dat maakte de film juist goed om weg te kijken , af en toe even een korte "lachpauze" ja.. heb me goed vermaakt en gewoon een degelijke film... alleen.. nu geen HP meer...
dat maakte de film juist goed om weg te kijken , af en toe even een korte "lachpauze" ja.. heb me goed vermaakt en gewoon een degelijke film... alleen.. nu geen HP meer...
Op woensdag 13 juli 2011 03:27 schreef computerprobleem het volgende: Ik ben bezig met een review/recensie of hoe je het ook wilt noemen. Ben tot nu toe gewoon erg positief en ben niet echt van plan om negatief te spreken over de film, want hij kwam gewoon positief op mij over. Er zijn echter wel een aantal kleine dingen die je als negatief kunt zien... waaronder de details die in het boek voorkomen, maar niet uitgewerkt zijn in de film. Ik ben niet van plan die erbij te betrekken, aangezien ik vind dat de boeken/films los staan van elkaar. Wel geef ik vaak genoeg aan dat er verschillen zijn in boek/film en dat sommigen dingen voor de lezers duidelijker zijn dan voor enkel film-kijkers. Maar dat lijkt me logisch.
Is dit een probleem denken jullie? Heb nooit zo'n soort review/recensie geschreven namelijk.
Dat is prima toch? Je kunt een boek nou eenmaal niet letterlijk verfilmen dus vind ik het onzin om steeds over ieder klein verschil te lopen zeuren. En natuurlijk is het voor de lezers allemaal veel duidelijker, in het boek wordt alles immers tot in de details uitgelegd, iets waar in een film nou eenmaal niet altijd ruimte voor is. Buiten dat vind ik trouwens dat ze er prima in geslaagd zijn het verhaal uit het boek goed weer te geven in de film. Alle belangrijke zaken komen aan bod.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feauteaux You make me sick, because I adore you so... Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
Ik heb de dingen die iets verraden gespoilert. De dingen die gewoon gaan over opbouw (muziek/beeld/geluid/spanning etc.) en de voorgaande delen en quotes uit de trailers zijn niet gespoilert.
Review - Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2... het einde van een periode. Het einde van 10 jaar Harry Potter. Iedereen die de films (en de boeken) vanaf het begin heeft gevolgd, heeft uitgekeken naar deze film... of toch niet? Vanaf het begin word naar dit moment opgebouwd, dé climax, hét spektakel... het einde.
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2) begint waar deel 1 eindigde. Het begin van het einde. De film opent spectaculair, want zo eindigde deel 1 ook. Hierna hervatten, ik zal voor het gemak de Nederlandse namen gebruiken, Harry, Hermelien en Ron hun zoektocht naar de laatsten van de zeven gruzelementen. Ook nu gaat dat niet zonder slag of stoot, sterker nog, het gaat zelfs moeilijker! Dat is ook wel logisch, want hoe meer gruzelementen gevonden en vernietigd worden, hoe zwakker Jeweetwel word. De zoektocht gaat verder en Harry, Hermelien en Ron krijgen soms ook hulp van buitenaf... of moet ik zeggen van binnenuit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In deel 1 werd veel aandacht besteed aan het vinden en vernietigen van de gruzelementen. In dit deel komt dat ook uitgebreid aan bod, maar wel minder dan in deel 1. Het draait in deze film vooral om hét gevecht tussen de jongen die bleef leven en Jeweetwel. De opbouw naar dit moment is dan ook spannend en groots, er is veel aandacht aan besteed. Niet alleen in de vorm van opbouwende spanning door het spectaculaire beeld en geluid, maar vooral door het verhaal zelf. In deel 1 zagen we dat Voldemort De Zegevlier bemachtigt, de staf waarmee geen enkel duel kan worden verloren. Dit blijkt echter niet zo te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In Harry Potter and the Halfblood-Prince zagen we dat Severus Snape Perkamentus vermoorde, de laatste drager van De Zegevlier. De laatste drager betekent echter niet de laatste eigenaar. Het was Malfidus die Perkamentus van zijn stok afhandig maakte.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dit verklaart dus Perkamentus’ woorden ‘Severus, please…’ uit Harry Potter and the Halfblood-Prince.
Heel dit stuk wordt zeer briljant naar de kijker gebracht. Alles word in één klap duidelijk voor iemand die de boeken nooit gelezen heeft, maar ook voor mensen die dat wél hebben gedaan. Ook de ontroerende momenten in dit stuk worden op een bijzondere wijze duidelijk gemaakt. Flashbacks naar momenten in de eerdere films worden goed toegepast en alles lijkt precies op zijn plaats te vallen. Volledige meningen over bepaalde personages, die je in jaren tijd hebt gevormd, worden in één keer omgeslagen. Dat op het allerlaatste moment… in de allerlaatste film. De eerdere films die voor wat raadsels hebben gezorgd worden duidelijk uitgelegd en uitgewerkt, niets rest de kijker nog van verwarring. Met het einde in het vooruitzicht gaat het verhaal verder. De strijd is nog lang niet gestreden, sterker nog: hij moet zelfs nog beginnen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de film word hier later meer aandacht aan besteed, op hét moment namelijk. Zweinstein maakt zich ondertussen klaar voor een grote tovenaarsoorlog. De voorbereiding is prachtig en groots in beeld gebracht. Heel Zweinstein staat op voor het laatste, allesbeslissende gevecht. Je krijgt zelfs kippenvel wanneer Minerva Anderling, de commandant van Zweinstein, de woorden: ´Hogwarts is threatened! Man the boundaries, protect us! Do your duty to our school!’ uitspreekt. Je beseft je dan dat de strijd steeds dichterbij komt, hiernaar word op elk mogelijke manier toegewerkt. En met succes! De strijd begint op een spectaculaire manier. Docenten en leerlingen van Zweinstein nemen het op tegen het grote leger van Jeweetwel… Voldemort! Het gevecht barst los! Het voelt bijna alsof je er middenin zit, helemaal omdat je de film in 3D bekijkt. Het geluid is prachtig, maar het verhaal blijft tegelijkertijd erg spannend en is nog lang niet afgelopen.
De zoektocht is echter nog niet voorbij. Er zijn nog een aantal gruzelementen die vernietigd moeten worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gevecht wordt groots gebracht, vanaf Harry Potter and the Philosopher’s Stone word naar dit moment uitgekeken… het allesbeslissende duel…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het einde wordt op een mooie wijze gebracht. Sommigen ervaren het misschien zelfs als ontroerend. Tien jaar Harry Potter wordt op een toepasselijke wijze afgesloten, namelijk op de manier waarop het ooit was begonnen: op Perron Negen en Driekwart. Het station waarvandaan de Zweinsteinexpress elk jaar naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus vertrekt. De cirkel is rond.
Ik heb de film nog niet gezien (shame on me) maar wel de review gelezen. Ben heel erg benieuwd naar de film, en met name hoe ze het hoofdstuk 'The Prince's Tale' hebben verfilmd. Is het compleet? That's all I want to know!
Overigens heb ik nooit de Nederlandse versies gelezen en ik ben blij toe. Die benamingen voor mensen, plekken en objecten
Op woensdag 13 juli 2011 03:18 schreef -Strawberry- het volgende: En lag het nou aan mij of werd dat met de stone of resurrection heel onduidelijk in beeld gebracht?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 juli 2011 08:18 schreef Take_A_Picture het volgende: Ik heb de film nog niet gezien (shame on me) maar wel de review gelezen. Ben heel erg benieuwd naar de film, en met name hoe ze het hoofdstuk 'The Prince's Tale' hebben verfilmd. Is het compleet? That's all I want to know!
Overigens heb ik nooit de Nederlandse versies gelezen en ik ben blij toe. Die benamingen voor mensen, plekken en objecten
Erg is dat he? Ik zat laatst 7.1 te kijken met Nederlandse ondertiteling en wat er toen voor namen voorbij kwamen
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Meestal als je het boek leest stel je je bij de beelden andere dingen voor. Heel apart dit had ik bij 7.1 en 7.2 niet. Soms dacht ik ineens hey dit heb ik al eerder gezien, maar toen had ik het me dus net zo ingebeeld toen ik het boek las als hoe ze het verfilmd hebben.
The Boy Who Lived Forever J.K. Rowling probably isn't going to write any more Harry Potter books. That doesn't mean there won't be any more. It just means they won't be written by J.K. Rowling. Instead they'll be written by people like Racheline Maltese.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Op woensdag 13 juli 2011 10:12 schreef Gitaarmat het volgende: Meestal als je het boek leest stel je je bij de beelden andere dingen voor. Heel apart dit had ik bij 7.1 en 7.2 niet. Soms dacht ik ineens hey dit heb ik al eerder gezien, maar toen had ik het me dus net zo ingebeeld toen ik het boek las als hoe ze het verfilmd hebben.
Komt dat ook niet doordat er veel oude decors worden gebruikt en bekende locaties in bijvoorbeeld Londen?
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Op woensdag 13 juli 2011 10:12 schreef Gitaarmat het volgende: Meestal als je het boek leest stel je je bij de beelden andere dingen voor. Heel apart dit had ik bij 7.1 en 7.2 niet. Soms dacht ik ineens hey dit heb ik al eerder gezien, maar toen had ik het me dus net zo ingebeeld toen ik het boek las als hoe ze het verfilmd hebben.
Met dat medaillon had ik dat wel even, zo van wtf?
Op woensdag 13 juli 2011 08:18 schreef Take_A_Picture het volgende: Ik heb de film nog niet gezien (shame on me) maar wel de review gelezen. Ben heel erg benieuwd naar de film, en met name hoe ze het hoofdstuk 'The Prince's Tale' hebben verfilmd. Is het compleet? That's all I want to know!
The Prince's Tale is niet helemaal 1 op 1 verfilmd, maar de belangrijkste scène's komen allemaal in de film voor! Doet geen afbreuk aan het hoofdstuk in het boek.
Op woensdag 13 juli 2011 03:23 schreef ErkendFokker het volgende: Onwijs vet. Ik heb in Groningen in Pathé de Harry Potter Marathon gezien, dus alle films achter elkaar. Echt heel erg gaaf. Jammer dat het nu afgelopen is.
Minpunten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pluspunten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overall was ik erg onder de indruk van de film, de acteerprestaties, de special effects, de soundtrack waren perfect. Slecht enkele minpuntjes, vooral dingen die net iets anders liepen als in het boek, maar deze waren tijdens het kijken echt geen storende factor! Een waardige afsluiting van een tijdperk. Ik was 11 of 12 dat ik de eerste film zag en nu 21 bij de laatste. Het was een onderdeel van mijn jeugd, maar is nu mooi afgesloten.