Verkrachter niet terug van verlofDe man die Nicole Lodewijks in 2007 op brute wijze verkrachtte, is niet teruggekeerd van zijn verlof.
De gevangene deed nogal moeilijk voordat hij met verlof mocht. Zo weigerde hij een enkelband te dragen en wilde hij ook niet beloven dat hij niet naar Eindhoven zou gaan. Nicole woont in deze Brabantse stad. Desondanks mocht hij de gevangenisdirectie toch met verlof. Zijn slachtoffer werd afgelopen woensdag al op de hoogte gebracht van het feit dat haar verkrachter de benen had genomen.
“Het lijkt wel een horrorfilm. Ik heb de afgelopen dagen slecht geslapen omdat ik niet weet wat hij van plan is. Ik kijk weer tien keer om voordat ik dingen doe. Ik verwijt de burgemeester en de politie van Eindhoven niks. Het ligt niet aan hen dat hij spoorloos is, maar voor mij levert het weer een heleboel spanning op”, verklaarde Nicole tegenover het Eindhovens Dagblad.
Nicole werd in 2007 in haar eigen huis verkracht, terwijl haar man op bed was vastgebonden. Hier waren vier daders bij betrokken. De zaak kreeg veel media-aandacht, omdat drie van de vier verdachten geen straf kregen door fouten van de politie. De verdachte die niet teruggekeerd is van verlof, zou waarschijnlijk over twee weken vervroegd vrij worden gelaten.
bronquote:
Zo weigerde hij een enkelband te dragen en wilde hij ook niet beloven dat hij niet naar Eindhoven zou gaan. Nicole woont in deze Brabantse stad. Desondanks mocht hij de gevangenisdirectie toch met verlof.
En toch laten ze hem gaan.