Er zit een oplaadkabel bij voor in de auto, niet voor thuis. Dus waarom je denkt dat je een accu nodig hebt ontgaat mij?quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:36 schreef zaishen het volgende:
Ik heb de TomTom gekocht uit de link van Anne vanwege de 2 uur accuduur, zodat ik minder de accu hoeft te laden.
Nou ik moet hem anders laden wanneer de accu op gaat.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:44 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Er zit een oplaadkabel bij voor in de auto, niet voor thuis. Dus waarom je denkt dat je een accu nodig hebt ontgaat mij?
Welnee, hoe kom je daar nou bij? Accu's van slechte kwaliteit kúnnen oververhit raken, maar die van een PND zit vast in het toestel, dus die kan je zelf niet vervangen door zo'n hakkietakkie kloon.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:04 schreef zaishen het volgende:
[..]
Is dat niet een nadeel? Want als je de heletijd gaat opladen om TMC te gebruiken dan kan de accu toch overhit raken?
Hij moet in de auto toch in 90% van de tijd aan de stroom, bij continue gebruik is de gemiddelde accu binnen een uurtje goed leeg aan het raken, en dan ben jij nét in de buurt van je bestemming, en heb je dat ding het hardste nodig.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:52 schreef zaishen het volgende:
[..]
Nou ik moet hem anders laden wanneer de accu op gaat.
Wat is een PND ?quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij moet in de auto toch in 90% van de tijd aan de stroom, bij continue gebruik is de gemiddelde accu binnen een uurtje goed leeg aan het raken, en dan ben jij nét in de buurt van je bestemming, en heb je dat ding het hardste nodig.
Volgens de tomtom site moet je bij die start2 nog een losse tmc ontvanger kopen à 50 euro. Het is trouwens gewoon een stroomkabel met ingebouwde TMC antenne, die je bij Navigon er gratis bij krijgt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:36 schreef zaishen het volgende:
Ik heb de TomTom gekocht uit de link van Anne vanwege de 2 uur accuduur, zodat ik minder de accu hoeft te laden.
Huh maar bij die site staat toch onder kenmerken: Traffic Message Channel (TMC) Yquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens de tomtom site moet je bij die start2 nog een losse tmc ontvanger kopen à 50 euro. Het is trouwens gewoon een stroomkabel met ingebouwde TMC antenne, die je bij Navigon er gratis bij krijgt.
Misschien is het een luxe bundel/aanbieding bij bol met zo'n ontvanger, óf ze hebben de inhoud niet goed op de site gezet, dat komt ook nog wel es voor bij een webwinkel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:28 schreef zaishen het volgende:
[..]
Huh maar bij die site staat toch onder kenmerken: Traffic Message Channel (TMC) Y
en onder omschrijving staat er:
Scope of delivery:
- TomTom Start 2
- EasyPort™ mount
- USB cable
- Car charger
- Documentation
- RDS/TMC trafic receiver
Dus ik neem aan dat ik geen TMC hoeft te kopen?
Zijn er geen pnd's waar de antenne in het pnd zelf zit? Ik heb eeb hekel aan dingen moeten aansluiten als het niet sec nodig is.quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:33 schreef fruityloop het volgende:
Nou dat scheelt dan alweer, maar als ik eerlijk ben, vind ik de oplossing van Navigon beter, dus de TMC antenne verwerkt in het oplaad snoer. Volgens mij hebben de duurdere TomTom's dit inmiddels ook?
Als je niks wil aansluiten moet je gewoon ingebouwde navigatie nemen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zijn er geen pnd's waar de antenne in het pnd zelf zit? Ik heb eeb hekel aan dingen moeten aansluiten als het niet sec nodig is.
Ik heb nu ingebakken navigatie maar ben er niet gek vanquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je niks wil aansluiten moet je gewoon ingebouwde navigatie nemen.
maar dan heb je wel een duurdere uitvoering en heb je dus geen zwarte bumpers![]()
Lees een keer de handleiding zou ik zeggen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik heb nu ingebakken navigatie maar ben er niet gek van
Wat voor systeem heb je danquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik heb nu ingebakken navigatie maar ben er niet gek van
VW? Je auto is 2 jaar oud zeg je. VW heeft de RNS 310 en de RNS 510. Die werken beiden niet met CD's. maar met dvd/geheugenkaartje/hdd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ehm zo'n vw susteem met cd tje. Geen idee hoe het heet
Ow zou kunnen. Heb de laatste lichting golf v nu.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
VW? Je auto is 2 jaar oud zeg je. VW heeft de RNS 310 en de RNS 510. Die werken beiden niet met CD's. maar met dvd/geheugenkaartje/hdd.
Jij hebt cdtje, en het enige VAG product wat ik ken wat daarmee werkte is Audi. Die hebben nu MMI, maar hadden 'vroeger' een systeem wat idd met cdtjes werkte, waarbij je ook geen kaartweergave had maar allen maar een schermpje met pijlen erop.
Dit dus:
[ afbeelding ]
Audi heeft/had BNS en RNS. RNS is met kleurenscherm, ongeveer wat VW ook levert. De BNS variant was een veel goedkopere variant wat inderdaad met cdtjes werkte.
[edit]
VW heeft idd de RNS300 gehad, die werkte wel met cdtjes, maar dat systeem is ouder dan 2 jaar, en jij geeft aan dat je auto 2 jaar oud is.
Ik heb mijn golf VI aan het eind van 2008 besteld, en toen kon je alleen maar de RNS310 en de RNS510 nemen. De RNS300 was toen al geen optie meer. Iets klopt er niet aan het verhaal?
De laatste lichting Golf V? Die werden volgeduwd met opties, en toen was de 310 en 510 ook al beschikbaar. Heb je wel een kaartweergave dan of heb je alleen maar een pijltje?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ow zou kunnen. Heb de laatste lichting golf v nu.
In het middenconsole wordt wat weergegeven, op het display naast de kilometerteller een rode pijl.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De laatste lichting Golf V? Die werden volgeduwd met opties, en toen was de 310 en 510 ook al beschikbaar. Heb je wel een kaartweergave dan of heb je alleen maar een pijltje?
Ik snap dat er een pijl naast de km teller staat. Maar wat wordt er in de middenconsole weergegeven? Een landkaartje of ook alleen maar pijlen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In het middenconsole wordt wat weergegeven, op het display naast de kilometerteller een rode pijl.
Zelfde kleur. Volgens mij wordt daar in zwart wit een soort van kaartje weergegeven maar gebruik altijd de rode peiltjes en stem, niet het middenconsole. Iig niet een soort van navi waar ik nu voor zou kiezen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap dat er een pijl naast de km teller staat. Maar wat wordt er in de middenconsole weergegeven? Een landkaartje of ook alleen maar pijlen?
Ik weet niet wat voor kleur auto je hebt, maar zijn de portiergrepen dezelfde kleur als de auto, of zijn die zwart?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |