abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2011 @ 01:00:04 #1
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99350572
Onlangs heb ik een oud herenhuis van mijn opa en oma geërfd. Op zolder vond ik tussen de administratie plots een oude doos met juwelen erin. Het meeste is (zwaar) ongeschikt bevonden voor dagelijks gebruik, maar ik vond ook enkele dingetjes die ik misschien wel kan gebruiken.

Ik zal hieronder een paar fotootjes posten. Uitspraak over waarde, restaureren en andere interessante dingetjes is zeer welkom. Sowieso laat ik alles het liefst in orgineel staat, het oude eraan geeft karakter. Tevens zal niks verkocht worden, ongeacht de waarde. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

Foto's zijn gebruikelijke Iphone schijtkwaliteit.

Horloge nr.1: jubileum horloge gegeven aan directie en eigenaar vanwege het 50jarige bestaan. Een paar jaar terug vierde het bedrijf (nu in anderen handen) het 100 jarige bestaan. Er zit een barst in het scherm.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horloge nr 2: Merk Prisma. Ik ken het zelf niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aansteker St. Dupont: volgens mij verguld, en als nieuw.
SPOILER
Liefst houd ik alles zo orgineel mogelijk. Waarschijnlijk laat ik op de horloges een nieuw bandje opzetten en misschien kijken of er wat te doen valt met die barst. Alles werkt nog!

Kan iemand een horlogeboer in Rotterdam aanraden die misschien handig is hiermee?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 01:39:07 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_99351857
Wou al bijna een bod plaatsen op de aansteker, dacht dat dit V&A was. _O-

Maar, zijn die bandjes van de horloge zo slecht beschadigd dat je ze wilt vervangen? Ik had, zoals je zelf al zegt, het zo origineel&compleet mogelijk bewaard.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 01:43:12 #3
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99351971
Ik zal ze wel bewaren maar het leer is gortdroog en erg gebogen. Ik ben bang dat het bij het dragen gaat breken. Ze zijn gewoon niet zo mooi meer.

Als ik wat vluchtig google speurwerk moet geloven is dit (de aansteker) een redelijk zeldzame oplage, en behoorlijk op leeftijd. Ik vond een andere op Ebay, dezelfde maar dan in slechtere staat. Deze stond erop voor ~$750. Ik zal hem nooit verkopen maar dat maakt hem dus ongeschikt voor het sigaretje bij de bushalte. ;p
  dinsdag 12 juli 2011 @ 01:50:08 #4
28588 BaBy-G
mini me...
pi_99352151

[ Bericht 100% gewijzigd door BaBy-G op 12-07-2011 18:20:56 (hopeloos...) ]
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_99363935
met die JLC gewoon naar een juwelier toe gaan (die jlc verkoopt uiteraard) en daar een nieuw saffierglas in laten zetten. Dat zal je ongetwijfeld een paar honderd euro kosten. (bij mijn horloge kost het al 250)

Die dupont aanstekers, tja geen idee. Volgens mij zie ik het zelfde model bij plaatselijke kledingzaak liggen (niet goud) voor 300-600 afhankelijk van het model. Hij doet ze voor de helft weg btw.

En ik zou hem juist wel gebruiken in het bushokje als je die peuk wilt opsteken, op dat soort momenten is het juist leuk om een mooie aansteker te gebruiken. Genieten van de mooie producten die je hebt, zeker als je al niet van plan bent om ze van de hand te doen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mylene op 12-07-2011 17:53:33 (offtopic) ]
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:03:17 #6
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99365244
De Jaeger is op vakantie gestuurd, prijsopvraagje gedaan.Gelijk even gezocht naar een nieuw bandje. Ik denk aan een zacht bruine kalfsleder, niet te protserig.

Was bij de Schaap en Citroen in Rotterdam, geen fijne zaak. Ondanks dat ik , als ik dat over mijzelf kan zeggen, respectabele voorkomen hebt wordt je aanvankelijk toch behandelt met een zekere air . Jammer.
pi_99374646
Die JLC is uitermate fraai. En die inscriptie op de achterkant maakt het tot wat het echt is, een erfstuk. Op laten knappen, dragen bij gelegenheden en ooit doe jij die over aan jouw (klein)kind

http://www.sonningvintage(...)matic-vintage-watch/

[ Bericht 37% gewijzigd door tjoptjop op 12-07-2011 17:48:45 ]
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:53:31 #8
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99375022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:43 schreef tjoptjop het volgende:
Die JLC is uitermate fraai. En die inscriptie op de achterkant maakt het tot wat het echt is, een erfstuk. Op laten knappen, dragen bij gelegenheden en ooit doe jij die over aan jouw (klein)kind

http://www.sonningvintage(...)matic-vintage-watch/
Wat een briljante vondst. Eindelijk heeft het beestje een naam. Fijn om er wat meer info over te lezen. Moet zeggen zo opgeknapt ziet die er toch wel bijzonder fraai uit.

Eigenlijk dacht ik er trouwens aan om hem te gebruiken voor redelijk alledaagse gelegenheiden. Of is dat een enorme faux pas? Vind hem te mooi om te laten liggen en het ontbreekt me nog aan een echt horloge.
pi_99375070
Topic opgeschoond.
pi_99375380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:53 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Wat een briljante vondst. Eindelijk heeft het beestje een naam. Fijn om er wat meer info over te lezen. Moet zeggen zo opgeknapt ziet die er toch wel bijzonder fraai uit.

Eigenlijk dacht ik er trouwens aan om hem te gebruiken voor redelijk alledaagse gelegenheiden. Of is dat een enorme faux pas? Vind hem te mooi om te laten liggen en het ontbreekt me nog aan een echt horloge.
Tja, ligt eraan wat je dagelijkse bezigheden zijn. Ben je veel fysiek bezig dan zou ik het niet doen. Vergelijk het met een oldtimer auto, kan dagelijks gebruikt worden, maar vereist toch net even wat meer tact dan een moderne.
pi_99375643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:03 schreef zwartemarktplaats het volgende:
De Jaeger is op vakantie gestuurd, prijsopvraagje gedaan.Gelijk even gezocht naar een nieuw bandje. Ik denk aan een zacht bruine kalfsleder, niet te protserig.

Was bij de Schaap en Citroen in Rotterdam, geen fijne zaak. Ondanks dat ik , als ik dat over mijzelf kan zeggen, respectabele voorkomen hebt wordt je aanvankelijk toch behandelt met een zekere air . Jammer.
Ik zou wel gewoon een croco bandje kopen, dan blijft het horloge wel in orginele staat!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:10:45 #12
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99375735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:08 schreef alexandervdb het volgende:

[..]

Ik zou wel gewoon een croco bandje kopen, dan blijft het horloge wel in orginele staat!
Ik ben er niet zo zeker van dat om het orgineel krokodil zat. Sowieso vind ik het niet bijzonder mooi.
pi_99375964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:10 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo zeker van dat om het orgineel krokodil zat. Sowieso vind ik het niet bijzonder mooi.
Het staat vaak te protserig, en we weten allemaal wat de goedkope meisjes het liefst als tas zien. Maar ik heb 1x een horloge met croco band om gehad en ik vond dat toch best wel mogen.
Ik ben ook bang dat als je een ''vlak'' leerbandje om het horloge doet het minder mooi oogt, het is een beetje een kak horloge (als ik dat mag zeggen) en dan is het juist leuk om dat af te maken. (want als ik de rest van je outfit wel eens zie, past dat perfect zonder zo over te komen) In de link van hierboven hebben ze er wel een croco bandje aan zitten.
pi_99388243
Ligt eraan hoe je, je kleedt natuurlijk. Als je van de pakken, hemden, Desert Boots, broques, bent, danzeker doen. Anders laten.

Deze 3 items horen zeker bij de gentleman look.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_99388392
Ik heb trouwens ergens nog een oude St. Dupont liggen van me vader. Doet het niet meer. Kunnen die ook gemaakt worden?
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_99433242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:03 schreef zwartemarktplaats het volgende:

Jammer is dat altijd ja.

Dat Jaeger lecoultre horloge en die du pont aansteker, wow. Ik zou dat horloge mooi laten opknappen, maar zou het zelf niet aandurven om hem dagelijks te dragen. Meer voor de speciale aangelegenheden.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:51:23 #17
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99549009
Bamp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')