Zeker een vreemde zaak!quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien was de tombe niet goed afgesloten? Want een Swisshorloge kruipt niet vanzelf naar binnen.
Vreemde zaak
Omdat licht met +- 300.000km/s reist... zodat je de waarneming van bewegingen op 300.000km met een seconde vertraging waarneemt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:13 schreef baaart het volgende:
Waarom zou deze zelfde planeet een seconde geledenlater 300.000 km 'terug'verder nog een keer bestaan? Mensen die ook maar lichtelijk hierin geloven..
Toch verloopt de tijd anders als je met een hogere snelheid voortbeweegt, hoezo kan je dat geen tijdreizen noemen dan? We ''reizen'' toch allemaal door de tijd?quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Weet niet of het hier gezegd is, maar tijdreizen is niet mogelijk. Je leeft altijd "Nu", nooit straks, of gister, of morgen
Toch kan het soms aanvoelen alsof de tijd sneller gaat...of langzamer.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Weet niet of het hier gezegd is, maar tijdreizen is niet mogelijk. Je leeft altijd "Nu", nooit straks, of gister, of morgen
Gezelligheid kent geen tijd!quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch kan het soms aanvoelen alsof de tijd sneller gaat...of langzamer.
Als je door tijd heen kan reizen, waarom kan je dan wel terug en niet naar voren?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je het echt consequent doortrekt:
Zodra je verschijnt in een andere tijd zit je al op een andere lijn. Wanneer je van die lijn "terug gaat naar de toekomst", ga je naar de toekomst van die lijn... uiteindelijk kom je nooit meer terug op je oude lijn. Het lijkt wellicht hetzelfde, het is het niet.
wellicht komt je voor de thuisblijvers op de originele lijn wel nooit terug.
De toekomst van het verleden is anders als je het verleden aanpast --> Toekomst wordt anders...quote:Op zondag 13 november 2011 13:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je door tijd heen kan reizen, waarom kan je dan wel terug en niet naar voren?
Stel je bent terug in de tijd, is het dan mogelijk om op hetzelfde moment terug te komen in de toekomst?
Dat zou het tijdreizen een heel egoïstische zaak maken, aangezien jij in je eentje nieuwe universa creëert. Bovendien ben je de enige die erop vooruit gaat, aangezien jij de enige bent die de verandering ervaart.quote:Op zondag 13 november 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De toekomst van het verleden is anders als je het verleden aanpast --> Toekomst wordt anders...
Dus dan zou alles niet gebeurt zijn, dus ik geloof niet in die hypothetische veronderstelling dat je voor de thuisblijvers van de originele tijdslijn nooit meer terugkomt... die originele tijdslijn zou dan namelijk nooit bestaan hebben
En de andere optie is gewoon dat je je eigen tijdslijn kan kiezen en dat daar er immens veel van zijn (tijdslijnen)
Je bent de enige die zich bewust is van het creëren van nieuwe universa, de oude universa gaan er niet op voorruit of achteruit tenzij jij na je time-travel terugkeert in die tijdslijn en het aan je oude medetijdsbewoners mededeelt (En dan nog is het moeilijk om dan een significant verschil te maken)quote:Op zondag 13 november 2011 13:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat zou het tijdreizen een heel egoïstische zaak maken, aangezien jij in je eentje nieuwe universa creëert. Bovendien ben je de enige die erop vooruit gaat, aangezien jij de enige bent die de verandering ervaart.
http://www.paranormalnews(...)ime-traveler-exposedquote:
Uiteraard merken ze het... Tenzij ze het niet merkenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat het bestaat, tijdreizen, hoe zit het dan met de naaste omgeving, die merken het toch? Of gaan die allemaal mee?
Maar ofc, de geschiedenis wordt niet opnieuw geschreven of iets dergelijk.. De toekomst alleenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:38 schreef Dr-Anderson het volgende:
Dat is dus mijn punt. Ik denk dat ieder zijn eigen tijdslijn heeft. Dus als de jouwe stilstaat gaat de rest door. Allemaal parallelle wereldjes naast elkander...
Maar stel, je gaat vooruit in de tijd terwijl bijv je collega naast je staat. Die merkt dat dan toch?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Uiteraard merken ze het... Tenzij ze het niet merken--> Als je bijvoorbeeld weer terugkeert in dezelfde tijdslijn zonder dat iemand je afwezigheid opgemerkt heeft oid.
Dat kan toch? Als niemand naast je staat? En je terug bent voor etenstijd...quote:Op woensdag 14 december 2011 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar stel, je gaat vooruit in de tijd terwijl bijv je collega naast je staat. Die merkt dat dan toch?
Dat is wat ik niet begrijp. Hoe kun je zoiets ongemerkt doen, tenzij het alleen in een droom gebeurt, wat ik dus ook vermoed.
Ja, zo zou je het ook kunnen zien idd.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik denk dat geschiedenis (in beginsel) niet kan worden herschreven. Tijdreizigers in het verleden zijn slechts observanten.
En je collega heeft een andere tijdslijn die niet centraal staat in die van jou. Jullie staan los van elkander (anders dan in je huidige realiteit). Ik denk dat mensen dit bewustzijn niet kunnen bevatten (we gebruiken tenslotte maar een geringe percentage van onze hersenen). Ik geloof dat wij mensen (althans een deel van) een entiteit bezitten waar we onszelf niet bewust van zijn.
Volgens Einstein hangt het tijdverloop af van je standpunt.. Voor iemand in een vliegtuig in de vlucht verloopt de tijd trager. Vreemd genoeg zou je wel gewoon een telefoongesprek met hem kunnen voeren.. Heel eigenaardig.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat het bestaat, tijdreizen, hoe zit het dan met de naaste omgeving, die merken het toch? Of gaan die allemaal mee?
Ja, vreemd he? Kan het eigenlijk niet bevatten..quote:Op woensdag 14 december 2011 22:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens Einstein hangt het tijdverloop af van je standpunt.. Voor iemand in een vliegtuig in de vlucht verloopt de tijd trager. Vreemd genoeg zou je wel gewoon een telefoongesprek met hem kunnen voeren.. Heel eigenaardig.
Het is niet zo dat een deel van je hersenen er dood bij liggen, elke cel is levend en actief. Alleen is het zo dat wanneer je de hersenen zou vergelijken met een computer (wat overigens geen goede vergelijking is), de hersenen van de gemiddelde mens niet het maximaal theoretisch haalbare bereiken, maar slechts een deel daarvan.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik denk dat geschiedenis (in beginsel) niet kan worden herschreven. Tijdreizigers in het verleden zijn slechts observanten.
En je collega heeft een andere tijdslijn die niet centraal staat in die van jou. Jullie staan los van elkander (anders dan in je huidige realiteit). Ik denk dat mensen dit bewustzijn niet kunnen bevatten (we gebruiken tenslotte maar een geringe percentage van onze hersenen). Ik geloof dat wij mensen (althans een deel van) een entiteit bezitten waar we onszelf niet bewust van zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |