quote:Op maandag 27 september 2004 17:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar de euro bestond toen nog niet eens, het gaat hier om de euro-dollar vergelijking, die grafieken van jou zijn dus zowiezo niet van toepassing, wat wordt er in die grafiek dan voor de euro vergeleken? het gemiddelde van de euromunten??
ja je hebt gelijk bedoelde drukkend effect op de eurodollar koers...quote:Op maandag 27 september 2004 19:20 schreef dvr het volgende:
Een hoge rente in de VS heeft geen drukkend maar een stimulerend effect op de waarde van de dollar.
leuke chart...quote:Op maandag 27 september 2004 20:22 schreef UnderWorld_ het volgende:
http://picserver.student.(...)S6RQ4/picserver.jpeg
Het valt nog niet te zeggen welke kant de eur/dollar op gaat. Bepaalde econ nummers zouden wel eens doorslaggevend kunnen zijn, bijvoorbeeld de NFP van volgende week.
we zitten nu aan de onderkant van een golf op de positieve trendlijn, das toch zo duidelijk als wat? de corrigierend stijgende lijn is weer ingezet.quote:Op maandag 27 september 2004 20:29 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
leuke chart...
puur technisch is de uptrend gebroken...
en zouden we lagere koersen moeten gaan zien, maar zoals blijkt is er sprake van een pullback tot de oude trendlijn, faalt ie binnenkort deze opwaarts te breken dan is de uptrend definitief voorbij...
dan kan jij geen technische analyse de stijgende trendlijn is nu een zware weerstand geworden...quote:Op maandag 27 september 2004 21:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
we zitten nu aan de onderkant van een golf op de positieve trendlijn, das toch zo duidelijk als wat? de corrigierend stijgende lijn is weer ingezet.
misschien heb ik die data nog wel maar kan pas na t weekend checken...quote:Op donderdag 30 september 2004 09:40 schreef yozd het volgende:
Waar kan ik historische data betreffende euro/dollar vinden?
(om te downloaden)
Op Yahoo kan ik het niet vinden. "eurusd=x" schijnt niet te werken...
dat gaat ook echt niet meer gebeuren, de normale wisselkoersverhoudingen zijn gezien de onderliggende waarden meer 1¤=2$ , daar zal het op termijn ook naartoe gaan denk ik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:52 schreef StefanP het volgende:
Ik hoop dat de euro weer mega stijgt. Per 1 jan werk ik in de USA en het zou mooi zijn om even 20000 euro om te zetten in dollars met een koers van 1,3 om daar een leuke auto of zo van te kopen. De euro moet in ieder geval niet meer onder de 1,2 komen, dat hoop ik echt!
dan komt europa toch in een diepe recessie, aangezien niemand meer europese producten wil omdat deze te duur zijn, de importen uit de VS zijn wel goedkoper(maar aangezien euroland niet op de consumentenbestedingen draait, zal dit maar beperkte invloed hebben,...)quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat gaat ook echt niet meer gebeuren, de normale wisselkoersverhoudingen zijn gezien de onderliggende waarden meer 1¤=2$ , daar zal het op termijn ook naartoe gaan denk ik.
iedereen schreeuwde al moord en brand toen we op pariteit afgingen dat het mis zou gaan met de economie , nou we zijn er nog steeds en het gaat prima. De onderliggende waarde van een munt is veel belangrijker. De dollar begint steeds meer oud papier te worden en dat beseffen steeds meer mensen, dat is op de lange termijn veel belangrijker dan en korte termijn winstbejag van die graaiende zakenlui die alleen maar op korte termijn hun eigen portemonnee zoveel mogelijk willen spekken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:41 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
dan komt europa toch in een diepe recessie, aangezien niemand meer europese producten wil omdat deze te duur zijn, de importen uit de VS zijn wel goedkoper(maar aangezien euroland niet op de consumentenbestedingen draait, zal dit maar beperkte invloed hebben,...)
hahah schrok ook ff van de topic titelquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'schrok effe van de topictitel...
leg dan uit, wrom is dit goed voor ons, om t duurste continent te zijn van de wereld?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
iedereen schreeuwde al moord en brand toen we op pariteit afgingen dat het mis zou gaan met de economie , nou we zijn er nog steeds en het gaat prima. De onderliggende waarde van een munt is veel belangrijker. De dollar begint steeds meer oud papier te worden en dat beseffen steeds meer mensen, dat is op de lange termijn veel belangrijker dan en korte termijn winstbejag van die graaiende zakenlui die alleen maar op korte termijn hun eigen portemonnee zoveel mogelijk willen spekken.
Geloof mij nou maar, voor ons is op termijn een zo sterk mogelijke euro tov de dollar het beste.
nee joh dat gaat je veel schelen....quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Poepoeh het heeft even geduurd, maar EIN-DE-LIJK is de euro weer meer waard dan $1.25
Verder zitten we nog mooi op koers in de grafiek! De stijgende trendlijn is duidelijk zichtbaar.
[afbeelding]
Laatste koers: $ 1,25 Laatste transactie: 17:16
nog snel ff wat centen erbij , scheelt me op vakantie weer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |