Favicon.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:30 schreef Dimens het volgende:
Hoe krijg ik zo'n pictogram naast de title in je tabblad?
Daar waar bij FOK! dat Fok logo staat, die kleine.
Engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Favicon.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja hoe werkt dat en welke resolutie mag/moet hij zijn?
| 1 | <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" /> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Dimens</title> <link rel="stylesheet"type="text/css" href="Index.css"> <link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" /> <style type="text/css"> </style> </head> |
Het werkwoord 'willen' is een onregelmatig werkwoord. "Hij wil".quote:Op maandag 18 juli 2011 13:48 schreef Dimens het volgende:
Hij wilt het maar niet doen, dit is de code:
[ code verwijderd ]
Ja sorry, daar denk ik op dit moment niet helemaal aan.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het werkwoord 'willen' is een onregelmatig werkwoord. "Hij wil".
Zeker weten dat je favicon.ico in orde is en staat waar-ie staan moet?
Hard refresh gedaan? Ctrl + F5.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja sorry, daar denk ik op dit moment niet helemaal aan.
Hij heet favicon.ico en staat in de map waar ook de html en css staan, dan moet dit toch genoeg zijn?
Kan het dat hij de favicon niet laat zien in test modus?quote:
Hm, dat kan. Probeer het eens zo.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan het dat hij de favicon niet laat zien in test modus?
dat ik hem dan eerst naar de server moet uploaden of iets?
Dat kan het denk niet zijn, wanneer ik een pagina opsla vanaf een website doet hij het ook gewoon.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, dat kan. Probeer het eens zo.
Ik dacht overigens dat je de hele tijd al zo bezig was (uploaden op een webserver en dan opvragen).
'text-decoration:none' toewijzen aan a:link, a:active, a:hover en a:visited. Je kunt a:hover ook 'text-decoration:underline' meegeven. Wordt de link onderstreept wanneer je met de muis over de link gaat/op de link staat.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:43 schreef Dimens het volgende:
Favicon komt dan wel wanneer ik een server heb, dat lijkt wel gewoon niet te werken.
Dan nog iets, als ik die streep onder een link niet wil hebben, hoe dat te doen?
Het liefst in de CSS zodat ik een link een class kan geven.
De tekst staat in een soort button die dan een andere kleur krijgt, ook de muis veranderd dan dus vrij duidelijk naar mijn idee.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Denk er wel om dat je bij het hoveren over een link wel een actie laat zien. Het is qua usability erg onvriendelijk om dit niet te doen.
Prima inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
De tekst staat in een soort button die dan een andere kleur krijgt, ook de muis veranderd dan dus vrij duidelijk naar mijn idee.
Ik slice nagenoeg nooit. Laat een ontwerper altijd een ontwerp opleveren en dat maak ik dan na met CSS en HTML. Als hij dingen met plaatjes e.d. doet dan gebruik die natuurlijk wel maar voor de rest 'slice' ik eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:43 schreef Koopsie het volgende:
Heeft iemand ervaring met van Photoshop -> Dreamweaver? ik vind altijd tof om websites in photoshop te maken, en nu wil ik leren om het te coderen.![]()
iemand nog tips? ik kan een beetje de basis van HTML & CSS heb ook een goed boek hier liggen maar staat jammer genoeg niet veel in over .PSD Slicen etc.
Ohok,quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik slice nagenoeg nooit. Laat een ontwerper altijd een ontwerp opleveren en dat maak ik dan na met CSS en HTML. Als hij dingen met plaatjes e.d. doet dan gebruik die natuurlijk wel maar voor de rest 'slice' ik eigenlijk nooit.
Dat is zo gepiept met CSS.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef Koopsie het volgende:
[..]
Ohok,
Ik heb namelijk dit begin gemaakt ( is nog lang niet af )
[ afbeelding ]
quote:
In principe bestaat je website maar uit drie kolommen. Header, content en footer. De achtergrondjes zijn effen dus dat is niks meer dan een background-color. Het enige 'beetje' lastige zijn de verloopjes van vlak naar vlak.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:55 schreef Koopsie het volgende:
[..]
ik zal wel weer even de boeken induiken, blijf het lastig vinden met codes etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |