Ik denk inderdaad dat leerlingen zelf niet zo snel aan de bel zouden trekken als het gaat om iets als lesuitval. Vinden ze wel relaxed, ook al gaat het misschien ten koste van hun cijfers.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Tja geen idee of het eigenlijk een beetje leeft onder de leerlingen, stel je hebt 3 kwart jaar geen Engels gehad door uitval leerkracht waardoor je cijfer lager staat dan je w.s. had gehaald als er wel het gehele jaar les gegeven zou zijn......Is dit een klacht die je bij zo'n Inspecteur onder de aandacht moet gaan brengen (ik vind van wel), maar aan de andere kant.... vaak die uitgevallen uren zooooooozijn.
Wat ik wel denk is dat ouders zich veel meer moeten gaan laten horen en dat zij deze klachten melden uit naam van hen kind. Zeker op het Voortgezette is veel te doen nog.....de meeste ouders werken tegenwoordig, maar hun 12/13/14/15/16/17 jarige kroost loopt gewoon door de stad of zit lekker thuis te bankhangen omdat er zomaar weer 4 uren uitvielen.....het "klopt" niet op de een of andere manierEr is voor deze groep niet of nauwelijks enige opvang.
Succes op het hbo
Docenten in die posities zijn echt rasidioten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:07 schreef Iannn het volgende:
Situatie nu: ik ben nu 21, en heb zojuist met eenvoud m'n hbo-p weten binnen te halen, weer begint het te kriebelen, toch maar naar de uni dan?
Nu ben ik via een 21+ toets op het hbo gekomen, ik heb namelijk niets meer als een vmbo-t (toen nog mavo) diploma. Ik ben door bijna alle leraren bestempeld als "goede mavo-leerling" ... maar ik was absoluut niet geschikt voor iets hogers. Dit is iets wat ik constant heb moeten aanhoren vanaf groep 7 tot de vierde klas mavo. Op het moment deed het niks met mij, maar nu achteraf merk ik dat het toch enorm z'n sporen heeft nagelaten. Ik heb zelf altijd met gevoel gezeten redelijk slim te zijn, als je dan te horen krijgt dat echt een ratio aan docenten vind dat jij maximaal een mbo-niv 3 kan doen is dat toch een significant verschil natuurlijk.
Doordat ik nooit een havo of dergelijke mocht doen was ik verplicht tot de mavo, waar ik veel gepest ben, met allerlei guur volk zat waar ik geen klik mee voelde en nooit iets deed voor school. Ik heb zelfs niet geleerd voor mijn eindexamens en alles met zevens gehaald.
Thuis las ik op 16-jarige leeftijd al dit soort boeken; klik ... maar nee, mbo-niv 3 was echt mijn max.
Waar het mij nu vooral om draait is dat ik ervan schrik dat zoveel docenten dit zeiden, het waren er geen één of twee. Het waren mijn docenten van groep 7, groep 8 en ongeveer 80% van de docenten die ik had op het mavo gedurende vier jaar. Ik snap gewoon niet hoe dit kan, zit ik juist, zaten zij juist? Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Wat kan ik nu echt? En hoe hebben hun in hemelsnaam tot zulke conclusies kunnen komen. Want waarom haal ik dan nu zonder ook maar enige moeite te doen met gemak mijn propedeuse van het hbo?
Ik merk dat nu ik mijn p binnen heb ik erg graag naar de uni wil, maar het niet aandurf, mede vanwege dit. Ik kan het ook niet loslaten en ga er zelfs over twee weken met een psych over praten, echt totaal bizar eigenlijk, want ik ben verre van een emotioneel figuur. Maar dit blijft me "triggeren"
Wat moet ik ermee aan? En hoe kan zoiets gebeuren? Dat echt een zoveel mensen mijn intelligentie zo anders inschatten als ik zelf? Vooral ook omdat het docenten zijn ... die zouden zulke shit toch juist moeten weten?
Dit inderdaad.Je moet je nooit of te nimmer laten vertellen wat jij wel en niet kunt!!!!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:10 schreef FruitenCo het volgende:
Weet je, je bent gewoon lekker bezig! Waar ben je bang voor? Nu dat jij je HBO P behaald hebt is het voor jezelf toch wel duidelijk dat JIJ juist zit!
Waarom koos je dan voor VMBO-T terwijl je ook VWO had kunnen doen?quote:Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef FruitenCo het volgende:
Pffff, die achterlijke CITO toetsen, breek me de bek niet openVolgens de Cito kon ik maximaal LWO doen, mijn ouders hebben mij zo'n test laten doen die ook kon uitwijzen wat voor stroming het beste kon doen, en raad eens... Ik kon VWO doen
.
Destijds heb ik gekozen voor een VMBO-T opleiding wat mij erg goed af ging.
Adviezen zijn 0,0% betrouwbaar!
Ik had toendertijd havo gedaan, echter ging mij dat niet zo goed af. Zo blijkt dat je niks van die toetsen moet geloven.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:05 schreef nero7 het volgende:
[..]
Waarom koos je dan voor VMBO-T terwijl je ook VWO had kunnen doen?
Was die keuze buiten bereik? Neem toch wel aan van wel he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |