abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99159069
En we gaan weer verder.

Elenin Update: Amateur astronomen zeggen dwergster te zien (Planeet X)
''Extinction Level Event' = Gebeurtenis van Uitstervings Niveau op komst' - Rosh Hashana 2011: het einde van 2730 jaar verbanning?

--------------------------------------------------------------------------------

Is het bestaan van ELEnin / Planeet X / Nibiru door Google, Microsoft en WikiSky doelbewust van de online sterrenkaarten gewist?

Volgens een groep Amerikaanse onderzoekers, waaronder enkele amateur astronomen die de beschikking hebben over goede telescopen, kloppen de geruchten dat de komeet Elenin ,die tussen september en december de Aarde naar verhouding zeer dicht genaderd zal zijn, helemaal geen komeet is maar een enorme dwergster van minstens 80.000 kilometer in diameter (vergelijk: de Aarde heeft een diameter van ca. 12.750 km). Als ze gelijk hebben dan moet heel de mensheid zich gaan voorbereiden op extreem dramatische, zelfs apocalyptische gebeurtenissen die over nog geen vier maanden zullen losbarsten (1).

Dr. Byron Glenn is een arts en is de leider van de Amerikaanse Ozark survival groep. Hij heeft de beschikking over een dure telescoop waarmee hij samen met zoon, een ingenieur, op zoek ging naar de aanstormende komeet Elenin, die zich deze maand op een afstand van 1,8 AU (circa 270 miljoen kilometer) van onze planeet bevindt. Eind mei zou Glenn de 'komeet' gelokaliseerd hebben. Toen hij op het hemellichaam inzoomde realiseerde hij zich echter dat hij naar een gigantisch groot object keek: een dwergster, beter bekend als Planeet X of Nibiru.

De dwergster zelf is niet te zien, maar de omtrek kon echter opgemaakt worden uit de door de zwaartekracht veroorzaakte effect van 'dansende' sterren op de achtergrond. Na verder ingezoomd te hebben zag dr. Glenn een rood planetair object, samen met maanachtige satellieten, uit de protonwolk om de dwergster komen. 'Ik ken de dokter al een poosje,' schrijft Terral, lid van de onderzoeksgroep, 'maar dit is de eerste keer dat ik pure angst in zijn stem heb gehoord. Hij heeft letterlijk een monster van Bijbelse proporties gezien.'

Volgens Terral is het nu '100% zeker' dat de komst van ELEnin een ELE: Extinction Level Event = 'Gebeurtenis van Uitstervings Niveau' zal veroorzaken. Na de planetaire samenstand Zon-ELEnin-Saturnus op 6 en 7 juli zal de dwergster steeds dichterbij komen en rond 1 augustus de baan van de Aarde bereiken, op 18 augustus die van Venus en rond 1 september die van Mercurius. Op dat moment zou het object aan de linkerkant van de zon als een tweede zon zichtbaar kunnen worden. Vanaf augustus en september kunnen we volgens Terral dan ook een enorme toename van het aantal aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, vloedgolven en massale dierensterfte verwachten.

Terral verwacht binnenkort meer foto's van ELEnin op internet te kunnen plaatsen, zodat voor iedereen duidelijk wordt dat het geen komeet maar een dwergster is. 'Als iedereen zich bewust zou zijn van wat er komen gaat dan zouden we totale verwarring en paniek in de straten krijgen en zou de hele samenleving instorten tot totale chaos.'

Op 11 maart 2011 stonden de zon, de Aarde en ELEnin op één lijn. Ondanks de grote afstand zou deze samenstand de aardbeving bij Japan hebben veroorzaakt. Dat heeft te maken met zogenaamde 'magnetische poorten' die de Aarde en andere planeten op onzichtbare wijze met de zon verbinden (zie website NASA). Als hemellichamen op één lijn staan versterken deze magnetische verbindingen elkaar, wat volgens sommigen zware aardbevingen tot gevolg kan hebben.

Op 11 september, precies 10 jaar na de aanslagen in New York, zal ELEnin / Planeet X de zon het dichtste zijn genaderd en begint de dwergster aan een nieuwe, 3500 of 3600 jaar durende omloopbaan. Op 26 september is de afstand tussen ELEnin en de Aarde nog maar 0,396 AU (59,4 miljoen kilometer) en verwachten sommigen een poolomkering op onze planeet als gevolg van het enorme magnetische veld van de dwergster. Volgens sommige berekeningen zou ELEnin / Planeet X dan drie dagen lang precies tussen de Aarde en de zon instaan, wat drie dagen duisternis zou kunnen veroorzaken (2).

Lees meer:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=633235&r=1&tbl_archief=&
pi_99159168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:45 schreef knight18 het volgende:
Maar dan heb jij dus ook niks gezien om te zeggen dat het geen dwergster is?
Nee, maar ik hoef ook de zon niet te zien om te weten dat ie bestaat.
Er wonen genoeg mensen op het zuidelijk halfrond die ook naar de hemel kijken - dus als daar nu een dwergster met die afmetingen gezien zou zijn, kan je vertellen dat dat hier ook overal in het nieuws zou zijn.
pi_99159272
Over de baan van Elenin:
quote:
Hyperbolic Comet

According to the JPL Small Body Database9 C/2010 X1 is a Hyperbolic Comet, meaning that it will not return. However, Leonid Elenin has calculated10 that due to perturbations to the comet's orbit from the gas giant planets, that the orbit of his comet will be modified to a long-period elliptical orbit, and that it will return in about 10,000 years.
http://www.2012hoax.org/elenin
Dat de snelheid van kometen niet constant is, is niet vreemd: kometen hebben amper massa en zijn dus sterk onderhevig aan de zwaartekracht van andere objecten, waardoor hun snelheid en baanconstantheid nogal kan wisselen.
pi_99159315
Er is niets dat er op wijst dat Elenin iets anders is dan een komeet. Waarom zouden wij dan moeten aannemen dat het geen komeet is?
pi_99159542
Wat heb ik zin om dit weekend http://www.imdb.com/title/tt0119116/ weer eens te gaan kijken :P

Komt wel een beetje in de buurt wat er volgens sommigen gaat gebeuren, zeker nadat ik heb gezien
quote:
A planet of pure Evil - that's how this Dark Star-like object was depicted in 5th Element. Author Andy Lloyd draws a parallel between this fictional evil entity and the concept of an incoming Planet X body. Were the makers of the movie thinking about Nibiru? The appearance of the evil planet in the movie is similar to a brown dwarf, too.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99159570
vanwaar al die aardbevingen telkens als er een alignment is?
pi_99159742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:03 schreef knight18 het volgende:
dat maakt het idd zo vreemd ;s
pi_99159766
Deze vond ik ook sterk, als het dan gewoon een doodnormale komeet is....

En daar hebben we al weer de volgende toevalligheid.

NASA besteedt veel meer tijd aan Elenin dan aan welke ander komeet dan ook.
In de afgelopen 7 maanden is het 2.182 keer door NASA ''geobserveerd".

Geen enkel ander ruimte object in de buurt van de aarde is zo vaak ''geobserveerd'' als Elenin.
Ter vergelijking, de komeet Levy is sinds 2006 maar 324 keer ''geobserveerd''.

Ook het enige ruimte object waarvoor NASA nog geen exacte grootte heeft gegeven is Elenin.
En geen foto's zoals we vorige week hebben gezien.
En het eigen personeel wordt voorbereidt op een ramp.
En.............zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Van het internet gehaald.
pi_99159792
quote:
Er zijn altijd aardbevingen, ook als er geen "alignments" zijn.

Trouwens, hoe kan een komeet die aardbevingen veroorzaken, gezien het feit dat hij nauwelijks zwaartekracht heeft en dus nog minder getijdenkracht?
pi_99159798
quote:
Ik weet dat dit een beetje zwak is, maar alles wat daarover te zeggen is, is dat dat gewoon toeval is. Toen ik voor het eerst een filmpje zag over Elenin was dat ook wat mij half overtuigde dat er serieus iets aan zat te komen.. Ik heb zelfs mijn telescoop gekocht doordat mijn interesse in het heelal vooral is gewekt door het Elenin verhaal.

Feit is alleen dat Elenin gewoon een komeet is, en dus is het jammer dat ik het niet kan onderbouwen, maar de alignments zijn gewoon toevalligheden. Plus dat je niet moet vergeten dat er maar 2 daadwerkelijke alignments geweest zijn - die van Japan bijvoorbeeld verschilde 3 dagen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

Geen enkel ander ruimte object in de buurt van de aarde is zo vaak ''geobserveerd'' als Elenin.

Ook het enige ruimte object waarvoor NASA nog geen exacte grootte heeft gegeven is Elenin.

Als je met harde cijfers aan gaat komen, wel graag een bron erbij.
pi_99159929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:09 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Ik weet dat dit een beetje zwak is, maar alles wat daarover te zeggen is, is dat dat gewoon toeval is. Toen ik voor het eerst een filmpje zag over Elenin was dat ook wat mij half overtuigde dat er serieus iets aan zat te komen.. Ik heb zelfs mijn telescoop gekocht doordat mijn interesse in het heelal vooral is gewekt door het Elenin verhaal.

Feit is alleen dat Elenin gewoon een komeet is, en dus is het jammer dat ik het niet kan onderbouwen, maar de alignments zijn gewoon toevalligheden. Plus dat je niet moet vergeten dat er maar 2 daadwerkelijke alignments geweest zijn - die van Japan bijvoorbeeld verschilde 3 dagen.

[..]

Als je met harde cijfers aan gaat komen, wel graag een bron erbij.
Moet ik nu naar jou pijpen gaan dansen?
pi_99159931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar NASA besteedt helemaal geen aandacht aan Elenin. Ze hebben er melding van gemaakt, meer niet.
pi_99160031
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1550883/pg1
Link is weer weg gehaald, toevallig he?
pi_99160070
Ah kan hem nu openen.
pi_99160109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:15 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ah kan hem nu openen.
Ook toevallig?
pi_99160140
misschien heb je hier wat aan; gegevens over de seismische activiteiten
http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/heli2.shtml
pi_99160351
een gek idee. Als nasa niet wilde dat mensen wisten dat dwergster eraan kwam waarom hebben ze dan uberhaupt verteld dat elenin eraan komt? Was het niet makkelijker voor hun om gewoon niks te zeggen?
pi_99160409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:22 schreef knight18 het volgende:
een gek idee. Als nasa niet wilde dat mensen wisten dat dwergster eraan kwam waarom hebben ze dan uberhaupt verteld dat elenin eraan komt? Was het niet makkelijker voor hun om gewoon niks te zeggen?
Zal je wel denken ja.
pi_99160578
als ik over zoiets wil liegen hou ik dan gewoon mijn mond ipv mensen voer geven om erachter te komen
pi_99160747
Hij is ontdekt door een AMATEUR astronoom, dat is het gevaarlijke voor de NASA.

Als het door iemand van de NASA ontdekt zou zijn is het een stuk eenvoudiger om het stil te houden. Geen idee hoe je iets als amateur zijnde bekend maakt, zal wel zoiets gaan als
quote:
Hé, als ik daar-en-daar heen kijk met de telescoop zie ik dat-en-dat, zien jullie dat ook?
Dan kijken er al meerdere mensen naar, en die zijn niet te controleren/tegen te houden om het te publiceren.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99161357
Ik zou wel eens willen weten wat er met de echte Leonid Elenin is gebeurd.
pi_99161372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1550883/pg1
Link is weer weg gehaald, toevallig he?
Als je verder leest in dat topic, zie je dat mensen zelf aan kunnen geven dat ze hem hebben geobserveerd, het zijn dus niet alleen de observaties van NASA, maar ook van amateur astronomen. Dus het is logisch dat Elenin veel meer observaties heeft, want hoax.
pi_99161447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:48 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Als je verder leest in dat topic, zie je dat mensen zelf aan kunnen geven dat ze hem hebben geobserveerd, het zijn dus niet alleen de observaties van NASA, maar ook van amateur astronomen. Dus het is logisch dat Elenin veel meer observaties heeft, want hoax.
Laten we i.d.d maar hopen dat het een hoax is!
pi_99161499
Maar er zijn evengoed amateur astronomen die zeggen dat het een bruine dwerg is.
pi_99161515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:50 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Laten we i.d.d maar hopen dat het een hoax is!
Aangezien ik toch uiteindelijk dood zal gaan, zou ik vereerd zijn om het einde van de mensheid mee te maken. Alleen is deze hoax nu zo duidelijk een hoax geworden, dat het niet eens de moeite meer is om erin te 'geloven'.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
Maar er zijn evengoed amateur astronomen die zeggen dat het een bruine dwerg is.
Een publiek programma openen en naar Elenin kijken maakt je geen amateur astronoom. Ik kan je verzekeren dat er geen enkele astronoom is die met behulp van een eigen telescoop probeert te bewijzen dat Elenin iets anders is dan een komeet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')