Ik denk dat het beste is dat je een zaak binnen gaat, gitaren gaat uitproberen en dan de fijnst spelende/best klinkende moet kiezen. Daar komt het geloof ik meestal op neer.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oi mensen, Ik wil een akoestische gitaar kopen en er op leren spelen. Maar om het leren moet ik iig eerst een gitaar zien te bemachtigen. Iemand die mij kan helpen/tips geven etc.? Budget is rond de 150-200 euro. Meer kan als dat écht een verschil maakt
-edit-
Akoestische gitaar is waarschijnlijk een beetje kort af dus kom maar op met die vragen die mij in een bepaalde richting kunnen duwen
Ja in eerste opzicht wel, maar misschien kan ik de gitaar beter maken door de actie te verlagen iets dat ik al jaren wilde doen maar nooit aan durfde te beginnen.quote:
ah nicequote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat het beste is dat je een zaak binnen gaat, gitaren gaat uitproberen en dan de fijnst spelende/best klinkende moet kiezen. Daar komt het geloof ik meestal op neer.
Inlijstenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja in eerste opzicht wel, maar misschien kan ik de gitaar beter maken door de actie te verlagen iets dat ik al jaren wilde doen maar nooit aan durfde te beginnen.
Nu kan het me niks schelen want de gitaar is kapot als de actie verlagen niet lukt sé tou!
Ik heb voldoende reserve om een vervangende gitaar te kopen, al zal het noooooit meer mijn eerste gitaar kunnen zijn
Gewoon een adapter kopenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:35 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff... vergeten de kabel uit m'n pedaaltje te halen -> batterij leeg
Brug kapot als in: brug eraf. Volg dan N.I.M.B.Y. even, moet je hier even kijken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ah nice
Nog tips zodat ik niet met crap naar huis kom?
Ik heb overigens nog de gitaar van m'n pa liggen (20-30 jaar oud) maar de brug is kapot (Iemand heeft de snaren te strak gespannen denk ik).
Valt dat uberhaupt nog te maken? Tis een heel mooi ding en maakte ook mooi geluid. Als het te repareren is probeer ik het wel te laten repareren
Ik zit een beetje rond te lezen en het is blijkbaar gewoon zoals eerder gezegd is. Probeer de gitaar en luister hoe die klinkt...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Brug kapot als in: brug eraf. Volg dan N.I.M.B.Y. even, moet je hier even kijken.
Tips, tja ik heb weinig koop/verkoop ervaring, heb 1 gitaar ooit gekregen, andere gekocht op aanraden van hier, en een versterker redelijk op aanraden van hier en een andere versterker op aanraden van reviews. Dus dan moet je even wachten/geduld hebben wat anderen hier qua tips hebben.
(Misschien wat voor OP?)
Het zijn allebei akoestische gitaren. De ene, meestal met nylon snaren, noemt men meestal een Spaanse/Klassieke gitaar. Een standaard staal-snarige gitaar een Westernquote:Op dinsdag 12 juli 2011 02:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Blijft alleen de vraag ga ik voor "klassieke" gitaar (nylon snaren) of een akoestische gitaar (metalen snaren)
Akoestische schijnt makkelijk te leren te zijn en ik wil het ECHT graag gaan leren.
juist dat roze! gibsons moeten in een roze pluche liggen, niet in het witte van de koffers van tegenwoordig. maar de gitaar klinkt tof voor zover ik er op gespeeld heb, ga hemn vandaag goed aan de tand voelen, was het gisteren iets te laat voor helaas.'quote:Op maandag 11 juli 2011 19:14 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Geil, dat roze.
Maar gave gitaar hoor![]()
Die thunderbird bas is ook wel vet. Alleen wel zo snel mogelijk de slagplaat eraf halen. Die ziet er niet uitquote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:13 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
juist dat roze! gibsons moeten in een roze pluche liggen, niet in het witte van de koffers van tegenwoordig. maar de gitaar klinkt tof voor zover ik er op gespeeld heb, ga hemn vandaag goed aan de tand voelen, was het gisteren iets te laat voor helaas.'
super groot ding trouwens (net als de thunderbird bass), hij past niet eens in een normale gitaartas!
Loopt daar de routing van de pupswitch niet onderdoor?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:09 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Die thunderbird bas is ook wel vet. Alleen wel zo snel mogelijk de slagplaat eraf halen. Die ziet er niet uit
Nee, de slagplaat op de bas is puur decoratiefquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Loopt daar de routing van de pupswitch niet onderdoor?
Wow ziet er mooi uit!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:40 schreef BurnaBoy het volgende:
Overmijn hobbyding
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vet, ik hou van mat zwartquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:40 schreef BurnaBoy het volgende:
Overmijn hobbyding
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |