abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:47:46 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99221452
Zat vandaag in de bus te denken, hoe het idee ligt, dat wij ( gewone ) mensen, op één of andere manier "gedrogeerd" zouden worden om zo iedereen dom te houden, of in ieder geval de grote massa te ontdoen, van de mogelijkheid naar het ontwikkelen van een wereldvisie waarin zij ( wij ) hun / onze weg naar regeren, of de weg naar het tarten aan de huidige vorm van regeren kunnen vinden...

beetje wazige zin .. maarja :D 8)7

Het idee dat dat gebeurd heb ik al vaker hier gezien en geplaatst maar ik heb eigenlijk nog nooit recht to recht aan gevraagd wat de concrete bewijzen hiervoor zijn aan juist DIE mensen die beweren dat we inderdaad echt gedrogeerd worden of iets dergelijks in die zin...
Save Us From Fashion !
pi_99221496
Bier.
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:01:25 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99222245
Telegraaf.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:11:56 #4
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99222757
Coctails.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_99222781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Telegraaf.
Televaag
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99223502
Shows met Gordon en meer van dat soort hersenloos 'vermaak'.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:34:36 #7
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99223847
Idols enzo, bestaat dat eigenlijk nog

*Vooruit nog 1 coctail dan maar voor heartz*
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:37:17 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_99223997
Is dat niet juist het hele punt? 'Geloven' in iets dat inherent niet te bewijzen is..? Zo kun je er eindeloos over doorzeveren, want mensen kunnen ook niet bewijzen dat het niet zo is. Zelfde voor godsdiensten en bezoek van buitenaards leven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:57:01 #9
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99224858
hoe maak je het begin dan ?
Save Us From Fashion !
pi_99226071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:37 schreef twiFight het volgende:
Is dat niet juist het hele punt? 'Geloven' in iets dat inherent niet te bewijzen is..? Zo kun je er eindeloos over doorzeveren, want mensen kunnen ook niet bewijzen dat het niet zo is. Zelfde voor godsdiensten en bezoek van buitenaards leven.
Wat is het punt dan? Je alleen maar bezig houden met dingen die 'inherent te bewijzen zijn'? En dan daar zo min mogelijk over 'zeveren'?
pi_99236445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:22 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat is het punt dan? Je alleen maar bezig houden met dingen die 'inherent te bewijzen zijn'? En dan daar zo min mogelijk over 'zeveren'?
Nee. Geloof geeft heel veel mensen hoop. In dingen geloven is goed. Het gaat alleen pas fout op het moment dat je het verschil niet meer ziet tussen dat waar je in gelooft en dat wat onomstotelijk is.

Het lijkt vanzelfsprekend om ergens in te geloven en om dat dan voor waar aan te nemen, maar je moet als je ergens in gelooft altijd in het realistische blijven denken dat het ook anders zou KUNNEN zijn.

Ik lijk vaak stelling in te nemen tegen dingen, dat dingen per definitie niet A kunnen zijn. Maar dat is meer wat sommige er hier van maken. Wat ik vooral altijd probeer is mensen te laten zien dat dingen niet altijd zo zijn zoals zij geloven. Iemand die gelooft dat wij door de overheid 'dom'-gesprayed worden, dan vind ik dat best. Maar als je dat heel hard gaat lopen schreeuwen zonder onderbouwing (anders dan 'ja maar er zijn wel eens vaker gekke dingen gebeurt' of 'het komt de overheid goed uit'), dan lijkt dat natuurlijk nergens op.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:20:33 #12
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99236615
fijn hoor allemaal, maar waar blijven de fokkers die kunnen aangeven waardoor ze geloven dat hun stelling juist is en die kunnen vertellen waarom ze blijven geloven dat er echt zoiets bestaat als drogeren ?
Save Us From Fashion !
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:35:25 #13
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99236950
Misschien kunnen we cijfers erbij halen van hoevelen er verslaafd zijn aan hun tv.....?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:39:46 #14
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99237063
Is er dan niemand die iets concreets heeft ?

Ik heb dus zoals ik al vaker heb gezegd een aantal keer uitgeprobeerd of er verschil zit in min productiviteit en creatief denken met én zonder Shampoo.
Save Us From Fashion !
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:50:10 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_99237345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:39 schreef tinoz het volgende:
Is er dan niemand die iets concreets heeft ?

Ik heb dus zoals ik al vaker heb gezegd een aantal keer uitgeprobeerd of er verschil zit in min productiviteit en creatief denken met én zonder Shampoo.
Oh ja, jij hebt een tijdlang geen shampoo gebruikt he. Ook geen tandpasta toch?
En je bemerkte verschil?
Of alleen je omgeving? En zeiden die niet tegen je dat je beter voor jezelf moest zorgen?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:59:14 #16
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99237600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En je bemerkte verschil?
Of alleen je omgeving? En zeiden die niet tegen je dat je beter voor jezelf moest zorgen?
Ik moet eerlijk toegeven dat de drogisterij een verslavende plek is voor de meeste vrouwen :P
Ook voor mij...
pi_99237651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Telegraaf.
Media.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 12:06:49 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_99237815
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:59 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk toegeven dat de drogisterij een verslavende plek is voor de meeste vrouwen :P
Ook voor mij...
Ja, ze hebben zoveel lekkere geurtjes en andere dingetjes he? :9~
pi_99238202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En je bemerkte verschil?
:+
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:19:32 #20
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99238245
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ze hebben zoveel lekkere geurtjes en andere dingetjes he? :9~
Ja en ik hou wel van lekkere geurtjes :D
Ben er eigenlijk verslaafd aan.....
En hoe kan een vrouw tegenwoordig nog functioneren zonder tampons en/of maandverband?

En eigenlijk hetzelfde met kleding en gadgets (tas, riemen enz)
Ik heb een paar guess tassen die ik allemaal gehad heb.
Ik had een simpele horloge van Fossil, die is ongeveer3 mnd geleden stuk gegaan.
Heb ik een nieuwe esprit horloge van mn vriend gehad, (ik hoefde helemaal niet zo'n dure, maar wel heel mooi) die je ook niet zomaar uit het raam gooit. :P
Al die mooie spullen zijn verblindend, maar ook wel verslavend :P
Niet dat ik het zelf moet kopen, maar om te dragen.... stom eigenlijk....

Wat moet ik dan, alle spullen verkopen...?
Merk afzweren (hoewel ik zelf vaak kleding bij h&m enz haal, krijg ik vaak merkspullen)?

[ Bericht 4% gewijzigd door heartz op 09-07-2011 12:31:43 ]
pi_99240501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:19 schreef heartz het volgende:

[..]

Ja en ik hou wel van lekkere geurtjes :D
Ben er eigenlijk verslaafd aan.....
En hoe kan een vrouw tegenwoordig nog functioneren zonder tampons en/of maandverband?
Ik zou zeggen dat je verslaafd bent aan het gevoel dat lekkere geurtjes je geven. ;) En maandverband... ik kan me voorstellen dat je niet maandelijks zit van: Yeah! Ik mag weer maandverband gebruiken! Een verslaving zou ik dat niet zo snel noemen. :P

quote:
En eigenlijk hetzelfde met kleding en gadgets (tas, riemen enz)
Ik heb een paar guess tassen die ik allemaal gehad heb.
Ik had een simpele horloge van Fossil, die is ongeveer3 mnd geleden stuk gegaan.
Heb ik een nieuwe esprit horloge van mn vriend gehad, (ik hoefde helemaal niet zo'n dure, maar wel heel mooi) die je ook niet zomaar uit het raam gooit. :P
Al die mooie spullen zijn verblindend, maar ook wel verslavend :P
Niet dat ik het zelf moet kopen, maar om te dragen.... stom eigenlijk....
Hierover denk ik hetzelfde als over de geurtjes, het zijn niet de producten, maar het gevoel dat je krijgt bij de producten waar je blij van wordt. Je bent echter niet geboren met deze voorkeur, je hebt het dus ergens een keer aangeleerd. Je kan natuurlijk dan ook jezelf aanleren dat gevoel bij minder materiële zaken te krijgen, of anders materiële zaken die iets nuttiger zijn dan glimmende juwelen of fragiele handtasjes met iemand zijn naam erop. ;)

quote:
Wat moet ik dan, alle spullen verkopen...?
Merk afzweren (hoewel ik zelf vaak kleding bij h&m enz haal, krijg ik vaak merkspullen)?
Tuurlijk hoeft dat niet. Het zijn geen schadelijke dingen ofzo, ze zijn alleen vaak niet nuttig. Het is ook niet erg om iets mooi te vinden, integendeel. Het is, zo is mijn mening, wel goed om jezelf af te vragen wáárom je iets mooi vindt. Bij mij is een aantal keer gebleken dat wanneer ik er goed over nadacht ik helemaal niet zelf kon beredeneren waarom ik het mooi vond, waardoor het meteen minder mooi was in mijn ogen. Ik merk dat ik nu vaker zoek naar het mooie van het nut dat een product heeft. Wat mij betreft is kleding tegenwoordig merkloos (of ik houd geen rekening met het merk) en zo goedkoop mogelijk. Want als de ene broek 20e is en de andere 500e, maar ze beide ervoor zorgen dat je niet naakt loopt, dan zie ik het voordeel van een duurdere broek niet, behalve dan een vals gevoel van prestatie. Mooier is relatief, het nut is wat het voor mij mooi maakt. Ik kies dan voor de goedkopere, even nuttige variant.

Om een bruggetje terug te slaan naar het topic: reclame en de bijbehorende consumptie werkt ook verslavend. (8>
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:33:54 #22
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99240736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je verslaafd bent aan het gevoel dat lekkere geurtjes je geven. ;) En maandverband... ik kan me voorstellen dat je niet maandelijks zit van: Yeah! Ik mag weer maandverband gebruiken! Een verslaving zou ik dat niet zo snel noemen. :P

[..]
Het is idd meer een gemak. Want in principe is het niet noodzakelijk.
quote:
Hierover denk ik hetzelfde als over de geurtjes, het zijn niet de producten, maar het gevoel dat je krijgt bij de producten waar je blij van wordt. Je bent echter niet geboren met deze voorkeur, je hebt het dus ergens een keer aangeleerd. Je kan natuurlijk dan ook jezelf aanleren dat gevoel bij minder materiële zaken te krijgen, of anders materiële zaken die iets nuttiger zijn dan glimmende juwelen of fragiele handtasjes met iemand zijn naam erop. ;)

[..]
Ik ben juist heel bewust met zulke zaken, denk ik...
Dat zijn echt niet de belangrijkste dingen. Sterker nog ik koop zelf niet eens merkdingen, behalve als je h&m en c&a ook merk noemt. Ik krijg ze. Ook van vriendinnen, mijn vriend, mn ouders.
Het heeft voor mij vooral waarde omdat ik het van iemand gekregen heb.
Maar daarbij kan ik niet ontkennen dat als ik die dingen draag, dat ik me prachtig voel.
Misschien iets vrouwelijks... of een illusie toch door omgeving (wat in mn kop zit) of een combinatie van, weet het niet.
quote:
Tuurlijk hoeft dat niet. Het zijn geen schadelijke dingen ofzo, ze zijn alleen vaak niet nuttig. Het is ook niet erg om iets mooi te vinden, integendeel. Het is, zo is mijn mening, wel goed om jezelf af te vragen wáárom je iets mooi vindt. Bij mij is een aantal keer gebleken dat wanneer ik er goed over nadacht ik helemaal niet zelf kon beredeneren waarom ik het mooi vond, waardoor het meteen minder mooi was in mijn ogen. Ik merk dat ik nu vaker zoek naar het mooie van het nut dat een product heeft. Wat mij betreft is kleding tegenwoordig merkloos (of ik houd geen rekening met het merk) en zo goedkoop mogelijk. Want als de ene broek 20e is en de andere 500e, maar ze beide ervoor zorgen dat je niet naakt loopt, dan zie ik het voordeel van een duurdere broek niet, behalve dan een vals gevoel van prestatie. Mooier is relatief, het nut is wat het voor mij mooi maakt. Ik kies dan voor de goedkopere, even nuttige variant.

Om een bruggetje terug te slaan naar het topic: reclame en de bijbehorende consumptie werkt ook verslavend. (8>
Ik kies ook voor goedkoop!
Tenminste ik doe mn best!! :D
Verder ben ik ook zuinig met spullen, goedkoop of niet.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:11:54 #23
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99241863
Ik zou eigenlijk wel meer willen weten over de kledingindustrie.
Bijv Wallmart staat er bekend om zijn kleren goedkoop te laten maken in china door arbeidkids.
Is dit ook zo met Wibra en Zeeman? Of zelfs met h&m en c&a. Of duurdere merkkleding?
Ik zou zo graag meer transparantie willen.
Welke bedrijven maken geen gebruik van kinderarbeid??
Volgens mn vriend zijn dat juist de duurdere merken :{
pi_99242413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:33 schreef heartz het volgende:
Ik ben juist heel bewust met zulke zaken, denk ik...
Dat zijn echt niet de belangrijkste dingen. Sterker nog ik koop zelf niet eens merkdingen, behalve als je h&m en c&a ook merk noemt. Ik krijg ze. Ook van vriendinnen, mijn vriend, mn ouders.
Het heeft voor mij vooral waarde omdat ik het van iemand gekregen heb.
Maar daarbij kan ik niet ontkennen dat als ik die dingen draag, dat ik me prachtig voel.
Misschien iets vrouwelijks... of een illusie toch door omgeving (wat in mn kop zit) of een combinatie van, weet het niet.
Het zou heel goed een combinatie van de twee kunnen zijn. Toch ben ik geneigd te geloven dat zulke denkbeelden onveranderlijk zijn. De biologie van het vrouw-zijn (niet heel sterk uitgedrukt, maar okay) is te overstijgen met denkbeelden. Zou dat niet zo zijn dan ben je slechts een slaaf van je eigen lichaam.
De denkbeelden vanuit je omgeving zijn evengoed aan te passen voor jezelf. Als je dit kon aanleren, kan je ook nieuwe denkbeelden aanleren, en de oude afleren. Het is aan jou de vraag of je die vrijheid wil behalen en bereid bent om dit lastige proces door te maken. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef heartz het volgende:
Ik zou eigenlijk wel meer willen weten over de kledingindustrie.
Bijv Wallmart staat er bekend om zijn kleren goedkoop te laten maken in china door arbeidkids.
Is dit ook zo met Wibra en Zeeman? Of zelfs met h&m en c&a. Of duurdere merkkleding?
Ik zou zo graag meer transparantie willen.
Welke bedrijven maken geen gebruik van kinderarbeid??
Volgens mn vriend zijn dat juist de duurdere merken :{
Volgens mij maken beide takken er gebruik van in zekere mate. Het is qua winstbejag economisch niet haalbaar om de productie in rijkere landen, of naar de maatstaven qua salaris van de rijkere landen, uit te voeren. ;(
pi_99242439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Geloof geeft heel veel mensen hoop. In dingen geloven is goed. Het gaat alleen pas fout op het moment dat je het verschil niet meer ziet tussen dat waar je in gelooft en dat wat onomstotelijk is.

Het lijkt vanzelfsprekend om ergens in te geloven en om dat dan voor waar aan te nemen, maar je moet als je ergens in gelooft altijd in het realistische blijven denken dat het ook anders zou KUNNEN zijn.

Ik lijk vaak stelling in te nemen tegen dingen, dat dingen per definitie niet A kunnen zijn. Maar dat is meer wat sommige er hier van maken. Wat ik vooral altijd probeer is mensen te laten zien dat dingen niet altijd zo zijn zoals zij geloven. Iemand die gelooft dat wij door de overheid 'dom'-gesprayed worden, dan vind ik dat best. Maar als je dat heel hard gaat lopen schreeuwen zonder onderbouwing (anders dan 'ja maar er zijn wel eens vaker gekke dingen gebeurt' of 'het komt de overheid goed uit'), dan lijkt dat natuurlijk nergens op.
Het is zeker goed je bewust te zijn van onzekerheden.

Ik denk dan ook niet dat geloven zo geweldig is. Mensen gaan daardoor ook vaak bouwen op de verkeerde dingen. En met een slecht fundament weet je al hoe het afloopt.

Dus: gewoon vaker bewust zijn van de dingen die je niet weet, en er niet te afhankelijk van raken voor je wereldbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')