abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99287173
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent gespot, Dennis
Inderdaad. :D
  Redactie Sport zondag 10 juli 2011 @ 18:28:02 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99287401
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je bent gespot, Dennis
kwaliteit van het filmpje is wel belabberd trouwens :P
_O-
Heb nog wel even met hem staan praten ja :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 juli 2011 @ 18:53:15 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99288138
Sein dat ineens op rood sprong => baanvak bezet (andere trein?) of storing
Trein opgeheven => dat traject is grotendeels enkelsporig, wellicht zou de sneltrein elders voor problemen met kruisingen zorgen waardoor uiteindelijk meer reizigers gedupeerd zouden worden?

Daarnaast geldt voor zover mij bekend dat, zodra een machinist een rood sein voorbijrijdt (zelfs remmend), hij sowieso niet meer verder mag rijden.
  zondag 10 juli 2011 @ 19:37:39 #214
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99289651
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:53 schreef James1988 het volgende:
Sein dat ineens op rood sprong => baanvak bezet (andere trein?) of storing
Trein opgeheven => dat traject is grotendeels enkelsporig, wellicht zou de sneltrein elders voor problemen met kruisingen zorgen waardoor uiteindelijk meer reizigers gedupeerd zouden worden?

Daarnaast geldt voor zover mij bekend dat, zodra een machinist een rood sein voorbijrijdt (zelfs remmend), hij sowieso niet meer verder mag rijden.
Dat ligt een stuk genuanceerder, maar dat ga ik niet op een smartphone zitten tikken, daar krijg ik een zere duim van. ;) Ik was vanmiddag niet op de post, maar ik kan wel gissen naar de achtergrond van de situatie. Maar dat doe ik vanavond wel als ik een normaal toetsenbord onder de klauwen heb.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 10 juli 2011 @ 20:14:50 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99291078
Okee, ik heb nu een normaal toetsenbord voor me, dat typt een stuk makkelijker.

Ik weet niet wat er gebeurd is vanmiddag, maar ik denk niet dat het baanvak opeens bezet werd door een andere trein. Dat zou betekenen dat in Hoogkerk/Vierverlaten een trein door rood is gereden en aangezien daar (buiten de ochtendspits doordeweeks) geen treinen kruisen, krijgen treinen daar altijd groen door (en dat wordt al ingesteld direct na vertrek uit Zuidhorn). Ik denk dat het sein is herroepen, dus bewust terug op rood gezet door de treindienstleider. Dat mogen we doen na communicatie met de machinist, bijvoorbeeld als de trein stuk is of als de treindienstleider een foute rijweg heeft ingesteld. Als er gevaar dreigt, moeten we echter herroepen. Dat gevaar kan van alles inhouden, van personen langs het spoor en een overwegstoring tot een aanrijding.

Als een machinist door rood rijdt (en dat doet een machinist nooit opzettelijk, dat is namelijk vaak levensgevaarlijk), dan zijn er twee scenario's. Als de trein bijvoorbeeld binnen twintig meter van een andere trein tot stilstand is gekomen of een open overweg heeft bereden, dan mag de trein geen meter meer rijden en doen de KLPD en IVW onderzoek ter plaatse. Als dat niet het geval is, mag de trein worden afgerangeerd naar een perron of opstelspoor. In beide gevallen wordt de machinist echter van de trein gehaald en wordt de STS-passage onderzocht. Dat verklaart ook waarom die trein niet meer kon vertrekken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99291482
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ziggyziggyziggy.

Rest nog de vraag waarom er in Leeuwarden niet een ander treinstel voor de Sneltrein van 16.59u naar Groningen van het emplacement van Leeuwarden gehaald is. Men had daar toch bijna een uur de tijd voor na bekendmaking afschaffing Sneltrein te Groningen.

Pure gemakzucht van de vervoerder? :P (Of denk ik dan `te slecht´)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juli 2011 @ 20:29:21 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99291746
Dan denk je niet te slecht Socios. Arriva wil geen druppel diesel te veel verspillen en wil mens en machine zo efficiënt mogelijk (lees zo goedkoop mogelijk) inzetten. Het ophalen van een ander treinstel zal waarschijnlijk te duur zijn geweest of ze hadden in Leeuwarden geen mankracht over om een treinstel te regelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 juli 2011 @ 20:42:06 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99292498
Geen idee, maar daar zullen ze vast hun redenen voor hebben.Tekort aan personeel, materieel dat ergens anders voor bestemd is of nog niet afgetankt, etc etc. Daar ga ik niet over en daar ga ik ook niet over oordelen. Dus ook niet of dat slecht is of alleen economisch verstandig.

[ Bericht 12% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 10-07-2011 20:54:07 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:31:08 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99295394
Was deze al bekend?


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99297903
Goedenavond beste treinfokkers!

Ik ben een reisje aan het plannen van Den Bosch naar Arnhem.

Nou weet ik de vertrektijden op dit traject maar ik keek toch even op ns.nl. Deze komt met het reisadvies van een intercity trein om .23 en .53 vanuit den bosch direct richting Arnhem met alleen een stop in Nijmegen. Deze optie zou dus het snelste zijn en bovendien voor mij het beste aansluiten. Ik heb echter nog nooit gezien dat deze trein rijdt.

Weet iemand toevallig of deze treinen echt rijden en er dus 4 intercity's per uur rijden of geeft de NS site weer eens rare adviezen zoals ik laatst ook tegenkwam op een traject.
  zondag 10 juli 2011 @ 22:21:39 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99298002
Vanuit Den Bosch vertrekt om .44 en .14 de intercity naar Zwolle. Die stopt tussen Nijmegen en Arnhem op alle tussengelegen stations.

De enige IC die vanaf Den Bosch vertrekt om .23 en .53 is de IC naar Alkmaar.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juli 2011 @ 22:23:21 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99298083
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:21 schreef James1988 het volgende:
Vanuit Den Bosch vertrekt om .44 en .14 de intercity naar Zwolle. Die stopt tussen Nijmegen en Arnhem op alle tussengelegen stations.

De enige IC die vanaf Den Bosch vertrekt om .23 en .53 is de IC naar Alkmaar.
En juist die is dit weekend vanwege werkzaamheden op Den Bosch - Utrecht omgeleid via Nijmegen en Arnhem.

Daarnaast is Alkmaar geloof ik geen eindpunt omdat er werkzaamheden ten noorden van Amsterdam te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99298106
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:19 schreef -0- het volgende:
Nou weet ik de vertrektijden op dit traject maar ik keek toch even op ns.nl. Deze komt met het reisadvies van een intercity trein om .23 en .53 vanuit den bosch direct richting Arnhem met alleen een stop in Nijmegen. Deze optie zou dus het snelste zijn en bovendien voor mij het beste aansluiten. Ik heb echter nog nooit gezien dat deze trein rijdt.

Weet iemand toevallig of deze treinen echt rijden en er dus 4 intercity's per uur rijden of geeft de NS site weer eens rare adviezen zoals ik laatst ook tegenkwam op een traject.
Tot en met aanstaande dinsdag rijden er omgeleide Intercity's tussen 's-Hertogenbosch (Ht) en Arnhem wegens werkzaamheden aan het spoor tussen Ht en Utrecht Centraal.

Vandaar! Geniet ervan. Hoe minder stops onderweg, hoe beter. :D
  zondag 10 juli 2011 @ 22:27:02 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99298262
Oh, die werkzaamheden! Natuurlijk!

Ja, dan klopt het :Y
pi_99298317
Ah vandaar!
Niet verkeerd dan, vervelend stuk altijd tussen Nijmegen en Arnhem ineens als stoptrein. Wordt dus mooi deze intercity dan.

Bedankt! :)
  zondag 10 juli 2011 @ 22:30:51 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99298438
quote:
5s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Was deze al bekend?


[ afbeelding ]
Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99298566
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:28 schreef -0- het volgende:
Niet verkeerd dan, vervelend stuk altijd tussen Nijmegen en Arnhem ineens als stoptrein.
Inderdaad, ja!

Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder. _O-
  maandag 11 juli 2011 @ 04:20:59 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99309361
Was dit filmpje van ProRail over de bouw van de Hanzelijn hier eigenlijk al gepost?


En zo gaat het er bij Den Bosch dus uitzien:
  maandag 11 juli 2011 @ 10:12:12 #229
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99311688
quote:
3s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.
Waarom is dat jammer? Beter een tweede leven bij een ander bedrijf dan een enkeltje naar de sloper toch?
pi_99311882
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 04:20 schreef James1988 het volgende:
Was dit filmpje van ProRail over de bouw van de Hanzelijn hier eigenlijk al gepost?


Opvallend hoe flexibel die spoortstaven nog zijn. Het is net een sliert halfgare spaghetti. :D
  maandag 11 juli 2011 @ 10:22:36 #231
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99311892
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder. _O-
Ja, maar jij bent ook een rare wat treinreizen betreft.
Ik ben een keer, toen er ook zo'n omgeleide IC reed, in Roermond uitgestapt, met de stoptrein naar Nijmegen gereisd, om daar weer in diezelfde IC te stappen om door te reizen naar Utrecht.
pi_99313643
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef ReisT het volgende:
Ik ben een keer, toen er ook zo'n omgeleide IC reed, in Roermond uitgestapt, met de stoptrein naar Nijmegen gereisd, om daar weer in diezelfde IC te stappen om door te reizen naar Utrecht.
Dat vind ik wel een originele eigenlijk. :D
  Redactie Sport maandag 11 juli 2011 @ 11:47:42 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99314177
Is wel slecht voor de kilometers :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 11 juli 2011 @ 11:57:21 #234
258802 Yreal
henk..!
pi_99314522
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad, ja!

Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder. _O-
Gast.. :') :') :')
pi_99314766
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:57 schreef Yreal het volgende:
Gast.. :') :') :')
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juli 2011 @ 12:07:51 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99314869
Socios heeft wel een punt, want in die zeven minuten kun je mooi even een boodschapje halen, zoals een gekoeld biertje bij de AH to Go
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juli 2011 @ 12:08:37 #237
258802 Yreal
henk..!
pi_99314897
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef Socios het volgende:

[..]

Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..
pi_99315007
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
  maandag 11 juli 2011 @ 12:19:22 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_99315230
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Precies. Gewoon lekker op je reet blijven zitten en een beetje op je laptop kloten lijkt me beter dan 2x overstappen. Overstappen is kutter dan een paar keer extra stoppen.

Socios, als je voorbij nijmegen wil, waarom reis je dan sowieso niet leeuwarden -> Utrecht -> Den bosch? ;) :+
pi_99315244
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Dat wordt gecompenseerd door het doorstoten van de Intercity tussen beide steden.

Tevens zijn extra stops psychologisch zelfs ook zwaarder dan wanneer hetzelfde stuk zonder tussenstops zonder reistijdverkorting afgelegd zou worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')