quote:Je hebt wel een valutakoers verlies van tientallen procenten en je bent blij met 5% rente?
Op zondag 7 december 2003 13:46 schreef BAZZA het volgende:[..]
Mja mijn investeringen laat ik ook maar in de VS, maja tegen meer dan 5% rente klaag ik niet hoor
quote:De winsten halen we niet naar NL maar herinvesteren we gewoon weer daar, dus daar hebben we geen last van
Op zaterdag 3 januari 2004 17:25 schreef Aernout het volgende:
Je hebt wel een valutakoers verlies van tientallen procenten en je bent blij met 5% rente?
quote:Ehhh... verlies accepteren is moeilijk, het is makkelijker jezelf een beetje voor de gek te houden en je verliezen niet te hakken.. ("zo lang ik mijn dollars niet weer terug naar europa haal maak ik geen verlies..."). Als je kapitaal op dit moment op een Amerikaanse spaarrekening staat heb je het gewoon ontzettend pech, dik verlies... Kan je niet wegredeneren...
Op maandag 5 januari 2004 14:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
De winsten halen we niet naar NL maar herinvesteren we gewoon weer daar, dus daar hebben we geen last van
En op de langere termijn verhuis ik daarheen dus...
quote:Dollars kopen. Wachten tot de koers weer stijgt. Dollars verkopen.
Op maandag 5 januari 2004 13:23 schreef macondo het volgende:
Allemaal leuk en aardig.. maar heeft iemand een goed idee hoe je er van kan profiteren, behalve dan naar de vs op vakantie te gaan?
quote:Het is geld dat verdient is in de VS, in de VS staat en daar ook blijft en dat heeft verder weinig met wisselkoerzen van doen.
Op maandag 5 januari 2004 14:11 schreef macondo het volgende:
Ehhh... verlies accepteren is moeilijk, het is makkelijker jezelf een beetje voor de gek te houden en je verliezen niet te hakken.. ("zo lang ik mijn dollars niet weer terug naar europa haal maak ik geen verlies..."). Als je kapitaal op dit moment op een Amerikaanse spaarrekening staat heb je het gewoon ontzettend pech, dik verlies... Kan je niet wegredeneren...
quote:"Allways look on the bright side of life.." ... Altijd prijs bij jou, want als de dollar stijgt dan zet je het om in euros en is het ook goed! Dus als je verliezen oplopen hou je gewoon je ogen dicht, en als het goed gaat is het mooi. Of je je verlies nou realiseert of niet - het is nu inderdaad een papieren verlies - het blijft gewoon sec verlies. Had je kunnen afdekken met een euro/dollar future o.i.d.. (om hoeveel geld gaat het???)
Op maandag 5 januari 2004 14:14 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het is geld dat verdient is in de VS, in de VS staat en daar ook blijft en dat heeft verder weinig met wisselkoerzen van doen.
Wij staan dus gewoon nog altijd op winst.
Haha zo kan je het ook bekijken. En als de dollar hard stijgt is het ook goed, want dan zet je het over naar euro's!
quote:Nee want overzetten in Euro's wil ik niet, zou ik ook niet doen als de dollar heel hoog staat want het staat daar mooi en tegen een mooi rendement en dan moet je weer wisselen als je dollars nodig hebt.
Op maandag 5 januari 2004 15:11 schreef macondo het volgende:
"Allways look on the bright side of life.." ... Altijd prijs bij jou, want als de dollar stijgt dan zet je het om in euros en is het ook goed! Dus als je verliezen oplopen hou je gewoon je ogen dicht, en als het goed gaat is het mooi. Of je je verlies nou realiseert of niet - het is nu inderdaad een papieren verlies - het blijft gewoon sec verlies.
quote:Genoeg voor een leuk huisje in Texas
om hoeveel geld gaat het???)
quote:Ik weet niet wat die hutjes in Texas doen tegenwoordig, maar het lijkt me dan geen reden voor een smile..
Op maandag 5 januari 2004 15:38 schreef BAZZA het volgende:
Genoeg voor een leuk huisje in Texas
quote:Ja dus
Op maandag 5 januari 2004 15:55 schreef macondo het volgende:
Ik weet niet wat die hutjes in Texas doen tegenwoordig, maar het lijkt me dan geen reden voor een smile..Maar ik weet wel dat die huisjes daar 25% goedkoper zijn geworden recentelijk, met mijn eurotjes..
Een mooie in een goede wijk in Austin begint rond de 350k.
quote:Nee niet echt, een beetje tussen de Groningers wonen *rilt*
En met die dollars kan je waarschijnlijk hier in Nederland nog net een garagekopen in Oost-Groningen... Krap aan... Had je maar de buying power van de euros...
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 05-01-2004 17:19]
quote:en zeker aan de snelheid waarmee de dollar daalt op dit moment...
Op maandag 5 januari 2004 13:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
We zitten voor het eerst boven de $1.27 vandaag .. het gaat niet zo lang meer duren tot we de magische $1.35 ook daadwerkelijk gaan bereiken.
quote:Dat betwijfel ik, oa omdat de prijzen daar enorm stijgen en de dollar niet nog heel veel meer gaat zakken
Op dinsdag 6 januari 2004 10:42 schreef macondo het volgende:
Nog even en een huisje in Austin, Texas kost maar 175.000 euri!
quote:Er zal inderdaad niet heel snel nog eens 20%, of 70.000 euro in jouw geval, vanaf gaan.. Maar ik heb hier alweer 1.2791 op de borden staan
Op dinsdag 6 januari 2004 14:22 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat betwijfel ik, oa omdat de prijzen daar enorm stijgen en de dollar niet nog heel veel meer gaat zakken
quote:Ik heb er geen last van hoor
Op dinsdag 6 januari 2004 15:08 schreef macondo het volgende:
Er zal inderdaad niet heel snel nog eens 20%, of 70.000 euro in jouw geval, vanaf gaan.. Maar ik heb hier alweer 1.2791 op de borden staan
Dit stond net op Teletekst. Als Engeland aan de Euro gaat krijgt de dollar pas écht last van de Euro, omdat dan waarschijnlijk ook de grote olie- en metalen-beurzen (die in Londen gevestigd zijn maar de wereldhandel domineren) de Euro zullen gaan hanteren, al dan niet naast de dollar. Dat zou de vraag naar Euro's als handels- en reservevaluta enorm doen stijgen.
quote:
513 Teletekst wo 07 jan
******************* NIEUWS
AMSTERDAM Na drie dagen van stevige
stijgingen is de euro wat teruggezakt.
De munt was om 11.45 uur 1,2665 dollar
waard.Gisteren klom de euro tot boven
de 1,28 dollar.Vrees voor een ingreep
van de Europese Centrale Bank heeft nu
een omslag veroorzaakt.
ECB-directeur Trichet spreekt morgen
vermoedelijk zijn zorg uit over de
waardestijging en kan zinspelen op een
ingreep.Die kan bestaan uit de aankoop
van dollars of een renteverlaging.
De kans op dat laatste lijkt gering.De
waarde van de euro is in een jaar met
21% gestegen.Deskundigen houden met een
stijging tot 1,50 dollar rekening
quote:nou hebben we een sterke munt, willen anderen het weer verzieken.
Op woensdag 7 januari 2004 12:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
quote:Op zondag 4 juli 2004 10:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap niet dat OPEC nog steeds niet besloten heeft de olie in euro's te laten betalen. Behalve Iirak (dat iig onder Saddam wel de olie in euro's liet betalen) wordt er nog steeds in dollars betaald. wellicht kunnen we dat veranderen met een sterke eensgezinde europese lobbie.
ff wachten op de Britten , die in 2007 de euro gaan invoeren..quote:Op zondag 4 juli 2004 10:29 schreef Conflict het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij heeft Hoessein wel gedreigd met het verhandelen van de olie in euro's maar volgens mij heeft hij dat dreigement nooit echt uitgevoerd. Of heeft iemand een bron?quote:Op zondag 4 juli 2004 10:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Behalve Iirak (dat iig onder Saddam wel de olie in euro's liet betalen) wordt er nog steeds in dollars betaald.
dan hoop ik nietd at sites als Play en CD-wow gaan stijgen in prijs...quote:Op zondag 4 juli 2004 10:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ff wachten op de Britten , die in 2007 de euro gaan invoeren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |