abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10312556
En we beginnen de dag vandaag met een koers van €1 = $1,15 kijken hoe lang het duurt voor we op het all-time high komen van $1,17
  vrijdag 9 mei 2003 @ 08:04:24 #152
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_10312598
had ik mijn geld nu maar overgesluisd naar de VS... grmblz!!!!

Ik heb het nu dus allemaal hier al (dom dom dom)

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 09-05-2003 08:06]

Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 9 mei 2003 @ 08:05:52 #153
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10312604
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 08:04 schreef Vampier het volgende:
Uh? Dan was je veel kwijtgeraakt. 25% in een jaar ofzo ivm als je het in euro's had laten staan hier.
  zaterdag 6 december 2003 @ 18:35:13 #154
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15203697
iniddels zitten we op ¤1 = $1.2155 het gaat de goede kant op, hopen dat we volgend jaar kunnen zeggen dat ¤1= $2

Gezien de enorme tekorten op de Amerikaanse hadelsbalans en het gigantische begrotingstekort gaan we wel die kant op!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15203792
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
iniddels zitten we op ¤1 = $1.2155 het gaat de goede kant op, hopen dat we volgend jaar kunnen zeggen dat ¤1= $2
De goede kant op?
pi_15204941
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:39 schreef NightH4wk het volgende:
De goede kant op?
ja ik vind dat ook wel, we kunnen dan de Olie in euro's gaan noteren plus hardware goedkoop gaan importeren
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_15205056
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:17 schreef Skinkie het volgende:

[..]

ja ik vind dat ook wel, we kunnen dan de Olie in euro's gaan noteren plus hardware goedkoop gaan importeren

Zodra ze olie gaan verhandelen in EUR ipv USD stort de dollar pas echt in, en dat heeft weer leuke gevolgen voor de economie in de VS en dat heeft weer grote gevolgen voor ons omdat de VS de economische motor van de wereld is.
pi_15205127
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:21 schreef NightH4wk het volgende:
Zodra ze olie gaan verhandelen in EUR ipv USD stort de dollar pas echt in, en dat heeft weer leuke gevolgen voor de economie in de VS en dat heeft weer grote gevolgen voor ons omdat de VS de economische motor van de wereld is.
mooi he en denk je dat voedsel een stuiver duurder wordt als de dollar niets meer waard is...
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_15205149
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:23 schreef Skinkie het volgende:

[..]

mooi he en denk je dat voedsel een stuiver duurder wordt als de dollar niets meer waard is...

Nee, maar je kan waarschijnlijk wel minder voedsel kopen omdat ook jouw koopkracht erop achteruit gaat als de VS in een hele diepe depressie komt.
pi_15205608
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:21 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

europa is maar voor 20% afhankelijk van omzetten en bedrijfswinsten in de VS, China daarentegen zal de motor samen met India (en Japan) over nemen....

enne trouwens hoezo de motor van de wereld 8% BBP-groei terwijl de wereld groei 1-2% is en al jaren is, De VS sleept niemand mee, door de dollar wordt de VS zelfs gemeden en is er een enorme afname van economische groei in de VS(BBP VS in euros....)

[Dit bericht is gewijzigd door devilish1980 op 06-12-2003 19:44]

pi_15205645
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:42 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

europa is maar voor 20% afhankelijk van omzetten en bedrijfswinsten in de VS, China daarentegen zal de motor samen met India (en Japan) over nemen....

En? De VS blijft nog wel de motor, kijk maar naar wat onze beurzen doen atm. Pas na 3:30pm begint de beursdag echt.
pi_15205715
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:43 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En? De VS blijft nog wel de motor, kijk maar naar wat onze beurzen doen atm. Pas na 3:30pm begint de beursdag echt.

dat verhaaltje is ook al achterhaald... tuurlijk de beurs volgt de beurs met de meeste aandelen...
maar dat heeft niets economisch te maken, puur financieel...(de meest liquide markt is prijszetter he)
  zondag 7 december 2003 @ 04:18:24 #163
7757 737-800
just enjoy....
pi_15215557
En die Bush maar mooie praatjes houden.
Het is nog steeds zo dat voor elke Dollar groei er 4 worden geleend. [http://www.smartcapital.be/nieuwsbrief/]

Mooie boel hoor...!! Great... en wat hebben wij daaraan... een in mekaar donderende beurs als het nog zo ff doorgaat.

pi_15217292
Lees de Beleggers Belangen van vorige week maar eens mooi artikel over de overdrevenheid van de dollar/euro koers....
  Moderator zondag 7 december 2003 @ 11:47:01 #165
18653 crew  D.
pi_15217329
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:17 schreef Skinkie het volgende:

[..]

En mijn auto, die ik in de USA moet halen, wordt steeds goedkoper
  zondag 7 december 2003 @ 13:46:44 #166
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15220022
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 08:04 schreef Vampier het volgende:

Ik heb het nu dus allemaal hier al (dom dom dom)

Mja mijn investeringen laat ik ook maar in de VS, maja tegen meer dan 5% rente klaag ik niet hoor
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:36:58 #167
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15895994
quote:
Op zondag 7 december 2003 11:43 schreef devilish1980 het volgende:
Lees de Beleggers Belangen van vorige week maar eens mooi artikel over de overdrevenheid van de dollar/euro koers....
dat lijkt me ook, de beurs doet het best redelijk en dat terwijl vandaag 1 euro $ 1.262 kost , op naar de 2 dollar! dat lijkt me een mooi doel en ook een jkuiste verhouding tussen de 2 munten.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:52:19 #168
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_15896219
Als je 2 dollar krijgt voor je euro, wie koopt z'n spullen dan nog in Nederland? Zelfs nu (op dit moment dus) kan ik een bepaalde digitale camera in New York goedkoper krijgen als ik er zelf heenvlieg en hem mee terugbreng, dan dat ik hem hier in Nederland kan kopen.

Go figure...

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 16:02:45 #169
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15902147
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:52 schreef Spotmatic het volgende:
Als je 2 dollar krijgt voor je euro, wie koopt z'n spullen dan nog in Nederland? Zelfs nu (op dit moment dus) kan ik een bepaalde digitale camera in New York goedkoper krijgen als ik er zelf heenvlieg en hem mee terugbreng, dan dat ik hem hier in Nederland kan kopen.

Go figure...

Precies, de vakanties buiten Europa worden ook een stuk intressanter dus het kan ook een klap inhouden voor de traditioneel populaire vakantielanden binnen de EU.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_15920052
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 16:02 schreef BAZZA het volgende:
Precies, de vakanties buiten Europa worden ook een stuk intressanter dus het kan ook een klap inhouden voor de traditioneel populaire vakantielanden binnen de EU.
laten we er vanuit gaan dat binnen de states niets duurder wordt, omdat het in zijn eigen goederen kan voorzien, dan betekend dit voor europa een welvaart verhogen immers als je naar de states wil kan dat, en als je naar polen op vakantie wil kan dat ook.
pi_15923271
quote:
[..]
laten we er vanuit gaan dat binnen de states niets duurder wordt, omdat het in zijn eigen goederen kan voorzien, dan betekend dit voor europa een welvaart verhogen immers als je naar de states wil kan dat, en als je naar polen op vakantie wil kan dat ook.
Dat kunnen de VS juist niet, ze importeren niet alleen veel producten maar ook veel grondstoffen. Weliswaar zijn veel daarvan op de wereldmarkt in dollars geprijsd, maar als de dollar verder zakt nemen de producenten daar geen genoegen meer mee en gaan die prijzen (sterk) omhoog.
Om de koersdaling te stoppen of vertragen zullen de VS vroeg of laat de rente moeten verhogen. Dat kan heel negatieve gevolgen hebben voor hun economie. Ze hebben daar door de jarenlange lage rente ook een overspannen huizenmarkt met veel tophypotheken die onbetaalbaar worden als de rente stijgt of een baan wegvalt. Daarnaast worden bedrijfsinvesteringen duurder.
De Amerikaanse regering heeft door oorlogen te voeren en door de geldmarkt te verruimen het nemen van maatregelen kunnen uitstellen, maar vroeg of laat moet er iets gebeuren om een economische ramp af te wentelen. De dollar kan niet eeuwig blijven dalen en Japan, Europa en China staan niet te trappelen om met dollaraankopen de koers kunstmatig te blijven steunen. Daarvoor is de verkoopdruk ook te groot, er is gewoon veel minder vraag naar dollars omdat de wereld geen vertrouwen meer heeft in de Amerikaanse economie. Amerika heeft dankzij dat vertrouwen decennialang onbeperkt dollars (die ze zelf gratis drukken!) in de wereldeconomie kunnen dumpen. Die krijgen ze nu terug.

Het schijnt dat de Europese Commissie -waarom lezen we daar in NL niets over??- een uitzonderlijke maatregel voorbereidt om het tij te keren. Die zouden er op neer komen dat het internationale geldverkeer strict gereguleerd wordt en een vaste dollar/euro koers wordt ingesteld. Dit zou al gebeuren bij een koers van € 1 = $1,35. Ik heb nog geen idee hoe dat zou uitpakken. Je zou verwachten dat zoiets alleen werkt als ook minimaal Japan en China deelnemen.

zaterdag 3 januari 2004 @ 12:08:25 #172
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15923780
Ik mag hopen dat men in europa niet zo gek is om steunaankopen te gaan doen. Laat ze daar hun eigen boontjes maar opknappen. Ik zou eerder hier in europa de rente eens wat verhogen.

De koers van de euro vastklikken op $1.35?? hoe wil men dat doen dan?? Lijkt me geen gezonde maatregel. Ik zou Amerikaanse bedrijven voor mijn producten in Euro's laten betalen i.p.v. dollars als gezamelijke investeerders in de VS.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15925006
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:41 schreef dvr het volgende:
Het schijnt dat de Europese Commissie -waarom lezen we daar in NL niets over??- een uitzonderlijke maatregel voorbereidt om het tij te keren. Die zouden er op neer komen dat het internationale geldverkeer strict gereguleerd wordt en een vaste dollar/euro koers wordt ingesteld. Dit zou al gebeuren bij een koers van � 1 = $1,35. Ik heb nog geen idee hoe dat zou uitpakken. Je zou verwachten dat zoiets alleen werkt als ook minimaal Japan en China deelnemen.
als dat gebeurd hoop ik dat nederland uit de euro stapt
pi_15925474
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:41 schreef dvr het volgende:

Het schijnt dat de Europese Commissie -waarom lezen we daar in NL niets over??- een uitzonderlijke maatregel voorbereidt om het tij te keren. Die zouden er op neer komen dat het internationale geldverkeer strict gereguleerd wordt en een vaste dollar/euro koers wordt ingesteld. Dit zou al gebeuren bij een koers van € 1 = $1,35. Ik heb nog geen idee hoe dat zou uitpakken. Je zou verwachten dat zoiets alleen werkt als ook minimaal Japan en China deelnemen.

De koers wordt niet vastgehouden, maar de bewegingen van kapitaal worden beperkt. Dit is om ongelukken te voorkomen, zie de Azie-crisis. Deze uitzonderlijke, tijdelijke maatregelen zijn altijd al mogelijk geweest, dus het is geen nieuws.
pi_15932072
Ik vind het prima lekker goedkoop shoppen op internet bij bedrijven die amerikaanse dollars rekenen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')