Die nomineer ik ook en dan nog Quai des Orfèvres (1947) erbij.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:39 schreef SamuelofSEK het volgende:
Les diaboliques (1955)
Le salaire de la peur (1953)
Le corbeau (1943)
Maandag de 1ste ergens denk ik. Hangt een beetje af hoe storm het loopt. Als mensen meer tijd nodig hebben voor updates, ben ik natuurlijk bereid hem langer open te laten. Meneer Clouzot gaat toch nergens meer heen.quote:
Ikzelf ookquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:07 schreef Flitspaal het volgende:
Ik pas en zie nog wel of ik verderop nog stem.
Ik heb het idee dat die critici wel vaker elkaar een beetje achterna lopen over wat ze in hun lijstje stoppen. Of de film is zelfs bij critici onbekend en onbreekt daarom in de lijstjes, dat kan ook een verklaring zijn. Het gebeurt, deels mede door de opkomst van internet, deels door het opnieuw remasteren van oude films, wel meer imo dat erg onbekende onderschatte films opnieuw in de aandacht komen en herwaardeerd wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:12 schreef Seborik het volgende:
Ik vind het wel apart dat op icheckmovies La Vérité in geen enkele lijst is terug te vinden is, en Quai des Orfèvres in maar liefst zes. Nu is het niet zozeer het geval, dat ik vind dat die laatste niet in lijstjes voor zou moeten komen, maar meer verbazing dat La Vérité in geen enkele zit. De film verbaasde me echt, en ik werd echt meegetrokken in het verhaal van Dominique Marceau gespeeld door Brigitte Bardot. Buiten dat ze er natuurlijk geweldig uit ziet, speelt ze hier ook heel behoorlijk. Het lijkt soms ook meer of Bardot zelf met haar uitspattingen terecht staat, dan Dominique. Een idee wat alleen maar versterkt wordt door bijv. het aanhalen van Les Mandarins van Simone de Beauvoir, die in 1959 een artikel publiceerde over Bardot met de titel Brigitte Bardot en het Lolita-Syndroom. Linkje. (wellicht ook interessant vanwege alle regisseurs die De Beauvoir aanhaalt)
Daarnaast vind ik de muziek en het gebruik er van geweldig. Wanneer de liefde van Dominique voor Gilbert weer ontvlamt dirigeert hij op televisie Strainvsky's L'Oiseau de Feu (de vuurvogel, evt. feniks) wat leidt tot een kritiek punt in de romance tussen die twee. Het drama van het gesprek wat volgt na die hevige uitbarsting van liefde dan wel lust vat eigenlijk de hele relatie samen.
Ach, het verbaast me gewoon. Ik vind het ook wel leuk als er in de toernooi topics wat meer discussie is dan alleen een stem, hoewel ik daar natuurlijk zelf net zo schuldig aan ben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar niet totaal getreurd want zoals je kan zien is de film wel door naar de volgende ronde
Dat komt simpelweg omdat die andere twee het alleen tegen elkaar moeilijk zouden kunnen hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:53 schreef Gillingham het volgende:
De stemmen tot nu toe moedigen me niet direct aan om La Vérité of Le Corbeau te gaan kijken.
Dan laat ik hem iig tot vrijdag open. Als er meer verzoeken komen, til ik hem over het weekend heen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:06 schreef Doff het volgende:
Ik beloof één of heel misschien twee updates voor donderdagavond.
Komt die nog?quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:06 schreef Doff het volgende:
Ik beloof één of heel misschien twee updates voor donderdagavond.
Sorry, ik was blijven steken in Le Mystère Picasso.quote:
Ik vroeg me a laf waarom je die Picasso film aan het kijken was.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:30 schreef Doff het volgende:
Huh, ik dacht dat we nog in de kwartfinales zaten. Heb die halve finale niet zo meegekregen. Gek.
Moeilijke keuze nu zeg.
Maar goed, ik ga voor Le Salaire de la Peur (om het een beetje spannend te houden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |