abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99466372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Die heeft duidelijk de boeken niet gelezen. Waarom laten ze zo'n iemand toch altijd de recensie schrijven? :N
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99466540
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.
Dat snap ik. Ik beoordeel de films ook apart van de boeken, maar je verwacht van een recensent toch wel enige basale kennis m.b.t. het verhaal waar het filmscript op gebaseerd is? Ik in ieder geval wel.
pi_99466592
quote:

[..]

Boeken of niet, het verhaal is gelijk en ook voor het verhaal in de film is het vernietigen van de horcruxes net zo belangrijk als in het boek.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_99466593
Mja, het schijnt tegenwoordig hip te zijn onder journalisten om alles af te kraken met een GeenStijl sausje! Heel erg kinderachtig...

De journalist in kwestie kan kennelijk niet tussen de regels kijken waar de film nou precies over gaat. En eigenlijk is dat heel erg sneu voor hem.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_99466652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal? :')
Heb 'm nog niet gezien, maar dit kwam in 6 en 7.1 ook niet echt goed er uit.
Als dit in een recensie wordt gezegd heeft men duidelijk niet begrepen waarom de zoektocht überhaupt nodig was.

Natuurlijk hoeft een film het boek niet exact te volgen maar dient wel een logisch verhaal te vertellen (met hoofdpunten uit het boek). In de boeken zit niet echt actie. Vooral in 7.1 werd dit duidelijk wat door veel niet-boeklezers (logisch) als saai werd ervaren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_99466764
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.
pi_99466925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat de recencent volledig de plank mis slaat door de zoektocht en het vernietigen van de horcruxes af te doen als niet echt belangrijk.
Feauteaux
pi_99467037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Er is in 6 een behoorlijk deel van de herinneringen weggelaten.
Aan het einde van boek 6 krijgt Hermione de boeken die in 7 een belangrijke rol spelen. Deze koppeling wordt nooit gemaakt in 7.1.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_99467536
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:52 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat neemt niet weg dat de recencent volledig de plank mis slaat door de zoektocht en het vernietigen van de horcruxes af te doen als niet echt belangrijk.
Wél als het voor het verhaal onduidelijk is waarom ze het nou doen. Dat het in de boeken een essentieel punt is staat buiten kijf. In de films is de essentie van de horcruxes gewoon een stuk minder duidelijk -- dan wordt het vanzelf een puzzeltocht die niet ter zake doet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:12:28 #210
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_99467731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:55 schreef Patch het volgende:
Nu is het wachting op de verfilming van Beedle the Bard.Zou een leuke film kunnen zijn met Ron, Harry en Hermione die de verhalen voorlezen aan de kiddo's ofzo. En dat elk sprookje zijn eigen stijl van filmen heeft.
Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, want dat zal wel los staan van Harry Potter zelf neem ik aan... het enige wat ik echt wil weten, is of JK nog iets nieuws van plan is. Een nieuw fantasy verhaal, maar dan helemaal anders. :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:41:07 #211
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99468916
Ze is al een tijdje bezig met een nieuw boek. Maar niet fantasy geloof ik.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_99469318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:07 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Wél als het voor het verhaal onduidelijk is waarom ze het nou doen. Dat het in de boeken een essentieel punt is staat buiten kijf. In de films is de essentie van de horcruxes gewoon een stuk minder duidelijk -- dan wordt het vanzelf een puzzeltocht die niet ter zake doet.
In de film wordt toch duidelijk uitgelegd wat de Horcruxes zijn, dmv de herinneringen van Slughorn en de toelichting van Dumbledore. Slughorn zegt in de film van The Halfblood Prince tegen Tom Riddle dat een tovenaar zijn ziel kan splijten en dat stukje in een voorwerp kan doen zodat zijn ziel doorleeft als het lichaam dood is. Tom Riddle vraagt of dat ook bijvoorbeeld 7 keer kan.
Wil je dus iemand vermoorden die horcruxes heeft gemaakt, moet je eerst de horcruxes vernietigen anders kan die persoon nooit helemaal dood.

Door de profetie in The Orden of the Phoenix was al duidelijk dat maar 1 van de 2 kan voortleven, dus wil Harry overleven, moet hij wel op zoek naar alle horcruxes om Voldemort te kunnen doden.

Dit wordt letterlijk in de films uitgelegd :)
Feauteaux
pi_99470033
Sommige stukken die in de films zitten zijn zelfs veeeeel te duidelijk bedoelt voor diegenen die de boeken niet hebben gelezen.. |:(
pi_99473528
Morgen ga ik ook maar eens :)
Aan de ene kant kijk ik er naar uit maar aan de andere kant vind ik het vreselijk dat het dan echt 'af' is ;(
pi_99473652
Ja stom dubbel gevoel je? Normaal had je na iedere film zoiets van, I want more! En nu is het gewoon klaar.
Raar eigenlijk dat je zo naar iets toeleeft waarvan je eigenlijk nog helemaal niet wilt dat het al voorbij is :P
Feauteaux
pi_99475399
quote:

[..]

Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2011 @ 21:00:51 #217
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_99475458
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.
Ja maar dat viel heus wel mee. Mijn vriend heeft geen enkel boek gelezen en die snapte wel waar het om ging..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_99475965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:00 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja maar dat viel heus wel mee. Mijn vriend heeft geen enkel boek gelezen en die snapte wel waar het om ging..
Ik ging ook met een groepje vrienden waarvan er een paar de boeken niet hadden gelezen en die begrepen het ook prima. Ik denk toch echt dat het een kwestie van opletten is :)
Feauteaux
pi_99478732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:44 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ik beoordeel de films ook apart van de boeken, maar je verwacht van een recensent toch wel enige basale kennis m.b.t. het verhaal waar het filmscript op gebaseerd is? Ik in ieder geval wel.
Nee dat is niet echt belangrijk. Literatuur is geen film en vice versa. Een film moet op zichzelf voldoende staan en zichzelf rechtvaardigen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:01:42 #220
88233 Steve
Still the best.
pi_99479177
Wat een heerlijke stille zaal. :D. Of ik zat zo erg in de film dat ik niks in de gaten had. :').

Denk dat ik dit na PoA de beste van de 8 vind. Vond het visueel geweldig en erg goed geacteerd (Vooral Alan Rickman en Maggie Smith waren deze film geweldig, maar ook Daniel, Rupert en Emma zijn enorm gegroeid qua acteerprestaties).
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:03:13 #221
88233 Steve
Still the best.
pi_99479280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Patch het volgende:
- Verjongering van Alan Rickman / slanker maken was goed gedaan
Dat zag er erg goed uit inderdaad. :D.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:34:06 #222
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_99481097
Wat een waardige afsluiting van deze reeks is het zeg! Jammer dat de reeks is afgelopen :'(
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:34:32 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_99481124
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

De recencie in De Gelderlander was ook niet zo denderend, kreeg maar 3 sterren en echt dom commentaar van iemand die het verhaal duidelijk niet begrepen heeft.

[..]

Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal? :')
Die recensie stond ook in `t Limburgs Dagblad en ik dacht idd. precies hetzelfde als jij.
Die gast heeft `t duidelijk niet begrepen.
Wel vond ik de epiloog niet echt nodig, had `t ook mooier gevonden (en eigenlijk ook wel verwacht) wanneer `t was opgehouden bij de uitzoomende camera op de verwoeste brug.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:37:57 #224
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_99481330
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:50 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

In de film wordt toch duidelijk uitgelegd wat de Horcruxes zijn, dmv de herinneringen van Slughorn en de toelichting van Dumbledore. Slughorn zegt in de film van The Halfblood Prince tegen Tom Riddle dat een tovenaar zijn ziel kan splijten en dat stukje in een voorwerp kan doen zodat zijn ziel doorleeft als het lichaam dood is. Tom Riddle vraagt of dat ook bijvoorbeeld 7 keer kan.
Wil je dus iemand vermoorden die horcruxes heeft gemaakt, moet je eerst de horcruxes vernietigen anders kan die persoon nooit helemaal dood.

Door de profetie in The Orden of the Phoenix was al duidelijk dat maar 1 van de 2 kan voortleven, dus wil Harry overleven, moet hij wel op zoek naar alle horcruxes om Voldemort te kunnen doden.

Dit wordt letterlijk in de films uitgelegd :)
Idd.
Heb de boeken niet gelezen maar dit snapte ik ook zonder ze gelezen te hebben. Had dan ook helemaal geen moeite met `t volgen van `t verhaal en de uitleg van de Horcruxes
pi_99481403
Heeft iemand de videogame al gespeeld? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')