Waarom? hebben die een glazen plafond?quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:53 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel wat een debiel idee
Volgende stap is pedofielen quotum?
Dat is wel een idee jah. Jongeren komen vaak automatisch niet binnen bij management omdat de oudjes in een bedrijf ´door moeten kunnen groeien´ ookal zijn die helemaal niet geschikt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:58 schreef Knarf het volgende:
Eerst maar eens een leeftijdquotum.
Ik heb begrepen dat er maar erg weinig net afgestudeerden in de top zitten.
En daarom moet je dan wel meten hoeveel vrouwen er in zitten? En dan een quotum instellen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Great.Expectations het volgende:
Hoeveel homo's zitten er dan nu in het topmanagement?
(Antwood: dat weet je niet, want dat wordt gelukkig niet geregistreerd. En als je het niet kunt meten, kun je ook geen quotum instellen. Misschien zijn homo's juist wel oververtegenwoordigd.)
Natuurlijk niet, een quotum, welk dan ook, is een Schnappsidee.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:32 schreef Peter het volgende:
[..]
En daarom moet je dan wel meten hoeveel vrouwen er in zitten? En dan een quotum instellen?![]()
Geslacht is maar 1 factor voor een plafond.. Naast kwaliteiten worden er nog veel meer zaken bekeken. Geslacht is er 1 van.. waarom de rest niet aanpakken?
dat hetero's nu eenmaal minder talent hebben...quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Misschien een heteroquotum voor de televisie. De laatste gezonde hetero man die daarop te zien was was Nico Zwinkels.
mits Rooms-katholiek.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:53 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel wat een debiel idee
Volgende stap is pedofielen quotum?
Dat komt door het soort programma's wat jij kijkt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er dan ook een maximum aan het aantal homo's op televisie? Volgens mij zijn ze daar zwaar oververtegenwoordigd.
Het maakt mij niet uit hoor, maar het hele argument van oververtegenwoordiging impliceert dat mensen in al hun verschillendheid dezelfde interesses, ambities en capaciteiten zouden moeten hebben, en zo baantjes voor de 'eigen groep' willen regelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat komt door het soort programma's wat jij kijkt.
Ik loop niet warm voor quota, maar als ik zie dat in Nederland gehandicapten worden weggestopt en aangepraat worden dat ze zielug zijn en niets kunnen vind ik het amerikaanse quotamodel zo gek nog niet. Iemand die zijn benen niet kan gebruiken kan een uitstekende systeembeheerder of IT Architect zijn, maar in NL krijg je die kans gewoon niet. In al die bedrijven waar men oh zo politiek correct is (claimt te zijn) zie ik nooit eens iemand in een Rolstoel.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit hoor, maar het hele argument van oververtegenwoordiging impliceert dat mensen in al hun verschillendheid dezelfde interesses, ambities en capaciteiten zouden moeten hebben, en zo baantjes voor de 'eigen groep' willen regelen.
Ik kom niet aldoor op werkvloeren her en der, maar ik kan me wel voorstellen dat werkgevers niet zo veel zin hebben om kostbare aanpassingen te doen voor iemand die nog aan zijn proeftijd moet beginnen. Ik denk dat dat vooral in het midden en kleinbedrijf lastig kan zijn omdat er gewoon niet overal rolstoelvriendelijk gebouwd is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik loop niet warm voor quota, maar als ik zie dat in Nederland gehandicapten worden weggestopt en aangepraat worden dat ze zielug zijn en niets kunnen vind ik het amerikaanse quotamodel zo gek nog niet. Iemand die zijn benen niet kan gebruiken kan een uitstekende systeembeheerder of IT Architect zijn, maar in NL krijg je die kans gewoon niet. In al die bedrijven waar men oh zo politiek correct is (claimt te zijn) zie ik nooit eens iemand in een Rolstoel.
In de VS is een gevolg van het beleid wel dat het vrijwel overal goed rolstoel toegankelijk is. Ik vind dat erg goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kom niet aldoor op werkvloeren her en der, maar ik kan me wel voorstellen dat werkgevers niet zo veel zin hebben om kostbare aanpassingen te doen voor iemand die nog aan zijn proeftijd moet beginnen. Ik denk dat dat vooral in het midden en kleinbedrijf lastig kan zijn omdat er gewoon niet overal rolstoelvriendelijk gebouwd is.
Ook daarvoor zou ik de oplossing niet zoeken in quota. Maar het hele idee dat er zoiets is als een juiste, evenredige vertegenwoordiging van vrouwen en homo's deugt niet.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er dan ook een maximum aan het aantal homo's op televisie? Volgens mij zijn ze daar zwaar oververtegenwoordigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |