abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:46:08 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_99175259
Ik wil graag een oproepje doen.
Een vriendin van mij heeft een poes, ze heet Devil en is ongeveer tien jaar. Devil is een hele lieve, rustige gesteriliseerde cyperse poes. Ze komt wel eens buiten, maar alleen in de tuin, het is geen zwervertje. Ze weet namelijk niet hoe ze moet springen. ( :') )
Nu had de man van deze vriendin altijd al een hekel aan katten, maar dat loopt nu een beetje uit de hand. Als ze voor volgende week vrijdag geen nieuw huisje voor de kat hebben, moet ze naar het asiel, en dat gun ik deze poes niet. Ik ken dat beestje al jaren en het is echt een schatje.

De problemen zijn begonnen nadat ze een kindje hebben, sindsdien doet Devil het (door de stress) soms naast haar bak. Dat is de enige reden. Verder heeft de poes geen aantoonbare gezondheidsklachten.

Als ik niet zelf drie katten had die allemaal een hekel hebben aan andere katten zou ik 'r zelf opvangen, maar dit beest is zo zachtaardig dat ik bijna zeker weet dat ze dat niet overleeft.

Zoekt er iemand nog een lieve poes? Ken je iemand? Stuur me dan even een berichtje. Dankjewel O+
disclaimer
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:52:58 #2
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_99175687
sonde voor zo'n diertjes vind ik het altijd, ik heb hier al een complete dierentuin rondlopen dus ik kan het beestje helaas geen plaats geven! mar gun het beestje alle geluk!
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_99175801
Wat een ***reden.

Ik hoop dat je wat vind, ik kan helaas niks betekenen met 1 hond, 5 katten, 1 opvanghond en 2 opvangkatten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_99176147
wat een kut gozer:) kun jij de kat niet nemen?
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:03:21 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_99176317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:00 schreef Goochemgordeldier het volgende:
wat een kut gozer:) kun jij de kat niet nemen?
;)

quote:
Als ik niet zelf drie katten had die allemaal een hekel hebben aan andere katten zou ik 'r zelf opvangen, maar dit beest is zo zachtaardig dat ik bijna zeker weet dat ze dat niet overleeft.
disclaimer
pi_99176347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:54 schreef Lonaa het volgende:
Wat een ***reden.

Ik hoop dat je wat vind, ik kan helaas niks betekenen met 1 hond, 5 katten, 1 opvanghond en 2 opvangkatten.
Wauw... kom ik aan met mijn 3 katten, vanaf volgende week 5.

En wat een lul, die vent van d'r, maar daar heb je nu niks aan.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99176592
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

;)

[..]

dankje
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99177387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:03 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Wauw... kom ik aan met mijn 3 katten, vanaf volgende week 5.

En wat een lul, die vent van d'r, maar daar heb je nu niks aan.
Tja, we begonnen met 4, toen gingen we opvangen, daar zijn er 2 van gebleven, 1 herplaatst.
Toen kwam er een hond, daarna een opvanghond (staat ook hier op Fok!) en daarna ging een vriendin scheiden, die 2 katten had waar hij niet voor wil zorgen en zij niet voor kan zorgen atm omdat ze "nergens" woont. De ene kat zit al bij mij, de ander komt zondag.
Dat maakt dus 7 katten en 2 honden.

Ik vind het ook veel. :@
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:07:56 #9
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_99179735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Tja, we begonnen met 4, toen gingen we opvangen, daar zijn er 2 van gebleven, 1 herplaatst.
Toen kwam er een hond, daarna een opvanghond (staat ook hier op Fok!) en daarna ging een vriendin scheiden, die 2 katten had waar hij niet voor wil zorgen en zij niet voor kan zorgen atm omdat ze "nergens" woont. De ene kat zit al bij mij, de ander komt zondag.
Dat maakt dus 7 katten en 2 honden.

Ik vind het ook veel. :@
heldin!! ik _O_
ik heb het hier al druk met 5 katten een konijn en een kameleon!
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_99188070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:07 schreef kievit19 het volgende:

[..]

heldin!! ik _O_
ik heb het hier al druk met 5 katten een konijn en een kameleon!
Wat lief. :)

Ik probeer wel iets goeds te doen, zeg maar. De meeste mensen kijken me heel raar aan. Dan loop ik met 2 honden, en denken ze dat ik op een of andere boerderij woon. Als ik dan zeg dat het een appartement is, met ook nog 6 katten, dan kijken ze me aan alsof ik vies ben.

Maar goed, daar gaat het topic niet over.
Nogmaals, ik hoop ontzettend dat er een huisje gevonden wordt.
  zondag 10 juli 2011 @ 00:49:07 #11
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99263731
Typisch weer een gevalletje "dier is substituut voor kinderen" en zodra er kinderen komen moet dier weg. Wat een lul zeg! Ik hoop dat poes een goed huisje vind (ik heb hier al genoeg ;) ) en dat lul heel veel last van zijn kind gaat krijgen en ooit nog eens terug verlangt naar die makkelijke poes })
pi_99269618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:46 schreef Stormqueen het volgende:Als ze voor volgende week vrijdag geen nieuw huisje voor de kat hebben, moet ze naar het asiel
Kans is klein dat het asiel haar gelijk kan opnemen.... Je zit vlak voor de vakanties (dumptijd) en midden in de tijd dat ze overspoeld worden met kittens (die meer zorg nodig hebben, en sneller geplaatst worden).
Nogal wreed van die man dat het niet 3 maand vroeger, of 3 maand later kon. Maakt een groot verschil voor een bejaarde poes mét een probleempje.
  maandag 11 juli 2011 @ 02:35:58 #13
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99308345
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:31 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Kans is klein dat het asiel haar gelijk kan opnemen.... Je zit vlak voor de vakanties (dumptijd) en midden in de tijd dat ze overspoeld worden met kittens (die meer zorg nodig hebben, en sneller geplaatst worden).
Nogal wreed van die man dat het niet 3 maand vroeger, of 3 maand later kon. Maakt een groot verschil voor een bejaarde poes mét een probleempje.
En nogal stom van die vrouw; ze verkiest dus de mening van haar vriend boven de poes die ze al zolang heeft..... :N No way, dat mijn dier weg zou moeten om de mening van een "nieuwe vriend"...
  maandag 11 juli 2011 @ 07:28:41 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_99309824
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:35 schreef childintime het volgende:

[..]

En nogal stom van die vrouw; ze verkiest dus de mening van haar vriend boven de poes die ze al zolang heeft..... :N No way, dat mijn dier weg zou moeten om de mening van een "nieuwe vriend"...
als je ff leest zie je dat ze een kind hebben samen. En ze hebben al tien jaar een relatie. Dus dat is verder allemaal niet van toepassing en ook niet relevant voor het verhaal, waar 't om gaat is dat deze poes een huis moet krijgen ;)
disclaimer
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juli 2011 @ 09:09:14 #15
163650 Greys
pi_99310638
Stormqueen, even het gevraagde lijstje uit onderstaand topic invullen en in dit topic plaatsen alsjeblieft :)
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 juli 2011 @ 10:39:17 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_99312248
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:09 schreef Greys het volgende:
Stormqueen, even het gevraagde lijstje uit onderstaand topic invullen en in dit topic plaatsen alsjeblieft :)
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
zal ik vanavond na het werk meteen doen! Gaat beetje moeilijk op mobiel, mijn layout is beetje fucked -O-
disclaimer
pi_99313143
Weer een reden dat je denkt, goh dat deze mensen een kat weg doen als het een ongelukje doet af en toe. Doe je je kind ook weg als het zindelijk moet worden en het lukt niet ?

Wat voor truckjes hebben ze gebruikt om het probleem op te lossen ?
Mischien dat we hun eerst daar mee kunnen helpen. Dan hoeft dit arme beest ook niet een ander huisje.

Mijn kat van 12 die ik overgenomen heb, ging weg als smoesje dat het kind allergisch was voor hun kat. Blijkt dat hij gewoon vaak haarballen heeft, dus veel haarballen kotst. Geen probleem hier we hebben tegels.

Maar om dat beest weg te doen omdat hij soms naast de kattenbak hun behoefte doet is wel heel sneu...
pi_99314359
Een kat kan verschillende redenen hebben om naast de bak te zitten.
De bak is te vol, het grit staat ze niet aan, sommige katten willen 2 bakken (1 om te plassen, 1 op te schijten), medische oorzaken (blaasontsteking, blaasgruis, nierproblemen), omdat ze niet juist op de bak gaan zitten (met de kont naar buiten), omdat ze de bak niet fijn vinden, uit stress of uit territoriaal gedrag. En, als klap op de vuurpijl ook nog "gewoon" zonder reden.
  maandag 11 juli 2011 @ 12:00:26 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_99314622
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:11 schreef Aloria het volgende:
Weer een reden dat je denkt, goh dat deze mensen een kat weg doen als het een ongelukje doet af en toe. Doe je je kind ook weg als het zindelijk moet worden en het lukt niet ?

Wat voor truckjes hebben ze gebruikt om het probleem op te lossen ?
Mischien dat we hun eerst daar mee kunnen helpen. Dan hoeft dit arme beest ook niet een ander huisje.

Mijn kat van 12 die ik overgenomen heb, ging weg als smoesje dat het kind allergisch was voor hun kat. Blijkt dat hij gewoon vaak haarballen heeft, dus veel haarballen kotst. Geen probleem hier we hebben tegels.

Maar om dat beest weg te doen omdat hij soms naast de kattenbak hun behoefte doet is wel heel sneu...
het gaat niet alleen daarom. Hij heeft altijd een hekel aan katten gehad. Maar de bom is nu gebarsten. Dat was voor hem zeg maar de druppel.Ik vind het ook sneu, maar goed, dit komt niet uit de lucht vallen. Helaas is het toch lastig om een oude poes te herplaatsen...
disclaimer
pi_99325397
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het gaat niet alleen daarom. Hij heeft altijd een hekel aan katten gehad. Maar de bom is nu gebarsten. Dat was voor hem zeg maar de druppel.Ik vind het ook sneu, maar goed, dit komt niet uit de lucht vallen. Helaas is het toch lastig om een oude poes te herplaatsen...
Dat had hij ook van te voren aan zien komen als zijn vrouw/vriendin al een kat heeft. Je kunt ook een afspraak maken dat er hierna geen katten meer komen...

Die vent had ik zelf al lang het huis uit getrapt, om je druk te maken om een drol :W
  dinsdag 12 juli 2011 @ 01:17:20 #21
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99351188
Ik hoop dat de poes een huisje vind waar ze om haar geven; waar ze wel welkom is ongeacht wat er ook gebeurt :Y
  dinsdag 12 juli 2011 @ 06:43:47 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_99354537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:17 schreef childintime het volgende:
Ik hoop dat de poes een huisje vind waar ze om haar geven; waar ze wel welkom is ongeacht wat er ook gebeurt :Y
ik geloof dat we die ook hebben gevonden inmiddels O+
disclaimer
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 juli 2011 @ 09:26:59 #23
163650 Greys
pi_99356280
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 06:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik geloof dat we die ook hebben gevonden inmiddels O+
Ah gelukkig ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:11:09 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_99375755
Jep, het topic mag dicht, we hebben een match!
Devil gaat bij Fok!ster Puckzzz wonen! Helemaal super!!!
disclaimer
pi_99375975
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:11 schreef Stormqueen het volgende:
Jep, het topic mag dicht, we hebben een match!
Devil gaat bij Fok!ster Puckzzz wonen! Helemaal super!!!
Yeah voor Puckzz *O* en ook voor jou *O* omdat je haar een goed huisje bezorgd hebt.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:19:47 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_99376096
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:16 schreef indaha het volgende:

[..]

Yeah voor Puckzz *O* en ook voor jou *O* omdat je haar een goed huisje bezorgd hebt.
wat kan fok! Toch mooi zijn he? Ik heb zelf 4 jaar geleden een wegwerp-kitten geadopteerd via dit subforum, en verbaas me er nog regelmatig over hoe veel beesten hier een fijn plekje vinden O+
disclaimer
pi_99379756
Oh wat fijn!!! :)

Indy staat hier helaas nog steeds op, ik zal hem eens omhoog schoppen. En er komt binnenkort nog een poeske op.
pi_99380276
Fijn voor het beestje, *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')