abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10915797
Win32/Sobig.C@mm

ik kreeg wat mail dat dit virus zich op deze pc moet bevinden
maar ik vind niets

pi_13328974
Dit e-mailtje kreeg ik gisteren:

Van Microsoft Network Mail Service <smtpautomat@freemail.com>
Verzonden zaterdag, september 20, 2003 9:16
Aan email user <receiver@emailserver.net>
Cc
Bcc
Onderwerp Returned Mail: User unknown
Bijlage(n) guzkcq.exe 107K
Hi.
This is the qmail program
I'm sorry to have to inform you that the message returned below could not be delivered to the following addresses:
Undelivered to heymgs@freemail.com

Is dit gewoon een fout verstuurde returned-mail-error of is dit een virus. Ik heb het programma maar niet geopend. Wat ook apart is, als ik het e-mailtje lees, start de pc automatisch windows media player op. Ik krijg daarna een foutmelding:

Er is een onbekende fout opgetreden.

Heeft iemand dit nog meer gekregen?

zondag 21 september 2003 @ 11:41:21 #103
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13329875
quote:
Op zondag 21 september 2003 10:40 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Dit e-mailtje kreeg ik gisteren:

Verzonden zaterdag, september 20, 2003 9:16
Aan email user <receiver@emailserver.net>
Cc
Bcc
Onderwerp Returned Mail: User unknown
Bijlage(n) guzkcq.exe 107K
Hi.
I'm sorry to have to inform you that the message returned below could not be delivered to the following addresses:
Undelivered to heymgs@freemail.com

Is dit gewoon een fout verstuurde returned-mail-error of is dit een virus. Ik heb het programma maar niet geopend. Wat ook apart is, als ik het e-mailtje lees, start de pc automatisch windows media player op. Ik krijg daarna een foutmelding:

Er is een onbekende fout opgetreden.

Waarschijnlijk heeft iemand een mail gestuurd naar een onbekend adres, met jou e-mail adres als afzender.
En ja dit lijkt mij een virus.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_13334935
quote:
Op zondag 21 september 2003 10:40 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[...]
Is inderdaad een virus. Swen, om precies te zijn. Weggevertje in deze is de regel 'This is the qmail program'. Normale reactie van qmail is namelijk 'This is the qmail program at [hostname].'
quote:
Nog maar 148 stuks, tot nu toe.
pi_13336902
quote:
Op zondag 21 september 2003 15:07 schreef TimberWolf het volgende:
Nog maar 148 stuks, tot nu toe.
Hè????
148?
Hoe lang is dat al bezig?
Kun je het niet blokken?
Kun je er wat tegen doen?

Sorry voor al die vragen, maar ja dat heb ik soms

pi_13339736
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:20 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Hè????
148?
Inmiddels ruim 170.
quote:
Hoe lang is dat al bezig?
Sinds afgelopen vrijdag. Toen kreeg ik er een stuk of acht, gister heb ik er zo'n 40 gekregen, en vandaag zijn daar dus minstens 130 bijgekomen. En de dag is nog jong
quote:
Kun je het niet blokken?
Kun je er wat tegen doen?
Ik blok ze ook. Mijn mailserver sloopt hoedanook de executable er vanaf. Momenteel staat een en ander nog zo ingesteld dat ik het mailtje zelf (zonder virus dus) nog wel ontvang. In mijn geval voor statistische doeleinden.
quote:
Sorry voor al die vragen, maar ja dat heb ik soms
Geen probleem.

Overigens ben ik nog gelukkig qua hoeveelheid. Ik heb kennissen die er inmiddels 2 per minuut krijgen. Prima virusje dit. Verspreid zich naar mijn gevoel sneller dan Melissa...

pi_13340640
Ik heb er totaal 3 gekregen, het is nu al een paar uur stil, ik hoop dat het afgelopen is
pi_13398360
Hee mensen, al heel lang word ik dood gegooid met mailtjes in mn mailbox met virussen. Eerst had ik zoiets van, nou duurt ff en dan stopt het van zelf wel weer. Maar nu duurt het wel heel erg lang. Ik ben er ook achtergekomen dat ik ook mailtjes verstuur (niet bewust natuurlijk) met virussen erin. Dus je zou denken dat ik besmet ben met één of ander virus, maar ik kan scannen wat ik wil met mn Nortan scanner, maar hij vindt niks.

Nou was mijn vraag of meer mensen hier last van hebben.
Mailtjes met het onderwerp, "Fwd: Boodschappen". Ook mailtjes over screensavers blijven maar komen.
Afgelopen week kreeg ik ook al een aantal keer dat Sven virus op mn mail.
Ik verwijder de mailtjes allemaal wel, ik ben niet besmet (zover ik weet), maar ik word er nou wel n beetje ziek van. Elke dag tig mailtje die je weer kan verwijderen. En dat terwijl ik nog ergens bij hotmail een 'spammail' heb.
De virussen waarover ik het nu heb, krijg op mn 'goeie mailadres' en daar ben ik wel minder blij mee eigenlijk!!

Zijn er mensen die dit kennen (waarschijnlijk ben ik al de 1000ste die hierover zeikt), maar wie weet hoelang dit kan duren, of dit vanzelf stopt en of ik er wat aan kan doen?

donderdag 2 oktober 2003 @ 23:06:39 #109
63752 Daleo
Wolfenstein (GoTy)
pi_13610756
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:03 schreef SliderTPP het volgende:

[..]

Zo makkelijk werkt t nou ook weer niet, maar geen getreur, de nieuwere versies van Symantec scannen wel p2p-files

Hehe komt goed, maak me er echt totaal niet druk over eigenlijk
Hij gaat vann8 weer scannen staat er iets op dan vind ie het wel...
Zo niet best..

Strx toch de nieuwe windows erop ben ik er ook weer (even) vanaf

Kut, Kut ALLEMAAL
  donderdag 2 oktober 2003 @ 23:10:00 #110
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_13610856
hmm er was dus wel een centraal virus topic.
quote:
Krijg de pest ik heb gewoon 2 weken lang met een virus op me pc gezetten zonder dat ik of Norton 2003/2004 het wist
virus is pas gister ontdenkt ook nog eens
W32.HLLP.Spreda.B trof ik vanmiddag aan op me schijf in een bestand wat ik 2 weken geleden via kazaa heb gedownload..

Virus is godverdomme een passwoord logger ook nog

Meer slachtoffers op Fok! van dat virus?

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllp.spreda.b.html voor meer info over het virus..

uit dit topic Verdomme!! 2 weken een virus op pjoeter
  donderdag 2 oktober 2003 @ 23:23:42 #111
63752 Daleo
Wolfenstein (GoTy)
pi_13611182
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:10 schreef trance40 het volgende:
hmm er was dus wel een centraal virus topic.
[..]

uit dit topic Verdomme!! 2 weken een virus op pjoeter

Ben je er nou al vanaf of niet?
Kut, Kut ALLEMAAL
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:18:30 #112
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_13616380
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:23 schreef Daleo het volgende:

[..]

Ben je er nou al vanaf of niet?

Ja gelukkig wel
pi_13632250
Geen enkele e-mail meer gekregen, gelukkig, wat doet die exec. eigenlijk?
pi_13772310
^^ Niemand?
pi_13776910
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:53 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Geen enkele e-mail meer gekregen, gelukkig, wat doet die exec. eigenlijk?
Als het over Swen/Gibe gaat: Dat is her en der wel op het internet terug te vinden. De huidige versie verspreid zich alleen nog maar. Men vermoed dat het een 'proof of concept' virus is. Oftewel: Een proefballonnetje.

Ik zit inmiddels op de 1200 stuks, overigens. Krijg er per dag nog een stuk of 25 - 30. Ik ben daarmee nog een van de gezegenden, heb ik inmiddels mogen vernemen...

zondag 12 oktober 2003 @ 14:38:35 #116
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13826645
Ik kreeg net een virusmelding van het bestand: trojan.download.swizz
Hij kon het niet repararen, en dus ook niet wegzetten of verwijderen. WAt moet ik nu doen?
Dit heb ik al gevonden: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.download.swizz.html, maar hierin staat dat ik de virusscanner moet draaien en dan het bestand verwijderen, maar net bij die melding gaf hij aan dat het niet lukte om te verwijderen....

Wat moet ik nu doen?

zondag 12 oktober 2003 @ 15:03:35 #117
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_13827068
Meestal is er een programma actief die aan je virus verbonden is.
Dus dan kun je het beste ctrl alt del doen en dan dat proces uitschakelen. Dan kan norton het virus verwijderen.
Als dit gelukt is is het van belang dat je sysrestore uitschakelt(dat is tenminste zo in XP, via rechtermuisknop-deze computer etc.) anders heb je kans dat windows het virus gewoon weer terugzet. start dan opnieuw op, check of het virus nu weg is. Dan kun je als het goed is sysrestore weer inschakelen.

Ik weet niet precies hoe dat met jouw virus werkt maar probeer maar.
Verder kom je een heel eind als je precies de removal instructions volgt zoals die staan op de site van Norton, bij http://www.virusalert.nl kun je een Nederlandse uitleg krijgen.

zondag 12 oktober 2003 @ 15:33:34 #118
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13827492
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:03 schreef Maar-T het volgende:
Meestal is er een programma actief die aan je virus verbonden is.
Dus dan kun je het beste ctrl alt del doen en dan dat proces uitschakelen. Dan kan norton het virus verwijderen.
Als dit gelukt is is het van belang dat je sysrestore uitschakelt(dat is tenminste zo in XP, via rechtermuisknop-deze computer etc.) anders heb je kans dat windows het virus gewoon weer terugzet. start dan opnieuw op, check of het virus nu weg is. Dan kun je als het goed is sysrestore weer inschakelen.

Ik weet niet precies hoe dat met jouw virus werkt maar probeer maar.
Verder kom je een heel eind als je precies de removal instructions volgt zoals die staan op de site van Norton, bij http://www.virusalert.nl kun je een Nederlandse uitleg krijgen.

En hoe kan ik precies zien welk proces ik moet uitschakelen? ER staan een stuk of 30 processen...
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:51:02 #119
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_13827731
Dat staat op de site van symantec, dus niet nee.
ik heb wel dit gelezen.

Trojan.Download.Swizz downloads files to your computer without your knowledge or consent. It is a browser plug-in that stays active until the next system reboot.

Misschien heb je al opnieuw opgestart alvorens de scanner uit te voeren?

Verder kun je via google nakijken waar je programma's voor dienen. Typ de procesnaam.exe in en je krijgt gelijk resultaat te zien. Zo kun je normale processen wegstrepen t.o.v. de foute/vage processen. Dit is niet 100% zeker, sommige virussen installeren een explorer.exe zodat je niet 1-2-3 ziet dat het een virus is.

[Dit bericht is gewijzigd door Maar-T op 12-10-2003 15:59]

pi_13936870
Nog een keer. Een of ander programma:
Lorena.exe probeert het internet op te komen. ZoneAlarm waarschuwde mij. Heeft iemand dit eerder gehad?

Edit:
Heb ff doorgezocht. Dit moet haast wel een virus (of zoiets) zijn. Het staat in de map system32 en heeft zichzelf laten voordoen als een kladblok-bestand door het icoontje. Als dit niet duister is weet ik het ook niet.

2e Edit:
Nog eentje in system32. Het heet love-forever. Het is een snelkoppeling. Alleen kunnen heel toevallig de programmagegevens niet opvragen en wil het progamma het internet op.

[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 17-10-2003 07:54]

vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:25:34 #121
39725 _kim_
twas maar een bijnaam
pi_13937036
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:46 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Nog een keer. Een of ander programma:
Lorena.exe probeert het internet op te komen. ZoneAlarm waarschuwde mij. Heeft iemand dit eerder gehad?

Edit:
Heb ff doorgezocht. Dit moet haast wel een virus (of zoiets) zijn. Het staat in de map system32 en heeft zichzelf laten voordoen als een kladblok-bestand door het icoontje. Als dit niet duister is weet ik het ook niet.

2e Edit:
Nog eentje in system32. Het heet love-forever. Het is een snelkoppeling. Alleen kunnen heel toevallig de programmagegevens niet opvragen en wil het progamma het internet op.

ik heb meer het gevoel dat dit spyware is. kun je bij download.com op "ad-aware 6" zoeken, daarmee kun je het weghalen.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:29:39 #122
39725 _kim_
twas maar een bijnaam
pi_13937060
Ik heb zelf een computer, die niet geheel opstart. het is een oud beestje, maar er mag geen format op uitgevoerd worden, anders had ik het wel gedaan.

er staat windows 98 op, en bij het opstarten zie je dus ff het plaatje van win98 en dan heb ik zwart beeld. doet niets meer daarna.

ik zat te denken aan het blaster virus. gister was namelijk de virusscanner uitgeschakeld.

pi_14832247
heb al paar dagen last van het virus w32.spybot.worm, heb de norton oplossing al geprobeerd maar die doet het niet, iemand een oplossing hiervoor?
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_14837204
Uit: Virus- hulp gevraagd

Ik heb al een tijdje het TROJ_SMALL.M virus. Virusscanner vindt netjes het bestand, maar kan 'm helaas niet verwijderen (Unable to clean). Dit komt waarschijnlijk omdat het virus zich in de System Volume Information direcory bevindt waar je dus niet in kunt komen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit virus kan verwijderen? diverse speurtochten met Goegel hebben nix opgeleverd

zaterdag 22 november 2003 @ 11:55:25 #125
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_14837587
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:23 schreef BigBear het volgende:
Uit: Virus- hulp gevraagd

Ik heb al een tijdje het TROJ_SMALL.M virus. Virusscanner vindt netjes het bestand, maar kan 'm helaas niet verwijderen (Unable to clean). Dit komt waarschijnlijk omdat het virus zich in de System Volume Information direcory bevindt waar je dus niet in kunt komen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit virus kan verwijderen? diverse speurtochten met Goegel hebben nix opgeleverd

Dan delete je het bestand toch? Dat moet kunnen met een degelijke virusscanner. bij mij, Norton Antvirus Corp. Edition kan ik gewoon de actie "delete permanently" kiezen.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')