quote:Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent gespot, Dennis
kwaliteit van het filmpje is wel belabberd trouwens
Dat ligt een stuk genuanceerder, maar dat ga ik niet op een smartphone zitten tikken, daar krijg ik een zere duim van.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:53 schreef James1988 het volgende:
Sein dat ineens op rood sprong => baanvak bezet (andere trein?) of storing
Trein opgeheven => dat traject is grotendeels enkelsporig, wellicht zou de sneltrein elders voor problemen met kruisingen zorgen waardoor uiteindelijk meer reizigers gedupeerd zouden worden?
Daarnaast geldt voor zover mij bekend dat, zodra een machinist een rood sein voorbijrijdt (zelfs remmend), hij sowieso niet meer verder mag rijden.
En juist die is dit weekend vanwege werkzaamheden op Den Bosch - Utrecht omgeleid via Nijmegen en Arnhem.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:21 schreef James1988 het volgende:
Vanuit Den Bosch vertrekt om .44 en .14 de intercity naar Zwolle. Die stopt tussen Nijmegen en Arnhem op alle tussengelegen stations.
De enige IC die vanaf Den Bosch vertrekt om .23 en .53 is de IC naar Alkmaar.
Tot en met aanstaande dinsdag rijden er omgeleide Intercity's tussen 's-Hertogenbosch (Ht) en Arnhem wegens werkzaamheden aan het spoor tussen Ht en Utrecht Centraal.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:19 schreef -0- het volgende:
Nou weet ik de vertrektijden op dit traject maar ik keek toch even op ns.nl. Deze komt met het reisadvies van een intercity trein om .23 en .53 vanuit den bosch direct richting Arnhem met alleen een stop in Nijmegen. Deze optie zou dus het snelste zijn en bovendien voor mij het beste aansluiten. Ik heb echter nog nooit gezien dat deze trein rijdt.
Weet iemand toevallig of deze treinen echt rijden en er dus 4 intercity's per uur rijden of geeft de NS site weer eens rare adviezen zoals ik laatst ook tegenkwam op een traject.
Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.quote:
Inderdaad, ja!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:28 schreef -0- het volgende:
Niet verkeerd dan, vervelend stuk altijd tussen Nijmegen en Arnhem ineens als stoptrein.
Waarom is dat jammer? Beter een tweede leven bij een ander bedrijf dan een enkeltje naar de sloper toch?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.
Opvallend hoe flexibel die spoortstaven nog zijn. Het is net een sliert halfgare spaghetti.quote:Op maandag 11 juli 2011 04:20 schreef James1988 het volgende:
Was dit filmpje van ProRail over de bouw van de Hanzelijn hier eigenlijk al gepost?
Ja, maar jij bent ook een rare wat treinreizen betreft.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Dat vind ik wel een originele eigenlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef ReisT het volgende:
Ik ben een keer, toen er ook zo'n omgeleide IC reed, in Roermond uitgestapt, met de stoptrein naar Nijmegen gereisd, om daar weer in diezelfde IC te stappen om door te reizen naar Utrecht.
Gast..quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, ja!
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!quote:
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..quote:Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..
Precies. Gewoon lekker op je reet blijven zitten en een beetje op je laptop kloten lijkt me beter dan 2x overstappen. Overstappen is kutter dan een paar keer extra stoppen.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Dat wordt gecompenseerd door het doorstoten van de Intercity tussen beide steden.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |