en 2% extra maakt ook niets uit, het enige resultaat is dat de overheid het gaat verhalen op de bijtellingquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:20 schreef Bumbu het volgende:
[..]
voor starters is het veel moeilijker geworden om kapitaal te lenen. Daar bij is die 4% niets bij... Men mocht eerst 7 maal het bruto jaarinkomen lenen en nu nog 4 keer het bruto jaarinkomen.
Wat een klein kuthok. Krijg je in de VS toch iets meer voor dat bedrag: http://www.realtor.com/re(...)C_27513_M59601-81930quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het grote probleem.
Desalniettemin vind ik bijna een half miljoen voor een 3-kamer rijtjeshuis in mijn buurt ook wel weer overdreven, ondanks de lokatie, lokatie, lokatie...
http://www.funda.nl/koop/naarden/huis-47151393-schubertlaan-5/
Omdat het pas geregistreerd wordt als de verkoop bij de notaris is gepasseerd. Dus als jij morgen het voorlopig koopcontract tekent en afspreekt dat de overdracht per 15 september plaatsvindt, vindt je die verkoop pas terug in de cijfers van september.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:32 schreef pberends het volgende:
Ik snap het toch niet echt, zo'n verlaging van de overdrachtsbelasting zou toch direct effect moeten hebben op het aantal verkochte huizen? Waarom zou dat een paar maanden ofzo duren?
quote:Op zondag 17 juli 2011 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat het pas geregistreerd wordt als de verkoop bij de notaris is gepasseerd. Dus als jij morgen het voorlopig koopcontract tekent en afspreekt dat de overdracht per 15 september plaatsvindt, vindt je die verkoop pas terug in de cijfers van september.
Ja, sorry, simpeler kan ik het niet uitleggen... Raadpleeg eventueel iemand in je omgeving.quote:
Ach, valt nog mee vergeleken met deze, hoor:quote:
Als ik de vrolijke tekst zo lees koop je met name de grond. Het huis klinkt als klaar om tegen de vlakte te gaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Ach, valt nog mee vergeleken met deze, hoor:
http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-47421983-melkweg-22/
367 k voor 1 kamer, die ook nog eens volledig gerenoveerd moet worden.
Dus dan gaat de teller dalen binenkort?quote:Op zondag 17 juli 2011 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat het pas geregistreerd wordt als de verkoop bij de notaris is gepasseerd. Dus als jij morgen het voorlopig koopcontract tekent en afspreekt dat de overdracht per 15 september plaatsvindt, vindt je die verkoop pas terug in de cijfers van september.
Lees nog eens. En probeer dat dan begrijpend te doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dus dan gaat de teller dalen binenkort?
Zie daar de grootste bubble.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als ik de vrolijke tekst zo lees koop je met name de grond. Het huis klinkt als klaar om tegen de vlakte te gaan.
Ja dus gaat het effect van lagere overdrachtsbelasting in september invloed hebben. Toch?quote:Op zondag 17 juli 2011 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lees nog eens. En probeer dat dan begrijpend te doen.
Of hij gaat dalen weet ik niet, en jij ook niet. En dat komt omdat er een vertraging zit tussen kopen en de daadwerkelijke overdracht. Maar dat had je eigenlijk zelf al kunnen lezen.
Ik zei 'begrijpend' lezen....quote:Op zondag 17 juli 2011 00:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ja dus gaat het effect van lagere overdrachtsbelasting in september invloed hebben. Toch?
Geloof er geen ene zak vanquote:Op zondag 17 juli 2011 00:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dus dan gaat de teller dalen binenkort?
Dat was dan ook een conclusie van Piet_Piraat gebaseerd op lucht onbegrip.quote:
Alleen als ze een enorme hoeveelheid olie of gas op Nederlands grondgebied vinden, anders zie ik hem nog wel rap oplopenquote:
Ik had nog geen conclusie en blijkbaar heb jij je oordeel al klaar?quote:Op zondag 17 juli 2011 01:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat was dan ook een conclusie van Piet_Piraat gebaseerd op lucht onbegrip.
michaelmoore geloofde jouw uitspraak niet dat de teller binnenkort gaat dalen. Val mij daar niet op aan.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik had nog geen conclusie en blijkbaar heb jij je oordeel al klaar?
op de derde dinsdag van september krijgen we de nieuwe bezuinigingen en dan zal de bijtelling licht stijgen tot 0,85% van de WOZ om de verlaging van de OV belasting te kunnen verlengenquote:Op zondag 17 juli 2011 01:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Geef liever eens een antwoord op je andere stellingen over wat er volgens jou in september op magischerwijze zou moeten plaatsvinden...
Het HWF is echt een stokpaardje van jou he?quote:Op zondag 17 juli 2011 01:55 schreef michaelmoore het volgende:
op de derde dinsdag van september krijgen we de nieuwe bezuinigingen en dan zal de bijtelling licht stijgen tot 0,85% van de WOZ om de verlaging van de OV belasting te kunnen verlengen
Leuk huis. En zie daar het probleem: Nederlanders zijn verslaafd geraakt aan zo veel mogelijk betalen voor zo klein mogelijke huisjes... Bij het juiste overheidbeleid hadden wij ook allemaal van zulke huizen kunnen hebben tegen de huidige prijzen, met als netto-resultaat een paar weilanden minder, en een veel leefbaarder land. Maar dat overheidsbeleid is er nooit geweest, met als netto-resultaat dat zeer veel mensen belang hebben bij het duur houden van kleine huisjes. Doodzonde natuurlijk!quote:Op zondag 17 juli 2011 00:03 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Wat een klein kuthok. Krijg je in de VS toch iets meer voor dat bedrag: http://www.realtor.com/re(...)C_27513_M59601-81930
Leuk, ruim 1000 euro per vierkante meter voor grond die vol staat met oude zooi... De grond die origineel bij de boerderij hoorde hebben ze ongetwijfeld al voor miljoenen verkocht. Wat een bubbellandquote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als ik de vrolijke tekst zo lees koop je met name de grond. Het huis klinkt als klaar om tegen de vlakte te gaan.
Het gaat nog steeds om de locatie, en vervoer gaat ook niet goedkoper/beter worden, dan kan je het beste zo dicht mogelijk bij de randstad wonen, en daarvoor is Bussum wel mooi. Dat denken de verkopers ook, waarschijnlijk een stel erfgenamen met een stel ¤¤¤ in de ogen.quote:Op zondag 17 juli 2011 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leuk huis. En zie daar het probleem: Nederlanders zijn verslaafd geraakt aan zo veel mogelijk betalen voor zo klein mogelijke huisjes... Bij het juiste overheidbeleid hadden wij ook allemaal van zulke huizen kunnen hebben tegen de huidige prijzen, met als netto-resultaat een paar weilanden minder, en een veel leefbaarder land. Maar dat overheidsbeleid is er nooit geweest, met als netto-resultaat dat zeer veel mensen belang hebben bij het duur houden van kleine huisjes. Doodzonde natuurlijk!
[..]
Leuk, ruim 1000 euro per vierkante meter voor grond die vol staat met oude zooi... De grond die origineel bij de boerderij hoorde hebben ze ongetwijfeld al voor miljoenen verkocht. Wat een bubbelland![]()
Ja volstrekte waanzin, waar en subsidiekoe meer ruimte heeft dan een Nederlands gezinquote:Op zondag 17 juli 2011 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leuk huis. En zie daar het probleem: Nederlanders zijn verslaafd geraakt aan zo veel mogelijk betalen voor zo klein mogelijke huisjes...
Bij het juiste overheidsbeleid hadden wij ook allemaal van zulke huizen kunnen hebben tegen de huidige prijzen, met als netto-resultaat een paar weilanden minder, en een veel leefbaarder land.
Maar dat overheidsbeleid is er nooit geweest, met als netto-resultaat dat zeer veel mensen belang hebben bij het duur houden van kleine huisjes. Doodzonde natuurlijk!
Ze zijn buitengewoon eerlijk. Dat is te prijzen.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |