abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2011 @ 14:25:23 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99618715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:18 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, ik krijg dus net van een medestudent te horen die vandaag naar de uni is gegaan voor zo'n formulier om de tentamens van het tweede jaar aan te vragen, dat ze bij de studentenbalie zeiden dat de regel voor 45 ECTS is afgeschaft? En dat je dus gewoon alle tentamens van het tweede jaar mag doen, zonder toestemming van de examencommissie?

Iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Want ik ben dus gisteren geweest en ik kreeg gewoon nog een formulier mee. :')
Wat een heerlijke communicatie, de één zegt zus, de ander zo. :')

Ik krijg binnen een uur deze twee mails.

Van de studieadviseur:
quote:
Met het oog op de uitfasering van de BSc Bedrijfseconomie zal de 36-45-ECTS-regeling worden losgelaten. Dit betekent dat je met 42 ECTS geen toestemming hoeft te vragen aan de examencommissie voor het afleggen van tweede- of derderjaars bachelorvakken. Het geniet de voorkeur je prioriteit vooral te leggen bij de nog openstaande eerstejaars bachelorvakken. Daarnaast is het raadzaam om als richtlijn een studiebelasting van 30 ECTS aan te houden.
Van de FEB Onderwijsbalie:
quote:
Je kunt aan het begin van het nieuwe collegejaar een digitaal formulier inleveren. Dit kun je vinden in je studentenportaal bij 'my personal study guide'.
Onder 'my request forms' staat het formulier aanvragen vakken tweede jaar. Er wordt dan per vak bekeken of je deze mag volgen.
pi_99619112
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:25 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een heerlijke communicatie, de één zegt zus, de ander zo. :')

Ik krijg binnen een uur deze twee mails.

Van de studieadviseur:

[..]

Van de FEB Onderwijsbalie:

[..]

Mail terug dat ze elkaar tegenspreken? Denk dat de studieadviseur overigens het juist heeft. In de onderwijsbalie heb ik minder vertrouwen dan in een studieadviseur.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:52:38 #203
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99645550
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mail terug dat ze elkaar tegenspreken? Denk dat de studieadviseur overigens het juist heeft. In de onderwijsbalie heb ik minder vertrouwen dan in een studieadviseur.
Gedaan, de onderwijsbalie had het inderdaad fout. Wel fijn, ben ik dus helemaal voor niets naar de universiteit gegaan voor zo'n formulier, omdat het verkeerd op de website, verkeerd in de OER én verkeerd wordt doorgegeven door de onderwijsbalie. De mensen daar hebben daar echt de communicatieskills van een diepvriesgarnaal. :')
pi_99660106
Heren!

Komend studiejaar wordt mijn eerste jaar op Tilburg.
Met een beetje geluk heb ik vandaag ook al mijn rooster uit gevogeld.. :)

Dit roept bij mij echter weer direct vragen op...
Ik hoeverre ben ik nou verplicht om aanwezig te zijn bij de in het rooster genoemde dingen?
Zijn alle HC's en WC's verplicht? Ben ik vrij om te kiezen? Help?

En nee, ik ben niet van plan om direct zoveel mogelijk te skippen, maar ben gewoon benieuwd :)
pi_99660374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef PiepsoDJ het volgende:
Heren!

Ik hoeverre ben ik nou verplicht om aanwezig te zijn bij de in het rooster genoemde dingen?

En nee, ik ben niet van plan om direct zoveel mogelijk te skippen, maar ben gewoon benieuwd :)
Er geld geen aanwezigheidsverplichting, alhoewel ik wel eens een docent heb gehad die de aanwezigheid bij hield.
BlaBlaBla
pi_99660955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef PiepsoDJ het volgende:
Heren!

Verschilt per vak. Bij sommige vakken moet je wel verplicht aanwezig zijn, maar dit staat dan duidelijk aangegeven bij de cursusinformatie. Het komt echter weinig tot niet voor in het eerste jaar. In mijn master had ik wel heel veel aanwezigheidsverplichting, voor bijna alle vakken.
pi_99661476
Uiteraard heeft FGW (TSH) wederom als laatst de tentamen- en collegeroosters klaar.
pi_99681191
Ik was vandaag even bij de UvT. Waarom en wat zijn ze nu weer aan het verbouwen bij de library?
pi_99681548
Als hier nog mensen zijn die volgend jaar beginnen aan de studie Economie & Bedrijfseconomie, Bedrijfseconomie of Fiscale Economie, ik heb nog wat boeken hier liggen.

Kan je ergens al vinden welke boeken je volgend jaar nodig hebt, want ik wil mijn boeken eigenlijk op internet gaan zetten maar misschien heb ik er een paar nog volgend jaar nodig.
pi_99681961
Die boekenlijst is *ergens* in de Studiegids te vinden.
pi_99682959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef BobW het volgende:
Als hier nog mensen zijn die volgend jaar beginnen aan de studie Economie & Bedrijfseconomie, Bedrijfseconomie of Fiscale Economie, ik heb nog wat boeken hier liggen.

Kan je ergens al vinden welke boeken je volgend jaar nodig hebt, want ik wil mijn boeken eigenlijk op internet gaan zetten maar misschien heb ik er een paar nog volgend jaar nodig.
In mijn persoonlijke studiegids staat al een nieuwe literatuurlijst voor volgend jaar ;)
Volgens mij moet je je dan even inschrijven voor al je nieuwe vakken in BB..
pi_99683166
Volgens mij bestaat er ook een standaard lijst voor alle verplichte vakken als je het jaarrooster van je opleiding bekijkt...
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:52:00 #213
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_99697395
Hoe zinnig zijn studieadviseurs als je twijfelt over je studiekeuze..? Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ). en voor wanneer moet je je inschrijven voor je vakken?
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_99697965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef BaasD het volgende:
Hoe zinnig zijn studieadviseurs als je twijfelt over je studiekeuze..? Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ). en voor wanneer moet je je inschrijven voor je vakken?
Wat?! Met je studieadviseur praten over je studie(keuze)? Ben je nu helemaal betoeterd, daar gaan ze toch helemáál niet over!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:12:11 #215
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_99698066
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat?! Met je studieadviseur praten over je studie(keuze)? Ben je nu helemaal betoeterd, daar gaan ze toch helemáál niet over!
Is er iemand anders die mij daarmee kan helpen op uvt?
'wat niet rekt, dat scheurt'
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:14:50 #216
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99698142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:12 schreef BaasD het volgende:

[..]

Is er iemand anders die mij daarmee kan helpen op uvt?
Friek plaagt je maar :P

De studieadviseur is er om je vragen te beantwoorden en je te begeleiden bij dit soort problemen :)
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_99698626
Oh Tilburg... Das het kleine broertje van Eindhoven toch?
pi_99699804
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:30 schreef Dale. het volgende:
Oh Tilburg... Das het kleine broertje van Eindhoven toch?
Inderdaad! Eindhoven heeft toch wel zo'n 5% meer inwoners!
pi_99727111
BigSmurf hoe weet je dat je naar de universiteit moet gaan om een formulier aan te vragen voor je tentamens van je tweede jaar, ik heb daar geen mail over gehad oid?

Zit nu wel te twijfelen of ik mijn herinschrijving (wil van Economie & Bedrijfseconomie naar Bedrijfseconomie switchen) wel goed heb gedaan.
Play hard, go pro.
pi_99737794
@Athereal,
mag ik misschien weten waarom je Bedrijfseconomie wil gaan doen? :)
Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen IBA en Bedrijfseconomie.
pi_99740286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 07:24 schreef hyperbaton het volgende:
@Athereal,
mag ik misschien weten waarom je Bedrijfseconomie wil gaan doen? :)
Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen IBA en Bedrijfseconomie.
Als ik je een tip mag geven, heb je al naar de vakken gekeken en de beschrijvingen van de vakken doorgelezen? Misschien helpt dat bij je keuze :)?
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:07:48 #222
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99743652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:32 schreef Aethereal het volgende:
BigSmurf hoe weet je dat je naar de universiteit moet gaan om een formulier aan te vragen voor je tentamens van je tweede jaar, ik heb daar geen mail over gehad oid?

Zit nu wel te twijfelen of ik mijn herinschrijving (wil van Economie & Bedrijfseconomie naar Bedrijfseconomie switchen) wel goed heb gedaan.
Dat stond dus op internet, en in de OER. Kwam er ook pas twee weken geleden ofzo achter. Maar ik ben voor niets gegaan, want ondanks dat het in de OER en op internet staat, is die regel dus afgeschaft, en mag je bij 36 punten gewoon alle vakken van het tweede jaar doen, plus de vakken die je mist van het eerste jaar. Op eigen inzicht dus.

Inschrijven en collegegeld overmaken moet ik nog doen, even een stickynote maken dat ik dat niet vergeet te doen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:30:03 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99744612
Ik kan mijzelf nog steeds niet aanmelden voor de master door een fout. Hopelijk krijg ik morgen (weer) een mailtje terug en anders ga ik maandag (weer...) bellen & niet ophangen voor ik ingeschreven ben ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_99747875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:30 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan mijzelf nog steeds niet aanmelden voor de master door een fout. Hopelijk krijg ik morgen (weer) een mailtje terug en anders ga ik maandag (weer...) bellen & niet ophangen voor ik ingeschreven ben ;)
Lukt het niet bij studielink of via mysis?
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:07:03 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99748415
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lukt het niet bij studielink of via mysis?
Nope. Ik krijg de melding "ongeldig emplid" als ik op "aanmelding nieuwe opleiding" klik. Hebben meer studiegenoten last van bij ons.

Studielink niet gekeken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')