dat hadden we hier met fietsen. waarom zou je leren fietsen als je een skelter hebt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:34 schreef debuurvrouw het volgende:
! het is niet om te lachen, maar wel heel herkenbaar.
zo hebben wij echt jaren strijd gehad over schrijven. Want D. vond dat ie toch het meerendeel wel zou typen. hij was dan ook zo klaar met de typcdrom die wij hadden. Schrijven is ie nooit vrienden mee geworden
meestal maakt hij zich er niet druk om. maar soms komt hij triest uit school als niemand met hem wil spelen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:09 schreef Moonah het volgende:
Lady, is het vriendjesprobleem een probleem van L of van jou? Je schrijft dat L zichzelf ook prima kan vermaken. Maak jíj je er zorgen om? Of heeft L zelf aangegeven dat hij vriendjes mist?
Goed dat hij een Sovatraining krijgt. Ik hoop van harte dat hij hetgeen hij daar zal leren ook in de praktijk kan gebruiken.
Livelink, hartverwarmend, je bericht! Het is jullie gegund!
En die Zoë... wat akelig klinkt dat abces zeg. is dat helemaal goed gekomen?
oh dat vind ik juist heerlijk soms, even 't huis voor mezelf.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:00 schreef chacama het volgende:
Maar ik heb al gezorgd dat ik die 3 nachten niet in een leeg huis slaap. Daar ben ik nl. niet zo heel goed in. F. gelukkig wel, dus die kan daarna een week genieten van alle rust.
Alicia heeft pas leren fietsen rond haar 7de. Zelfs met zijwieltjes was ze geen held. Hebben toen met juf erover gehad (en die weer met de gymleerkracht) en zij bleek/blijkt (nog steeds geen goeie fietser) ook veel problemen te hebben met het bewaren van evenwicht. We hebben toen als advies gekregen om veel evenwichtspelletjes te doen (zonder fiets) om haar op die manier meer inzicht te geven in het verkrijgen van balans. Ook op school hebben ze toen wat extra van die oefeningen aangeboden. Op een skippy achtige bal liggen, evenwichts balk, hinkelen (ook met parcours) ballen op 1 voet en zo hadden ze een hele waslijst aan oefeningen bedacht voor d'r. Uiteindelijk fiets ze dus zonder zijwieltjes, maar nog steeds niet super goed of erg zeker (ze mag van mij in elk geval niet alleen de straat op, maar wil dit komende zomervakantie wel gaan uitbreiden en haar fietsruimte vergroten omdat klasgenoten dat ook doen, maar ja zij is natuurlijk inmiddels 9)quote:Op maandag 11 juli 2011 19:52 schreef trui het volgende:
ze is 6, en ze wil 't niet eens meer proberen, zo zeker weet ze dat ze dat toch niet leert. ze heeft niet zo'n best evenwichtsgevoel. oefenen is een waar drama. ik denk dat we de zijwieltjes er maar weer op gaan zetten... en misschien een aanhangfiets kopen ofzo. over een tijdje weer eens proberen. voor in de tussentijd wil ik haar een step geven, om haar dat gevoel van rechtop blijven als je maar genoeg vaart hebt te laten ervaren. loopfietsen zijn er niet zoveel in haar maat.
vind ik ook, Karinquote:Op zondag 17 juli 2011 00:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ach, ze zijn nog zo klein, ze kunnen nog zo lang groot zijn.
áls die dag van het A diploma hier ook nog eens komt.... nou, dan eeeeh...quote:
heerlijk is het!quote:Op zondag 17 juli 2011 21:08 schreef snoopy het volgende:
Ik dank god op m'n blote knieën dat dat klaar is
Toen Wouter zijn boeken nog niet had ingeleverd, kon ze een wiskundeboek van hem meenemen en ging ze daar uit werken. Voor de lol.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:36 schreef Muks het volgende:
En idd Spuug, hier vind Oudste er ook niets meer aan, al weken doen ze niets meer, hij baalt daar echt van !
Het vliegt om ja, ik kon me nauwelijks voorstellen dat het een jaar geleden was dat wij daar zelf voor het eerst zaten!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:29 schreef livelink het volgende:
Wat wordt Christan toch groot![]()
En wat is dat jaar dan toch snel gegaan, niet Rewimo?
Hij begint me in te halen. Ik kan al niet meer over hem heenkijken. Gelukkig komt ie nog wel lekker knuffelen met me, maar ik hou het niet zo lang meer vol, zo'n beer op schoot of om mijn nekquote:
Dat is leuk! Deed mijn basisschool ook vroeger, een glijbaan aan de deur. Of een trampoline om de vakantie in te springenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Billy is grooooohooot!! Jeetje mineetje, hoe lang issie???
Meike heeft vrijdag de laatste schooldag, en dan mogen ze de school uitglijden??? Whatever that means. Ouders kregen de tip om fototoestel mee te nemen, dus ik kom er nog op terug
bij ons zijn er al weer bijna 3 weken voorbij...quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:55 schreef Sjeen het volgende:
Nog heel even en dan heeft echt iedereen vakantie, toch? Hopen dat het weer nog een beetje bijtrekt de komende weken.
raar idee is dat he, hier ook al twee inmiddels.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
bij ons zijn er al weer bijna 3 weken voorbij...
heel raar..quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
raar idee is dat he, hier ook al twee inmiddels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Muks op 21-07-2011 21:01:30 ]soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
Hier zijn we al weer aan het aftellen tot school iddquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
bij ons zijn er al weer bijna 3 weken voorbij...
Ik kon het me ook niet herinneren, maar t was wel heftig vandaagquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:08 schreef livelink het volgende:
Muks, dat is volgens mij het eerst dat ik een foto van een kind van jou zie. Leuk! En al die emoties bij het afscheid. Dat kan ik me van vroeger helemaal niet herinneren.
Wat een leuk ideequote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heb mijn dametje even opgelapt zodat ze toch nog even afscheid kon nemen van haar juf, en de vakantie kon ingijden!
Filmpje!
Uitglijden!
Hij is net zo donker als zijn vader jaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:26 schreef lily het volgende:
oh, en Christan zag ik ook nog
wow! grooot (en wat lijkt hij op zijn vader zeg, toch?)
Gymnasium.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Latijn joh????jeumig
Dat ken ik alleen van kinderen die op het VWO zitten hier!
Oh ik dacht dat hij nog op de basisschool zat...of gaat dat allemaal anders?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij is net zo donker als zijn vader jaMaar ik zie ook een grote gelijkenis met mij als kind, alleen dan met bruine ogen en donkerder haar
Karin, hij zit hier op het gymnasium en ze mochten kiezen tussen Latijn of Frans. Frans kan hij later alsnog oppakken, dus wilde hij liever eerst Latijn doen.
Geen Latijn op het atheneum. En latijn in het eerste jaar gym (of in geval van mijn zoon VWO+) en vanaf de tweede Grieks. Vakken zijn verplicht en je moet in een van beide examen doen.'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer beginnen ze daar tegenwoordig mee, weet jij dat, buuv? Volgens mij begonnen wij in de derde klas met Latijn toen ik op het atheneum zat.
Ja ze is heel trots en heeft geleerd dat je als je wil dus wel dingen kan veranderen!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:43 schreef livelink het volgende:
Anitra, ik kan me je trots goed voorstellen. Is ze zelf ook trots?
En alleen met het vliegtuig, ik kan me nog goed herinneren hoe eng ik vroeger alles vond. Alleen vliegen had ik echt niet gedurfd, geloof ik.
hier ook, maar ik kijk er juist helemaal niet naar uit, vind 't veel te gezellig en relaxed zo met z'n allen lekker thuis. we zijn 't weekend thuisgekomen van een paar weken kamperen in zeeland (cadzand) en dat was ook erg geslaagd. maar gewoon thuis vind ik toch 't meest relaxed, ik geniet dan altijd weer extra van alle gemakken en ruimte. al vind ik 't vele buiten zijn bij kamperen toch ook wel heerlijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:48 schreef Vicky het volgende:
de laatste vakantieweek is ingegaan
volgende week weer lekker naar school... tijd voor regelmaat!
Wij hebben jarenlang elk voorjaar op de camping ernaast gestaan (Hoogduin), ligt mooi zo direct aan het strand hequote:Op maandag 8 augustus 2011 11:41 schreef trui het volgende:
welgelegen. (in cadzand-bad). heerlijk dicht bij 't strand; 1 duin over en je was er. en nog veel goed weer gehad ook!
willem gaat zometeen voor 't eerst meedoen aan 't plaatselijke 'timmerdorp'. een hele week bouwen aan een hut, samen met een groepje vrienden (temidden van nog een 200-tal andere kinderen tussen 7 en 12 jaar...). het zal mij benieuwen of dat allemaal goed gaat...
Als ik erin mee moet gaan ben ik de hele dag met hem bezig. Heb er ook nog 1 lopen die wel echt mijn hulp nodig heeft en dat lukt al niet altijd meer. Er zijn gewoon bepaalde dingen die ie zelf moet doen. Wil hem best helpen als iets niet lukt hoor. Maar als ie weer eens zijn schoenen niet aan wil doen omdat ie niet weet welke voet waar moet heeft ie toch echt wel pech. Hij kan dat al 2 jaar en dan nu weet ie het ineens niet meer. Sommige dingen moet ie nu eenmaal zelf doen. Hij is ondertussen al 5 en ik verwacht daarbij dat ie steeds een beetje meer zelf kan en niet steeds meer hulp wil!!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:41 schreef trui het volgende:
misschien wil hij gewoon graag weer even 'klein' zijn menicole? zeker als er wat rivaliteit met kleine broer (en a.s. baby) in 't spel is, lijkt me dat best een logische verklaring. ik zou zeggen: gun 'm dat maar lekker een beetje, nu het nog kan.
het gekibbel/geruzie onderling vind ik ook lastig en vervelend, zeker omdat het vaak om zo'n ongelijke strijd gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |