quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:10 schreef FruitenCo het volgende:
Weet je, je bent gewoon lekker bezig! Waar ben je bang voor? Nu dat jij je HBO P behaald hebt is het voor jezelf toch wel duidelijk dat JIJ juist zit!
Tja, maar dan nog, ik heb het echt niet over twee á drie docenten, maar echt over (bij elkaar gezien) een stuk of 15 á 20? Zoiets denk ik wel ... daarvan zeiden ze allemaal dat mavo mijn max was. Want ik was altijd zo "afwezig" en vond leren niet leuk ... nouja, niet op een mavo nee, dat is toch geen uitdaging. Dit gaf ik dan ook aan, maar dan werd er gezegd "Ohnee, een havo, nee nee, dat moet jij echt niet doen, dat ligt echt boven jou kunnen" .. en meer van die onzin. Op mijn cito-toets kwam er overigens ook maar mavo uit, ik had 530 ofzo geloof ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:15 schreef kwiwi het volgende:
Docenten schatten leerlingen wel vaker verkeerd in.
Als jij denkt dat je het aankan, gewoon doen!Aan inzet en motivatie ontbreekt het je zo te lezen in ieder geval niet.
Welke "indicatie" gaven ze jou dan en wat heb je gedaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:16 schreef Dentiwan het volgende:
Hmm best wel herkenbaar... Ik ging later terug om te laten zien dat ze fout zaten. En dat vonden ze niet leuk zelfs....
Lulkoek, er zijn ook zát en zát mensen die geen reet doen op het havo of vwo en die worden toch ook niet teruggestuurd naar het vmbo?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:20 schreef timmmmm het volgende:
Duidelijk had je dus niet de juiste mentaliteit voor de havo of het vwo. En daar hadden ze ook gelijk in, anders had je na je vmbo wel havo gedaan. En had je wel geleerd op de middelbare school, om betere punten te halen. Waarom streefde je daar niet naar?
Oneens. Als je meer wil, moet je dat laten zien. Als je al niet wil leren op laag niveau, hoe moet men dan weten dat je wel wil leren op hoger niveau?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:26 schreef Iannn het volgende:
[..]
Lulkoek, er zijn ook zát en zát mensen die geen reet doen op het havo of vwo en die worden toch ook niet teruggestuurd naar het vmbo?
Als een leerling niets doet en zevens haalt en niet geboeid is door de stof moet er als docent toch een belletje gaan rinkelen dat een derglijk persoon onder zijn niveau werkt?
Maar zeg eerlijk, wat zegt de middelbare school nou echt? Genoeg mensen die absoluut geen motivatie kunnen opbrengen op de middelbare school maar er volledig voor gaan zodra ze een leuke studie doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Oneens. Als je meer wil, moet je dat laten zien. Als je al niet wil leren op laag niveau, hoe moet men dan weten dat je wel wil leren op hoger niveau?
En er zijn op de havo ook zat mensen die niets doen en zevens halen. Als je die naar het vwo stuurt, ben je ook krankjorem.
Nee maar goed, je IQ of kunnen verdubbeld toch niet even zomaar naarmate je ouder wordt? Daarnaast waren er toch wel enkele andere studenten die in hetzelfde pakket zaten en zij mochten allemaal wel naar de havo.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het lijkt erop dat je jezelf in de vingers hebt gesneden. Je zegt zelf dat je zonder te leren zevens haalde. Als je daadwerkelijk er moeite voor had gedaan (en dus hoger had gescoord) was het ergens in jouw schoolloopbaan wel opgevallen dat je op te laag niveau functioneerde. Iemand met zevens is inderdaad ean goede MAVO- leerling.
Overigens zegt het niets over jouw kunnen op dit moment. Er zijn vreselijk veel voorbeelden te vinden van mensen die de weg MAVO-HAVO-HBO-UNI of afgeleide daarvan hebben doorgaan. Misschien dat je toen op dat moment niet voldoende in huis had om HAVO te doen, maar dat wil niet zeggen dat je het nu niet in je hebt.
Ik twijfel er dus wel aan of ik het kan, ik weet niet meer wat ik kan eigenlijk, dat is ook m'n probleem, ben ergens bang dat zij misschien toch gelijk hebben/hadden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:28 schreef nero7 het volgende:
Denk voor jezelf. Als je weet dat je het kunt, doe het dan gewoon!
Dat een stel ambtenaren hun mening vertellen wilt niks zeggen.
De grens van kunnen is je willen.
Als je zoiets zelf zegt. Meer uitdaging zoekt. Ik moet hierbij wel toegeven dat ik redelijk koppig was en echt niets wilde doen, en ik zei zelfs letterlijk tegen de docenten niet te gaan leren voor mijn examens. Als een leerling dan met zevens slaagt kan je toch wel concluderen dat hij hoger kon, ik persoonlijk, zou zo'n leerling in ieder geval de kans geven zich te bewijzen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Oneens. Als je meer wil, moet je dat laten zien. Als je al niet wil leren op laag niveau, hoe moet men dan weten dat je wel wil leren op hoger niveau?
En er zijn op de havo ook zat mensen die niets doen en zevens halen. Als je die naar het vwo stuurt, ben je ook krankjorem.
Exact. Ik weet nog de "slimste" jongen van mijn basisschool (had 550 op z'n cito en haalde de lokale krant nog) ... doet dezelfde hbo-opleiding als ik en begint volgend jaar aan z'n laatste jaar. Echt like wtf?!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Niet in blijven hangen. Ik heb exact hetzelfde gehad, en ga nu naar het 4e jaar van hbo en wil daarna een master gaan doen.
Als ik kijk naar de mensen die ik van de middelbare school nog ken (of tegen kom) zijn er 2 groepen, 1 groep die niet verder is gekomen dan werken bij de zeeman.
En de andere groep zijn mensen die op dit moment allebei bezig zijn met een hbo dan wel wo studie, of al een succesvol bedrijf hebben gestart. Deze mensen hebben allemaal te horen gekregen dat ze niet ver zouden komen en kijk waar iedereen nu is!
Ik heb gewoon op een hele slechte school gezeten maar het feit blijft dat je van bijvoorbeeld havo heel makkelijk naar het vmbo kan, andersom is het een stuk lastiger.
Dat klopt. Ik ben ook heel blij voor TS dat hij zijn weg gevonden heeft. Maar dat neemt niet weg dat wat men op de middelbare school tegen hem gezegd heeft, toch te verklaren is. En je een minderwaardigheidscomplex aanpraten omdat je een trage start had, of je oude leraren daarvan de schuld geven, dat lost niets op.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maar zeg eerlijk, wat zegt de middelbare school nou echt? Genoeg mensen die absoluut geen motivatie kunnen opbrengen op de middelbare school maar er volledig voor gaan zodra ze een leuke studie doen.
Je kunnen reikt zover als je wilskracht.quote:Ik twijfel er dus wel aan of ik het kan, ik weet niet meer wat ik kan eigenlijk, dat is ook m'n probleem, ben ergens bang dat zij misschien toch gelijk hebben/hadden.
Ja het kutte is gewoon dat je gaat twijfelen aan je eigen kunnen en dat het je stiekem meer doet dan je eigenlijk toe wilt geven,quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben ook heel blij voor TS dat hij zijn weg gevonden heeft. Maar dat neemt niet weg dat wat men op de middelbare school tegen hem gezegd heeft, toch te verklaren is. En je een minderwaardigheidscomplex aanpraten omdat je een trage start had, of je oude leraren daarvan de schuld geven, dat lost niets op.
Accepteren en verder gaan. Waarom zou je in het verleden blijven hangen?
Omdat ik niet snap wáárom. Mijn ouders hebben ooit zelfs nog boeken meegenomen die ik las, van mijn zus die des tijd psychologie deed. Maar nee, dat zei "niets" volgens m'n mentor toenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Accepteren en verder gaan. Waarom zou je in het verleden blijven hangen?
Ik wil het enorm graag, maar ik twijfel gewoon aan mijn eigen kunnen. Kan die shit van des tijd niet vergeten ... het heeft mij gewoon erg onzeker gemaakt over mijn eigen kunnen (qua studie).quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:38 schreef nero7 het volgende:
[..]
Je kunnen reikt zover als je wilskracht.
Als ik 7 meter boven de grond aan een touw hang krijg ik het al benauwd, had al geen zin meer. Toch haalde ik de 30 meter hoge top, omdat ik het toch wou (tegen mn wil in, hoe raar dat ook klinkt).
Snap je wat ik bedoel? Misschien wil je het niet graag genoeg
Exact. Ik had zo graag willen horen van een docent dat hij/zij geloofde in mijn kunnenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ja het kutte is gewoon dat je gaat twijfelen aan je eigen kunnen en dat het je stiekem meer doet dan je eigenlijk toe wilt geven,
Het is niet erg om vmbo gedaan te hebben, alleen is het nog steeds onnodig dat docenten je de grond in trappen (er worden letterlijk dingen gezegd als, je mag blij zijn als de mac je aanneemt)
Er wordt vaak geklaag over vmbo leerlingen, dat ze niets doen maar er wordt op het vmbo ook totaal niet gemotiveerd tot harder werken. En ja 14-15-16 jarige hebben dat nodig.
Advies is ook maar een mening, dat je met je eigen mening overweegt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:41 schreef Mishu het volgende:
Het kan sowieso nooit kwaad om dingen te proberen. En ik heb gymnasium gedaan, met zeer mooie cijfers afgerond maar ook bij mij denken veel mensen dat ik dom ben en niks kan
Mijn huidige studieadviseur probeert me nu de hele tijd over te halen om vooral maar niet te gaan studeren aan de universiteit
Ja dat heb ik ook! Ik heb havo gedaan, bleef zitten en moest naar vmbo. Daarna heb ik 2 jaar een mbo opleiding gedaan, 2 jaar gewerkt en begin in september aan het 4 jaar van mijn hbo-opleiding. Een aantal mensen die bij mij op de havo zaten studeren dit jaar pas af! (en nee ik heb het nagevraagd dit is de eerste en enige studie die ze na de havo hebben gedaan)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:34 schreef Iannn het volgende:
[..]
Exact. Ik weet nog de "slimste" jongen van mijn basisschool (had 550 op z'n cito en haalde de lokale krant nog) ... doet dezelfde hbo-opleiding als ik en begint volgend jaar aan z'n laatste jaar. Echt like wtf?!
Klopt, helemaal mee eens en bij ons op de havo hadden we die leraren ook, die zeiden dat je beter bij de mac kon werken. Dat is het ergste wat je kan doen als docent. Maar de inschatting maken dat een leerling op het juiste niveau zit, omdat hij zevens haalt en weigert zijn huiswerk te doen, moet een leraar mogen maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ja het kutte is gewoon dat je gaat twijfelen aan je eigen kunnen en dat het je stiekem meer doet dan je eigenlijk toe wilt geven,
Het is niet erg om vmbo gedaan te hebben, alleen is het nog steeds onnodig dat docenten je de grond in trappen (er worden letterlijk dingen gezegd als, je mag blij zijn als de mac je aanneemt)
Er wordt vaak geklaag over vmbo leerlingen, dat ze niets doen maar er wordt op het vmbo ook totaal niet gemotiveerd tot harder werken. En ja 14-15-16 jarige hebben dat nodig.
Ik draag wel skinny jeans, sue mequote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:45 schreef Mercer het volgende:
Waar je je zoal niet druk om kan maken TS. Emo.
Tja, ik heb dus wel dat veel mensen al bijna klaar zijn met een bachelor (hbo of uni) ... sommige al bezig met een master. En dan kom ik aan, zelfs de broertjes/zusjes van mensen van toen zijn verderquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:45 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook! Ik heb havo gedaan, bleef zitten en moest naar vmbo. Daarna heb ik 2 jaar een mbo opleiding gedaan, 2 jaar gewerkt en begin in september aan het 4 jaar van mijn hbo-opleiding. Een aantal mensen die bij mij op de havo zaten studeren dit jaar pas af! (en nee ik heb het nagevraagd dit is de eerste en enige studie die ze na de havo hebben gedaan)
Dus ik loop eigenlijk maar 1 jaar achter terwijl ik 4 jaar later begonnen ben aan mijn hbo-opleiding.
Ts moet het inderdaad los gaan laten. Maar ik denk gewoon dat docenten niet helemaal beseffen wat ze met zulke opmerkingen losmaken. En tuurlijk een foutje kan gemaakt worden, maar als ik in mijn omgeving kijk zijn er iets teveel van zulke foutjes gemaakt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt, helemaal mee eens en bij ons op de havo hadden we die leraren ook, die zeiden dat je beter bij de mac kon werken. Dat is het ergste wat je kan doen als docent. Maar de inschatting maken dat een leerling op het juiste niveau zit, omdat hij zevens haalt en weigert zijn huiswerk te doen, moet een leraar mogen maken.
Dan kan je als leerling je gedrag verbeteren, en hun mening bijstellen, of doorgaan met niets doen, en hun mening bevestigen. Hoe dan ook, dat was TS' keuze.
Ik vind het laf dat hij nu zijn docenten de schuld geeft voor het feit dat hij geen vertrouwen in zichzelf heeft. Want mede dankzij zijn docenten (en een heleboel door eigen wilskracht hoor, ik bagatelliseer zijn prestaties niet) heeft hij zijn P gehaald. Ze hebben meegeholpen aan de persoon die TS nu is.
Who cares, je bent 21!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:49 schreef Iannn het volgende:
[..]
Ik draag wel skinny jeans, sue me![]()
[..]
Tja, ik heb dus wel dat veel mensen al bijna klaar zijn met een bachelor (hbo of uni) ... sommige al bezig met een master. En dan kom ik aan, zelfs de broertjes/zusjes van mensen van toen zijn verder![]()
Hier bah bah, daar heb je het al!quote:
Godverdomme man, je doet of TS' docenten tegen hem gezegd hebben dat hij dommer is dan het achterend van een varken, een IQ heeft kleiner dan zijn schoenmaat, en nooit meer kan bereiken dan putjesscheppen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:51 schreef nero7 het volgende:
Dan kan je als leerling je gedrag verbeteren, en hun mening bijstellen, of doorgaan met niets doen, en hun mening bevestigen. Hoe dan ook, dat was TS' keuze.
Jij bent nooit een kind geweest? Dus van jou kunnen we verwachten dat je je kind uitmaakt voor de meest kansloze persoon die er op aarde rondloopt, en in je achterhoofd verwachten dat ie de nieuwe CEO van Sony wordt. Van jou moeten we er meer op de aarde hebben.
Ik snap je punt hoor, maar draait het dan enkel om inzet? Het is toch logisch, dat als iemand allerlei dingen moet doen die hem/haar afgaan, deze dingen hem/haar op den duur niet meer gaan boeien? Ik vroeg ook geregeld om boeken van het havo, maar dit mocht absoluut niet. Ik vroeg om een havo-pakket na de brugklas, maar dat mocht ook niet. Ik vind dat je op die manier ook een leerling geen kans geeft zich te bewijzen, ik vind dat je op zo'n iemand dwangmatig op een te laag niveau houdt enkel om je eigenlijk gelijk (?) te bewijzen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt, helemaal mee eens en bij ons op de havo hadden we die leraren ook, die zeiden dat je beter bij de mac kon werken. Dat is het ergste wat je kan doen als docent. Maar de inschatting maken dat een leerling op het juiste niveau zit, omdat hij zevens haalt en weigert zijn huiswerk te doen, moet een leraar mogen maken.
Ik vind het laf dat hij nu zijn docenten de schuld geeft voor het feit dat hij geen vertrouwen in zichzelf heeft. Want mede dankzij zijn docenten (en een heleboel door eigen wilskracht hoor, ik bagatelliseer zijn prestaties niet) heeft hij zijn P gehaald. Ze hebben meegeholpen aan de persoon die TS nu is.
Ik ben het wel met die qoute eens. Je bent tenslotte wel een al een tiener als je de MAVO doet en daar mag je best wat verantwoordelijkheden bijleggen. En er staat enrgens dat TS utgemaakt is voor kansloos persoon (niet zoals ik het lees, althans)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:51 schreef nero7 het volgende:
Jij bent nooit een kind geweest? Dus van jou kunnen we verwachten dat je je kind uitmaakt voor de meest kansloze persoon die er op aarde rondloopt, en in je achterhoofd verwachten dat ie de nieuwe CEO van Sony wordt. Van jou moeten we er meer op de aarde hebben.
kort gezegd: jaquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:55 schreef Iannn het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor, maar draait het dan enkel om inzet?
Mee eens. Men heeft je ook niet behandelt zoals het hoort. Maar het is niet het einde van de wereld, en dat je er als jonge jongen zoveel waarde aan hecht, oke, maar je bent nu een man, kom op, get over itquote:Het is toch logisch, dat als iemand allerlei dingen moet doen die hem/haar afgaan, deze dingen hem/haar op den duur niet meer gaan boeien? Ik vroeg ook geregeld om boeken van het havo, maar dit mocht absoluut niet. Ik vroeg om een havo-pakket na de brugklas, maar dat mocht ook niet. Ik vind dat je op die manier ook een leerling geen kans geeft zich te bewijzen, ik vind dat je op zo'n iemand dwangmatig op een te laag niveau houdt enkel om je eigenlijk gelijk (?) te bewijzen?
Ik vind het lullig om te zeggen TS, maar ergens moet je het leerkrachtenteam het idee hebben gegeven dat de havo op dat moment te hoog gegrepen was voor je. Waar dat aan lag, weet ik natuurlijk niet, maar een heel team dat denkt dat je het toen niet aan kan, kan toch niet alleen een geval van "leerlingetje pesten" zijn? Of het gelijk bewijzen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:55 schreef Iannn het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor, maar draait het dan enkel om inzet? Het is toch logisch, dat als iemand allerlei dingen moet doen die hem/haar afgaan, deze dingen hem/haar op den duur niet meer gaan boeien? Ik vroeg ook geregeld om boeken van het havo, maar dit mocht absoluut niet. Ik vroeg om een havo-pakket na de brugklas, maar dat mocht ook niet. Ik vind dat je op die manier ook een leerling geen kans geeft zich te bewijzen, ik vind dat je op zo'n iemand dwangmatig op een te laag niveau houdt enkel om je eigenlijk gelijk (?) te bewijzen?
Dat TS dat nu kan, wil niet zeggen dat zijn leraren toen ongelijk hadden. Ik denk dat TS in mentaliteit heel erg veranderd is,quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ts ik snap absoluut wat je bedoelt maar je moet er niet in blijven hangen.
Je hebt de 21+ toets gehaald en je P, dat geeft aan dat je in ieder geval hbo-niveau hebt en dat de docenten ongelijk hadden!
Mja ze hebben ongelijk in het feit dat hij nooit verder zou komen. En wat meerdere mensen hier ook al aangeven, soms is het beter om dingen niet aangereikt te krijgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat TS dat nu kan, wil niet zeggen dat zijn leraren toen ongelijk hadden. Ik denk dat TS in mentaliteit heel erg veranderd is,
En ik denk dat dat mede komt dat hij steeds tegengewerkt is.
Hoe moet dat op een puber in de 2de klas overkomen? Negatieve mening in welke trant dan ook draagt niet bij.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Godverdomme man, je doet of TS' docenten tegen hem gezegd hebben dat hij dommer is dan het achterend van een varken, een IQ heeft kleiner dan zijn schoenmaat, en nooit meer kan bereiken dan putjesscheppen.
Tegen TS hebben ze enkel gezegd dat hij goed op zijn niveau zat.
Maarrehh, sterk staaltje projectie hè
Of dat hij nu wel meer vrijheid heeft qua studierichting en niveau. Tegenwerking heeft er geen hol mee te maken. Hij wou een hoger niveau, kon dat op de middelbare niet krijgen. Nu kan ie er zelf voor kiezen en gaat ie er voor. Nu is het zijn eigen probleem, maar ook zijn eigen keuze om naar school te gaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat TS dat nu kan, wil niet zeggen dat zijn leraren toen ongelijk hadden. Ik denk dat TS in mentaliteit heel erg veranderd is,
Goed puntquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:03 schreef Mercer het volgende:
En wees blij dat het zo is gegaan, misschien heeft het je juist de kracht gegeven om te laten zien wat je waard bent. Iets dat je anders misschien niet had gehad.
Nja, dat klopt wel deels. Ik weet nu dat ik het voor mijzelf doe. Maar dat ik dit jaar nu zoveel meer heb gedaan als op de mavo? Nee. Ik ben alleen wat eerder begonnen met dingen, maar bij bepaalde tentamens ben ik pas begonnen met sheets doornemen één dag ervoor. En dan nog haal ik een 6.5 of een 7.5. Ik heb maar voor één tentamen "echt" m'n best gedaan, omdat dat een her was, en ik die moest halen ivm met mijn P. Ik had de eerste keer het boek niet open gedaan (5.1). Het vak lag me sowieso totaal niet (marketing) en heb toen vier dagen van te voren elke dag 2 uurtjes geleerd/wat sheets doorgenomen. Resultaat: 8.8quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dankje, ik zit er inderdaad ook enorm over te denken, zou graag sociologie gaan doen aan de UvAquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ts ik snap absoluut wat je bedoelt maar je moet er niet in blijven hangen.
Je hebt de 21+ toets gehaald en je P, dat geeft aan dat je in ieder geval hbo-niveau hebt en dat de docenten ongelijk hadden!
Wil je universiteit doen dan ga je dat lekker doen, lukt dat niet dan fuck it! Dan maak je gewoon je hbo studie af en ga je doen wat je leuk vindt!
Nee maar exact, dáárom blijft het me juist zo triggeren. Ik heb toen nog gesprekken met mijn mentor gehad waarin ik zei vroeg of ik dan na een mbo-opleiding naar het hbo kon. Maar zelfs dát werd mij toen afgeraden, dan zou ik al een hele leuke baan kunnen krijgen en moest ik niet meer denken aan doorstuderen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik vind het lullig om te zeggen TS, maar ergens moet je het leerkrachtenteam het idee hebben gegeven dat de havo op dat moment te hoog gegrepen was voor je. Waar dat aan lag, weet ik natuurlijk niet, maar een heel team dat denkt dat je het toen niet aan kan, kan toch niet alleen een geval van "leerlingetje pesten" zijn? Of het gelijk bewijzen?
Dat als ik wil, zeker de uni moet gaan doenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Trouwens wat zeggen de docenten op het hbo?
Gewoon doen! Je weet in ieder geval wat je wilt, dat scheelt al zoveel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:09 schreef Iannn het volgende:
[..]
Goed punt
Dankje, ik zit er inderdaad ook enorm over te denken, zou graag sociologie gaan doen aan de UvA
Dus dan lag het waarschijnlijk niet aan jouw cognitieve vaardigheden, maar aan iets anders waardoor ze twijfelden aan jouw studievermogens?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:09 schreef Iannn het volgende:
Nee maar exact, dáárom blijft het me juist zo triggeren. Ik heb toen nog gesprekken met mijn mentor gehad waarin ik zei vroeg of ik dan na een mbo-opleiding naar het hbo kon. Maar zelfs dát werd mij toen afgeraden, dan zou ik al een hele leuke baan kunnen krijgen en moest ik niet meer denken aan doorstuderen.
Probeer je dan meer daar op te focussen! Ik weet dat zoiets niet makkelijk is maar je hebt nu de bevestiging die je zocht! Laat je dan niet afleiding door dingen in het verleden. Daarnaast was je heel jong op het vmbo en ben je absoluut niet meer dezelfde persoon, dus wie weet wat die docenten van vroeger nu tegen je zouden zeggen!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:10 schreef Iannn het volgende:
[..]
Dat als ik wil, zeker de uni moet gaan doen... zijn altijd heel tevreden over me.
Nou dat is toch mooi! Jongen, jij zou zo blij moeten zijn! Maar wat doet Lann? Die gaat naar de psych.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:10 schreef Iannn het volgende:
[..]
Dat als ik wil, zeker de uni moet gaan doen... zijn altijd heel tevreden over me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |