Waarom wil je het vlees verpesten?quote:Op maandag 11 juli 2011 11:25 schreef Qwea het volgende:
Ik wil a.s zondag T-bone steak op de BBQ mikkenIk heb 2 steaks gehaald.. maar nu moet ik nog een marinade.
Iemand van jullie die een simpele doch lekkere marinade weet? Gelieve niet heul pittig... want dan heb ik de rest van de avond een haat liefde verhouding met mijn toilet
Wel afspoelen daarna.quote:
Ja, weet ik veel. Ik heb nog nooit een steak gemaaktquote:Op maandag 11 juli 2011 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom wil je het vlees verpesten?
T-Bone is zo goed dat het geen marinade nodig heeft, wat een heerlijk stuk vlees is dat zeg. Op entrecote en tournedos moet je ook geen marinade doen, op T-bone dus ook niet.
Peper-zout en grillen maar.
Zoek anders op youtube naar wat filmpjes waar ze alles over T-bone uitleggen. Barbeque pit boys hebben wel goed spul. Ontzettend over de top amerikaans maar wel goede recepten.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dit:
[..]
Wel afspoelen daarna.
Azijn breekt namelijk structuren en verbindingen af wat het vlees nog malser maakt.
Minstens een uur voor het grillen uit de koelkast halen en op temp laten komen. Er op letten dat de bbq niet te heet is. De steak is medium als hij aanvoeld als de muis van je hand. Niet te vaak omdraaien tijdens het grillen, en er niet met een vork in prikken.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, weet ik veel. Ik heb nog nooit een steak gemaakt
Peper en zout, check!
En maar 1 keer omdraaien, he!quote:Op maandag 11 juli 2011 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, weet ik veel. Ik heb nog nooit een steak gemaakt
Peper en zout, check!
Liever niet, dan verkool je alleen de buitenkant.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:44 schreef Redcoon het volgende:
Ohja, en je kolen mogen flink "teringheet" zijn.
Je mag ze heus wel even flink heet wapperen vlak voordat je ze erop legt en daarna de luchtschuifjes wat dichter zetten. Zal m'n post ffkes aanpassen.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Liever niet, dan verkool je alleen de buitenkant.
Check. Vork wist ik idd.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minstens een uur voor het grillen uit de koelkast halen en op temp laten komen. Er op letten dat de bbq niet te heet is. De steak is medium als hij aanvoeld als de muis van je hand. Niet te vaak omdraaien tijdens het grillen, en er niet met een vork in prikken.
Slagert. Niet gevroren, vacuum in de plasticquote:Op maandag 11 juli 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar heb je de T-Bones vandaan?
Zijn ze diepgevroren of vacuum in plastic?
Mooi, kan ie nog een weekje bestervenquote:Op maandag 11 juli 2011 18:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Slagert. Niet gevroren, vacuum in de plastic
Heb nog nooit azijn gebruikt op het rundvlees, behalve bij suervleesch/sauerbraten, maar dat is eigenlijk met paardenvlees.quote:Is dat azijn nog een goed idee? En moet ik dan gewoon een theelepel azijn er over smeren? En hoelang moet het dan blijven zitten?
Is het handig hem in de vriezer te gooien?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi, kan ie nog een weekje besterven
[..]
Heb nog nooit azijn gebruikt op het rundvlees, behalve bij suervleesch/sauerbraten, maar dat is eigenlijk met paardenvlees.
Nee, juist niet, lekker een weekje laten rijpen, dat kan prima in vacuum. Reden dat rundvlees vaak taai is, is omdat het niet goed gerijpt is.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Is het handig hem in de vriezer te gooien?
Het zit niet echt vacuum vacuum zeg maar. Netzoals vlees, in een bakje onder beschermde atmosfeerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:15 schreef Erosjuhhh het volgende:
nee, gewoon in de koeling houden.
Rund kun je gerust, mits gekoeld, onbewerkt en vacuüm verpakt, 2 weken bewaren.
Hoe langer je het bewaard, de lekkerder het wordt, besterven noemen ze dat
Lees op hun site dat ze rond de 340 gram per stuk zijn, dat is erg dun voor een T-Bone. Verder is het amerikaans vlees, wat zeker geen negatief is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:38 schreef FigureBirdStars het volgende:
Ik las dat ze bij de Lidl deze week ook T-bone steaks verkopen, zal dat wat zijn?
Koolsla?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:11 schreef Qwea het volgende:
Ik zoek ook nog een lekkere salade voor bij de steak en spareribs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |