Storch,
Charles Hapgood de historicus waar jij een boek van hebt gelezen, was geen aanhanger van de theorie van de plaattektoniek. Ik zal even quoten uit de wiki wat volgens jou 'echte' aarwetenschappers vinden.
quote:
Volgens Hapgood was het buitenste deel van de aarde een ononderbroken korst die tijdens catastrofale gebeurtenissen in zijn geheel op drift kon raken. De ideeën van Hapgood zijn niet op geologisch onderzoek gebaseerd en in feite was door geologen op dat moment al geheel aanvaard dat de aardkorst uit verschillende delen was opgebouwd. De platentektoniek, die tegenwoordig gemeen goed is, laat geen ruimte voor zijn ideeën. De ideeën van Hapgood, zelf geen geoloog, hebben onder geologen dan ook geen enkele steun.
quote:
Zijn geologische ideeën berusten niet op geologisch onderzoek. De ideeën van Hapgood ontberen elke wetenschappelijke onderbouwing en zij kunnen dan ook niet als een wetenschappelijke theorie beschouwd worden
Op basis van een boek van deze auteur wil jij een wetenschappelijke discussie aangaan. Ik waardeer dat je de moeite wil doen om ook jouw kijk op de zaak te geven, maar ik zou je het volgende advies willen meegeven. Blijf kritisch kijken naar je eigen kennis. Kennis is ook onderhevig aan verandering. Wat 20 jaar geleden nog voor waar werd aangenomen is misschien nu al achterhaald. Het is mogelijk dat 50% van de boeken die je gelezen hebt zo weer bij het oud papier kunnen door voortschrijdend inzicht.
In een wetenschappelijk forum kan je naar mijn mening hypothesen niet weerleggen door wetenschappelijk onderzoek slechts door literatuur studie of in het minste geval het kort samenvatten en aanhalen van bronnen. Hierbij moet men geen schroom voelen met betrekking tot het gebruik van vaktermen. Aangezien vaktermen binnen het vakgebied goed gedefinieerd zijn en geen ruimte voor discussie of verwarring laten met betrekking tot hetgeen bedoeld wordt. Mocht men niet bekend zijn met de vakterm dan kan een stevig potje google fu meestal uitkomst bieden. Het in de tekst linken van vaktermen naar uitleg is een makkelijke oplossing.
Als iemand een vraag poneert zonder verdere uitleg en bronvermelding, dan is het misschien verspilde moeite om goed beargumenteert die vraag stap voor stap te beantwoorden. Vandaar dat mensen kort door de bocht antwoorden geven.
[ Bericht 8% gewijzigd door Aardwetenschapper op 31-08-2011 09:18:39 ]