abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:07:35 #1
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_99151776

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:08:17 #2
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99151801
Handicap schmandicap. Bij golfen heeft iedereen een handicap :P
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_99151814
Ik heb een bril. En mijn oren zijn rechtgezet, dus daar kon ik niet mee gepest worden. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99151838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:06 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

echt :o Dat zie je toch vrij duidelijk vond ik :+ hihi

Ja, ga je daarheen als volgende bestemming, of ooit een keer?

Hij wil er zelf nog een keer naar toe en ik wil sowieso graag naar Z-Am dus dan wil ik graag samen gaan reizen met hem O+
Ze zag in eerste instantie de foto op dr telefoon en in het klein. :D

Ik ga in November die kant op! *O* Hoop deze week mn Lonely Planet binnen te krijgen, kan ik enigszins gaan plannen ofzo. :D
Wordt ook mijn eerste keer in ZA, dub ben errug benieuwd. Moet iig mijn spaans weer een beetje ophalen. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:09:14 #5
277802 _Calimero_
pi_99151839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:08 schreef Muis006 het volgende:
hihi great minds... (zie plaatje in de OP)
pi_99151871
Ik heb ook een bril, maar die ben ik kwijt. (Heb wel lenzen)

Verder was ik heel wit en dun. Ach ja *)
Worry is a misuse of imagination
pi_99151874
Dat plaatje! _O-
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:10:45 #8
148689 Muis006
pi_99151907
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

hihi great minds... (zie plaatje in de OP)
Hahaha goed plaatje _O-
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:10:47 #9
277802 _Calimero_
pi_99151909
Ik heb trouwens maar 3 clienten vandaag, tis echt vreselijk. Iedereen heeft afgezegd _O-

*gaat maar even verder met administratie...*
pi_99151990
lol, ik ga maar geen lijstje opsommen.

Ik moet gewoon tien keer teruglezen wat ik zelf gepost heb.. blaat!
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:12:48 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99152005
Nooit echt gepest want ik sloeg de pestkoppen in elkaar :') alleen in groep 3 werd ik uitgescholden voor dove kwartel door lln uit groep 4 maar dat was ook klaar toen ik met de juf voorlichting ging geven over slechthorend zijn :P verder deed op de middelbare school een jongen heel gemeen tegen mij en later werd ie een van mn beste vrienden en zei hij dat ik degene was die gemeen deed :')
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:14:38 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99152095
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:08 schreef Muis006 het volgende:
En bij knolhobbelen handy caps! :Y

</slecht grapje>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99152114
Hm... ze zoeken mensen bij een inbound callcenter.

Zou wel goed zijn voor m'n Engels...

Ga morgen eens mailen denk ik. Weet niet of ze me willen, maar dan zien we dan wel weer :)
Ja doei.
pi_99152181
Uitgesopt, stofzuigen en dweilen en mezelf toonbaar maken en dan maar eens mijn paspoort ophalen op de fiets :Y)
Ga nog maar even navragen of ze niet echt mijn vingerafdrukken door elkaar heeft gemik.
Toch lullig als je ineens vastgehouden wordt bij douane :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:16:38 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99152190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:15 schreef motorbloempje het volgende:

Ga morgen eens mailen denk ik. Weet niet of ze me willen, maar dan zien we dan wel weer :)
Nog wat gehoord van Mon Breeteesh?

>:O
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:16:44 #16
277802 _Calimero_
pi_99152198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:15 schreef motorbloempje het volgende:

dat weet je nooit van tevoren bij een sollicitatie toch? das het hele punt van solliciteren :P
pi_99152204
Oh middelbare school is een heel ander verhaal... maar daar was pesten niet het grootste probleem. Mijn zelfvertrouwen is wel behoorlijk zoek geweest vanaf ongeveer mijn 13e tot ergens begin 20, maar dat is volgens mij wel weer helemaal goed gekomen ;)

getuige mijn trotse naar arrogant neigende smoel op de "jurkfoto" ;)
pi_99152223
ik crave bokkepootjes!

Lijstjes:

O: yoghurt met banaan en allbran
L: restje pastasoep met spinazie, bonen, tomaat en gevulde pasta, worstje.
T: broodje met hele avocado
T: 4 snoepjes.
S: callenetics?
D: gevulde salade met spekjes, feta, appel, en nog wat ernaast
T: iets lekkers.
pi_99152261
en nu maak ik mezelf gek met denken over bokkepootjes...

Stomme Kant. 8)7
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:18:23 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99152267
Jätje: uit je lijstje maak ik op dat de afgebeelde bokkepootjes niet de jouwe zijn? :P

What would Kant say >:O
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:18:45 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99152282
Ow ik ben heel erg gepest. Heel erg. Echt hele klas/school tegen mij zo ongeveer. Van groep 5 tot en met 4havo. Toen ik toen ineen keer door ging naar 6vwo, was het over, want toen kwam ik tussen grotendeels onbekende mensen. Complete plaatje, dus uitschelden, opwachten na school, fietstas in de sloot, the works.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99152291
oh yuck, bokkepootjes heb ik nooit goed begrepen

je lijstje ziet er wel lekker uit tho :)
pi_99152326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jätje: uit je lijstje maak ik op dat de afgebeelde bokkepootjes niet de jouwe zijn? :P

nee, je kunt hier geen bokkepootjes kopen. Helaas.

Volgende week donderdag op schiphol vast wel. Als ik er dan nog zin in heb.
pi_99152338
Bokkepootjes :9

XM, wat naar ;( Ik heb wel een buurmeisje gehad die me in elkaar trapte, maar daar heeft mijn grote stoere zus een einde aan gemaakt. 8-)
pi_99152375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

Doe mij toch maar zijden ondergoed?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:21:09 #26
148689 Muis006
pi_99152423
Mijn lijst:

O: 250 ml vruchtenyoghurt (voor den laatste maal)
L: 2 pita met pesto en ham
T: cantuccini (150 kcal)
T: appel
D: pasta part deux. Zonder kaas dit keer
T: ijsje
S: 30 min lopen

Ik moet echt wat gaan doen aan de veggies. Van het weekend even in de supermarkt kijken.
pi_99152472
Maria: die ga ik ook morgen even mailen. Vanavond solli's schrijven :)

@Cali: meer vanwege mijn Nederlandsheid en dat ze me sowieso al afwijzen omdat mn Engels nog niet optimaal is. :P

straks weer hardlopen :9 en vanavond couscoussalade met bietjes en geitenkaas :9
Ja doei.
pi_99152475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:21 schreef Muis006 het volgende:
Mijn lijst:

O: 250 ml vruchtenyoghurt (voor den laatste maal)
L: 2 pita met pesto en ham
T: cantuccini (150 kcal)
T: appel
D: pasta part deux. Zonder kaas dit keer
T: ijsje
S: 30 min lopen

Ik moet echt wat gaan doen aan de veggies. Van het weekend even in de supermarkt kijken.
it is not so much, my lady!

Gooi eens wat muesli door die yoghurt heen, ofzo! En wat voor pasta was het?
pi_99152517
He bah wat naar XM :(

Overigens zou ik het erg vinden als het mijn kinderen overkwam, maar ook vreselijk als zij de pesters zouden zijn.. :{
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:23:45 #30
148689 Muis006
pi_99152534
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

it is not so much, my lady!

Gooi eens wat muesli door die yoghurt heen, ofzo! En wat voor pasta was het?
Ja muesli en consorten wordt aan gewerkt :Y en de meneer gaat na zijn werk voor lijnzaad kijken.

Pasta is met rode saus, tomaten/ui/paprika/gehakt.

Is het serieus niet veel? :o
pi_99152562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:23 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja muesli en consorten wordt aan gewerkt :Y en de meneer gaat na zijn werk voor lijnzaad kijken.

Pasta is met rode saus, tomaten/ui/paprika/gehakt.

Is het serieus niet veel? :o
nee, ik vind het maar magertjes! wat yoghurt, 2 pita's en pasta. Van mij zouden daar nog minstens 2 volkorenboterhammen met kaas of pindakaas bij mogen!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 14:25:27 #32
70532 loveli
N
pi_99152595
Kreeg op de middelbare school een verlicht momentje toen ik besefte dat het vrij stil was als ik langs liep en kinderen me niet allemaal nariepen. Heeft lang geduurd voor ik doorhad dat mensen niet direct kwaad in de zin hadden. Toen ik een jaar of 20 was kwam ik erachter dat veel mensen me gewoon aardig vonden. Het vormt je.
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:25:38 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99152601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, ik vind het maar magertjes! wat yoghurt, 2 pita's en pasta. Van mij zouden daar nog minstens 2 volkorenboterhammen met kaas of pindakaas bij mogen!
Ohja, brood met pindakaas! Ik was al vergeten wat ik als lunch van plan was :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:27:26 #34
148689 Muis006
pi_99152677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zal er vanavond na het lopen sowieso een eten met pindakaas :Y

En die andere over een uurtje!
pi_99152795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik zal er vanavond na het lopen sowieso een eten met pindakaas :Y

En die andere over een uurtje!
O+

Heerlijk, als mensen naar je luisteren! >:)
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:30:17 #36
148689 Muis006
pi_99152822
Dankje voor de feedback trouwens :) ik vind het echt heel lastig om genoeg en niet te veel te eten. Niet dat ik het niet wil, maar ik weet gewoon niet hoeveel er in iets zit.
pi_99152881
Beterschap voor alle zieken trouwens!

Lijstje van vandaag:
O: boterham pindakaas, beker melk
T: 2 koffie
L: kom groentesoep en 4 boterhammen :')
D: aardappels/spinazie/gehaktbal echt lekker
S: rondje lopen

[ Bericht 70% gewijzigd door uw_koninklijke_sneuheid op 07-07-2011 15:55:43 ]
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:31:38 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99152889
Nou, ik had die vorming maar wat graag overgeslagen :{. Het was echt hel. Dat in combinatie met een thuissituatie die ook wel voor verbetering vatbaar was, hebben er wel voor gezorgd dat ik een ontzettend kleine vriendenkring heb (te klein), het lastig vind om nieuwe contacten te leggen en situaties waar een hoop onbekenden zijn, het liefst uit de weg ga. Om over m'n zelfvertrouwen maar te zwijgen.

Ik vond het eigenlijk gewoon alleen maar verdomd kut.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99152959
wat XM zegt :@
Ja doei.
pi_99152976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik had die vorming maar wat graag overgeslagen :{. Het was echt hel. Dat in combinatie met een thuissituatie die ook wel voor verbetering vatbaar was, hebben er wel voor gezorgd dat ik een ontzettend kleine vriendenkring heb (te klein), het lastig vind om nieuwe contacten te leggen en situaties waar een hoop onbekenden zijn, het liefst uit de weg ga. Om over m'n zelfvertrouwen maar te zwijgen.

:*

en hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt, merk ik. Ik had er in Maastricht niet zoveel moeite mee, en rolde ook precies in de juiste groep. Hier in Zweden was het okay, maar nu ik begonnen ben met werken vind ik het ook lastig, en heb ik ook weinig vrienden hier. Ja, virueele vrienden! O+

Oh, en op de basisschool had ik een bedacht vriendje. We waren wel 6 maanden samen! m'n vriendinnen vertelde ik dat hij in Leeuwarden woonde, waar ik daarvoor woonde. Een neppe lange-afstandsrelatie, dat was vast om me voor te bereiden op wat ik nu heb... 8)7
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 14:34:42 #41
70532 loveli
N
pi_99153004
quote:

Eens, alleen je kunt het niet vergelijken met hoe het anders was geweest.
crap in = crap out
pi_99153056
Oh mjah ik word altijd tamelijk pissig als mensen komen met de dooddoener "maar het heeft je wel gevormd tot wie je nu bent" rot op zeg, het heeft alleen maar vertraagd!

[/frustratiepost]
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:37:03 #43
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99153108
Ik denk dat Loveli ook niet bedoelde dat het je persé op een heel positieve manier vormt...

Zou deze zonder tikfouten zijn?
Kwak
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:37:34 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99153137
Het beïnvloedt me nog dagelijks. Ook hier. Ik weet niet, maar als er >8 jr tegen je gezegd wordt dat je waardeloos bent en het niet verdient om te bestaan, dan ga je dat op een gegeven moment wel geloven. Zeker als IEDEREEN het tegen je zegt.

School greep overigens niet in. Zelfs niet toen ik voor de ogen van een docent geslagen werd met een boek.
pi_99153154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef MarMar het volgende:
Oh mjah ik word altijd tamelijk pissig als mensen komen met de dooddoener "maar het heeft je wel gevormd tot wie je nu bent" rot op zeg, het heeft alleen maar vertraagd!

[/frustratiepost]
Pffff, inderdaad.
pi_99153155
quote:

Herkenbaar, mijn ouders vinden iedereen te min dus dat werkt erg fijn als je tussen de 12 en 18 vrienden mee naar huis neemt :')
Plus dat ook nooit ergens heen mocht dus ja ik was dat meisje "dat toch nooit mee gaat".
Ondanks dat mensen je dan wel mogen haken ze dan uiteindelijk toch af.
Vrienden maken op latere leeftijd is gewoon lastiger helaas.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:38:49 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99153195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Eens, alleen je kunt het niet vergelijken met hoe het anders was geweest.
Is zo denk ik ja! Zelfanalyse ftw soms.

Ik had het andersom natuurlijk :+ Thuis kwalitatief uitermate teleurstellend, op school veelal wel leuk. Al beïnvloedt het elkaar ook natuurlijk.

Maar goed, doordat ik weet dat het vroeger veelal stom was, vind ik alles op dit moment des te toffer, veelal :7 Dat wel. En ik vind mezelf ook leukerder dan toen :+
pi_99153210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het beïnvloedt me nog dagelijks. Ook hier. Ik weet niet, maar als er >8 jr tegen je gezegd wordt dat je waardeloos bent en het niet verdient om te bestaan, dan ga je dat op een gegeven moment wel geloven. Zeker als IEDEREEN het tegen je zegt.

School greep overigens niet in. Zelfs niet toen ik voor de ogen van een docent geslagen werd met een boek.
Jezus :{

Maar inderdaad je blijft er ergens nog steeds in geloven en grijpt erop terug als je je rot voelt of in ruzies ofzo.
pi_99153249
Maar XM is juist zo lief O+
pi_99153289
Ik vind het wel een goed programma, maar in hoeverre kun je iemand echt aanrekenen wat hij/zij op de basisschool heeft gedaan?
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 14:41:32 #51
70532 loveli
N
pi_99153302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik denk dat Loveli ook niet bedoelde dat het je persé op een heel positieve manier vormt...

Zou deze zonder tikfouten zijn?
Behalve dat je "per se" los schrijft en zonder streepje op de e.

Was ook niet heel gelukkig met "het vormt je" toen ik het zag staan, maar wkon het niet anders formuleren. Het zijn gebeurtenissen die invloed hebben op je ontwikkeling. Feit. Als ik kijk naar wat ik heb meegemaakt, dan wens ik dat anderen niet toe en had ik liever gehad dat ik het zelf ook niet had meegemaakt. Als ik naar mezelf kijk ben ik best trevreden met de persoon die ik geworden ben.
En soms denk ik "kun je nagaan wat ik bereikt had zonder al die hindernissen".
crap in = crap out
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:41:35 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99153305
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:40 schreef Perruche het volgende:
Ja. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99153333
LOL @ jagar en d'r lange afstandsgrapje :+

Ik ben vroeger gepest, d'r werd over me geroddeld en dat was soms minder leuk. Aan de andere kant, ik was nooit allemansvriend ik hobbelde van groepje naar groepje. Deed een beetje waar ik in in had.

Wat mij meer gevormd heeft in negatieve zin is de relatie met mijn ex. Toen ik klaar met hem was toen was ik zo gekwetst, boos etc. Terugkijkend stond ik echt op het randje van omvallen :X Heeft wel een paar jaar geduurd voor ik dat verwerkt had :') En nog steeds ben ik sceptisch met nieuwe mensen. Bewijs eerst maar wat je waard bent en kom je woord maar na, dan kijken we wel verder enzo :Y)

Grote vriendenkring heb ik ook niet, maar dat hoeft ook niet. Beste vriendin ben ik volgens mij kwijt, die heeft na een scheiding een nieuwe vent en heeft geen tijd meer :{ shit happens.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:42:27 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99153344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef Ml-etje het volgende:

Plus dat ook nooit ergens heen mocht dus ja ik was dat meisje "dat toch nooit mee gaat".

Dat had ik ook! Heb jij nu nog wel eens dat je uit jezelf afhaakt omdat je al druk in je hoofd wordt bij het idee iets te gaan doen :') :@ Ik vraag me namelijk af of dat daar door komt :+ Vroeger mocht ik nooit ergens heen ofzoiets, dus als mensen me vroegen kwam ik óf met een excuus, óf ik zei gewoon dat het toch niet zou mogen, als ze al wisten hoe en wat. Als ik het wel vroeg kwam er soms stennis :')
Dus nu heb ik nog wel eens zoiets van pfff laat maar :') Gaat wel al beter dan eerst, trouwens! :7
pi_99153356
quote:

wow.

-O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:43:24 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99153390
quote:
Juistems O+

:Y
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 14:43:50 #57
70532 loveli
N
pi_99153408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef Probability het volgende:
Ik vind het wel een goed programma, maar in hoeverre kun je iemand echt aanrekenen wat hij/zij op de basisschool heeft gedaan?
Nou ja, toen ik in m'n zomerjurkje maatje 36 de gangmaakster tegenkwam met spijkerbroek maatje nijlpaard heb ik wel even minzaam naar haar geglimlacht. Woog niet echt op tegen het verleden.
crap in = crap out
pi_99153425
mijn pa had bij mij volgens mij wel door dat ik een streber ben, dus hij is meer van de omg
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Herkenbaar, mijn ouders vinden iedereen te min dus dat werkt erg fijn als je tussen de 12 en 18 vrienden mee naar huis neemt :')
Vrienden maken op latere leeftijd is gewoon lastiger helaas.
ja maar is het niet zo dat je ouders je vrienden te min vonden omdat ze het beste met je voor hebben?
pi_99153429
Niet leuk XM, ik had het je graag anders gegund. :*

Ik ben nooit gepest op school. Op de lagere school zat ik in een groepje vriendinnetjes, maar dat veranderde toen we ouder werden. Toen gingen zij roken, kregen vriendjes en gingen naar de mavo/havo. Ik vond roken vies, vriendjes eng en ging naar het VWO dus sloot ik me van ze af en ging niet meer mee naar feestjes. Dat heb ik tot VWO6 volgehouden :). Ik kan me nog levendig de oudjaarsavonden herinneren die ik alleen doorbracht. Ik heb lang gedacht dat niemand mij leuk vond, maar achteraf was dat helemaal niet zo. Ik zag het alleen niet, liet niemand toe en wentelde in zelfmedelijden.

Daarna ging ik studeren en kwam ik gelijkgestemden tegen en toen werd het weer leuk!
pi_99153457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat had ik ook! Heb jij nu nog wel eens dat je uit jezelf afhaakt omdat je al druk in je hoofd wordt bij het idee iets te gaan doen :') :@ Ik vraag me namelijk af of dat daar door komt :+ Vroeger mocht ik nooit ergens heen ofzoiets, dus als mensen me vroegen kwam ik óf met een excuus, óf ik zei gewoon dat het toch niet zou mogen, als ze al wisten hoe en wat. Als ik het wel vroeg kwam er soms stennis :')
Dus nu heb ik nog wel eens zoiets van pfff laat maar :') Gaat wel al beter dan eerst, trouwens! :7
:Y :D herkenning!
Mijn schoonzus (inmiddels ex-schoonzus) kon niet begrijpen dat ik na een avond met haar, schoonbroer en 2 kids totaal afgedraaid was en mijn Mr me dan echt afschermde omdat ik niet meer sociaal kon doen.
Ben echt afgepeigerd na een dag écht sociaal doen, ik ben het niet gewend net zoals omgaan met kinderen.
@work gaat het dan weer wel goed maarja ik heb dan ook een eigen aparte plek waar ik werk dus hoef niet te socializen.
pi_99153481
Ik negeer deze discussie even :@

Al ben ik het er wel mee eens dat XM lief is!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99153512
quote:

Heftig hoor. Ik wil/kan het gewoon niet voorstellen dat iemand dat tegen jou zou doen -O-
Heb je ooit therapie overwogen?
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:45:49 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99153516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef loveli het volgende:

En soms denk ik "kun je nagaan wat ik bereikt had zonder al die hindernissen".
Maar denk ook maar zo: bijna iedereen heeft/had wel bepaalde sores, en er zijn veeeel mensen die er stukken slechter vanaf komen! Dit is toch een online groepje lieve mensen die (ook al is het internet!) heel erg met elkaar begaan zijn en in sommige gevallen veel voor mekaar over hebben. Dat is an sich al heel bijzonder, en dan hebben we het nog niet eens over de banen / studies die velen hier hebben of doen, of andere kwaliteiten waar menigeen jaloers op zou zijn.

De Slankies mogen er gewoon wezen, ondanks wat er misschien eerder kwam, zeg maar.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 14:46:01 #64
70532 loveli
N
pi_99153530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:45 schreef V1z0R het volgende:
Ik negeer deze discussie even :@
Last van je geweten?
crap in = crap out
pi_99153590
quote:
en mooi!

En sjah hm.. herken wel eea, maar geen zin om erover te praten. Ik weet alleen wel dat het karakter waar je mee geboren bent soms veel uitmaakt mbt hoe je ergens uit komt, daar kan je zelf weinig aan doen.
Ik ben heel blij dat ik een soort koppigheid en trots in me heb die me er uiteindelijk uit gesleept heeft, niet mijn verdienste maar mijn geluk.

en een *knuf* voor iedereen die het nodig heeft!

Het lullige is, al dat pesten, gaat nooit over degene die gepest wordt.. het zegt zoveel meer over degene die pest dan over jou!
Het komt alleen wel aan, idd, als het maar lang en vaak genoeg herhaald wordt... maar diep van binnen weten we best wat we waard zijn toch? :*
pi_99153601
ik bekijk het ook maar van de positieve kant, kijk waar ik nu ben. Kick ass baan, leven volgens mij best goed op orde en gelukkig.

En wat ik belangrijk vind; stabiel. Geen hoge pieken, diepe dalen meer.....maar hobbeltjes :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:49:07 #67
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99153694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:Y :D herkenning!
Mijn schoonzus (inmiddels ex-schoonzus) kon niet begrijpen dat ik na een avond met haar, schoonbroer en 2 kids totaal afgedraaid was en mijn Mr me dan echt afschermde omdat ik niet meer sociaal kon doen.
Ben echt afgepeigerd na een dag écht sociaal doen, ik ben het niet gewend net zoals omgaan met kinderen.
@work gaat het dan weer wel goed maarja ik heb dan ook een eigen aparte plek waar ik werk dus hoef niet te socializen.
*;

Ik vroeg me af of het aan mij lag of ook daardoor kwam ofzo :D Ja, ik denk dat sociaal doen ook een beetje te trainen is, en omdat mijn pa vroeger vaak boos werd om niks (zoals 'mag ik naar het feestje van *insert naam*" :')) heb ik nog wel eens dat als ik ergens voor gevraagd word, ik bij voorbaat al denk 'Pfff, jamaar jamaar" :')

Handig, it is not. Logisch, schijnbaar dus wel een beetje :P
pi_99153732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*;

Ik vroeg me af of het aan mij lag of ook daardoor kwam ofzo :D Ja, ik denk dat sociaal doen ook een beetje te trainen is, en omdat mijn pa vroeger vaak boos werd om niks (zoals 'mag ik naar het feestje van *insert naam*" :')) heb ik nog wel eens dat als ik ergens voor gevraagd word, ik bij voorbaat al denk 'Pfff, jamaar jamaar" :')

Kun je wel oefenen ja :)
pi_99153780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:44 schreef _aurum_ het volgende:
mijn pa had bij mij volgens mij wel door dat ik een streber ben, dus hij is meer van de omg

[..]

ja maar is het niet zo dat je ouders je vrienden te min vonden omdat ze het beste met je voor hebben?
Ja dat geloof ik ook wel.
Maar dan moet je niet:
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ml-etje op 07-07-2011 18:16:17 ]
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 14:52:59 #70
70532 loveli
N
pi_99153852
Wow Ml... -O-
crap in = crap out
pi_99153859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Last van je geweten?
Spekkig, nerdig, stil en verlegen als jochie... :P
pi_99153869
loveli ik doelde niet eens op jouw opmerking, die had ik niet geregistreerd.. :*
Ben het wel met je eens, soms denk ik "door mijn ervaring kan ik wellicht mijn dochters meer meegeven dan ik zelf meegekregen heb" en soms denk ik net als jij "maar wat had ik bereikt zonder al die shit?"

Voor nu is het genoeg als mijn dochters de grootste ellende bespaard blijft en denk ik te weten dat zelfvertrouwen en vertrouwen in je nabije omgeving daar een grote factor in is.
Weten dat je goed genoeg bent en dat je eisen mag stellen aan hoe mensen met je omgaan en niet alleen maar aan jezelf..
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:53:53 #73
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99153908
MI ook. Jemig, dat wist ik niet zeg. Crisis.

Laat maar weer zien, er zijn zoveel mensen met hun eigen verhalen waar je nekharen van overeind gaan staan.
pi_99153921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Maar dan moet je niet:

[..]

Wow. Ik ben er even stil van Ml :*
pi_99153943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*;

Begin het wel leuk te vinden nu :Y en vooral als ik met 1 vriendin heen en terug ga. Al dan niet om ons vervolgens aan te sluiten bij een groep.
Waar dat aan ligt geen idee maar even napraten vind ik dan wel weer fijn om ook te peilen of ik uberhaupt een beetje sociaal was :') kan nl rustig mensen negeren.

Gelukkig is mijn Mr heel sociaal en geeft hij me dan wel een zetje als hij ziet dat ik bepaalde omgangsvormen weer eens oversla/vergeet.
pi_99154004
heftig Ml ;( dat heb je niet verdiend, dat verdient geen enkel kind!
pi_99154005
Oh ladies niet stil van zijn hoor! Heb een lieve oma die me een spoedcursus zelfstandig denken en handelen heeft gegeven en haal het echt wel in :Y
Feestje iemand? ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:56:03 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99154020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:55 schreef Ml-etje het volgende:
Oh ladies niet stil van zijn hoor! Heb een lieve oma die me een spoedcursus zelfstandig denken en handelen heeft gegeven en haal het echt wel in :Y
Feestje iemand? ;)
Oma's O+
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:58:05 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99154103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Begin het wel leuk te vinden nu :Y en vooral als ik met 1 vriendin heen en terug ga. Al dan niet om ons vervolgens aan te sluiten bij een groep.
Waar dat aan ligt geen idee maar even napraten vind ik dan wel weer fijn om ook te peilen of ik uberhaupt een beetje sociaal was :') kan nl rustig mensen negeren.

Gelukkig is mijn Mr heel sociaal en geeft hij me dan wel een zetje als hij ziet dat ik bepaalde omgangsvormen weer eens oversla/vergeet.
Ik ook ja! :Y Of samen met het vriendje (we hebben veel dezelfde vrienden :P). Al is hij ook niet mega-sociaal, maar da's meer omdat ie zich meestal prima vermaakt in z'n eentje (of met mij!) :D

En ja, dat onzekerige is ook bekend idd. Maar al met al doen we het best wel prima toch :7
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:58:07 #80
148689 Muis006
pi_99154104
quote:
Feestje iemand? ;)
Ja dat wilde ik al langer zeggen, ik vind het zo lief om te lezen dat jij nog zo hecht bent met je oma O+ dat lijkt me toch iets dat minder kan worden naar mate je ouder wordt.
pi_99154136
Hoii ben ik weer, nog geen kans gehad om alles bij te lezen maar doe ik straks wel hihi. Ik moet nu door naar mijn sollicitatie, druk druk :D
pi_99154144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:38 schreef MarMar het volgende:

[..]

Lieve lieve Siral.. die foto van haar is van bovenaf genomen dus tekent anders, maar ga ze voor de gein eens naast die van jou leggen.. Ik zie weinig verschil :X
45 is dan wel al een heel duidelijk verschil, maar ook dan kan er echt nog wel wat bij.. :*
Klopt.. kon ook wel, maar toen zat ik gewoon lekker in mijn vel en had ik nergens last van, op het eetgestoorde gedrag na dan...

quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

het lukt me niet om en pm te sturen vanaf mijn phone, maar ik zou graag een pm willen siral.
Als je je e-mail stuurd dan stuur ik je een foto toe :) Anders moet ik ze uploaden..
pi_99154182
Ben na m'n 14e niet meer gepest trouwens! Blijkt dat mensen niet zo snel durven tegen iemand die boven ze uit torent. :')
SPOILER: Voor de liefhebbers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99154190
XM (en anderen die gepest zijn), wat vreselijk ;( .

Ik ben wel eens gepest met mijn non-existent lengte, maar ik had in die tijd wel goede vrienden. In de laatste klas van de basisschool sloeg dat ineens om, mijn beste vriendinnetjes hadden opeens andere interesses ofzo (of ik heb ooit iets fout gedaan en heb het niet begrepen) en viel ik overal buiten. Daarom ben ik in mijn eentje naar een andere school gegaan, maar dat viel best tegen. Ik kende er niemand en was niet zo aanwezig zeg maar. Gelukkig kwam een goede vriendin een jaar later op dezelfde school (wel andere klas), daarna ging het beter. Maar het maakt je wel ontzettend onzeker :{ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99154216
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oma's O+
O+ wil een verlengde levensvergunning voor oma
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ook ja! :Y Of samen met het vriendje (we hebben veel dezelfde vrienden :P). Al is hij ook niet mega-sociaal, maar da's meer omdat ie zich meestal prima vermaakt in z'n eentje (of met mij!) :D

En ja, dat onzekerige is ook bekend idd. Maar al met al doen we het best wel prima toch :7
Hihi ja ik lift ook met vriendje mee en verder collega's vooral.
Baal soms wel dat mensen steeds meer gaan settelen en minder even ergens heen gaan, zij hebben alles al gedaan.

Jawel al dubbelcheck ik nog steeds wel dingen bij oma zoals grote uitgaven enzo zelf beslissingen nemen vind ik bij vlagen nog best lastig. Maar wat wil ik heb 19 jaar lang niks mogen beslissen dus mag nog wel 19 jaar oefenen :+
pi_99154257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:58 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja dat wilde ik al langer zeggen, ik vind het zo lief om te lezen dat jij nog zo hecht bent met je oma O+ dat lijkt me toch iets dat minder kan worden naar mate je ouder wordt.
In normale situaties wel ja :)
pi_99154272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:58 schreef Siral het volgende:
Hoii ben ik weer, nog geen kans gehad om alles bij te lezen maar doe ik straks wel hihi. Ik moet nu door naar mijn sollicitatie, druk druk :D
Succes Siral!!
pi_99154291
Ohh gaat het hier over gepest worden? Laat me er niet over meepraten.......

nu ga ik naar mn sollicitatie :W
pi_99154301
ik ben ook gepest...

vooral in groep 6,7 en 8 ...

Bah... ik zat maar met 2 andere meisjes in de klas..
En ik hoorde er niet bij en ze maakte me altijd belachelijk.
En het werd nog erger toen mijn moeder op die basisschool ging werken ;(

Middelbare school had ik wel 2 vriendinnen :') en ik was echt heel erg onzeker..
Ik werd gelukkig niet meer gepest, meer een soort van genegeerd door de "populaire mensen"

MTS was geweldig, ongelooflijk.
Weet nog dat ik bijna huilend mijn moeder opbelde om te zeggen dat iedereen mij gewoon aardig vond :') En ik blijkbaar toch wel leuk was om mee om te gaan..

Die MTS heeft me gered.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_99154355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Maar dan moet je niet:

[..]

Mjaah, laat ik voorop stellen dat ik ook geen engeltje ben geweest, de crap die ik uitgehaald heb na mijn puberteit. Mijn pa is grijs door mij :X :')

[ Bericht 53% gewijzigd door _aurum_ op 07-07-2011 15:54:29 ]
pi_99154360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:02 schreef progje het volgende:
ik ben ook gepest...

vooral in groep 6,7 en 8 ...

Bah... ik zat maar met 2 andere meisjes in de klas..
En ik hoorde er niet bij en ze maakte me altijd belachelijk.
En het werd nog erger toen mijn moeder op die basisschool ging werken ;(

Middelbare school had ik wel 2 vriendinnen :') en ik was echt heel erg onzeker..
Ik werd gelukkig niet meer gepest, meer een soort van genegeerd door de "populaire mensen"

MTS was geweldig, ongelooflijk.
Weet nog dat ik bijna huilend mijn moeder opbelde om te zeggen dat iedereen mij gewoon aardig vond :') En ik blijkbaar toch wel leuk was om mee om te gaan..

Die MTS heeft me gered.
Awww ;( :*
pi_99154384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Succes Siral!!
danku danku :D
pi_99154387
quote:
Feestje iemand? ;)
Fijn O+ en leuk, feestjes! *O*
pi_99154398
Heftig..

[ Bericht 98% gewijzigd door Probability op 07-07-2011 15:50:14 ]
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:04:57 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99154412
Heftig MI.. kan me voorstellen dat je daar 'schade' van oploopt.

Mijn thuissituatie was om andere redenen vervelend.. voor degenen die het willen weten:

SPOILER
pi_99154449
Succes Siral! ^O^

Jemig zeg, dit maakt wel wat los.. herinneringen waar ik wel es klaar mee wil zijn (en meestal ook wel ben, dat scheelt) maar meer nog.. mijn oudste gaat dalijk naar de middelbare school.. er is maar so much waar ik de kids voor kan beschermen en dat wordt steeds minder en dat vind ik zwaar sucken.
Hoewel ik denk ik wel meer snap van mijn kids dan mijn ouders destijds van mij, maar dat dachten zij wellicht ook..

Ik ga maar even theedrinken ofzo..
pi_99154452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:00 schreef V1z0R het volgende:
Ben na m'n 14e niet meer gepest trouwens! Blijkt dat mensen niet zo snel durven tegen iemand die boven ze uit torent. :')
SPOILER: Voor de liefhebbers:
jawel hoor....

Oh, en ik mis mijn oma echt heel erg. Helaas.

Boh, ik ben zo labiel de laatste dagen!
pi_99154459
Ml, ik lees nu jouw verhaal. Wat heftig :o :'( .

Progje, ik vond het ook zo'n eye-opener toen ik aan mijn vervolgopleiding begon. Ik paste gewoon écht ergens bij O+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99154476
Dat haar afknippen :o maar idd, communicatie en psychische problemen en pure chantage tussen hen onderling heeft mij niet geholpen.
Hoe gaat het nu dan bij jou?

[ Bericht 82% gewijzigd door Ml-etje op 07-07-2011 15:39:53 ]
pi_99154501
MI ik lees net je verhaal pfff... krijg er rilling van... ;( :*

XM wat jij hebt meegemaakt bah ook al zo heftig ;( :*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')