twitter:jan_smit twitterde op woensdag 05-10-2011 om 11:17:44Kom ik bij de TROS, kan ik mijn idee voor het songfestival niet meer inleveren... Dan volgend jaar maar! #Telaat http://t.co/tXK2BevW reageer retweet
Prachtig nieuws.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:17 schreef Tha_Erik het volgende:
twitter:jan_smit twitterde op woensdag 05-10-2011 om 11:17:44Kom ik bij de TROS, kan ik mijn idee voor het songfestival niet meer inleveren... Dan volgend jaar maar! #Telaat http://t.co/tXK2BevW reageer retweet
Sukkelquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Gelukkig niet..ik las ergens dat die Monique Smit het NSF gaat presenterenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Daar ben ik echt niet bang voor nu John het produceert hoor. Hij heeft echt wel duidelijk door wat er moet gebeuren. En er zal vast wel één zo'n figuur in die commissie zitten om de TROS tevreden te houden, maar verder...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Van mij hoeft Jan Smit ook echt niet. Ben er ook ban voor dat dit soort figuren in de selectiecommissie zitten. Net als lui als Daniël Dekker, Van Tijn en meer van prutsers (Ja, ook Van Tijn. In Eurovisie-zin dan.) Maar goed, afwachten maar.....
Bron: Telegraafquote:do 06 okt 2011, 06:00
Songfestival wordt sterrenparade
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Het Songfestival wordt een ware sterrenparade. Jarenlang zei zowel de TROS als de NOS dat er geen zangers, groepen of zangeressen te vinden waren die wilden meedoen aan het Eurovisie Songfestival, maar die vlieger gaat niet meer op. Artiesten vechten om een plekje op het Nationaal Songfestival in januari. In de afgelopen drie maanden zijn er 450 liedjes gedeponeerd in een levensgrote koffer voor de ingang van het TROS-gebouw. Dat zijn er flink wat meer dan de 230 van zeven jaar geleden, toen er voor het laatst een open inschrijving was. Is dan eindelijk de gouden formule gevonden?
Overtuigd van haar kansen is zangeres Brandi Russell (29), die in 2008 mede talentenjacht Popstars won. Ze zond maar liefst vier nummers in. „Drie dancenummers en een ballad.” Ze lacht: „Ik kon zelf geen keuze maken, laat de TROS dat maar doen. Als kind wilde ik al meedoen aan het Eurovisie Songfestival. Dat is toch glitter en glamour. Je mag er uitpakken.”
In de TROS-koffer zaten verder liedjes van onder anderen (het nieuw leven ingeblazen!) Bearforce1, Dries Roelvink, Elz Bakker, Jeronimo, illusioniste Sandy Kandau en de Gebroeders Ko.
Aanstekelijk
Gordon (43) wil met zijn succesvolle zanggroep LA The Voices het ticket naar Azerbeidzjan in bezit krijgen. Voor het Songfestival heeft hij versterking gezocht bij sopraan Belinda. „Het is een uptempo poplied geworden.”
Antje Monteiro (42), die de sterren van de hemel zong in topmusicals als Cats en Aida, vroeg Edwin van Hoevelaak en Tony Neef om het lied Hopen te schrijven. „Ik twijfelde even toen ik producent John de Mol hoorde zeggen dat het Nationaal Songfestival een interessant podium is voor artiesten van The Voice Of Holland. Want dan geef ik mijzelf weinig kans. Maar ik ga uit van mijn eigen kracht.”
Andere namen die willen meedoen, zijn musicalartiest Renée van Wegberg, Jan Rot, tenor Marc Canto, Amsterdamse smartlappenzanger Wesly Bronkhorst en Volendammer Simon Stein.
Opzwepend
Na 39 jaar wil ook Ben Cramer (64) weer een poging doen. In 1973 deed hij mee aan het Eurovisie Songfestival met het lied De Oude Muzikant. Nu schreef Tom Bakker Zonder Jou voor hem, een opzwepend nummer. „Tot een maand geleden kwam het niet in me op om weer een poging te wagen, maar ik heb het gedaan omdat het een goed nummer is. Zo goed dat het in de finale kan komen. En ik kan het vocaal aan. Ik houd van competitie, dus laat die anderen maar komen.”
Toch lijkt die combi me wel watquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:30 schreef Greys het volgende:
Als je dit clipje nou ziet (LA The Voices met Glennis Grace) dan valt het me wederom op dat die Voices allemaal staan te zingen alsof ze zich rete ongemakkelijk voelen. Van die hele schichtige blikken, ik word er reuze ongemakkelijk van
Brandi vindt ik wel erg symphatiek overkomen. het nummer wat ik hoorde was niet mijn ding, maar ze heeft er nog 3 waarvan een ballad. Het zou wel leuk zijn als ze mag meedoen. Ze is een opvallende verschijning en dat doet het goed bij eurovisie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Jeronimo vond ik nog wel goed, Brandi wel redelijk. Dat nummer van Vinzzent wordt helemaal niks, en over de Gebroeders Ko zeg ik maar niks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |