abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2011 @ 22:29:55 #76
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_99298404
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Tja geen idee of het eigenlijk een beetje leeft onder de leerlingen, stel je hebt 3 kwart jaar geen Engels gehad door uitval leerkracht waardoor je cijfer lager staat dan je w.s. had gehaald als er wel het gehele jaar les gegeven zou zijn......Is dit een klacht die je bij zo'n Inspecteur onder de aandacht moet gaan brengen (ik vind van wel), maar aan de andere kant.... vaak die uitgevallen uren zooooooo *O* zijn.
Wat ik wel denk is dat ouders zich veel meer moeten gaan laten horen en dat zij deze klachten melden uit naam van hen kind. Zeker op het Voortgezette is veel te doen nog.....de meeste ouders werken tegenwoordig, maar hun 12/13/14/15/16/17 jarige kroost loopt gewoon door de stad of zit lekker thuis te bankhangen omdat er zomaar weer 4 uren uitvielen.....het "klopt" niet op de een of andere manier :? Er is voor deze groep niet of nauwelijks enige opvang.

Succes op het hbo :)
Ik denk inderdaad dat leerlingen zelf niet zo snel aan de bel zouden trekken als het gaat om iets als lesuitval. Vinden ze wel relaxed, ook al gaat het misschien ten koste van hun cijfers.
Maar ouders kijken in het algemeen wel verder dan 'mijn kind heeft al het hele jaar lekker een paar extra uurtjes vrij. ' Dus dan lijkt het me aan hun de taak om toch de onderwijsinspectie te informeren, als de uitval veel te vaak voorkomt.
Het klopt dat er op de middelbare school vaak veel lesuitval is. Op het mbo is dat nog erger... soms waren we acht uur op school en hadden twee uurtjes les ofzo... verveling!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_99305462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:07 schreef Iannn het volgende:
Situatie nu: ik ben nu 21, en heb zojuist met eenvoud m'n hbo-p weten binnen te halen, weer begint het te kriebelen, toch maar naar de uni dan?

Nu ben ik via een 21+ toets op het hbo gekomen, ik heb namelijk niets meer als een vmbo-t (toen nog mavo) diploma. Ik ben door bijna alle leraren bestempeld als "goede mavo-leerling" ... maar ik was absoluut niet geschikt voor iets hogers. Dit is iets wat ik constant heb moeten aanhoren vanaf groep 7 tot de vierde klas mavo. Op het moment deed het niks met mij, maar nu achteraf merk ik dat het toch enorm z'n sporen heeft nagelaten. Ik heb zelf altijd met gevoel gezeten redelijk slim te zijn, als je dan te horen krijgt dat echt een ratio aan docenten vind dat jij maximaal een mbo-niv 3 kan doen is dat toch een significant verschil natuurlijk.

Doordat ik nooit een havo of dergelijke mocht doen was ik verplicht tot de mavo, waar ik veel gepest ben, met allerlei guur volk zat waar ik geen klik mee voelde en nooit iets deed voor school. Ik heb zelfs niet geleerd voor mijn eindexamens en alles met zevens gehaald.

Thuis las ik op 16-jarige leeftijd al dit soort boeken; klik ... maar nee, mbo-niv 3 was echt mijn max.

Waar het mij nu vooral om draait is dat ik ervan schrik dat zoveel docenten dit zeiden, het waren er geen één of twee. Het waren mijn docenten van groep 7, groep 8 en ongeveer 80% van de docenten die ik had op het mavo gedurende vier jaar. Ik snap gewoon niet hoe dit kan, zit ik juist, zaten zij juist? Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Wat kan ik nu echt? En hoe hebben hun in hemelsnaam tot zulke conclusies kunnen komen. Want waarom haal ik dan nu zonder ook maar enige moeite te doen met gemak mijn propedeuse van het hbo?

Ik merk dat nu ik mijn p binnen heb ik erg graag naar de uni wil, maar het niet aandurf, mede vanwege dit. Ik kan het ook niet loslaten en ga er zelfs over twee weken met een psych over praten, echt totaal bizar eigenlijk, want ik ben verre van een emotioneel figuur. Maar dit blijft me "triggeren"

Wat moet ik ermee aan? En hoe kan zoiets gebeuren? Dat echt een zoveel mensen mijn intelligentie zo anders inschatten als ik zelf? Vooral ook omdat het docenten zijn ... die zouden zulke shit toch juist moeten weten?
Docenten in die posities zijn echt rasidioten.

Mijn broertje kreeg expliciet vbmo-t/havo advies met nadruk op vmbo. Hij is net over naar 4-vwo en gaat N&T+Wiskunde D doen en heeft een gemiddelde van 7,8 ofzoiets. Zelfde met mijn zus, die kreeg havo punt en gaat volgend jaar al beginnen aan haar vierde jaar geneeskunde zonder vertraging.
pi_99305652
Als ik naar mijn basisschoolleraar en -directeur ga en hem vertel dat ik geen studie heb afgemaakt en nooit op enig niveau heb gewerkt dan krijgt hij een hartaanval denk ik, want ik was de enige leerling in jaren die een gymnasiumadvies had gekregen en ik had een perfecte score 550 op mijn CITO-toets. Dat is toch allemaal niet zo belangrijk als je zou denken als het erop aankomt, in elk geval zijn er genoeg andere dingen belangrijk. Ga er gewoon voor man, als jij dat wil! :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_99337690
Mijn broer heeft op de basisschool te horen gekregen dat hij 'maximaal vmbo' eruit kon halen. Inmiddels doet hij HBO en haalt hij enorm hoge cijfers, met een opleiding op de universiteit in het vooruitzicht. Vertrouw op wat JIJ denkt dat je kunt, niet wat een ander zegt dat jij kunt. Bewijs dat je het kunt, dat jij gelijk had.
'No I'm not colorblind, I know the world is black and white'
  maandag 11 juli 2011 @ 22:53:49 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99344231
Ach misschien had je de kwaliteiten ook toen al maar kwam het er toen nog niet uit. Die docenten zien ook maar een deel van jouw persoon.

Als jij het idee hebt dat jij de universiteit wel aankunt kun je het zonder veel schade proberen. Als het mislukt kun je toch wel terug.

Waarom leen je niet eens wat uni-boeken. Kun je zelf kijken of je ermee uit de voeten kan.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:41:13 #81
297320 Foktokkie
Stop. Hamertijd.
pi_99374569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:10 schreef FruitenCo het volgende:
Weet je, je bent gewoon lekker bezig! Waar ben je bang voor? Nu dat jij je HBO P behaald hebt is het voor jezelf toch wel duidelijk dat JIJ juist zit!
Dit inderdaad.Je moet je nooit of te nimmer laten vertellen wat jij wel en niet kunt!!!!
Ik heb hetzelfde aan moeten horen, maar inmiddels ga ik door een versneld MBO 4 traject, met uitzicht op het hoger juridisch onderwijs (hjo--> HBO niveau) over amper een jaar ofzo.
Jij weet zelf waar je grenzen liggen, of niet?
Die leerkrachten geven waarschijnlijk alleen maar een advies, gebaseerd op het feit dat ze dit voor duizenden leerlingen per jaar doen..
Nooit geschoten is altijd mis, ts, en ik zou het gewoon proberen, die uni.
Als het niet jouw ding blijkt, dan kom je er snel genoeg achter. Staar je niet blind op IQ, want dat is beslist niet alles. Doe wat jij kan!
ADHD. Omdat alles beter is in HD.
Tevens omdat: Hamer.
Dat was echt fantastisch.
Een bijzonder en gevoelig kristalkind.
pi_99589103
Ga gewoon dat academische papiertje halen, en het vervolgens lekker in hun gezicht wrijven :')
pi_99590190
Als ik zo je spelling en je enthousiasme zie.. Doen! :)
pi_99593078
Ik ken dat wel. Op de basisschool vonden ze me vooral dom en ben ik wel eens in de klas belachelijk gemaakt omdat ik voor begrijpend lezen te veel fouten had gemaakt. Het heeft mij een behoorlijke minderwaardigheidscomplex bezorgt, maar dat is met de jaren wel steeds minder geworden. Ook omdat ik vorig jaar netje mijn HBO heb gehaald en nu verder aan het studeren ben.

Gewoon er voor gaan. De enige die weet waar jouw grens ligt ben jij toch echt zelf. Andere kunnen hoogstens advies geven. ;)
signatuurloos
pi_99593252
Pffff, die achterlijke CITO toetsen, breek me de bek niet open :') Volgens de Cito kon ik maximaal LWO doen, mijn ouders hebben mij zo'n test laten doen die ook kon uitwijzen wat voor stroming het beste kon doen, en raad eens... Ik kon VWO doen :').
Destijds heb ik gekozen voor een VMBO-T opleiding wat mij erg goed af ging.

Adviezen zijn 0,0% betrouwbaar!
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  zondag 17 juli 2011 @ 21:49:51 #86
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_99593391
Je moet dit loslaten.
Je kunt het verleden en de evt. verkeerde inschattingen van anderen nu niet meer veranderen.

Wees trots op wat je nu bereikt. Je hebt bewezen dat ze het bij het verkeerde eind hadden. Goed voor jou! En als je naar de uni wilt, probeer het. Maar blijf niet terugkijken, want daar wordt je niet gelukkiger van.
(Un)masking for the greater good.
pi_99594341
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef FruitenCo het volgende:
Pffff, die achterlijke CITO toetsen, breek me de bek niet open :') Volgens de Cito kon ik maximaal LWO doen, mijn ouders hebben mij zo'n test laten doen die ook kon uitwijzen wat voor stroming het beste kon doen, en raad eens... Ik kon VWO doen :').
Destijds heb ik gekozen voor een VMBO-T opleiding wat mij erg goed af ging.

Adviezen zijn 0,0% betrouwbaar!
Waarom koos je dan voor VMBO-T terwijl je ook VWO had kunnen doen?
Was die keuze buiten bereik? Neem toch wel aan van wel he :')
pi_99595352
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:05 schreef nero7 het volgende:

[..]

Waarom koos je dan voor VMBO-T terwijl je ook VWO had kunnen doen?
Was die keuze buiten bereik? Neem toch wel aan van wel he :')
Ik had toendertijd havo gedaan, echter ging mij dat niet zo goed af. Zo blijkt dat je niks van die toetsen moet geloven.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')