abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:29:17 #1
336583 Neoliet
Alles over artrose
pi_99164881
HOOGEVEEN - Vereniging tegen de kwakzalverijvereniging beschuldigt Orthopedisch chirurg Herman de Boer van het ziekenhuis Bethesda in Hoogeveen van kwakzalverij.

Volgens deze stichting maakt de arts bij de behandeling van aandoeningen aan de knieën gebruik van een middel dat totaal niet helpt, namelijk glucosamine. Volgens Hoogleraar Henk Timmerman van de vereniging tegen kwakzalverij is het middel wel geregistreerd, maar komt het middel niet in de bloedbaan en helpt het daarom niet. Volgens voorzitter Cees Renckens van deze vereniging is wetenschappelijk aangetoond dat glucosamine niet werkt.

De Hoogeveense chirurg bestrijdt dat. Hij zegt dat het een wereldwijd een geaccepteerd middel is. Ook wordt het onderzoek waaruit zou blijken dat het middel niet werkt, door een toonaangevend tijdschrift teruggefloten. Herman de Boer vindt het erg dat de vereniging zijn naam door het slijk haalt.

Zie ook website van Herman de Boer: orthoklinika.nl

Bron: Artrose Blog
http://www.artrose-blog.nl/
pi_99165049
:D Omgekeerde wereld _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:39:19 #3
294141 tarantism
hups in die kont
pi_99165232
WAT IS DIT VOOR TAALGEBRUIK!!!!!!!

IS HET NOU EEN VERENIGING TEGEN DE KWAKZALVERIJVERENIGING OF DE VERENIGING TEGEN KWAKZALVERIJ????????

WAAROM ZIJN ER ALLEEN MAAR IDIOTEN WAAAAA IK WORD GEK
pi_99165952
Hoog tijd om de vereniging tegen de vereniging tegen de kwakzalverijvereniging op te richten. :Y)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99166115
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:57 schreef intoxicated het volgende:
Hoog tijd om de vereniging tegen de vereniging tegen de kwakzalverijvereniging op te richten. :Y)
Die bestaat al: Werkgroep Welzijn Kwakzalvers (Afgekort W.W.K.) :)
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_99166643
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:57 schreef intoxicated het volgende:
IOCOB heet dat toch? Van 'prof. dr.' Met een-Dubbele naam.

Ah, Keppel Hesselink, arts-hypnotherapeut ( :') ), farmacoloog, bioloog, acupuncturist ( :') ), dat is hem
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:42:10 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99234493
Ha, de Vereniging tegen Kwakzalverij, waarvan de leden betaald worden door de farmaceutische industrie, om iedere arts in het gareel te laten lopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:52:49 #8
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_99234542
De vereniging tegen de kwakzalverijvereniging is waarschijnlijk wel het meest schimmige.doortrapte lobby clubje van Big Pharma.

Iedereen die zich een beetje fatsoenlijk in deze materie heeft verdiept weet dat glucosamine met stip het meest efficiente middel is bij dergelijke klachten en aanzienlijk beter werkt dan de "medicatie" tegen arthrose die uit de koker van de farmaceutische industrie komt.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:18:30 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99234752
Wel middel helpt eigenlijk tegen de aluhoedjes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99235350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:52 schreef Dhalsim het volgende:
Iedereen die zich een beetje fatsoenlijk in deze materie heeft verdiept weet dat glucosamine met stip het meest efficiente middel is bij dergelijke klachten.
Graag dan wat bronnen van jouw 'verdieping'. Er zijn geen geblindeerde, gerandomiseerde studies waaruit enig effect van glucosamine blijkt, zowel op klachten als op objectiveerbare tekenen van progressieve artrose.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:53:00 #11
19242 yavanna
Results may vary.
pi_99236035
Glucosamine lijkt iig wel bij honden met arthrose te helpen. Althans dat idee hebben veel hondeneigenaren die glucosamine aan hun hond met arthrose geven. :)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 10 juli 2011 @ 07:08:14 #12
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_99268352
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:10 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Graag dan wat bronnen van jouw 'verdieping'. Er zijn geen geblindeerde, gerandomiseerde studies waaruit enig effect van glucosamine blijkt, zowel op klachten als op objectiveerbare tekenen van progressieve artrose.
Ik ga hier niet eens over in discussie. Die onderzoeken worden gekocht door big pharma met hun rotzooi. Iedereen die last heeft van gewrichtsklachten merkt zelf dat glucosamine beter werkt...het is niet voor niks dat een middel ook door reguliere artsen zoveel voorgeschreven wordt terwijl het niet gesponserd maar zelfs tegengewerkt wordt door de farmaceutische industrie.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_99269197
:')
  zondag 10 juli 2011 @ 10:27:22 #14
45206 Pietverdriet
pi_99269565
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 07:08 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens over in discussie. Die onderzoeken worden gekocht door big pharma met hun rotzooi. Iedereen die last heeft van gewrichtsklachten merkt zelf dat glucosamine beter werkt...het is niet voor niks dat een middel ook door reguliere artsen zoveel voorgeschreven wordt terwijl het niet gesponserd maar zelfs tegengewerkt wordt door de farmaceutische industrie.
TRU is daar achter de giertank links
pi_99271880
Ik vind het toch wel opvallend. De werking is betwist inderdaad, maar er zijn ook aanwijzingen dat het wel helpt. Om dan meteen iemand voor kwakzalver uit te maken?

Als de vereniging tegen kwakzalverij de lat zo hoog legt dan zullen we binnenkort wel lezen hoe de halve farmaceutische industrie door de mangel wordt gehaald. Met name wat betreft psycho-activa, en uiteraard heeft in het algemeen het gefraudeer met onderzoeken hun volledige aandacht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99272916
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het toch wel opvallend. De werking is betwist inderdaad, maar er zijn ook aanwijzingen dat het wel helpt. Om dan meteen iemand voor kwakzalver uit te maken?

Als de vereniging tegen kwakzalverij de lat zo hoog legt dan zullen we binnenkort wel lezen hoe de halve farmaceutische industrie door de mangel wordt gehaald. Met name wat betreft psycho-activa, en uiteraard heeft in het algemeen het gefraudeer met onderzoeken hun volledige aandacht.
Nou, ik vind toch wel dat een medisch product grondig op werking getest dient te worden vooraleer men het als medicijn kan slijten in ruil voor de zuurverdiende centen van de mensen.
'Aanwijzingen' vind ik nogal vaag. Waarop is dat gebaseerd? Vaak anekdotisch; 'de broer-van-de-kennis-van-de-buurmans-groentenboer heeft er baat bij gehad'. Uhuh.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_99273013
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:48 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nou, ik vind toch wel dat een medisch product grondig op werking getest dient te worden vooraleer men het als medicijn kan slijten in ruil voor de zuurverdiende centen van de mensen.
'Aanwijzingen' vind ik nogal vaag. Waarop is dat gebaseerd? Vaak anekdotisch; 'de broer-van-de-kennis-van-de-buurmans-groentenboer heeft er baat bij gehad'. Uhuh.
Onderzoek. Alleen zijn de conclusies niet zo heel duidelijk.
pi_99273147
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onderzoek. Alleen zijn de conclusies niet zo heel duidelijk.
En dat vind jij genoeg? 'Alstublieft meneer, hier hebt u uw medicijn. Er is onderzoek naar gedaan of het werkt, maar we zijn er nog niet helemaal uit, de conclusies zijn niet duidelijk. Toch geven we het u maar voor de zekerheid. Mag ik even vangen?'
pi_99273288
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:55 schreef Sicstus het volgende:

[..]

En dat vind jij genoeg? 'Alstublieft meneer, hier hebt u uw medicijn. Er is onderzoek naar gedaan of het werkt, maar we zijn er nog niet helemaal uit, de conclusies zijn niet duidelijk. Toch geven we het u maar voor de zekerheid. Mag ik even vangen?'
Zo gaat dat met heel veel medicijnen, waarbij onderzoeken met de verkeerde uitslag dan niet door de farmaceut in kwestie hoeven te worden gepubliceerd.

Het lijkt mij dat er wel ergere dingen gebeuren in de farmacie dan dat de werking van een relatief licht middel betwist is. Ik vraag me altijd af hoe deze vereniging en bijvoorbeeld ook Scepsis hun selectie maken en besluiten tegen wie ze zich gaan richten. Het is wel makkelijk om één individuele arts door het slijk te halen, maar moeten ze niet bij de producent zijn? En bij andere producenten?
pi_99273538
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo gaat dat met heel veel medicijnen, waarbij onderzoeken met de verkeerde uitslag dan niet door de farmaceut in kwestie hoeven te worden gepubliceerd.

Het lijkt mij dat er wel ergere dingen gebeuren in de farmacie dan dat de werking van een relatief licht middel betwist is. Ik vraag me altijd af hoe deze vereniging en bijvoorbeeld ook Scepsis hun selectie maken en besluiten tegen wie ze zich gaan richten. Het is wel makkelijk om één individuele arts door het slijk te halen, maar moeten ze niet bij de producent zijn? En bij andere producenten?
Oh, ik twijfel er niet aan dat de (farmaceutische) industrie door en door verrot is, en verenigingen die door hen gesponsord worden zijn natuurlijk corrupt en onbetrouwbaar, maar ik richtte me even op het principe: een middel waarvan niet vaststaat of en hoe het werkt, voorschrijven en er geld voor vragen. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
pi_99273810
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:08 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Oh, ik twijfel er niet aan dat de (farmaceutische) industrie door en door verrot is, en verenigingen die door hen gesponsord worden zijn natuurlijk corrupt en onbetrouwbaar, maar ik richtte me even op het principe: een middel waarvan niet vaststaat of en hoe het werkt, voorschrijven en er geld voor vragen. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
In principe kan ik daar wel in meegaan, maar het probleem zit er ook in dat niet vastgesteld is dat het niet werkt. Voor een dergelijke vereniging is dat dan reden om van leer te trekken tegen de hele Chinese kruidengeneeskunst. Omdat het niet patenteerbaar is en er geen farmaceut is die een onderzoek financiert en eventueel manipuleert. Dan wordt het natuurlijk snel een 'wij van wc-eend'-verhaal.
pi_99274109
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In principe kan ik daar wel in meegaan, maar het probleem zit er ook in dat niet vastgesteld is dat het niet werkt. Voor een dergelijke vereniging is dat dan reden om van leer te trekken tegen de hele Chinese kruidengeneeskunst. Omdat het niet patenteerbaar is en er geen farmaceut is die een onderzoek financiert en eventueel manipuleert. Dan wordt het natuurlijk snel een 'wij van wc-eend'-verhaal.
Nou, dan zijn we het dus niet zo heel erg met elkaar oneens.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:23:17 #23
45206 Pietverdriet
pi_99274128
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Chineese geneeskunst
Van de honderden medicijnen die het kent tegen malaria bleek na onderzoek er 1 te zijn die daadwerkelijk werkte.
Dit is tegenwoordig een algemeen geneesmiddel tegen malaria.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:24:14 #24
45206 Pietverdriet
pi_99274170
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:08 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Oh, ik twijfel er niet aan dat de (farmaceutische) industrie door en door verrot is, en verenigingen die door hen gesponsord worden zijn natuurlijk corrupt en onbetrouwbaar..
Wat een nekgeklets
Edit
pi_99274232
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een nekgeklets
Hoezo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')