Damnquote:Bij een brand in een woning in Hoofddorp zijn vannacht vijf mensen om het leven gekomen. Het zou gaan om twee volwassenen en drie kinderen.
De brand brak uit omstreeks twee uur aan de Haya van Somerensingel. De brandweer spreekt van een grote uitslaande brand, maar had het vuur snel onder controle. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Twee weken geleden kwam in Hoofddorp ook een inwoner om het leven bij een woningbrand.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)huis-Hoofddorp.dhtml
Niet te snel conclusies trekken lijkt mijquote:Op dinsdag 5 juli 2011 04:21 schreef Absurditeit het volgende:
Ik denk dat men toch serieus rekening moet houden met een pyromaan in dat dorp.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-huis-hoofddorp.htmlquote:Vijf doden door brand in huis Hoofddorp
Laatste update: 5 juli 2011 04:59 infoBekijk op de kaart
HOOFDDORP - Bij een woningbrand in Hoofddorp zijn in de nacht van maandag op dinsdag twee volwassenen en drie kinderen om het leven gekomen.
Foto: NU.nl/Don Sanne
Een explosie deed de achtergevel van een hoekhuis aan de Haya van Somerensingel instorten waarna er een uitslaande brand ontstond.
De burgemeester is inmiddels ter plaatse, zo meldde een woordvoerder van de politie op dinsdagochtend.
De brandweer had het vuur dat rond twee uur ontstaan was snel onder controle. Of het om een explosie ging wilde de brandweer niet bevestigen. Wel waren de achterzijde van het huis en de tuin veranderd in een ravage.
Oorzaak
Er zijn verder geen gewonden gevallen. Over de oorzaak van de brand tast de brandweer nog in het duister.
Ook naar de identiteit van de vijf slachtoffers wordt nog onderzoek gedaan. Ruim twee weken geleden kostte een brand in een woning aan de Hoofdweg in Hoofddorp het leven aan een 74-jarige man. Hij was vermoedelijk door verstikking om het leven gekomen.
Eerder een familiedramaquote:Op dinsdag 5 juli 2011 04:21 schreef Absurditeit het volgende:
Ik denk dat men toch serieus rekening moet houden met een pyromaan in dat dorp.
Als je slaapt val je dieper in slaap door de rook en stik je. Maar als je wakker bent en stikt in de rook is het wat minder fijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Lijkt mij een verschrikkelijke dood maar (gelukkig?) schijn je te verstikken door rook voordat je vlam vat.
quote:Zij vermoeden dan ook een tragisch gezinsdrama, waarbij de man zijn vrouw en kinderen van het leven heeft beroofd. Een overbuurman zegt de laatste tijd allerlei vreemde mannen bij het huis te hebben gezien. "Woensdag zwaaide hij nog met een gevulde jerrycan, die nam hij mee het huis in. Ik wil niet weten wat hij daarmee gedaan heeft", huivert hij.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-huis-hoofddorp.htmlquote:De vader heeft maandagavond mogelijk gezegd dat er iets ergs stond te gebeuren dat de volgende dag het nieuws zou halen, meldt RTV Noord Holland.
Dat bericht is echter niet bevestigd.
Was het eerste wat ik vermoedde (opzet in het spel dus).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef Psy-freak het volgende:
De Telegraaf heeft het opeens over een familiedrama
http://www.telegraaf.nl/b(...)uis_Hoofddorp__.html
[..]
quote:Wanhoopsdaad aangekondigd
Volgens buurtbewoners heeft de vader van het gezin gisteravond tegen meerdere mensen gezegd dat er 'iets ergs' stond te gebeuren dat de volgende dag het nieuws zou halen.
Daarmee lijkt het erop dat het gaat om een familiedrama. Bij de brand kwamen in de nacht van maandag op dinsdag vijf leden, vermoedelijk uit één gezin, om het leven.
Dit meldt RTV Noord Holland op haar site. Volgens burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer kreeg de politie een maand geleden een melding binnen over het gezin. Die kwam van de vader zelf. Politie en hulpverleners hebben toen actie ondernomen.
Jeugdzorg
De Jeugdzorg en het maatschappelijk werk werden ingeschakeld. Na de eerste contacten had het gezin aangegeven het probleem verder zelf te willen aanpakken, vertelde Weterings.
Het gezin, een man uit Irak (43), een vrouw uit Rusland (35) en drie kinderen (6, 8 en 11 jaar), woonde sinds juli 2010 op het adres.
Buurtbewoners worden opgevangen. De brand brak vannacht uit aan de Haya van Somerensingel.
Wel een vrij onorthodoxe manier om wat problemen op te lossen.quote:Daarna is besloten dat het gezin de problemen zelf kon oplossen.
Het komt ineens wel heel erg dichtbij he.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:53 schreef heloef het volgende:
Dit gezinsdrama waar heel Nederland het nu over heeft is dus gebeurd op 10 minuten van mijn huis.
Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:53 schreef heloef het volgende:
Dit gezinsdrama waar heel Nederland het nu over heeft is dus gebeurd op 10 minuten van mijn huis.
En wat weet jij er meer over dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:53 schreef heloef het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |