Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Die heeft duidelijk de boeken niet gelezen. Waarom laten ze zo'n iemand toch altijd de recensie schrijven?
Dat snap ik. Ik beoordeel de films ook apart van de boeken, maar je verwacht van een recensent toch wel enige basale kennis m.b.t. het verhaal waar het filmscript op gebaseerd is? Ik in ieder geval wel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.
Boeken of niet, het verhaal is gelijk en ook voor het verhaal in de film is het vernietigen van de horcruxes net zo belangrijk als in het boek.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jongens, wanneer leren jullie dat het niet gaat om het verhaal in het boek? Dit is een film, je moet die ook los van het boek kunnen zien.
Heb 'm nog niet gezien, maar dit kwam in 6 en 7.1 ook niet echt goed er uit.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal?
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat de recencent volledig de plank mis slaat door de zoektocht en het vernietigen van de horcruxes af te doen als niet echt belangrijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.
Er is in 6 een behoorlijk deel van de herinneringen weggelaten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik als boekenlezer vond de laatste film ook compleet onvolgbaar qua horcruxes en hallows. Dat was gewoonweg slecht aangepakt.
Wél als het voor het verhaal onduidelijk is waarom ze het nou doen. Dat het in de boeken een essentieel punt is staat buiten kijf. In de films is de essentie van de horcruxes gewoon een stuk minder duidelijk -- dan wordt het vanzelf een puzzeltocht die niet ter zake doet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:52 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat de recencent volledig de plank mis slaat door de zoektocht en het vernietigen van de horcruxes af te doen als niet echt belangrijk.
Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, want dat zal wel los staan van Harry Potter zelf neem ik aan... het enige wat ik echt wil weten, is of JK nog iets nieuws van plan is. Een nieuw fantasy verhaal, maar dan helemaal anders.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:55 schreef Patch het volgende:
Nu is het wachting op de verfilming van Beedle the Bard.Zou een leuke film kunnen zijn met Ron, Harry en Hermione die de verhalen voorlezen aan de kiddo's ofzo. En dat elk sprookje zijn eigen stijl van filmen heeft.
In de film wordt toch duidelijk uitgelegd wat de Horcruxes zijn, dmv de herinneringen van Slughorn en de toelichting van Dumbledore. Slughorn zegt in de film van The Halfblood Prince tegen Tom Riddle dat een tovenaar zijn ziel kan splijten en dat stukje in een voorwerp kan doen zodat zijn ziel doorleeft als het lichaam dood is. Tom Riddle vraagt of dat ook bijvoorbeeld 7 keer kan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:07 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Wél als het voor het verhaal onduidelijk is waarom ze het nou doen. Dat het in de boeken een essentieel punt is staat buiten kijf. In de films is de essentie van de horcruxes gewoon een stuk minder duidelijk -- dan wordt het vanzelf een puzzeltocht die niet ter zake doet.
Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ja maar dat viel heus wel mee. Mijn vriend heeft geen enkel boek gelezen en die snapte wel waar het om ging..quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het voor de niet boek-lezers niet duidelijk is, is dat dus slecht verfilmd.
Ik ging ook met een groepje vrienden waarvan er een paar de boeken niet hadden gelezen en die begrepen het ook prima. Ik denk toch echt dat het een kwestie van opletten isquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:00 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja maar dat viel heus wel mee. Mijn vriend heeft geen enkel boek gelezen en die snapte wel waar het om ging..
Nee dat is niet echt belangrijk. Literatuur is geen film en vice versa. Een film moet op zichzelf voldoende staan en zichzelf rechtvaardigen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik beoordeel de films ook apart van de boeken, maar je verwacht van een recensent toch wel enige basale kennis m.b.t. het verhaal waar het filmscript op gebaseerd is? Ik in ieder geval wel.
Dat zag er erg goed uit inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:50 schreef Patch het volgende:
- Verjongering van Alan Rickman / slanker maken was goed gedaan
Die recensie stond ook in `t Limburgs Dagblad en ik dacht idd. precies hetzelfde als jij.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
De recencie in De Gelderlander was ook niet zo denderend, kreeg maar 3 sterren en echt dom commentaar van iemand die het verhaal duidelijk niet begrepen heeft.
[..]
Seriously? De zoektocht en het vernietigen van de horcruxes afdoen als onbelangrijk voor het verhaal?
Idd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:50 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
In de film wordt toch duidelijk uitgelegd wat de Horcruxes zijn, dmv de herinneringen van Slughorn en de toelichting van Dumbledore. Slughorn zegt in de film van The Halfblood Prince tegen Tom Riddle dat een tovenaar zijn ziel kan splijten en dat stukje in een voorwerp kan doen zodat zijn ziel doorleeft als het lichaam dood is. Tom Riddle vraagt of dat ook bijvoorbeeld 7 keer kan.
Wil je dus iemand vermoorden die horcruxes heeft gemaakt, moet je eerst de horcruxes vernietigen anders kan die persoon nooit helemaal dood.
Door de profetie in The Orden of the Phoenix was al duidelijk dat maar 1 van de 2 kan voortleven, dus wil Harry overleven, moet hij wel op zoek naar alle horcruxes om Voldemort te kunnen doden.
Dit wordt letterlijk in de films uitgelegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |