abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101371630
Het kan ook zo zijn dat de TROS al een aantal nummers klaarheeft en nu al de poppetjes erbij aan het zoeken is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_101371866
Dat lijkt me stug, omdat de deadline 30 september pas is, al heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe dat proces precies verloopt. Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat een producer/componist Justine Pelmelay heeft benaderd om haar een nummer voor het songfestival te laten inzingen.
pi_101740825
quote:
Met nog iets meer dan drie weken voor de boeg komen er ook weer wat nieuwe namen bij die hun kans gaan wagen om op het Nationaal Songfestival 2012 te komen. Onder hen Tao Hypah, Simone vd Eertwegh en European Classic RockShow.

Hypah is half-Japans, half-Nederlander en heeft één nummer ingestuurd. Eerder werk van hem is hier te horen.

Simone vd Eertwegh won de TrosKompaswedstrijd en onlangs kwam haar nieuwe single Ritme uit. De European Classic RockShow, een project van onder meer de Duitser Ralle Rudnik en de Nederlander Willem Vogels, komt met vier nummers op de proppen. Rudnik is vooral bekend van Viva Colonia, dat later werd omgedoopt tot Viva Hollandia, de EK-hit uit 2008 van Wolter Kroes. Voor twee nummers is de hulp van Kees Tel ingeschakeld.

Van twee anderen die zich al kenbaar hadden gemaakt, Sasja Brouwers en Brandi Russell is er inmiddels ook meer te vertellen. Brouwers zal sowieso meerdere nummers inleveren van verschillende producers. Russell heeft haar vier nummers reeds gedeponeerd. Drie daarvan zijn uptempo en ééntje een ballad. Mocht ze worden geselecteerd dan zal Roy Julen, hoofchoreograaf van So You Think You Can Dance, de choreografie voor zijn rekening nemen.

Geïnteresseerden kunnen nog tot en met 30 september hun composities in de TROS-koffer gooien.
Bron: Songfestivalweblog
pi_101740854
Ik ben echt zo benieuwd of er weer eens een echt goed liedje bij zit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_101741603
Simone vd Eertwegh is dus een lieverd.
Ik ken haar van vroeger :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101744103
Er zijn al heel veel namen genoemd, in dit topic en in andere media, hieronder een overzicht van alle namen die genoemd zijn in verband met mogelijk deelname aan het nationaal songfestival.

De artiesten wiens naam ik vet heb gemaakt hebben in de media bevestigd dat zij daadwerkelijk een inzending in de koffer hebben gedaan, dan wel al een nummer hebben opgenomen voor deelname aan het songfestival. De artiesten die ik cursief heb gemaakt worden wel genoemd in de media, of hebben zelf aangegeven wel interesse te hebben in deelname, maar hebben nog nergens daadwerkelijke deelname bevestigd.

Ik heb getracht zou compleet mogelijk te zijn, maar ik kan natuurlijk altijd een naam gemist hebben. Ook kan het zijn dat een artiest al deelname heeft bevestigd, maar dat ik dat nog niet gezien heb.

Hier het overzicht:

LA: the Voices - Gordon heeft in meerdere media laten weten graag mee te willen doen met zijn LA: the Voices. Er is inmiddels een liedje opgenomen, zowel in het Engels als in het Nederlands. Bij een eventueel optreden op het nationaal songfestival zou een zesde persoon worden toegevoegd aan de, naar eigen zeggen, spectaculaire act. De amerikaanse danscoach Dan Karaty is benaderd om de choreografie te doen.

Sasja Brouwers - De bekende Brabantse producer Kees Tel zou een lied voor haar schrijven. Daarnaast is ze benaderd door nog een andere producer voor een eventuele deelname. Overigens werd Sasja recentelijk tijdens een optreden getroffen door een vuurwerkbom waardoor ze gehoorschade heeft opgelopen. Hopelijk herstelt ze spoedig en komt haar deelname aan het NSF daardoor niet in gevaar.

Brandi Russell - heeft vier liedjes in de koffer gedaan, drie uptempo nummers en een ballad. Een van de nummers heet "Drug of Oblivion" en is de persoonlijke favoriet van Brandi. Bij een eventuele deelname zal de choreografie verzorgt worden door Roy Julen, bekend van "So You Think You Can Dance".

Jerry van Vianen - Deze Haagse zanger heeft zijn inzending al in de songfestival-koffer van de TROS gedropt. Jerry is daarmee de eerste artiest die een inzending heeft ingezonden.

Gré Parelmoer - De feestzangeres die niet alleen tot haar eigen verbazing door de voorronde van Popstars kwam heeft zichzelf als artiest in de koffer gedaan, zonder liedjes.

Tao Hypah - Deze half-Japanse, half-Nederlandse zanger die optreedt in shows in de Efteling doet mee met een modern nummer dat naar eigen zeggen, een groot en meeslepend refrein heeft.

Simone van de Eertwegh - De Brabantse zangeres, winnares van van de TrosKompaswedstrijd, doet zeker mee, maar moet haar lied nog wel in de koffer doen.

Antje Monteiro - De We Will Rock You zangeres heeft al meermalen aangegeven geinteresseerd te zijn in deelname. Ze zou het een eer vinden als ze wordt gevraagd voor het songfestival, maar of dat er ook echt van gaat komen is nog niet duidelijk.

Dries Roelvink - wil meedoen met een Engelstalig liedje, in de stijl van Johnny Logan, puur en zonder opsmuk. Een eventueel liedje zou hij inleveren onder een pseudoniem om zo vooroordelen over zijn persoon te omzeilen. Hoewel de geruchten sterk zijn en Dries in diverse media heeft laten weten graag mee te willen doen is zijn deelname nog niet bevestigd.

Dean Saunders - De winnar van Popstars 2011 heeft laten weten "open te staan voor deelname". Dean deed samen met zijn broer Ben in 2003 ook al eens een poging door te dringen tot het ESF, wat toen niet lukte. Of hij in 2012 weer een poging doet is nog niet bevestigd.

Erikah Karst - De 38-jarige zangeres uit Drenthe heeft haar interesse al kenbaar gemaakt bij de TROS. Ze wil deelnemen met een Nederlandstalige popsong in haar eigen genre.

Esther Sarita - Deze zangeres van de nummer 1 hit "Loca People" wil een nummer schrijven en opnemen met een bekende artiest. Die artiest wil nog anoniem blijven tot het nummer af is.

Corry Konings & Waylon van der Heijden - schreven samen een nummer. Zelf wil Corry niet meedoen, maar misschien dat een andere artiest haar nummer zou kunnen zingen. Of ze dit nummer ook daadwerkelijk heeft ingezonden is nog niet bekend.

Laura Ponticorvo - Deze zangeres die meedeed met X-Factor 2011 twitterde dat er producers bezig zijn met een liedje voor haar om mee te doen met het songfestival.

Zafer Gulenc - De van oorsprong Turkse percussionist wil naar het songfestival 'met een voor Nederland uniek' nummer.

Justine Pelmelay - De zangeres die in 1989 namens Nederland meedeed aan het Europees Songfestival met het nummer "Blij zoals je bent" schijnt ook nu weer benaderd te zijn voor songfestival deelname.

European Classic RockShow - Een project van onder meer de Duitser Ralle Rudnik en de Nederlander Willem Vogels, komt met vier nummers op de proppen in de stijl van de jaren 80 rockbands. Rudnik is vooral bekend van Viva Colonia, dat later werd omgedoopt tot Viva Hollandia, de EK-hit uit 2008 van Wolter Kroes. Voor twee nummers is de hulp van Kees Tel ingeschakeld.

Verder nog namen die ooit zijn genoemd in de media, maar waar verder geen nieuws over te vinden was: Big, Black & Beautiful, Thomas Berge, Tim Douwsma, Rene Karst, Mooi Wark, De Dikdakkers.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 september 2011 @ 20:54:31 #107
163650 Greys
pi_101991359
:o

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 15-09-2011 21:00:54 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 15 september 2011 @ 21:24:39 #108
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_101993306
Greys, wat is dat envelopje onder jou andere smiley ?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 september 2011 @ 21:27:32 #109
163650 Greys
pi_101993548
Envelopje? :o
Zie je de foto niet van Monique Smit en Tim Douwsma misschien?
Want die zou er moeten staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_102010651
quote:
Meer dan honderd inzendingen Nationaal Songfestival

De TROS heeft inmiddels meer dan honderd inzendingen ontvangen voor het Nationaal Songfestival 2012. Die grens is ‘ruimschoots’ gepasseerd. Dat heeft organisator TROS vrijdag laten weten. Iedereen die mee wil doen aan het festi- val kan zijn of haar inzending deponeren in een grote reiskoffer van de TROS in Hilversum. De omroep en producent John de Mol streven naar zoveel moge- lijk inzendingen zodat er uiteindelijk zes à zeven kwalitatief hoogstaande acts gekozen kunnen worden.
TROS-directeur Peter Kuipers is blij met de inzendingen. “We barsten in Nederland van het muzikaal talent. Van steengoede componisten tot fantastische zangers, zangeressen en bands. Wij roepen al deze mensen op om hun interesse kenbaar te maken. Het Songfestival is een uniek evenement en stelt muzikanten in staat om zich voor een miljoenenpubliek te presenteren. Pak die kans, zou ik willen zeggen.”

In november wordt bekend welke acts doorgaan naar het Nationaal Songfestival 2012.
http://www.mediacourant.nl/?p=113818
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:26:24 #111
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_102013107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:27 schreef Greys het volgende:
Ja nu wel, maar gisteren niet..Anders vroeg ik je niet :{
pi_102026310
Tao Hypah klinkt wel goed :)
pi_102037800
Ok, hell just froze over... ik zag LA The Voices bij de finale van HGT en ze hebben voor het eerst een heel aardige single afgeleverd :o

Ik kreeg er een beetje ESF-vibes van :@
  zaterdag 17 september 2011 @ 05:37:57 #114
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_102046163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:27 schreef Greys het volgende:
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 september 2011 @ 12:03:42 #115
163650 Greys
pi_102049665
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:26 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja nu wel, maar gisteren niet..Anders vroeg ik je niet :{
Dat was gewoon een heel vriendelijke vraag hoor :D
Maar fijn dat je hem nu wel ziet :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_102051846
Help mensen, ik ben bang dat ik LA the Voices leuk ga vinden :o

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 17 september 2011 @ 13:09:14 #117
163650 Greys
pi_102051909
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 13:07 schreef TheVulture het volgende:
Help mensen, ik ben bang dat ik LA the Voices leuk ga vinden :o

Ik zag een heel klein stukje op tv van dat feestje bij Gordon, vond het ook wel aardig klinken geloof ik.
Maar ja, dan hadden ze deze beter kunnen bewaren voor het NSF :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_102051959
Dit liedje is een minuut te lang :D
pi_102052073
Die comments op youtube :o
quote:
Helemaal top dit nummer! Ik vond LA the voices altijd al goed, maar nu ben ik echt fan! Laat heel Nederland dit lied horen en naar de (christelijke) betekenis luisteren!

Als christenen moeten we blij en trots zijn dat dit lied nu iets commercieler wordt uitgebracht. Testify to love is ook een super nummer, maar ik heb geen voorkeur.

Mannen van LA the voices: respect voor het uitbrengen van dit lied!
:X
pi_102052241
Oh een relisausje... ik vind het ineens een stuk minder... het blijkt ook een cover te zijn trouwens :D
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:34:21 #121
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_102052703
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 13:19 schreef TheVulture het volgende:
Oh een relisausje... ik vind het ineens een stuk minder... het blijkt ook een cover te zijn trouwens :D
Dus nu je leest dat het (oorspronkelijk) een soort christelijk nummer was klinkt het stom? Want ik kan me niet voorstellen dat LA: The Voices het heel christelijk bedoelt :'). Het gaat toch gewoon over je eigen innerlijke kracht enzo :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_102052753
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 september 2011 13:34 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dus nu je leest dat het (oorspronkelijk) een soort christelijk nummer was klinkt het stom? Want ik kan me niet voorstellen dat LA: The Voices het heel christelijk bedoelt :'). Het gaat toch gewoon over je eigen innerlijke kracht enzo :D.
Ik was ook niet serieus ;)

Ik vind het gewoon een leuk liedje... ik geef er gewoon mijn eigen draai aan en dat mogen christenen ook lekker doen :P
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:42:20 #123
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_102052985
Het oostblok is veelal nog wel erg religieus enzo :7, die vinden dat alleen maar prachtig :+ (jaja, ik weet dat het een cover is en nooit mee kan doen enzo).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_102313471
Nodigt John a la The Voice ook mensen uit om mee te doen? :9
dag
pi_102314329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:30 schreef Peter het volgende:
Nodigt John a la The Voice ook mensen uit om mee te doen? :9
Hopelijk wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties