerrycannetje extra olie bij je autoboer vragen.
Leg jij maar eens uit waarom dat niet zou kunnen.quote:
Bron; een olieboer: http://www.valvoline.com/car-care/motor-oil-myths/quote:MYTH: Once your engine gets a taste of synthetic motor oil, there's no going back to conventional oil.
REALITY: Synthetic and conventional oils are compatible - It is not harmful if you decide to switch.
MYTH: Switching between conventional and other types of motor oil is bad for my engine.
REALITY: Conventional, synthetic blend, synthetic, and high mileage motor oils are compatible. Mixing or switching between types of motor oil is not harmful to your engine.
MYTH: There is not any real difference between conventional and synthetic motor oil.
REALITY: There are not any real differences in the basestocks used to make synthetic and conventional oils, but there are differences in the additives and process used to make the final products.
Hm ik heb een keer per ongeluk een flesje minerale olie in mijn Subaru gegooid (normaal halfsynthetisch) Dit was ongeveer 15.000 km geleden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door de verschillende samenstellingen zal een chemische reactie ( vol synteet zit geen druppel echte olie in, allemaal adaptieven), de smerende eigenschappen van de olie teniet doen
Als olieproducent kegel je behoorlijk je eigen ruiten in als dit niet waar blijkt te zijn.quote:Can you mix different types of motor oil? For example, synthetic and synthetic blend or regular and synthetic? Is this going to cause problems?
Mixing synthetic and conventional oils will not cause any problems. The oils are compatible with each other.
Als je er zelf in gelooft dan zal dat zeker zo zijn. Mixen kan gewoon, anders stond de helft van het nederlandse wagenpark stil zonder smering.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door de verschillende samenstellingen zal een chemische reactie ( vol synteet zit geen druppel echte olie in, allemaal adaptieven), de smerende eigenschappen van de olie teniet doen
Kun je nagaan wat voor rommel ze daar bij audi bouwen!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:55 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
ja tuurlijk![]()
er kwam bij ons op het werk een keer z`n audi a3 2liter tdi
die gooide er ook verkeerde olie in maar dat had die wel gemerkt naar 1 km
want toen kwam het rook er waarschijnlijk wel uit en kon die hem afschrijven
Het zal de eigenschappen inderdaad aantasten, maar dan heb je het over procenten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |