abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99241518
Welkom in Nederland, met onze bizarre en softe rechtsstaat:

quote:
Jongen uit Breda vrij na politiegeweld
De politie in Breda heeft bij de arrestatie van een jongen buitensporig veel geweld gebruikt. Dat zegt de rechter-commissaris in die stad. De jongen van 17 wordt ervan verdacht dat hij samen met drie anderen bij een woning in Breda heeft ingebroken.

Toen het drietal vluchtte, loste de politie een waarschuwingsschot. De jongen werd niet geraakt, maar volgens zijn raadsman had de politie geen reden om te schieten.

De rechter-commissaris was het met hem eens en heeft de jongen vanwege het buitensporig geweld onmiddellijk op vrije voeten gesteld.
Bron: http://nos.nl/artikel/254(...)a-politiegeweld.html

Te gek voor woorden. De politie lost een waarschuwingsschot (nou, nou wat een 'buitensporig geweld' zeg...) en om die reden wordt de verdachte doodleuk vrijgelaten, alsof de inbraak er niet meer toe doet.

Welke rechters beslissen dit in vredesnaam? En welk signaal gaat hier van uit? Waarom niet gewoon de betreffende agent een reprimande geven en daarna de zaak tegen de jonge inbrekers vervolgen? Alsof die jongen fysiek zwaar mishandeld is. Er is NIKS gebeurd, hij is met geen vinger aangeraakt.
pi_99241556
Gaat natuurlijk nergens over dit. :N
Rustig aan.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:04:41 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99241665
Wat een grap dit :')
pi_99241703
Omgedraaide wereld
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99241732
Daarom stem ik PVV. Echt gestoord waar dit land op uitdraait :r :r
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:07:28 #6
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_99241739
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:01 schreef kingtoppie het volgende:
Gaat natuurlijk nergens over dit. :N
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:04 schreef Nibb-it het volgende:
Wat een grap dit :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:06 schreef Goochemgordeldier het volgende:
Omgedraaide wereld
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef Aarsgezicht. het volgende:
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:09:00 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99241779
Bizar. Dit is het ene uiterste. Maar liever dit dan hoe het in de VS is, eerst schieten, dan arresteren.
Laffe huichelaar
pi_99241806
Wel geniaal, corrupte politievriend vragen of hij 1x in de lucht schiet als je niet kan ontsnappen en je hoeft niet de bak in *O*
Rustig aan.
pi_99241823
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef Chef_M het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_99241907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:09 schreef timmmmm het volgende:
Bizar. Dit is het ene uiterste. Maar liever dit dan hoe het in de VS is, eerst schieten, dan arresteren.
lol wat een onzin
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:14:26 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99241928
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef jeoff het volgende:

[..]

lol wat een onzin
Klopt, het is overdreven, dat is niet hoe ze het altijd doen in de VS, maar dit is ook niet hoe het altijd gaat in NEderland
Laffe huichelaar
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:15:31 #12
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_99241961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef Aarsgezicht. het volgende:
Ik zie PVV hier echt iets tegen doen nu ze in de regering zitten gedogen, inderdaad.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:16:33 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_99241987
Vluchten zou wel een reden moeten zijn om te schieten. Ik vind het netjes dat 't een waarschuwingsschot was in plaats van gericht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_99241989
Je kunt je ook afvragen of dit verhaal wel klopt en niet uit z'n verband gerukt is.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:16:44 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_99241995
Werkelijk werkelijk werkelijk een grove schande :r :r

Mijn god wat een mongolen die dit soort uitspraken doen :r

Ophangen aan de hoogste boom ^O^
pi_99242053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:14 schreef timmmmm het volgende:
Klopt, het is overdreven, dat is niet hoe ze het altijd doen in de VS, maar dit is ook niet hoe het altijd gaat in Nederland
Dit valt inderdaad in de categorie 'incident', maar de redenering die erop volgt, is onderdeel van een bredere beweging, namelijk eentje die verdachten/daders buitensporig veel rechten toekent. Hun zere zieltjes zouden tijdens het plegen van een misdrijf maar eens worden aangetast door een optredende politieagent. Dat is slecht voor die jongens, die vaak al zo'n moeilijke jeugd hebben gehad, enzovoort.

Iemand die op z'n 17e al inbreekt, moet hard worden gecorrigeerd, omdat het anders op latere leeftijd nog veel verder uit de klauwen loopt. Een waarschuwingsschot (met andere woorden: niet gericht geschoten) mag NOOIT ertoe leiden dat een dader vrijuit gaat.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:19:32 #17
142400 RedFever007
pi_99242079
Sterker nog, ze hadden die agent moeten beboeten voor het missen van zo'n 17 jarige inbreker B-)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:19:39 #18
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_99242084
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit valt inderdaad in de categorie 'incident', maar de redenering die erop volgt, is onderdeel van een bredere beweging, namelijk eentje die verdachten/daders buitensporig veel rechten toekent. Hun zere zieltjes zouden tijdens het plegen van een misdrijf maar eens worden aangetast door een optredende politieagent. Dat is slecht voor die jongens, die vaak al zo'n moeilijke jeugd hebben gehad, enzovoort.

Iemand die op z'n 17e al inbreekt, moet hard worden gecorrigeerd, omdat het anders op latere leeftijd nog veel verder uit de klauwen loopt. Een waarschuwingsschot (met andere woorden: niet gericht geschoten) mag NOOIT ertoe leiden dat een dader vrijuit gaat.
Toch heb ik enigszins het idee dat een gevangenisstraf van 5 jaar niet gaat helpen om iemand te corrigeren. Niet dat ik dit goedkeur, trouwens.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:20:07 #19
142400 RedFever007
pi_99242098
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:19 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Toch heb ik enigszins het idee dat een gevangenisstraf van 5 jaar niet gaat helpen om iemand te corrigeren. Niet dat ik dit goedkeur, trouwens.
nee, maar de kogel helpt wel ^O^
pi_99242107
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:59 schreef Elfletterig het volgende:
Welkom in Nederland, met onze bizarre en softe rechtsstaat:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/254(...)a-politiegeweld.html

Te gek voor woorden. De politie lost een waarschuwingsschot (nou, nou wat een 'buitensporig geweld' zeg...) en om die reden wordt de verdachte doodleuk vrijgelaten, alsof de inbraak er niet meer toe doet.

Welke rechters beslissen dit in vredesnaam? En welk signaal gaat hier van uit? Waarom niet gewoon de betreffende agent een reprimande geven en daarna de zaak tegen de jonge inbrekers vervolgen? Alsof die jongen fysiek zwaar mishandeld is. Er is NIKS gebeurd, hij is met geen vinger aangeraakt.
Ten eerste lijkt me niet dat het om die reden is en zeker niet uitsluitend. Niet weten hoe het zit en niet willen weten hoe het zit is niet voorbehouden aan Fok, ook journalisten kunnen er wat van.

Daarnaast is het een waarschuwingsschot. Dat is een schot om te waarschuwen dat er daarna gericht gaat worden geschoten. Die noodzaak was er blijkbaar niet en dan moet een agent gewoon van zijn pistool afblijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99242143
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten eerste lijkt me niet dat het om die reden is en zeker niet uitsluitend. Niet weten hoe het zit en niet willen weten hoe het zit is niet voorbehouden aan Fok, ook journalisten kunnen er wat van.

Daarnaast is het een waarschuwingsschot. Dat is een schot om te waarschuwen dat er daarna gericht gaat worden geschoten. Die noodzaak was er blijkbaar niet en dan moet een agent gewoon van zijn pistool afblijven.
Dit ja.
Al die nobrainers hier zijn enger dan het oorspronkelijke bericht.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:22:21 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99242176
Uitgebreider bericht:

quote:
BREDA - De politie heeft afgelopen donderdag volgens de rechter-commissaris in Breda buitensporig geweld toegepast bij de arrestatie van een zeventienjarige knaap in de Hoge Vucht. Om die reden is hij volgens zijn raadsman mr. Karsten Verkaart vandaag direct na zijn voorgeleiding vrijgelaten. Bij de aanhouding werd een waarschuwingsschot gelost.

Ook zou de jongen, terwijl hij zich naar eigen zeggen al had overgegeven, zo fors aangepakt zijn dat hij striemen en lichte snijwonden opliep aan armen en benen.

De zeventienjarige jongen wordt er van verdacht dat hij donderdagmorgen met een jongen van 15 en een 25-jarige man een woninginbraak pleegde op de Terheijdenseweg.

Waarschuwingsschot

Op hun vlucht voor de politie van de Terheijdenseweg naar de Deinzestraat en verder de Hoge Vucht in, viel het waarschuwingsschot. De oudste verdachte verborg zich in een huis, maar werd ontdekt. Hij is al snel na zijn aanhouding op vrije voeten gesteld. De jongste komt dit weekend vrij, vermoedt Verkaart.

Volgens de raadsman was er geen enkele aanleiding voor de politie om te schieten, ook niet als waarschuwing. De agenten werden niet bedreigd en de verdachten stonden niet als vuurwapengevaarlijk te boek, zegt hij. Verkaart wacht de motivatie van de rechter-commissaris af en beraadt zich dan op mogelijk te nemen stappen. Welke die zijn, weet hij nog niet.

Voor justitie is 'de conclusie van de rechter-commissaris niet de eindconclusie', zegt woordvoerster Martine Pilaar van het Openbaar Ministerie in Breda. Justitie doet volgens haar dan ook verder onderzoek naar het schietincident. Dat zou moeten uitwijzen of er wellicht tóch redenen waren voor de politie om een wapen te trekken.

De politie zelf wil volgens woordvoerder André van den Hul niet op de beslissing van de rechter-commissaris reageren.
Al dat gezeik op de rechters hier. Als je een andere uitspraak wil, moet je de vuurwapeninstructie veranderen. Het geweldsmonopolie kent nu eenmaal grenzen, als agenten dat doorbreken is dat vrij stom.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:25:09 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99242275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

de noodzaak is er misschien niet, maar daarmee is de inbraak niet gerechtvaardigd, ik kan me voorstellen dat dit soort redenatie er bij veel mensen niet in kan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99242282
Agenten die vuurwapens onjuist gebruiken, zijn verkeerd bezig. Maar waarom moet dat in vredesnaam ertoe leiden dat daders vrijuit gaan? De oudste verdachte is al snel na zijn aanhouding op vrije voeten gesteld, de 17-jarige nu ook. En de 15 (!!!) -jarige volgt snel.

Effect: deze daders leren er niks van en slaan de volgende keer zo weer toe. En misschien krijgen ze zelfs nog wel een zak geld als schadevergoeding. En dat moet dan voor rechtsstaat doorgaan.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:27:18 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99242338
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
Agenten die vuurwapens onjuist gebruiken, zijn verkeerd bezig. Maar waarom moet dat in vredesnaam ertoe leiden dat daders vrijuit gaan? De oudste verdachte is al snel na zijn aanhouding op vrije voeten gesteld, de 17-jarige nu ook. En de 15 (!!!) -jarige volgt snel.

Effect: deze daders leren er niks van en slaan de volgende keer zo weer toe. En misschien krijgen ze zelfs nog wel een zak geld als schadevergoeding. En dat moet dan voor rechtsstaat doorgaan.
Als je buitensporig geweld gebruikt bij een aanhouding, is die aanhouding gewoon niet rechtsgeldig. Dat wil nog niet zeggen dat ze vrijgesproken worden, overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')