abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99311871
Sarah komt tegenwoordig pas rond 9 uur half 10 voor haar eerste fles!!
Is er een maximum dat tussen de flessen mag zitten? Er zit nu soms wel 10 uur tussen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99312034
Maar dat is toch alleen 's nachts MP? Dan is het volgens mij niet erg hoor.

Onze zuipschuit heeft gisteren 780 gedronken! :o Er zat zelfs een fles van 200 bij (had 150/5 gemaakt en dat was te weinig, dus nog snel 30/1 bijgemaakt). Las net op de verpakking van nutrilon dat 200 per voeding de max. is. Oeps! Nou ja, ga er vanuit dat het een uitzondering was en dat ze nu weer gewoon 130 /140 gaat drinken.

Toch kwam ze weer gewoon om 06.00 }:| , dus fles gegeven in haar slaapzak en samen in ons bed verder geslapen. Mijn vriend was de deur alweer uit voor zijn werk, dus die heeft er dan geen last van. Toen was het 09.00! Lekker hoor. Beter dan tot 07.00 aan de rand van haar bedje zitten speen ploppen tot ze slaapt. Nu kan ik dat half slapend in mijn eigen bedje doen.

Mereltje, wat is dat hard gegaan!!
Hoe is het met haar vingertjes? Was het vooral de schrik?
Leuk die schoentjes staan bij Eva ook in de kast
pi_99312513
Merel, wat een mooie dame zeg!

En Floris, ook gefeliciteerd!!!
pi_99312528
Ja das alleen 's nachts, maar het klinkt zo lang...
  maandag 11 juli 2011 @ 10:50:15 #230
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99312537
Floris een dreumes!! Van harte Son, ook met het feit dat je nu een jaar mama bent!!!

Ook Femke een dreumes en mereltje een jaar mama.

Hier even een filmpje van mijn feestnummer; en vooral de lol die hij heeft om zn eigen scheet

~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99312850
Wat een heerlijk mooi kereltje O+ J-net!
pi_99313709
Floris 1jaar alweer van harte gefeliciteerd
Ean sliep om 00:00 nog dus ik dacht even kijken hoelaat ze komt. Ze kwam om 01:30 met een vieze luier en toen weer om 04:30 en om 05:30 was ze erg wakker met weer een vieze luier bij mij in bed gelegd waar ik haar om 10:00 maar wakker heb gemaakt en na de fles jawel weer een vieze luier
  maandag 11 juli 2011 @ 11:37:27 #233
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99313857
Wat een verschil FR; hier wordt er momenteel 1 keer in de 4 dagen gepoept. Maar ja dat is meteen wel net zoveel werk als elke keer een beetje
pi_99313889
Sonnetje, gefeliciteerd met de verjaardag van Floris *O* Mooi dat jullie gisteren zo'n leuke dag hebben gehad. Ben benieuwd naar je foto's ..

Danic, het viel mee met het vingertje gelukkig..
pi_99314119
Gelukkig maar Mereltje!

J-net, heel herkenbaar, hier is het ook maar eens in de 3 dagen. En dan kan er geen luier tegenop.
Zodra we merken dat ze poept is het uitkleden geblazen, want wachten tot ze klaar is zorgt ervoor dat ze schone kleren aan moet. Mevrouw poept hier dus altijd in de open lucht haha.
  maandag 11 juli 2011 @ 11:50:37 #236
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99314295
Ik heb de afgelopen 2 keer geluk gehad, maar ook inderdaad; klaar en meteeeeen naar aankleedkussen, want anders loopt het er aan alle kanten uit.

Morgen naar het CB, maar ook morgen weer poepdag; dus ben benieuwd of het invloed op zijn gewicht heeft hahahahaa.
pi_99315838
Haha dat zal wel hoor.
Wij wachten dus niet eens tot ze klaar is, want dat past niet in een luier :o
Dus zodra we het merken, racen we naar boven.
pi_99319257
Wij hadden vrijdag weer eens een rugpoepincident :o We waren bij vrienden en hadden natuurlijk net deze keer geen extra kleertjes bij ons, alleen nog een legging die toevallig al in de tas zat. Rompertje heb ik maar weggegooid :P

Amy gaat nu zwaaien als je " dag dag" zegt :D daar kwam ik net achter. Dus toen ik haar in bed legde zei ik nog " dag dag" en toen kwam er een handje onder de deken vandaan dat zwaaide :D O+
pi_99319261
Floris alweer 1! Ik vind het een raar idee...wat gaat de tijd toch snel! Hartstikke gefeliciteerd!

En femke ook al zo'n grote meid, jeetje, gefeliciteerd!! Mooi overzicht van je mooie meisje!
pi_99323084
Ik moest vandaag naar het z-huis en ean moest dus mee. Ze was al niet echt in haar hum en in z-huis wilde ze ook alleen maar tegen mij aan zitten. Ik had wel veel bekijks met d'r. En toen mijn rontgenfoto gemaakt werd stonder er wel 4vk om haar heen ah kijk nou wat een kleintje nog. Ah wat frummel O+
pi_99324222
Grote stoere Floris, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik wacht met smart op een fotospam! ;)
pi_99326637
Hieperdepiep hoera voor Femke en Floris! (Alsnog) gefeliciteerd Mereltje en Sonnetje. Tot over een week of 6!
pi_99327109
Leuk f_r, al die aandacht voor je kleine O+
Waarom moest je een röntgenfoto?
pi_99327711
Mereltje nog gefeliciteerd met je meisje *O*

Hoera, hoera Floris is vandaag 1 jaar!! Gefeliciteerd Son *O* *O*

@As, Puck en ik zijn terug gevlogen omdat ik de heenweg een hel vond met de pijn die ik nog steeds aan mijn stuitje heb.

@Pessie, het gesprek ging goed dus nu is het afwachten. Zouden we toch zomaar opeens binnenkort naar Zwitserland kunnen verhuizen :o

Puck had door ziekte e.d. nog wat in te halen bij het cb. We waren sinds de twee maanden afspraak al niet meer geweest. Dus voor de 3e keer prikjes ook. Ik kon zelf niet, oma is geweest. Die was helemaal in haar nopjes hiermee O+ maar hij gilde dus de boel bij elkaar bij de prikjes.
Statistieken: 7165gram en 68,5cm.

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99327877
Mooie curve DML! Hoe maak je die eigenlijk? Ik ken alleen die van bv.com.

Zo zag 'ie er na ons bezoekje aan het cb vandaag trouwens uit:

Alles was weer goed. Maar wat waren de prikjes vervelend, ik vond het veel zieliger dan de andere keren
pi_99327924
Via groeigids.nl
Die zijn voor kindjes die geen borstvoeding krijgen en dus gelijk denk ik aan de curves op het CB.

Elise volgt ook lekker haar eigen lijntje en wat heerlijk gemiddeld :D
The way you rock'n'roll
  maandag 11 juli 2011 @ 19:02:33 #247
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99330410
vandaag heeft Larissa de eerste prikken gehad. Zij zat lekker tegen mij en oma te lachen, toen de naald in haar been ging. Verschrikkelijk, ik heb staan meejanken. Krijg dat beeld niet meer uit mijn hoofd :'(
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99332198
Mooie curve DML!

Gefeliciteerd voor Floris!!

Rot he Larissa die prikjes :*

Verder heb ik nog niet bijgelezen, wilde wel even laten weten dat ik vanmiddag de kinderarts gesproken heb. De bloeduitslagen waren binnen en Jelle blijkt bloedarmoede te hebben en zijn ijzer was dus erg laag. Hij krijgt nu een ijzerdrankje voorgeschreven en over 3 weken moeten we weer terug komen. Wellicht dat hij daardoor elke keer niet zo snel kan opknappen. Ze wil hem in ieder geval dus snel weer zien en dan waarschijnlijk weer bloedprikken om te kijken om te zien of het ijzer dan hoger is en anders weer verder kijken.
pi_99332605
Florisssss *O* Gefeliciteerd grote kleine man!! en Femke ook natuurlijk!! *O* stelletjes groterds!

Vervelend he Tankgirl, die prikjes..noodzakelijk kwaad. Cantare, ik weet nog dat ik bij Lena de 11 en 14 mnd prikken ook veel vervelender vond dan de eersten waarbij ze t gewoon onderging, op die leeftijd keek ze me echt zo hulpzoekend aan met een blik die zei "En jij laat dit zomaar gebeuren? :'( "
Jelte had vandaag ook zijn eerste prikken, Hij had net heerlijk 2,5 uur geslapen toen ik m uit moest kleden, dus dat was a la minute honger honger! Ik wilde m eigenlijk direct na de prikjes aanleggen, maar t manneke was inmiddels zo ontzettend boos en gespannen, dat ik niet wilde dat er een naald in die aangespannen bovenbeentjes zou gaan, daar krijgt ie gegarandeerd last van natuurlijk. Dus ik heb m toch maar aangelegd en de vpk heeft m toen heel rustig kunnen prikken, de eerste zonder krimp en bij de 2e ging zn mondje wijd open, liet ie alle melk eruit lopen en huilde als een mager speenvarkentje...mijn sneutje.

Hij heeft er ook echt wel last van nu..ligt steeds een beetje te kermen en wil constant aan de borst, bij Lena is het nooit nodig geweest, maar ik denk dat we dit mannetje zo maar met een zetpilletje op bed gaan leggen.

Hij was wel weer heerlijk gegroeid, tikt de 6kg aan nu en was 60,7cm.

[ Bericht 10% gewijzigd door Poppedein op 11-07-2011 19:51:34 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99332819
Groot menneke die Jelte van jou Poppedein

Mrien, ik hoop dat het ijzer opkrikken er voor zorgt dat Jelle wat minder vatbaar is :Y

Hebben jullie mannen dat ook? Dat ze kind naar bed brengen en dan zelf ook in slaap donderen? Puck slaapt in een co-sleeper dus papa gaat er soms naast liggen bij onrustigheid en :z

[ Bericht 47% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 11-07-2011 19:56:04 ]
The way you rock'n'roll
pi_99333629
Kusje voor Jelte :*

Sander brengt Jelle nooit naar bed dus dat herken ik niet DML ;) En in Lotte's bedje erbij gaan liggen is niet echt ideaal in een peuterbedje :D
pi_99334674
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:01 schreef mrien het volgende:
Kusje voor Jelte :*

Sander brengt Jelle nooit naar bed dus dat herken ik niet DML ;) En in Lotte's bedje erbij gaan liggen is niet echt ideaal in een peuterbedje :D
Dat is wat krapjes ja :D
Ik heb al vijf foto's denk ik dat hij er naast ligt te pitten. En ik me maar afvragen waar hij is :')

Arme Jelte. Puck had de vorige twee keer geen last maar vanavond kon hij ook alleen maar huilen en hangen en is hij ook met een zetpilletje naar bed gegaan.
The way you rock'n'roll
pi_99338720
Wat een mooie curves van E en Puck! O+ cantare, wilde jij die kleertjes nou nog hebben? of heb ik een pm van jou over t hoofd gezien? :o :@

Die prikken zijn zo naar :{ dikke kus erop. Jelte, hopelijk biedt het zetpilletje voldoende pijnstilling en kun je er lekker op slapen. Wat een spekjes is ie aan het kweken zeg! Heerlijk! Qua gewicht gaat ie gewoon gelijk op met mijn mini zo te lezen :o ik zag nog heerlijke foto's van z'n bolle buuk <3 zo lief.

Hier gaat alles zn gangetje, ik ben blij dat we even niets hoeven, niet provoceren, niets. Het lijkt mn meisje erg goed te doen, ze is op t moment erg rustig en kan zichzelf vrij goed vermaken. Er komt zowaar ritme en structuur in haar doen en laten en ze slaapt overdag stukken beter *O*
Enige puntje van zorgen voor mij is dat het poepen niet overhoudt. Het is niet dramatisch maar ze poept rustig een week niet, of 2 weken nauwelijks en dan na een hoop kramp en huilen volgt er een explosie van poep die er zo te zien en te ruiken erg lang ingezeten heeft. Niet het soort mosterd-poep wat ik van borstvoeding ken. Toch maar weer aankaarten bij de kinderarts denk ik dat het me niet echt lekker zit.
:)
pi_99339004
fijn dat je meisje het goed doet mignonne
mooie curve van puck en e
Ik moest een foto van mijn kaak laten maken.

ean is echt niet in haar hum ik denk krampjes en ik verdenk het ijzerdrankje ervan
  maandag 11 juli 2011 @ 22:04:47 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99341642
Prikken ;(

Oeh, wat vreselijk....ik vind het ook zo erg, dat had ik nooit gedacht van mezelf, nuchter als ik ben.
Ik krijg nu al buikpijn bij het idee, zo'n naald in het beentje van mijn lieve onschuldige kleine mupke...zo zielig.

Morgen ben ik alweer een maand mama, gisteren was het 4 weken geleden dat ze werd geboren en toen waren we op bezoek bij haar oma en werd deze foto gemaakt. O+

pi_99341730
Ohh Juud wat is ze toch mooi!!! O+ O+ O+
Zo fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99345854
Son, gefeliciteerd met die grote knul van je!!!!

Mereltje, jij gefeliciteerd met die dame!!

Verder even snel gelezen. Vandaag samen met N gevierd dat we 2 jaar getrouwd zijn. Sofie is eerst naar de gastouder geweest, en N zijn ouders hebben haar opgehaald.
Ze heeft het bij beide helemaal goed en fijn gedaan. Toen we haar ophaalden en uit bed haalde (het was 22.00) kwam er direct een dikke lach van dr... Eenmaal thuis is ze gelijk weer lekker in bed gegaan.
Ik vind dr zo groot worden, ze probeert te kruipen, heeft een tand, is een kletskous.
*poef* nu is het weg
pi_99346732
Gefeliciteerd met jullie tweejarig huwelijk kaatjejannie! ^O^

Wat een mopje, Juud O+

Ik vond de prikken eerst trouwens niet erg. Wat Poppedein zegt: ze onderging het gewoon. Maar nu ging ze echt gillen van schrik/pijn. Zo sneu. Maar goed, voor 't goede doel! :)

Mignonne, wat fijn dat het goed gaat met de kleine mup en dat ze beter slaapt! Heel wat waard, lijkt me. :)

Onze kleine smurf wilde de afgelopen week 's avonds ineens niet in bed. :o Kríjsen! Er was niks aan de hand want als we haar eruit haalden dan was het allemaal best, en naast mij in bed ging ze ook slapen. Puur ik-wil-niet-alleen-in-dit-bed dus. Maar gisteren en vandaag gaat het gelukkig beter. Het duurt ff voor ze slaapt, maar dat hele boze/verdrietige is het niet meer. Als ik dan in het dreumestopic lees... :X respect voor de mensen met kindjes met slaapproblemen.

En verder gaat het gewoon GOED. Heb altijd weinig te melden. ;) Het groeit, het is gezond, het heeft plezier...
pi_99346940
Fijn inderdaad dat het met je kleine muppet een stuk neter gaat zo Mignonne!

Fijn dat het gisteren en vandaag weer beter ging Cantare, zielig als ze zo'n fase hebben

Heb vanavond nog even contact gezocht met Stefan Kleintjes over de uitslag van het bloedonderzoek. Morgen even contact opnemen met de poli om een kopie van de uitslag op te vragen zodat ik die weer aan hem kan voorleggen. 't zit me toch niet helemaal lekker geloof ik :@ en ben blij dat ik even contact gezocht heb voor verdere info en hoe ik er met de bijvoeding het beste mee kan omgaan.
pi_99347192
Gefeliciteerd kj, en Sofie klinkt heel gezellig O+

Hier hetzelfde probleem Cantare, erg vermoeiend :O
pi_99347317
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:48 schreef Troeta het volgende:
Hier hetzelfde probleem Cantare, erg vermoeiend :O
Hoe gaan jullie ermee om?

Bij ons is het vooral uitproberen wat werkt. Ze heeft heus wel eens een keertje dat ze minder makkelijk in slaap komt, maar meestal gaat ze dan na een aantal keer teruglopen wel slapen. Deze week alleen echt níet. Twee keer hielp het het om haar even naar beneden te halen (vind ik geen structurele oplossing), maar ik heb haar ook een paar keer naast mij in bed in slaap "moeten" laten vallen. Gisteren en vandaag hoefden we alleen maar een aantal keer terug te lopen om haar weer neer te leggen en haar haar speentje terug te geven. Ik knijp in m'n handjes als het hierbij blijft. Gevoelsmatig is dat ook wel zo, trouwens. Ik verwacht geen chronische slaapproblemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cantare op 11-07-2011 23:57:24 ]
pi_99349112
Ik ben te laat, maar nog gefeliciteerd met Floris! *O*

Kan het niet verlatingsangst zijn, Cantare? Dat speelt hier bij vlagen op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99349466
Ik denk het wel, ze heeft er ook de leeftijd voor. Daarom gebruik ik ook bewust geen "harde" methode (zoals laten huilen). :) Overdag is er trouwens niks aan de hand, op wat gemopper na als zij in de box zit en ik de kamer uit loop.
pi_99349736
Trouwens, ze kan zo netjes eten (heeft ze niet van mij) :o ^O^

dinsdag 12 juli 2011 @ 06:46:56 #265
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99354556
Juud wat een lief scheetje O+
Rayen 2½ jaar!
pi_99354940
Zo, ze eet zeker netjes!

Ik leg hem gewoon tussen ons in als hij huilt omdat we niet bij hem zijn. Ik vreesde eerst voor het ergste, want hij kwam steeds vroeger. Om 1 uur al op een gegeven moment! Maar het gaat nu steeds beter weer.
Vandaag kwam hij om kwart voor 6 en tussen ons in heeft hij nog tot 7 uur geslapen.
Ik denk dat het echt een fase is en als het niet nodig is leggen we hem niet tussen ons in.
Ik heb geprobeerd bij z'n bedje te blijven zitten, maar dan was ik echt 3 uur bezig.

En soms kan hij gewoon niet slapen omdat ie teveel beweegt, gewoon nog niet wil slapen, dan vecht hij er tegen. Misschien teveel prikkels gehad die dag?
Dan hou ik hem heel stevig vast zodat ie stil moet liggen en na 3 oerkreten valt ie heerlijk in slaap.
Dit werkt niet altijd hoor, soms moet ik hem gewoon nog even laten spelen..

Mex is overdag ook heel eenkennig en hij huilt heel zielig als ik even naar de wc ga, of als hij bij iemand anders zit.
pi_99356960
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:04 schreef Juud79 het volgende:
Prikken ;(

Oeh, wat vreselijk....ik vind het ook zo erg, dat had ik nooit gedacht van mezelf, nuchter als ik ben.
Ik krijg nu al buikpijn bij het idee, zo'n naald in het beentje van mijn lieve onschuldige kleine mupke...zo zielig.

Morgen ben ik alweer een maand mama, gisteren was het 4 weken geleden dat ze werd geboren en toen waren we op bezoek bij haar oma en werd deze foto gemaakt. O+

[ afbeelding ]
lief!

wat moet je?

ik kan zelf wel drinken mama!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:11:02 #268
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99357346
Prikken was weer ffies gillen, maar nu ligt ie lekker te slapen.

Hij weegt nu 6175 gram (met dus 4 dagen poep in zijn buik, wat normaal schijnt te zijn bij BV kinderen), hij is nu 63.1 cm en daarmee zit hij wel ruim boven de gemiddelde curve van het consultatiebureau.

Mooie grafiekjes:

pi_99357370
hoe kom je aan dit soort grafiekjes J-net?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:17:51 #270
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99357507
via borstvoeding.com staat er in het rechterrijtje groeicurve online en dan kan je al de gegevens van de kleine invullen.
Op Groeigids.nl is een grafiek die gebruikt kan worden als je geen BV geeft (na ja als je vrouw geen borstvoeding geeft, jij sowieso niet of je bent de allereerste man die dat lukt)
pi_99358348
ja dat geeft ze wel.
pi_99358783
Ik zag weer mooie statistieken voorbij komen van J-net, Puck, Jelte ^O^
Wel veel nare prikjes. Maar het moet inderdaad gebeuren.

Leuk he FR pronken met je meisje, ook al is ze wat uit haar hum.

:* voor Mrien en Jelle. Aan de ene kant fijn dat ze wat gevonden hebben, maar wel naar dat de onderzoeken daar nu niet mee klaar zijn. En inderdaad verder kijken naar antwoorden / oplossingen als jij je er prettig bij voelt. Ik heb vroeger bij een homeopaat gelopen en heb daar erg veel baat bij gehad. Zolang je maar wel je gezonde verstand er bij gebruikt.

Wat lief DML dat je man er bij in slaap valt. Het zou hier ook zo kunnen gebeuren, maar het is dat de ruimte er niet is.

Mignonne, fijn dat jullie nu wat rust hebben en dat dit zijn vruchten afwerpt. Wel vervelend dat ze zo weinig poept. Vind 1x per week echt wel weinig.

KJ nog gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk ^)

Hier zijn de nachten wat onrustiger. Niet dat we echt mogen klagen. Maar Yaro was gisteren om 6 uur wakker. Ik heb dan een late dienst die uitloopt en daarom niet voor 1 uur slaap. Om 10 voor 5 was hij klaar wakker. En dan zijn we tussen 1 en 5 een keer of 3 langs geweest. Vanavond weer late dienst. Het breekt me wel een beetje op.
Maar we slaan ons er wel door heen.
pi_99360678
Tof van het blije meisje mignonne.

Curves zijn zo leuk. Ik kijk daarvoor helemaal uit naar cbbezoekjes (waar ik zelf overigens niet heen ga...).

As1981 nu slapen geen optie?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99361095
Hij groeit goed j-net

gisterenavond zette Ean het op een krijsen ze was echt niet stil te krijgen. Heb haar maar mee naar ons bed genomen en daar viel ze heel lief tegen mij aan in slaap. Maar terug leggen in haar eigen bedje lukte echt niet. Na de laatste fles is ze wel in haar eigen bedje gaan slapen en vanmorgen kwam ze om 05:30 voor een fles en weer om 07:30 haar naast mij gelegd en madam tukte zo verder om 09:30 wil ik eruit gaan maar dat mocht niet krijsen. Volgens mij heeft ze mama honger.
pi_99361406
Mignonne, wat heerlijk dat de rust weer even teruggebracht is... maar het is wat met t poepen van die meiskes van jou!

Mooie stats J-net, inderdaad een lang kereltje! Zijn jullie zelf ook lang?

Ohh As, ja met diensten is t soms zo lastig te combineren, die slaappatronen! Ik hoop dat je vanmiddag nog even kunt slapen.

Dat klinkt inderdaad écht als mama-honger FR ;) hopelijk kun je er vandaag een beetje aan toegeven, of heb je een drukke planning? Eigenlijk is het zoo heerlijk, zo klein mpke wat alleen maar haar mama wil, dat niets in de wereld goed genoeg is voor haar behalve haar jij...maar soms komt t even zo verrekte lastig uit in t leven van nu..

Ik heb Jelte gister om half 9 met een zetpilletje op bed gelegd, rond middernacht nog even bij m gaan kijken, maar niets aan t handje, lang gewoon rustig te slapen. Om 5u werd ik wakker in een kletsnat bed, met een voorgevel waar je u tegen zegt, mijn hemel, wat een ruk! Meestal voed ik toch wel 2x per nacht. Toen sloeg natuurlijk ook gelijk de schrik me om t hart, want gister gevaccineerd en nu meldde hij zich niet? *slik* ... dan loop ik altijd met gestokte adem hun kamertjes in, waar nu net een klein manneke vol rek en strek bewegingen heerlijk bezig was om rustig wakker te worden O+ Heerlijk dus, weer eens 5uur non stop slapen achter elkaar!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:22:31 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99361451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij groeit goed j-net

gisterenavond zette Ean het op een krijsen ze was echt niet stil te krijgen. Heb haar maar mee naar ons bed genomen en daar viel ze heel lief tegen mij aan in slaap. Maar terug leggen in haar eigen bedje lukte echt niet. Na de laatste fles is ze wel in haar eigen bedje gaan slapen en vanmorgen kwam ze om 05:30 voor een fles en weer om 07:30 haar naast mij gelegd en madam tukte zo verder om 09:30 wil ik eruit gaan maar dat mocht niet krijsen. Volgens mij heeft ze mama honger.
Het klinkt als, ik durf het bijna niet te zeggen, 'een sprongetje'. :D
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:26:26 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99361582
@Poppedein, wat fijn dat ie het goed heeft gedaan op de zetpil en dat jij hebt kunnen slapen.

Hier ook een goede nacht, mijn mupke heeft zich gisteravond om 22.30 volgetankt en is gaan slapen, toen om 03.30 uur 1 borst gedronken, meteen weer slapen en toen om 06.45 uur was ze weer wakker. De borst die was overgeslagen was inmiddels ook zelf aan het werk gegaan, dus een natte bh en shirt. Men, ik was blij toen ze begon te drinken. :)

Dit lijkt een beetje het ritme te worden, ik teken ervoor. :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:27:01 #278
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99361600
F_R, lekker knuffelen met je dametje. Lekker laten plakken, als je er de tijd voor hebt. Sprong, mamahonger, etc, geef het een naam. Iedereen heeft toch soms gewoon behoefte aan terug-naar-af? Het is zoals het is, accepteren en knuffelen ;)

Mignonne, fijn, ff rust.

J-net, een beer van een kereltje!

Poppedein, herkenbaar die schrik (de ploffende tieten ook). Heb ik al zonder de prikjes! Lekkah dat ie even doorgeslapen heeft, blijkbaar even nodig (en voor jou ook). Wanneer moet je weer werken?

Seth maakte gisteren ook een ruk van 9-half zes. Jammer alleen dat zuslief de hele nacht wakker bleef :'). Hij zit nu langzaamaan op 5x150, meestal nog 6x120-150.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99361817
28 juli weer Takkem...brrr, ik ben er echt nog niet aan toe dit keer! en jij?
Wat heerlijk dat Seth zo'n ruk maakte ook, maar dat dat niet altijd ook slaap voor jou betekent omdat je oudste ligt te spoken is helaas heel herkenbaar. Of dat je je oudste eeeeeindelijk in slaap hebt om 3u 's nachts en dan weet dat t jongstte alarm over 30 minuten ook weer af zal gaan (en dan maar hopen dat oudste daar niet weer wakker van wordt :') )

Das een fijn ritme Juud! ook redelijk op tijd naar bed voor jou zo! Mijn ervaring is alleen dat zodra je hardop durft te denken dat er een ritme in zit, alles ook maar zo ineens omgegooid wordt ;) Wanneer begin jij nou trouwens weer met werken Juud> Inderdaad over een week of 2 al? Of is dat veranderd sinds je meisje er is?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:43:02 #280
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99362097
Ik begin 1 Augustus weer met werken Poppedein, ik zou over 2 weken idd weer beginnen, maar het weekend werd me aangeboden dat ik een week langer verlof kon krijgen. Dat heb ik met beide handjes aangepakt. Ik en ook manlief vroegen ons ook ernstig af of over twee weken alweer haalbaar zou zijn. Al ben ik dan nog wel gewoon thuis en komen de meiden bij mij, het is toch vermoeiend en intensief opeens weer.

En herstel van een KS kost veel tijd heb ik ondervonden, het is 2 dagen goed, 1 dag wat minder. Zodra ik teveel doe/wil, krijg ik pijn aan mijn buik...stoer doen, nuchter zijn en gewoon doorgaan werkte tijdens mijn zwangerschap prima, maar in dit geval werkt dat tegen me.

Maar naast die buik voel ik me prima en mijn meisje doet het geweldig, dus ik geniet nu nog even van de paar weken vrij me haar en knuffel me suf de hele dag. Nu heb ik daar nog alle tijd voor.
pi_99362120
zo...vrouwlief naar cb geweest...hij is nu 3 weken oud en 57,5cm, ruim 4100gr. en is qua reflexen z'n tijd ver vooruit. Als het zo door gaat wordt het een basketballer :P

Ik ben trots :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:46:15 #282
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99362182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:43 schreef cleany het volgende:
zo...vrouwlief naar cb geweest...hij is nu 3 weken oud en 57,5cm, ruim 4100gr. en is qua reflexen z'n tijd ver vooruit. Als het zo door gaat wordt het een basketballer :P

Ik ben trots :)

Haha, goed man! Leuk om te horen dat ie het zo goed doet! ;)
pi_99362293
hij doet het goed cleany
Ik las veel fijne nachten
Juud balen dat je nog zo'n last van je buik zo nu en dan hebt en heel fijn dat je nog wat extra verlof hebt

Ik begin 1 wk eerder dan mijn verlof zou eindigen als ik werk heb tenminste. En omdat ik geen vaste baan heb mis ik de 3wk die je eigenlijk terug krijgt als je verlof in de zomervakantie valt in het onderwijs ook.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:09:35 #284
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99363091
:W Hallo allemaal,

Ik sta al in de OP met mijn meiske 'Liv' (maar ik noem haar toch maar gewoon Olivia), maar had verder nog niet meegepost hier. Inmiddels is ze anderhalve week thuis en vriendlief is sinds vandaag weer aan het werk. Tijd voor Fok! dus ;) . Ons ritme is redelijk consistent, 23.30 late voeding, tussen 3.30-5.00 de nacht en rond 8.00 de eerste, maar zoals ik hierboven al las kan dat zomaar veranderen. We zien wel! Het gaat met Olivia in ieder geval heel goed, ze woog bij geboorte 2240 en gisteren bij 3w4 woog ze 2975 :o , da's best een flinke groei toch?!

Ik zal me de komende tijd wat meer inlezen, maar voor nu dus /einde egopost :9

O+

[ Bericht 1% gewijzigd door __Isis__ op 12-07-2011 13:18:27 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:12:32 #285
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99363209
Oh wow Isis, wat een klein prupke heb jij, wat een fijn popje!
En wat is ze goed gegroeid in zo'n korte tijd. :)
pi_99363368
hoi Isis..dat is best licht, maar het gaat best hard!
ze slaapt wel lekker door zeg! mooi!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:20:16 #287
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99363547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:21 schreef Poppedein het volgende:
Mooie stats J-net, inderdaad een lang kereltje! Zijn jullie zelf ook lang?

Ik ben 1.69m en manlief 1.82. Ik heb wel 2 broertjes van 1m95

Ik ga mn slaapkoppie maar ff checken, dat zal zo wel huilen zijn na die prikken van vanochtend. Zetpillen staan al klaar.

Zegt die arts (andere dan vorige keer) hij is meer dan 5 kilo dus mag 120 zetpillen. Vorige keer zei zuster dat we 60 zetpillen moesten, etrwijl hij toen ook al boven de 5 kilo was (5255) pfffff word soms beetje moe van de tegenstrijdige informatie.
Wilde ze niet geloven dat ie al bijna omrolt van buik naar zij, tot ze m op zn buik legde. Alleen zn arm zit nog in de weg die moet hij nog leren strekken.
pi_99364626
Oh poppedein ik kan het me helemaal voorstellen dat gevoel wat je dan gelijk krijgt brr. Heb je dat soort dingen nu ook sterker dan bij Lena destijds? Ik ben toentertijd bij oudste heel vaak gaan kijken bij het bedje, 's avonds en overdag, dat doe ik nu veel minder, maar ik ben me wel des te meer bewust van hoe fragiel zo'n mini allemaal is.

En dat poepen, de huisarts wil dat er gekeken wordt naar erfelijke dingen, de kinderarts vond het niet nodig destijds omdat jongste keurig een volgebaggerde luier kado deed aan haar :') maar ik ga het nu toch weer aankaarten. T zit mij zelf niet echt lekker iig.

Wat een boel goeie nachten O+ en fijn al die goedgekeurde ukken!
Isis wat is je dochter een prachtig klein prulleke O+ wat doet ze het goed zeg qua groei! wauw!
:)
pi_99365132
Oh Isis, wat een schattig koppie!
En Cleany, wat wordt die van jullie groot!

Ik hoef pas 5 september weer te gaan werken, lang leve de vele vakantieuren. Maar gisteren had ik toch even een dipje en vroeg me serieus af of ik nog wel zo lang thuis wil blijven :@
Het zullen de hormonen wel geweest zijn, want vandaag al de hele dag lekker buiten in de tuin met een geweldig boek (de Dikke van Daphne) en een heel vrolijk meisje.

Toch vraag ik me een beetje beschaamd af of er meer meiden hier zijn die die gevoelens af en toe hebben. Alle berichten hier zijn zo positief dat ik me er een beetje voor schaam dit te vragen, maar ik doe het toch maar.
Ik weet niet of ik het onderschat heb, of dat ik gewoon nog echt mijn draai moet vinden, maar ik vind het soms echt wel een beetje moeilijk om te wennen aan het feit dat iemand anders nu mijn dagprogramma beheerst.
Neemt niet weg dat ik regelmatig met een grote grijns of met tranende ogen van geluk naar dat lieve kind zit te kijken O+
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:10:37 #290
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99365595
@Danic, ik herken het gevoel wel hoor. Ik ben zo gewend om voor kindjes/baby's te zorgen.
Maar het is wel even heel andere koek als het er eentje van jezelf is. Je hebt ineens een heel andere rol gekregen en het mupke is er altijd.
Wil ik even eten, zit ik net met mijn bordje voor me, begint het mupke te huilen...als me dat met een aantal dingen op een dag gebeurd dan denk ik wel eens, men...mag ik heel even 5 minuten voor mezelf.

Dus 's avonds is ze geregeld een poosje voor manlief en in het weekend ook (en dan in het weekend is het eten/slapen/eten/slapen, wat ze door de week lang niet altijd doet)
Aan de andere kant kan ik haar nog helemaal niet missen, als ze een poosje slaapt, denk ik na twee uur, ze mag wel weer wakker worden. Als ik zoals vorige week, even boodschappen doe en ze blijft drie kwartier thuis bij mijn moeder, dan mis ik haar echt en ben ik zo blij als ik haar weer kan knuffelen.
Ik moet er ook niet aan denken dat ze naar de opvang zou moeten straks, ben zo blij dat ik dat niet hoef te doen, dat zou ik echt niet willen....

En bij mij is het zo dat ik de ene dag de wereld aan kan, en de andere dag soms moe en wat neerslachtig ben. Maar dat zijn volgens mij voornamelijk de hormonen. ;) Gelukkig is het de meeste tijd toch wel heel erg roze wolk gevoel dat overheerst.

Ik gok dat wel meer moeders dit hebben, maar dat 'men' het er niet zo snel over heeft.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:43 #291
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99366056
Danic, ik herken het. Nu met Seth ben ik eraan gewend en vind ik berusting in het feit dat hij alles bepaalt, maar met Alexa vond ik het niet zo. Sterker nog, ik vond er vaak geen ruk aan. Gaan werken betekende voor mij rust. De overgang van 0 naar 1 kind was voor mij mentaal gewoon een hele grote stap. Dat lijntje dat er altijd is, je tijd die je niet meer zelf kan indelen, denken: ik ga ff de was doen en dan een jankend kind hebben. Het is helemaal niet erg ofzo :*, jij moet gewoon ook wennen ff. Toen Alexa met een maand of 6/7 een redelijk ritme had qua eten en slapen, was het voor mij ook een stuk prettiger.

Nu geniet ik enorm van Seth zijn babytijd omdat mijn leven al wordt bepaald door de kids, maar ik ga wel eerder werken weer. Ik wil er gewoon niet zolang uit zijn. Sterker nog, deze en volgende week ga ik al een dagje.

Isis O+ wat een heerlijk meisje heb je! En fijn dat jullie al lekker thuis zijn en dat ze al een aardig ritme heeft!

cleany, dat is een aardige jongeman alweer :D bijna 57 cm al!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99366199
Danic, ergens herken ik het wel, maar als ik dan nu nog de dingen probeer te doen die ik eigenlijk nog moet doen voor mijn opleiding, dan merk ik dat werken nog een zware kluif zou worden, mijn concentratievermogen is nog nul, en zoveel energie heb ik nog niet..
Ik begin direct na de vakantie weer, om na 4 weken nog alle klassen over te nemen is erg vervelend, dus dan maar gelijk beginnen, en die 4 weken verspreid over het schooljaar opnemen. Mijn officiele verlof eindigt half augustus al, maar vakantie, en nog 4 weken en 3 dagen compensatie omdat mijn verlof deels in de zomervakantie valt.

Isis, en cleany, jullie ukkies groeien goed zeg! Die van cleany is al groter/zwaarder dan Bartje, en Bartje is bijna 3 weken ouder... Al heb ik het idee dat hij nu ook weer lekker gaat groeien, de rompertjes maat 50/56 beginnen wat straks te zitten heb ik het idee.

Poppedein, een heerlijke nacht voor jou dus, dat is ook wel lekker! Ik had gisteren om 9 uur een voeding, en verwachtte halfhalf dat ik er dan om 12, 3 en 6 uur uit moest, aangezien hij overdag ook vaker wilde drinken. Maar het was 2 uur en 7 uur.. En dat was ook wel erg lekker!
pi_99366426
Ik weet nog wel dat mijn moeder tegen me zei: "Als je straks een kind hebt verandert er zoveel: de wereld draait ineens niet meer om jou." Ik vond het een cliché maar ik merk dat het wel ontzettend waar is.

Ik heb er niet zoveel moeite mee gehad. Ik was erop ingesteld en ik ben van nature nogal van ritme en regelmaat waardoor het me aardig lukt om een efficiënte dagindeling te hanteren. Daardoor heb ik genoeg tijd en rust om even alleen met mezelf bezig te zijn. Ik merk wel dat er nog niet genoeg ruimte is om elkaar de aandacht te geven die een geliefde verdient, maar ik vermoed dat het niet lang meer zal duren.

We zitten hier wel in een lekker ritme. Gister kwam er een vriend van mijn lief bij ons eten en het is heerlijk als zulke avonden soepeltjes verlopen. Ivan eet eerst even alleen en speelt daarna nog wat, Lena zit bij de visite op schoot, lief drinkt een wijntje, lief doet Ivan eerst naar bed, ik doe Lena daarna naar bed, de kinderen gaan lief slapen en wij hebben gewoon een fijne avond van uitgebreid dineren.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:34:30 #294
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99366575
Danic je bent niet de enige hoor! Na de geboorte van de jongste ben ik een maand eerder weer gaan werken. Ze kwam 6 weken te vroeg en moest eigenlijk pas half november beginnen (was 20 september uitgerekend). Uiteindelijk kwam ze op 6 augustus en ben ik 14 oktober weer begonnen. Ik zat me eigenlijk een soort van te vervelen. Het liep gewoon lekker en ook omdat het een tweede was ging ze gewoon mee in de flow dus zat ik hier een beetje te zitten en werd daar een soort van maf van zeg maar. Mijn baas belde hoe het ging en een praatje en toen vroeg hij van heb je geen zin om een paar uurtjes per week alvast te komen toen ik zei dat het prima ging (mijn vervanger was v.d.e.o.a.d. verdwenen) ben ik de maandag daarop weer begonnen en meteen voor twee en halve dag weer.

Nu weer weg gaat want ik hoor hier heel niet!
pi_99366726
Overigens vind ik het ook heerlijk om weer te werken. Weet je, mijn gevoelens waren ambivalent. Ik genoot ontzettend van de prille babytijd en heb dat bij Lena nog bewuster gedaan bij Ivan. Het gaat zo snel voorbij allemaal. Die eerste keer werken na Ivans geboorte was héél moeilijk, en Lena wegbrengen voor haar eerste wendag op het kinderdagverblijf vond ik ook zwaar. Maar meteen merkte ik dat ik het ook fijn vond dat het leven weer een beetje 'normaal' werd. En gewoon een hele dag alleen met jezelf bezig zijn is voor mij een verademing! In de spits reizen is al een rustmoment. :+
pi_99367058
Ik ben wel benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik moet er ook gelijk vol weer in. Weer 5 klassen,met 4 klassen vol nieuwe gezichten, en dan de boel weer op gang zien te krijgen.... Ik gok dat ik de eerste weken gesloopt ben..
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:57:24 #297
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99367448
Ik heb 2 weken vakantie er aan vastgeplakt, en volgende week mag ik weer werken. Inderdaad mag want ik kijk er echt weer naar uit.
Ik geniet met volle teugen van mijn ventje, maar ik mis gewoonweg mijn werk. Nu wordt mijn dag bepaald door voedingstijden etc. En hij slaapt best veel op de dag, dus ik heb weinig last van dat ik geen tijd heb voor mezelf, maar toch sta je continu standby.
en als mn man straks papadagen heeft dan snapt hij mijn gevoel misschien ook wat beter, die denkt dat ik een soort veredelde vakantie heb soms. Gelukkig ziet hij wel aan mij dat ik graag weer ga werken en dat ik er echt wel weer aan toe ben. fulltime mammie zou je mij niet blij mee maken, en dat weet hij ook heel goed.
pi_99367457
Goh, wat ben ik eerlijk gezegd blij om dit te lezen. Het is misschien 'not done' om zulke dingen uit te spreken, maar ik vind het gewoon belangrijk om zowel de positieve als de minder positieve dingen te kunnen benoemen.
Juud, zoals jij het omschrijft, zo is het bij ons helemaal!
Omdat mijn vriend onregelmatig werkt, spreken we momenten af wanneer we allebei wat uurtjes voor onszelf hebben.
Ook de gedachte van 'men, mag ik even 5 minuutjes voor mezelf' herken ik.
Ook hier gaat mupje niet naar het kdv maar passen de opa's en oma's op. Daar ben ik toch wel weer heel blij om. En als ik iets ga doen zonder haar, dan voel ik me gelijk alsof er een arm is afgezet.
Ze is 1x bij opa en oma geweest, zodat wij naar de film konden, maar daarna niet meer. Volgende week dinsdag gaan we weer waarschijnlijk. Dan zit er alweer 4 weken tussen het eerste en tweede biosbezoek.

Ik wist niet zo goed hoe ik het moest uitleggen, maar Juud omschrijft precíés hoe ik het bedoel.
Ach, ik weet ook wel dat het voornamelijk hormonen zijn die de boel verpesten, maar die zijn soms verdomd lastig.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:05:05 #299
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99367693
Wij gaan regelmatig met K naar de oppas toe en hij is daar nu ook al 2 keer een uurtje geweest zonder dat wij er zijn.

Ik ben een paar keertjes zonder hem weggeweest en op zich ging dat aardig. Was maximaal 2,5 uur. Maar het ging erg goed en ik vond het ook wel ffies fijn om wat te kunnen doen zonder hem maar gewoon ffies weer Jeanette zijn.
Maar ik vind het ook super om dan weer terug te komen thuis en weer lekker mama te zijn.
pi_99367721
Ivan ging ruim een jaar lang alleen naar zijn opa en oma. Lena ging al meteen na 3 maanden naar het kinderdagverblijf. Ik moet bekennen dat het me op de eerste wendag na geen moment zwaar is gevallen. :o Ze zijn er dol op haar. Een van haar leidsters draagt haar zelfs in een draagdoek. Zover heb ik mijn schoonouders nog niet gekregen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')