abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99317738
Verkrachter keert niet terug van verlof

Een 30-jarige man die tot zes jaar cel is veroordeeld voor een gewelddadige verkrachting in 2007, is vorige week niet teruggekeerd van verlof uit de gevangenis.

Slachtoffer Nicole Lodewijks heeft dat vanochtend gemeld. Ze zegt dat ze weer extra beveiliging krijgt en dagelijks contact heeft met de politie.

Contact
De politie bevestigt dat er vorige week contact met het slachtoffer is opgenomen omdat de man spoorloos is. Bij de Dienst Justitiële Inrichtingen was vanochtend nog niemand bereikbaar voor commentaar.

De Eindhovense werd in 2007 in haar eigen huis overvallen en verkracht door meerdere mannen. De zaak werd landelijk bekend door een serie blunders. De politie moest erkennen dat er fouten waren gemaakt bij de beoordeling van de kwestie. Technisch rechercheurs die aan de slag gingen in de woning, wisten bijvoorbeeld niet dat er sprake was van een zedendelict. Slechts één van in totaal drie verdachten kon worden veroordeeld.

Onbevoegde rechter
Verdachte Andy S. kwam vrij uit voorarrest omdat zijn zaak was beoordeeld door een onbevoegde rechter. Lodewijks moest onderduiken tot hij zich na een landelijk opsporingsbericht weer bij de politie meldde. (ANP/Redactie)

bron
pi_99318282
Verkrachter niet terug van verlof

De man die Nicole Lodewijks in 2007 op brute wijze verkrachtte, is niet teruggekeerd van zijn verlof.

De gevangene deed nogal moeilijk voordat hij met verlof mocht. Zo weigerde hij een enkelband te dragen en wilde hij ook niet beloven dat hij niet naar Eindhoven zou gaan. Nicole woont in deze Brabantse stad. Desondanks mocht hij de gevangenisdirectie toch met verlof. Zijn slachtoffer werd afgelopen woensdag al op de hoogte gebracht van het feit dat haar verkrachter de benen had genomen.

“Het lijkt wel een horrorfilm. Ik heb de afgelopen dagen slecht geslapen omdat ik niet weet wat hij van plan is. Ik kijk weer tien keer om voordat ik dingen doe. Ik verwijt de burgemeester en de politie van Eindhoven niks. Het ligt niet aan hen dat hij spoorloos is, maar voor mij levert het weer een heleboel spanning op”, verklaarde Nicole tegenover het Eindhovens Dagblad.

Nicole werd in 2007 in haar eigen huis verkracht, terwijl haar man op bed was vastgebonden. Hier waren vier daders bij betrokken. De zaak kreeg veel media-aandacht, omdat drie van de vier verdachten geen straf kregen door fouten van de politie. De verdachte die niet teruggekeerd is van verlof, zou waarschijnlijk over twee weken vervroegd vrij worden gelaten.

bron

quote:
Zo weigerde hij een enkelband te dragen en wilde hij ook niet beloven dat hij niet naar Eindhoven zou gaan. Nicole woont in deze Brabantse stad. Desondanks mocht hij de gevangenisdirectie toch met verlof.
En toch laten ze hem gaan.
pi_99318328
Beter edit je je eigen post.

Anyways, wel raar dat ze hem toch hebben laten gaan. Beter hadden ze hem bewerkt met een knuppel.
Blessed be.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:06:59 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99318794
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:51 schreef aloa het volgende:
De verdachte die niet teruggekeerd is van verlof, zou waarschijnlijk over twee weken vervroegd vrij worden gelaten.
Wel heel dom om dan niet terug te keren van verlof :') Nu kan hij misschien langer blijven, terwijl hij eigenlijk zo vrij was geweest...

Voor de rest en het slachtoffer, ach ja, twee weken eerder, later op straat, niet zo'n groot verschil.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:31:31 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106502103
Christus, gaan die eikels gewoon vrijuit omdat de politie, de rechter en de wet incompetent zijn. Dat is toch te gek voor woorden?!

Ik kan nog geen bericht vinden dat ze hem weer hebben gevonden, dus als iemand deze man spot :7
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_106537349
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:31 schreef Harajuku. het volgende:
Christus, gaan die eikels gewoon vrijuit omdat de politie, de rechter en de wet incompetent zijn. Dat is toch te gek voor woorden?!

Ik kan nog geen bericht vinden dat ze hem weer hebben gevonden, dus als iemand deze man spot :7
[ afbeelding ]
Alleen al in Woensel in Eindhoven zie je per dag wel minstens 15 mensen lopen die op deze man lijken.

Hoop dat ze hem snel pakken! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')