abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104287852
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 09:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien was de tombe niet goed afgesloten? Want een Swisshorloge kruipt niet vanzelf naar binnen.
Vreemde zaak :o
Zeker een vreemde zaak!

Deze ook:
pi_104288022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:13 schreef baaart het volgende:
Waarom zou deze zelfde planeet een seconde geledenlater 300.000 km 'terug'verder nog een keer bestaan? Mensen die ook maar lichtelijk hierin geloven.. :')
Omdat licht met +- 300.000km/s reist... zodat je de waarneming van bewegingen op 300.000km met een seconde vertraging waarneemt.

Nog een keer bestaan... nee, nog een keer waargenomen worden? Ja
Rustig aan.
pi_104289209
Weet niet of het hier gezegd is, maar tijdreizen is niet mogelijk. Je leeft altijd "Nu", nooit straks, of gister, of morgen ;)
pi_104289279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Weet niet of het hier gezegd is, maar tijdreizen is niet mogelijk. Je leeft altijd "Nu", nooit straks, of gister, of morgen ;)
Toch verloopt de tijd anders als je met een hogere snelheid voortbeweegt, hoezo kan je dat geen tijdreizen noemen dan? We ''reizen'' toch allemaal door de tijd?
Rustig aan.
pi_104290980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch kan het soms aanvoelen alsof de tijd sneller gaat...of langzamer.
pi_104293123
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch kan het soms aanvoelen alsof de tijd sneller gaat...of langzamer.
Gezelligheid kent geen tijd! c_/
  zondag 13 november 2011 @ 13:07:50 #282
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104313793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:41 schreef BertV het volgende:

[..]

Als je het echt consequent doortrekt:

Zodra je verschijnt in een andere tijd zit je al op een andere lijn. Wanneer je van die lijn "terug gaat naar de toekomst", ga je naar de toekomst van die lijn... uiteindelijk kom je nooit meer terug op je oude lijn. Het lijkt wellicht hetzelfde, het is het niet.

wellicht komt je voor de thuisblijvers op de originele lijn wel nooit terug.
Als je door tijd heen kan reizen, waarom kan je dan wel terug en niet naar voren?
Stel je bent terug in de tijd, is het dan mogelijk om op hetzelfde moment terug te komen in de toekomst?
The truth was in here.
pi_104314653
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je door tijd heen kan reizen, waarom kan je dan wel terug en niet naar voren?
Stel je bent terug in de tijd, is het dan mogelijk om op hetzelfde moment terug te komen in de toekomst?
De toekomst van het verleden is anders als je het verleden aanpast --> Toekomst wordt anders...

Dus dan zou alles niet gebeurt zijn, dus ik geloof niet in die hypothetische veronderstelling dat je voor de thuisblijvers van de originele tijdslijn nooit meer terugkomt... die originele tijdslijn zou dan namelijk nooit bestaan hebben :)

En de andere optie is gewoon dat je je eigen tijdslijn kan kiezen en dat daar er immens veel van zijn (tijdslijnen)
Rustig aan.
pi_104314960
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De toekomst van het verleden is anders als je het verleden aanpast --> Toekomst wordt anders...

Dus dan zou alles niet gebeurt zijn, dus ik geloof niet in die hypothetische veronderstelling dat je voor de thuisblijvers van de originele tijdslijn nooit meer terugkomt... die originele tijdslijn zou dan namelijk nooit bestaan hebben :)

En de andere optie is gewoon dat je je eigen tijdslijn kan kiezen en dat daar er immens veel van zijn (tijdslijnen)
Dat zou het tijdreizen een heel egoïstische zaak maken, aangezien jij in je eentje nieuwe universa creëert. Bovendien ben je de enige die erop vooruit gaat, aangezien jij de enige bent die de verandering ervaart.
pi_104315164
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat zou het tijdreizen een heel egoïstische zaak maken, aangezien jij in je eentje nieuwe universa creëert. Bovendien ben je de enige die erop vooruit gaat, aangezien jij de enige bent die de verandering ervaart.
Je bent de enige die zich bewust is van het creëren van nieuwe universa, de oude universa gaan er niet op voorruit of achteruit tenzij jij na je time-travel terugkeert in die tijdslijn en het aan je oude medetijdsbewoners mededeelt (En dan nog is het moeilijk om dan een significant verschil te maken)

Dus... mwah egoïstisch wil ik het niet noemen. Het is eerder egoïstisch om het te verbieden omdat er iemand gelukkig van kan worden :o
Of het bestaan van een universum moet bij voorbaat als negatief beschouwt worden....
Rustig aan.
pi_104877432
niet mogelijk
slotje
juistja
pi_105040990
interessant!
Ik wil terug naar 1983 en dan koop ik heel veel aandelen in Microsoft. :P
Wel een retourtje, uiteraard. Anders heb ik er geen profijt van.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:17:49 #289
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_105589666
In tijd reizen betekent uit het "menselijk bewustzijn van de huidige realiteit" treden. Volgens de huidige realiteit kan dit niet. Want 150 jaar verder of terug reizen kan lichamelijk simpelweg niet . Wil je dit wel kunnen moet je een entiteit van jezelf maken, waarin je bewust bent dat het in het menselijk bestaan niet kan maar wel in entiteit. Met deze overtuiging bestaan zowel het terug als heen reizen in de tijd.

Ieder entiteit creeert zijn eigen wereld en gebeurtenissen. Dit staat los van de entiteit van de ander. Dat betekent dat elke mens zijn eigen tijdslijn heeft. Miljarden tijdslijnen, net zoals de sterren. Ieder zijn eigen. Er is niet 1 tijdslijn voor iedreen, maar voor ieder 1 tijdslijn! Denk zo! En waar je bent bepaal jezelf.

Als je in tijd reizen gelooft (ik niet volgens mijn huidige realiteit) kun je het verleden noch heden beinvloeden. Je bent slechts een observant, die enkel met de opgedane kennis zijn huidige levenskoers in realtiteit kan beinvloeden. Maar dat zijn slechts keuzes die je maakt door je eigen gedachtengang. Wat wel kan betekenen dat als je een week later gaat tijdreizen naar dezelfde tijd in een andere situatie terrecht komt. Maar let op, slechts in je eigen tijdslijn. Collectiviteit is niets meer of minder dan je eigen relaliteit wat los staat van de ander.

Het beinvloeden van de geschiedenis is aan enkele mensen voorbehouden. Dit is de zogehete "god" die bepaalt wie deze kennis bezit. Hij wil zich niet bemoeien met levensvormen in ons universum, ieder moet zijn eigen pad bewandelen, goed of slecht.

Maarja, zoveel mensen, zoveel theorieën. Wat is waarheid???

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr-Anderson op 14-12-2011 20:23:31 ]
Graag je reactie
pi_105590023
Stel dat het bestaat, tijdreizen, hoe zit het dan met de naaste omgeving, die merken het toch? Of gaan die allemaal mee?
pi_105590936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat het bestaat, tijdreizen, hoe zit het dan met de naaste omgeving, die merken het toch? Of gaan die allemaal mee?
Uiteraard merken ze het... Tenzij ze het niet merken :) --> Als je bijvoorbeeld weer terugkeert in dezelfde tijdslijn zonder dat iemand je afwezigheid opgemerkt heeft oid.
Rustig aan.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:38:41 #292
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_105590987
Dat is dus mijn punt. Ik denk dat ieder zijn eigen tijdslijn heeft. Dus als de jouwe stilstaat gaat de rest door. Allemaal parallelle wereldjes naast elkander...
Graag je reactie
pi_105591090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:38 schreef Dr-Anderson het volgende:
Dat is dus mijn punt. Ik denk dat ieder zijn eigen tijdslijn heeft. Dus als de jouwe stilstaat gaat de rest door. Allemaal parallelle wereldjes naast elkander...
Maar ofc, de geschiedenis wordt niet opnieuw geschreven of iets dergelijk.. De toekomst alleen :P Die is ongeschreven... En de toekomst is voor het verleden anders als er andere dingen gebeuren in die tijdslijn (mits significante gebeurtenis)
Rustig aan.
pi_105591562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Uiteraard merken ze het... Tenzij ze het niet merken :) --> Als je bijvoorbeeld weer terugkeert in dezelfde tijdslijn zonder dat iemand je afwezigheid opgemerkt heeft oid.
Maar stel, je gaat vooruit in de tijd terwijl bijv je collega naast je staat. Die merkt dat dan toch?
Dat is wat ik niet begrijp. Hoe kun je zoiets ongemerkt doen, tenzij het alleen in een droom gebeurt, wat ik dus ook vermoed.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:55:05 #295
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_105591911
Ik denk dat geschiedenis (in beginsel) niet kan worden herschreven. Tijdreizigers in het verleden zijn slechts observanten.

En je collega heeft een andere tijdslijn die niet centraal staat in die van jou. Jullie staan los van elkander (anders dan in je huidige realiteit). Ik denk dat mensen dit bewustzijn niet kunnen bevatten (we gebruiken tenslotte maar een geringe percentage van onze hersenen). Ik geloof dat wij mensen (althans een deel van) een entiteit bezitten waar we onszelf niet bewust van zijn.
Graag je reactie
pi_105592887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar stel, je gaat vooruit in de tijd terwijl bijv je collega naast je staat. Die merkt dat dan toch?
Dat is wat ik niet begrijp. Hoe kun je zoiets ongemerkt doen, tenzij het alleen in een droom gebeurt, wat ik dus ook vermoed.
Dat kan toch? Als niemand naast je staat? En je terug bent voor etenstijd...
Rustig aan.
pi_105594209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik denk dat geschiedenis (in beginsel) niet kan worden herschreven. Tijdreizigers in het verleden zijn slechts observanten.

En je collega heeft een andere tijdslijn die niet centraal staat in die van jou. Jullie staan los van elkander (anders dan in je huidige realiteit). Ik denk dat mensen dit bewustzijn niet kunnen bevatten (we gebruiken tenslotte maar een geringe percentage van onze hersenen). Ik geloof dat wij mensen (althans een deel van) een entiteit bezitten waar we onszelf niet bewust van zijn.
Ja, zo zou je het ook kunnen zien idd.
En wellicht bezitten we een deel van een entiteit waar we geen idee van hebben. Moeilijke materie.
pi_105595595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens Einstein hangt het tijdverloop af van je standpunt.. Voor iemand in een vliegtuig in de vlucht verloopt de tijd trager. Vreemd genoeg zou je wel gewoon een telefoongesprek met hem kunnen voeren.. Heel eigenaardig.
pi_105596041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens Einstein hangt het tijdverloop af van je standpunt.. Voor iemand in een vliegtuig in de vlucht verloopt de tijd trager. Vreemd genoeg zou je wel gewoon een telefoongesprek met hem kunnen voeren.. Heel eigenaardig.
Ja, vreemd he? Kan het eigenlijk niet bevatten..
pi_105596195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef Dr-Anderson het volgende:

Het is niet zo dat een deel van je hersenen er dood bij liggen, elke cel is levend en actief. Alleen is het zo dat wanneer je de hersenen zou vergelijken met een computer (wat overigens geen goede vergelijking is), de hersenen van de gemiddelde mens niet het maximaal theoretisch haalbare bereiken, maar slechts een deel daarvan. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')