abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99165618
Nu de Europese Unie bij monde van het Europarlement heeft besloten dat 40% van de topmensen in het bedrijfsleven in 2015 vrouw moet zijn, staat de weg open voor een gelijke regeling voor homoseksuelen.

Volgens cijfers van de Rutgers Nisso Groep (hèt kenniscentrum over seksualiteit in Nederland) is ruim 7 procent van de Nederlandse mannen homo- of biseksueel. Artikel 1 van de Nederlandse grondwet verbiedt discriminatie op welke grond dan ook. Hieruit volgt dat er ook voor homo's gekeken kan worden naar een verplicht quotum om de positie van de homoman en homovrouw te versterken in het bedrijfsleven. Wel moet nog gewacht worden op vertaling van de Europese regels in Nederlandse wetgeving.

Te denken valt aan een verplicht percentage van 5 procent voor het topmanagement. Met zo'n verplicht quotum moet de acceptatie van homovrouwen en mannen in de bedrijfstop net zo verbeteren als waar bij de vrouwen op gehoopt wordt.

BRON.
dag
pi_99165822
Mijn hemel wat een debiel idee :')
Volgende stap is pedofielen quotum?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:58:27 #3
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99165997
Eerst maar eens een leeftijdquotum.
Ik heb begrepen dat er maar erg weinig net afgestudeerden in de top zitten.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99166030
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:53 schreef Seam het volgende:
Waarom? hebben die een glazen plafond?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:58 schreef Knarf het volgende:
Eerst maar eens een leeftijdquotum.
Ik heb begrepen dat er maar erg weinig net afgestudeerden in de top zitten.
Dat is wel een idee jah. Jongeren komen vaak automatisch niet binnen bij management omdat de oudjes in een bedrijf ´door moeten kunnen groeien´ ookal zijn die helemaal niet geschikt.
dag
pi_99166377
Hoeveel homo's zitten er dan nu in het topmanagement?

(Antwood: dat weet je niet, want dat wordt gelukkig niet geregistreerd. En als je het niet kunt meten, kun je ook geen quotum instellen. Misschien zijn homo's juist wel oververtegenwoordigd.)
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:16:27 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99166845
Doe mij eerst maar een bewijs dat seksuele geaardheid een echte reden is voor het "roze plafond". Dat soort quota werken alleen maar averrechts: hetero's gaan zich gepasseerd voelen en krijgen een hekel aan homo's. De EU moet juist werken aan voorlichting en goede werkrelaties zodat homo's van nature gelijke kansen krijgen, in plaats van het af te dwingen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99167561
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:06 schreef Great.Expectations het volgende:
Hoeveel homo's zitten er dan nu in het topmanagement?

(Antwood: dat weet je niet, want dat wordt gelukkig niet geregistreerd. En als je het niet kunt meten, kun je ook geen quotum instellen. Misschien zijn homo's juist wel oververtegenwoordigd.)
En daarom moet je dan wel meten hoeveel vrouwen er in zitten? En dan een quotum instellen? :+
Geslacht is maar 1 factor voor een plafond.. Naast kwaliteiten worden er nog veel meer zaken bekeken. Geslacht is er 1 van.. waarom de rest niet aanpakken?
dag
pi_99167891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:32 schreef Peter het volgende:

[..]

En daarom moet je dan wel meten hoeveel vrouwen er in zitten? En dan een quotum instellen? :+
Geslacht is maar 1 factor voor een plafond.. Naast kwaliteiten worden er nog veel meer zaken bekeken. Geslacht is er 1 van.. waarom de rest niet aanpakken?
Natuurlijk niet, een quotum, welk dan ook, is een Schnappsidee.

Die quota zijn er nu, omdat geslacht en herkomst worden geregistreerd. Als het aantal vegetariërs bij een bedrijf bekend was, dan zou daar een quotum voor zijn.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:09:13 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_99176659
Nergens voor nodig, er zitten genoeg homo's in de top van het bedrijfsleven, misschien lang niet zo out&proud als de nichten die je op tv ziet, maar ze zijn er zeker, de Winq heeft een jaar of wat geleden een soort roze quote 500 uitgebracht en daarin stonden genoeg mannen die het heel ver hadden geschopt...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_99176969
Misschien een heteroquotum voor de televisie. De laatste gezonde hetero man die daarop te zien was was Nico Zwinkels.
pi_99177218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Misschien een heteroquotum voor de televisie. De laatste gezonde hetero man die daarop te zien was was Nico Zwinkels.
dat hetero's nu eenmaal minder talent hebben... :X
dag
pi_99177827
Lijkt me niet dat hij minder talent had. Een gezonde man wordt weggepest door de homo-maffia.
pi_99180917
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:53 schreef Seam het volgende:
mits Rooms-katholiek.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:47:50 #14
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_99181317
Hoe zit het met ageisme? Er moeten meer pubers in de top!
En hoe zit het dan met de pygmeeën?
Geestelijk gehandicapten?
Mensen met een hamerteen?
Maagden?
Nymfomanen?
Albino's?
Hermafrodieten?
Mensen met coulrofobie?
Linkshandigen?
Mensen die opgewonden worden van puntenslijpers?
Rechtshandigen?
Ambidexteren?

Wat nou competentie!?
Ik eis gerechtigheid!
warning: spikes ahead!!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 11:07:33 #15
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_99191079
Ze gaan net zolang door totdat RvB, etc er uitzien zoals een plus-reclame.
The more debt, the better
pi_99191369
Komt er dan ook een maximum aan het aantal homo's op televisie? Volgens mij zijn ze daar zwaar oververtegenwoordigd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 11:21:21 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99191681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er dan ook een maximum aan het aantal homo's op televisie? Volgens mij zijn ze daar zwaar oververtegenwoordigd.
Dat komt door het soort programma's wat jij kijkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99191908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat komt door het soort programma's wat jij kijkt.
Het maakt mij niet uit hoor, maar het hele argument van oververtegenwoordiging impliceert dat mensen in al hun verschillendheid dezelfde interesses, ambities en capaciteiten zouden moeten hebben, en zo baantjes voor de 'eigen groep' willen regelen.
pi_99192209
In Brussel zullen ze vast wel wat in dit plan zien :Y
  vrijdag 8 juli 2011 @ 11:34:26 #20
45206 Pietverdriet
pi_99192212
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit hoor, maar het hele argument van oververtegenwoordiging impliceert dat mensen in al hun verschillendheid dezelfde interesses, ambities en capaciteiten zouden moeten hebben, en zo baantjes voor de 'eigen groep' willen regelen.
Ik loop niet warm voor quota, maar als ik zie dat in Nederland gehandicapten worden weggestopt en aangepraat worden dat ze zielug zijn en niets kunnen vind ik het amerikaanse quotamodel zo gek nog niet. Iemand die zijn benen niet kan gebruiken kan een uitstekende systeembeheerder of IT Architect zijn, maar in NL krijg je die kans gewoon niet. In al die bedrijven waar men oh zo politiek correct is (claimt te zijn) zie ik nooit eens iemand in een Rolstoel.
pi_99192598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik loop niet warm voor quota, maar als ik zie dat in Nederland gehandicapten worden weggestopt en aangepraat worden dat ze zielug zijn en niets kunnen vind ik het amerikaanse quotamodel zo gek nog niet. Iemand die zijn benen niet kan gebruiken kan een uitstekende systeembeheerder of IT Architect zijn, maar in NL krijg je die kans gewoon niet. In al die bedrijven waar men oh zo politiek correct is (claimt te zijn) zie ik nooit eens iemand in een Rolstoel.
Ik kom niet aldoor op werkvloeren her en der, maar ik kan me wel voorstellen dat werkgevers niet zo veel zin hebben om kostbare aanpassingen te doen voor iemand die nog aan zijn proeftijd moet beginnen. Ik denk dat dat vooral in het midden en kleinbedrijf lastig kan zijn omdat er gewoon niet overal rolstoelvriendelijk gebouwd is.

Ook daarvoor zou ik de oplossing niet zoeken in quota. Maar het hele idee dat er zoiets is als een juiste, evenredige vertegenwoordiging van vrouwen en homo's deugt niet.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 11:45:56 #22
45206 Pietverdriet
pi_99192658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kom niet aldoor op werkvloeren her en der, maar ik kan me wel voorstellen dat werkgevers niet zo veel zin hebben om kostbare aanpassingen te doen voor iemand die nog aan zijn proeftijd moet beginnen. Ik denk dat dat vooral in het midden en kleinbedrijf lastig kan zijn omdat er gewoon niet overal rolstoelvriendelijk gebouwd is.

Ook daarvoor zou ik de oplossing niet zoeken in quota. Maar het hele idee dat er zoiets is als een juiste, evenredige vertegenwoordiging van vrouwen en homo's deugt niet.
In de VS is een gevolg van het beleid wel dat het vrijwel overal goed rolstoel toegankelijk is. Ik vind dat erg goed.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:54:38 #23
3140 PhalanX
Technarchy
pi_99203716
homoseksuele paren behoren vaker tot de meest kapitaalkrachtige huishoudens.

Iets zegt me dat homoseksuele mannen best goed boeren in het bedrijfsleven.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_99230459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat denk ik ook.
pi_99231293
Ik post hier hetzelfde als in het vrouwenquotum thread, omdat het hier ook van toepassing is.

Het maakt bedrijven geen ruk uit of er vrouwen of mannen aan de top staan, omdat bedrijven uit zijn op winst maken. Als bedrijven eerlijk zouden denken dat meer vrouwen aan de top gunstig zou zijn voor het bedrijf en diens winst, dan zou ieder verstandig bedrijf meer vrouwen aannemen. En de bedrijven die seksistisch zijn en achterblijven zouden er zeer darwinistisch uit geconcurreerd worden.

Als vrouwen zo fantastisch zouden zijn in de top, waarom is er geen enkel bedrijf dat hier een ongetapte niche in ziet door alleen/voornamelijk vrouwen in te huren of in de top te zetten? Immers, er zou dan nu een enorme ongetapte bron aan fantastische vrouwen moeten zijn die noodgedwongen onder hun niveau werken. Derhalve zou het niet moeilijk moeten zijn een goed bedrijf uit deze resources samen te stellen. Als ze het inderdaad zo geweldig zouden doen, zouden ze een enorm concurrentievoordeel hebben, en zouden andere bedrijven noodgedwongen moeten volgen. Wat is de reden dat dit niet gebeurt? Discriminatie? Een grote samenzwering? Of zal het gewoon zo kunnen zijn dat vrouwen niet per se beter dan mannen zijn?

Discriminatie is zo'n enorm kutargument - no pun intended. Ik ben door meerdere bedrijven benaderd voor hoge posities als vrouw zijnde. Dat komt omdat ik door mijn bèta-achtergrond daadwerkelijk wat kán. Dat zie ik weinig andere vrouwen nadoen, en dáárom blijven vrouwen achter. Niet door een glazen plafond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')