Wat is ideaal dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:53 schreef V1z0R het volgende:
Vikkert, E/K/V is Eiwitten/KH's/Vet inderdaad
Voor mijzelf doe ik dit dus in macro in gr./100gr. maar om de verhouding voor jou wat duidelijker te maken heb ik het hier in % neergezet.
Ik ben trots op je!quote:
Onweerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef Syrena het volgende:
Coco, er komt een dikke vette bui aan nu zag ik op Buienradarzmet onweer.
Afhankelijk van lichaamstype, dus voor elk lichaam verschillend...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Wat is ideaal dan?
Qua verhouding?
Zo over een dag gemeten?
Voor iemand die veel sport?
En vooral hoopt weer spieren op te bouwen?
En zowel krachtsport als duursport doet?
Ah, dank je! Daar heb ik wat aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Afhankelijk van lichaamstype, dus voor elk lichaam verschillend...
Wat ik toen had opgezocht over hoe vrouwen aten in de jaren 70 was het 20/60/20. Met grotendeels langzame KH's, geen transvet en minder verzadigd vet.
Tijdstip van inname is ook best belangrijk trouwens...
30/40/30 vind ik een stuk mooier dan 20/60/20. En je hoeft nier per se te combineren, niet alle macronutrienten hoeven in elke maaltijd te zitten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Afhankelijk van lichaamstype, dus voor elk lichaam verschillend...
Wat ik toen had opgezocht over hoe vrouwen aten in de jaren 70 was het 20/60/20. Met grotendeels langzame KH's, geen transvet en minder verzadigd vet.
Tijdstip van inname is ook best belangrijk trouwens...
Ik ga niet een uur voor het sporten kwark eten, erna kan wel. Maar volgens jou moet je juist voor het sporten eiwitten en erna carbs? Wat zou ik na het sporten het best kunnen eten dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:18 schreef loveli het volgende:
Eiwitten tussen een uur voor en een half uur na sport, dan maak je er optimaal gebruik van voor spieropbouw.
Half jaartje gericht eten en 1 keer in de week spieren trainen resulteerde bij mij in te grote spieren. Tijdstip van specifiek eten heeft echt veel effect op je lijf.
Wat grappig, dat wist ik niet! Dan gooi ik straks als ik thuis ben gelijk wat kwark naar binnen en dan als ik thuis kom na het sporten weer een bergje.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:18 schreef loveli het volgende:
Eiwitten tussen een uur voor en een half uur na sport, dan maak je er optimaal gebruik van voor spieropbouw.
Half jaartje gericht eten en 1 keer in de week spieren trainen resulteerde bij mij in te grote spieren. Tijdstip van specifiek eten heeft echt veel effect op je lijf.
Pasta! Of een boterham!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga niet een uur voor het sporten kwark eten, erna kan wel. Maar volgens jou moet je juist voor het sporten eiwitten en erna carbs? Wat zou ik na het sporten het best kunnen eten dan?
Ik heb mn tussendoortje nog niet gehad, wat zal ik pakken in plaats van? of extra nog?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:20 schreef Perruche het volgende:
Lekker jagar!
Siral, je lijst is prima voor iemand die af wil vallen. Houd je maar weer wat beter aan de lijst van je dietist.
Hoeveel yoghurt had je en was het volle? Ik weet niet, vizor weet dat beter eigeenlijk. Doe maar een flinke hand noten ofzo, eits met kcals. Een dubbele boterham met dik pindakaas. En ga eens een dag niet sporten. Ik bedoel, 4 dagen per week ipv 7 is ook nog actief, zeg maar, zeker als je aan moet komen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:24 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik heb mn tussendoortje nog niet gehad, wat zal ik pakken in plaats van? of extra nog?
kan wel een boterham met pindakaas extra eten na het sporten
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:25 schreef anna82 het volgende:
@de dubbele succeswens van Moblo:
De kracht van herhaling!
Ik zei laatst in ons MT: "dat is de kracht van herhaling" - stilte - " dat is de kracht van herhaling".
Lege blikken vielen mij ten deel.
Nu maar eens naar kantoor, het is 15:24, lijkt me een mooie tijd daarvoor.
Ik ga er zeker 2x van genieten! Eindelijk, vakantie. Morgen uitslapen! Nu zo eerst eens een rondje hardlopen...Luxe, midden op de middag!quote:
Ligt dus aan je doel. Als spieren kweken je doel is, dan moet je eten voor het sporten. Of een eiwitshake erin gieten. Hardlopen is niet echt een sport waarmee je spieren opbouwt en ik geloof dat dat ook niet jouw primaire doel is. En persoonlijk loop ik beter op een lege maag, dat speelt ook mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga niet een uur voor het sporten kwark eten, erna kan wel. Maar volgens jou moet je juist voor het sporten eiwitten en erna carbs? Wat zou ik na het sporten het best kunnen eten dan?
A 200 ml, en volle.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hoeveel yoghurt had je en was het volle? Ik weet niet, vizor weet dat beter eigeenlijk. Doe maar een flinke hand noten ofzo, eits met kcals. Een dubbele boterham met dik pindakaas. En ga eens een dag niet sporten. Ik bedoel, 4 dagen per week ipv 7 is ook nog actief, zeg maar, zeker als je aan moet komen.
Is al gebeurd! Maar, morgen m'n huisje schoonmaken en spullen inpakken, en donderdag de hele dag reizen. Dus het komt wel goed. Eerst de rest van de dag niets doen, behalve hardlopen....quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan heb je 2 dagen om te ontharen enzo.
Ah ok. Nou ja ik weet je portie spaghetti niet maar ja... ik weet niet,, ik zou het een netjes afval lijstje vinden maar goed misschien verkijk ik me eropquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:30 schreef Siral het volgende:
[..]
A 200 ml, en volle.
Ik sport momenteel maar 4 dagen per weeken ik doe geen cardio. Ik ben al een ruime kilo aangekomen in minder dan twee weken, dus het gaat goed hoor.
Ik heb altijd het idee dat spaghettie sowieso flink wat aantelt qua vetten/kcal? Of redeneer ik dan fout?
Thx!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:31 schreef loveli het volgende:
http://www.voeding4sport.nl/?pagina=Voeding%20duursporten
Gewoon een normaal bord. 3 a 4 opscheplepels pasta en 1 a 2 lepels saus/gehakt/groente.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:32 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ah ok. Nou ja ik weet je portie spaghetti niet maar ja... ik weet niet,, ik zou het een netjes afval lijstje vinden maar goed misschien verkijk ik me erop
Hoe zijn de stappen om met een psycholoog te gaan praten?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:34 schreef Siral het volgende:
[..]
Gewoon een normaal bord. 3 a 4 opscheplepels pasta en 1 a 2 lepels saus/gehakt/groente.
Daarnaast doe ik overdag ook nog eens relatief weinig/tot niks omdat ik vakantie heb en me dood verveel..Kan pas als ik terug kom van vakantie beginnen bij mn nieuwe bijbaantje....
Wanneer ben je jarig?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Martijn mailt me net: "Ik heb 3 cadeautjes voor je verjaardag".![]()
Maar ik ben nog steeds boos hoor!
Awww toenadering!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Is dat diezelfde kilo die je anderhalve week ook al was aangekomen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:30 schreef Siral het volgende:
[..]
A 200 ml, en volle.
Ik sport momenteel maar 4 dagen per weeken ik doe geen cardio. Ik ben al een ruime kilo aangekomen in minder dan twee weken, dus het gaat goed hoor. En ik heb altijd het idee dat spaghettie sowieso flink wat aantelt qua vetten/kcal? Of redeneer ik dan fout?
En terecht dat je nog steeds boos bent! niet dat ik weet wat ie heeft gedaan, maar dat maakt niet uit, het gaat om het principe!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
taksi en dropjes als soort van ontbijt vind ik temelijk evil, vind het een beetje een gek lijstje.. crackers om te compenseren, maar dan wel pindakaas en hagelslag? En wat gooi je door de soep?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:05 schreef Probability het volgende:
Mag ik ook nog commentaar op mijn lijstje?
- longdrinkglas taksi
- 4 dropjes
- halve pizza met extra ruccola
- veel thee/water
- 2 crackers hagelslag
Nog in de planning:
- 2 stuks fruit (mandarijnen)
- groentesoep (spinazie? heb wel zin om zelf wat te maken)
- 2 crackers pindakaas
- sporten
Wil op de 1800 kcals zitten (en genoeg voedingsstoffen)
Dit is dan ook wat ik had opgezocht over vrouwen in de jaren '70, dus er van uitgaand dat het is gericht op een volle dag goed/stevig bewegen. Gezien de bouw van HPKW is 30/40/30 misschien beter inderdaad. (eventueel vet toch iets lager?)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:16 schreef loveli het volgende:
[..]
30/40/30 vind ik een stuk mooier dan 20/60/20. En je hoeft nier per se te combineren, niet alle macronutrienten hoeven in elke maaltijd te zitten.
Voor het sporten eiwit => goed voor spieropbouw. Na het sporten carbs => aanvullen glycogeenvoorraad. En als je minder fanatiek sport hoef je echt niet vreselijk veel carbs te eten.
Taksi en dropjes zijn geen ontbijt!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:05 schreef Probability het volgende:
Mag ik ook nog commentaar op mijn lijstje?
- longdrinkglas taksi
- 4 dropjes
- halve pizza met extra ruccola
- veel thee/water
- 2 crackers hagelslag
Nog in de planning:
- 2 stuks fruit (mandarijnen)
- groentesoep (spinazie? heb wel zin om zelf wat te maken)
- 2 crackers pindakaas
- sporten
Wil op de 1800 kcals zitten (en genoeg voedingsstoffen)
oeh omkoperij! Blijf nog maar even boos, daar kunnen heus meer kadootjes bijquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Traject richting Salix is in gang gezet, gaan een paar weken overheen,quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoe zijn de stappen om met een psycholoog te gaan praten?
Dat was 0.8 kilo, ben momenteel 1.2 kilo aangekomen. En zoiets gaat niet binnen een dag? Gaan maanden overheen. een halve kilo aankomen per week is heel snel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Is dat diezelfde kilo die je anderhalve week ook al was aangekomen?
wat is salix? Dat ken ik niet!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:39 schreef Siral het volgende:
[..]
Traject richting Salix is in gang gezet, gaan een paar weken overheen,
Stond inderdaad altijd op het pak 80% zuivel, maar ik lees nu dat het eigenlijk water met suiker is...quote:
28 augustus. Dan word ik 30quote:
Ja, maar boos!quote:
Ik werd wakker gemaakt met een glasje taksi en at achteloos 4 dropjes.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
taksi en dropjes als soort van ontbijt vind ik temelijk evil, vind het een beetje een gek lijstje.. crackers om te compenseren, maar dan wel pindakaas en hagelslag? En wat gooi je door de soep?
Ik denk dat de verdeling een stuk beter kan als je gewoon echt ontbijt en crackers misschien gewoon vervangt door brood met iets magerder beleg.
quote:
Ja maar prob, jij hoeft toch ook niet af te vallen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik werd wakker gemaakt met een glasje taksi en at achteloos 4 dropjes.
Wat voor beleg stel je voor? Ik eet geen vlees oid, heb nog wel kaas, maar dat is ook niet mager..
Gisteravond, en eregister enorme eetbuien gehad..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Lijkt me heel verstandig, want ik zie je hierboven al weer smoesjes om minder te eten aan te voeren.
30 kadootjes!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
28 augustus. Dan word ik 30![]()
[..]
Ja, maar boos!![]()
![]()
![]()
@ MarMar: ik denk dat ik terugstuur dat ik 30 cadeautjes wil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |