abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99143129
Het is vrijwel onmogelijk om een schuld te hebben van bijna 9.000 euro, laat staan 25.000 euro alleen door het gebruik van een mobieltje.

Zeker ergens de komma verkeerd neergezet, lijkt me een onzin verhaal dit.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:11:50 #52
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99143163
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Het is vrijwel onmogelijk om een schuld te hebben van bijna 9.000 euro, laat staan 25.000 euro alleen door het gebruik van een mobieltje.

Ik heb waar ik werk gehoord van telefoonrekeningen van die omvang door mensen die youtube checken in het buitenland :s).
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:12:06 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_99143168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:10 schreef CarltonBanks het volgende:
ik heb ook een schuld van 20k ... het is maar net hoe je kijkt

laatst voor een hypotheek een check laten doen bij het BKR....

creditcard (visa): 6000 euro
creditcard (mastercard): 3000 euro
rabobank rood staan: 10000 euro
en met een telefoon abbo (vast en mobiel) kom ik volgens de bkr aan bijna 20k

en toch sta ik nergens rood, gek he? ... het is maar net hoe je telt
Heb je wel de goede persoonsgegevens opgegeven voor die check?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_99143182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:02 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Het zijn net kinderen.
Ze zit dan ook op het ROC op d'r 25e :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99143194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:10 schreef Ronaldsen het volgende:

Dan moet je je er even in verdiepen, die van de 25k had 4 jaar lang haar zorgpremie niet betaald, dus dan heb je al 5500 euro te pakken. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_99143219
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:08 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Goed idee dan :')
Ja dat vond ik ook al zo'n strak plan. En misschien zou ze eens full-time moeten gaan werken. Kan ze in de avond wel zo'n ROC-opleiding doen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99143245
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:08 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Goed idee dan :')
Zo'n vriend had ik op school ook, die moest en zou het huis uit, terwijl hij vanaf zijn ouderlijk huis kon fietsen naar school. Die kon de eindjes ook niet aan elkaar knopen, maar daar hebben de ouders wél ingegrepen toen het uit de klauwen liep met zijn financiën.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_99143329
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heb je wel de goede persoonsgegevens opgegeven voor die check?
de mogelijkheid dat ik rood kan staan... dus zegt de hypo boer, dat ik rood sta... de oplossing?
gewoon mijn doorlopendkrediet opzeggen en een creditkaart terug geven... en ik kon mijn hypotheek krijgen.

overigens kan ik na dat mijn hypotheek rond is mijn creditcard weer terug krijgen... maffe wereld he?
pi_99143365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan moet je je er even in verdiepen, die van de 25k had 4 jaar lang haar zorgpremie niet betaald, dus dan heb je al 5500 euro te pakken. ;)
Ja dan wel, maar door een mobieltje vind ik wel extreem
٩๏̯͡๏)۶
pi_99143466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:19 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Je kan in 5 a 6 dagen zo voor 700 euro verbellen in het buitenland, en dan komen daar de data-kosten in het buitenland nog bij. Een gsm factuur van 1000 euro in een maand is dus zo geregeld. Tel dat op bij een scooter op afbetalen (2,5k à 16% rente), een paar van die sms-kredieten, wat kleren op afbetaling, een jaartje geen zorgpremie betalen (~1300 euro) en presto, die 8k heb je binnen 2 maanden gehaald.
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 10:26:16 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99143517
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

de mogelijkheid dat ik rood kan staan... dus zegt de hypo boer, dat ik rood sta... de oplossing?
gewoon mijn doorlopendkrediet opzeggen en een creditkaart terug geven... en ik kon mijn hypotheek krijgen.

overigens kan ik na dat mijn hypotheek rond is mijn creditcard weer terug krijgen... maffe wereld he?
Maar, jij hebt echt een schuld van 20k?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:30:11 #62
87694 Robin__
letitredno
pi_99143619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:19 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

De smartphone is daar voor een groot deel debet aan.

Ik ken ze wel hoor, met een gemiddelde rekening van 100+ euro's, al vereist het wel een serieuze plaat voor je kop om dat 4 jaar vol te houden.

Daarnaast nieuwe scooters, rijbewijzen, belachelijke autos en aan het eind van je studie geen geld hebben maar toch met je vrienden op vakantie willen.

Voorbeelden als 4 jaar geen zorgverzekering betalen na je 18e.. tja, kan je dat die kinderen kwalijk nemen of faal je dan gewoon keihard als ouder.. 4 jaar lang je niet afvragen hoe je die verantwoording eigenlijk aan je kind hebt overgedragen en of dat allemaal goed gegaan is. Hopelijk leren ze ervan voor ze zelf kinderen uitpoepen.
pi_99143727
Ook leuk dat de premies van mensen die wél netjes betalen mede daardoor omhoog gaan. En dan mogen "wij" ook nog eens het schuldensaneringstraject voorschieten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_99143819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, jij hebt echt een schuld van 20k?
ik kan 20k schuld hebben als ik mijn cc's vol gebruik en volledig rood sta, volgens de hypotheek verstrekker telt dat mee en kan ik daarom een lagere hypotheek krijgen.

in werkelijkheid sta ik geen dubbeltje rood, sterker nog, er staat 9000 op mijn spaarrekening.... zoals ik al zei: het is maar net hoe ze kijken
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 10:39:26 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99143853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:37 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ik kan 20k schuld hebben als ik mijn cc's vol gebruik en volledig rood sta, volgens de hypotheek verstrekker telt dat mee en kan ik daarom een lagere hypotheek krijgen.

in werkelijkheid sta ik geen dubbeltje rood, sterker nog, er staat 9000 op mijn spaarrekening.... zoals ik al zei: het is maar net hoe ze kijken
oooow op die manier. Telt dat mee ja? Hmja, ergens kan ik daar wel inkomen. Ik heb daar geen last van gehad in ieder geval, maar idd, het is altijd veel beter om spaargeld achter de hand te hebben. In ieder geval nog iemand hier die verstandig is ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99143866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:37 schreef CarltonBanks het volgende:

Bij mij was het precies hetzelfde, een limiet van 1500 euro op mijn Rabo creditcard was voor de Rabobank reden om in eerste instantie mij geen Rabo hypotheek te geven.
Die limiet op 0 gezet, hypo gekregen en limiet weer op 1500 euro.

-edit- en dat was ook met 15k spaargeld op mijn Rabo rekening.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:48:59 #67
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99144119
De Darwinjeugd.

quote:
"Het is stoer om hoge telefoonrekeningen te hebben. Dat betekent dat je veel belt, wat weer betekent dat je veel vrienden hebt. Daarbij komt nog de merkkleding. Ik vind Levi's en Replay oké, maar schoolgenoten gaan voor Armani en Dolce & Gabbana."
:'( :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:49:36 #68
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99144135
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:48 schreef Nibb-it het volgende:
De Darwinjeugd.

[..]

:'( :')
God, wat een falerij. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_99144297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

oooow op die manier. Telt dat mee ja? Hmja, ergens kan ik daar wel inkomen. Ik heb daar geen last van gehad in ieder geval, maar idd, het is altijd veel beter om spaargeld achter de hand te hebben. In ieder geval nog iemand hier die verstandig is ;)
Ze trekken volgens mij niet automatisch al je mogelijke kredieten euro voor euro af van je max hypotheekbedrag, mijn lief *; had ook een roodstand faciliteit van 2,5k, en ~8k DUO schuld, en ik een CC met 2,5k limiet, maar dat maakte bij de rabobank niks uit. Net als bij de andere verstrekkers trouwens. Mogelijk houdt het ook verband met het type hypotheek wat men op het oog heeft?
pi_99144381
Misschien dat de Overheid een 'Telefoonrekening-aftrek' moet instellen voor Telefoonbezitter dat de rente die ze over de schulden van hun Telefoonrekening moeten betalen aftrekbaar is van hun inkomsten en ze daarvoor dan minder belasting hoeven te betalen....

Als dat op de woningmarkt werkt, kan het toch wel ook gelden voor consumptie-krediet :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_99144467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:58 schreef RM-rf het volgende:
Misschien dat de Overheid een 'Telefoonrekening-aftrek' moet instellen voor Telefoonbezitter dat de rente die ze over de schulden van hun Telefoonrekening moeten betalen aftrekbaar is van hun inkomsten en ze daarvoor dan minder belasting hoeven te betalen....

Als dat op de woningmarkt werkt, kan het toch wel ook gelden voor consumptie-krediet :)
Wil de overheid dan telefoonbezit bevorderen?
pi_99144486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:58 schreef RM-rf het volgende:

Jammer alleen dat er op de woningmarkt nog een onderpand is, op de telefoonmarkt niet. Misschien moet de hele telecomsector maar weer genationaliseerd.
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:02:05 #73
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99144504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:10 schreef CarltonBanks het volgende:
ik heb ook een schuld van 20k ... het is maar net hoe je kijkt

laatst voor een hypotheek een check laten doen bij het BKR....

creditcard (visa): 6000 euro
creditcard (mastercard): 3000 euro
rabobank rood staan: 10000 euro
en met een telefoon abbo (vast en mobiel) kom ik volgens de bkr aan bijna 20k

en toch sta ik nergens rood, gek he? ... het is maar net hoe je telt
Nee je hebt geen schuld van 20.000 euro. Je hebt het gewoon verkeerd begrepen.

Een creditcard en de meeste limietmogelijkheden staan in het BKR onder dezelfde code als een doorlopend krediet. Bij het afsluiten van een hypotheek, moet jouw hypotheekboer dus uitgaan van deze limieten, omdat jij zonder verdere controle van de bank deze bedragen maximaal zou kunnen opnemen.

In het BKR is niet eens zichtbaar wat jij wel/niet hebt opgenoment. Dit is ook totaal niet relevant voor de hypotheekverstrekker, want het feit dat jij het nu niet hebt opgenomen is geen garantie dat jij het morgen ook niet hebt opgenomen. Maar goed, in de praktijk kan het dus best zijn dat jij geen cent van deze limieten hebt benut. In dit geval heb jij dus geen schuld van 20.000 euro.

Het feit dat de hypotheekverstrekker om uitgelegde reden moet rekenen met de limieten maakt het niet opgenomen deel van jouw limiet niet opeens tot een schuld _O-

Wat moet je overigens met zoveel en zulke hoge limietmogelijkheden?
Krekker is de bom!
pi_99144524
En uiteraard moet er een Beltegoedbank worden opgericht, kunnen nooddruftigen gelijk wat "btg" krijgen wanneer ze hun voedselpakket op komen halen.
pi_99144550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:38 schreef Cheiron het volgende:
Dit gaat toch over minderjarigen? Kunnen die zelfstandig een abonnement afsluiten bij een telecom provider dan?
Niet per se. MBO is in de regel 16-20 jaar.
Vanaf 18 jaar kun je dat allemaal direct zelf afsluiten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')