abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:33:09 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99067754
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:27 schreef Piles het volgende:
Ik ging vrijdagavond weg tijden KoL, kwamen er 3 mensen naar me toe die Arsenal wilden zien. 1 keer goed trekken, en ik kon het bandje zo over m'n hand krijgen :') Nu heb ik ook wel erg dunne handen, vriend van me lukte het niet helaas.
Bij mij zat 'ie dit jaar goed vast maar mijn campingbandje zat wél erg los. Daar kreeg ik met gemak 3 vingers tussen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99067816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij mij zat 'ie dit jaar goed vast maar mijn campingbandje zat wél erg los. Daar kreeg ik met gemak 3 vingers tussen.
Campingbandje doe je toch zelf om?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:36:04 #78
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99067877
Het was wederom een geweldige editie van Werchter, zowel qua gezelligheid als muzikaal. Dit jaar voor de tweede maal de keuze gemaakt om op A1 te staan, en dat beviel weer goed. Leuke buren en in de avond viel het ook wel mee met het lawaai. Sowieso vind ik het wel prettig als ik geen buren heb die metal draaien de gehele dag door.

Nog even een top 10 met artiesten:
1. Elbow
2. Arctic Monkeys
3. Kasabian
4. Fleet Foxes
5. Grouplove
6. Lissie
7. Queens of the Stone Age
8. The National
9. TV on the Radio
10. Kings of Leon

Van Bright Eyes en Eels helaas maar een helft van gezien, doordat er keuzes gemaakt moesten worden. Grootste tegenvallers waren Linkin Park (een soort tienermuziek gemengd met geschreeuw, ook de bekendste hits zijn van puberaal niveau), en Iron Maiden (2 uur lang hetzelfde). En ook de fans van Maiden... wel een beetje triest hoor hoe zij bij de andere optredens staan en dan heb ik nog niet eens over de wijze hoe ze eruit zien.

En ook vind ik het heel jammer dat mijn favoriete band, The Gaslight Anthem, niet de kans heeft gegrepen om de weide te betoveren, zoals ze vorig jaar in de Marquee deden. Daarvoor zat de setlist zwak in elkaar en stond het geluid te zacht afgesteld. De setlist van Coldplay kon trouwens ook een stuk beter, 5 nieuwe nummers is te veel ook ontbraken een paar toppers. Wel een prachtige uitvoering van Shiver, en nummer dat blijkbaar niet heel bekend is bij de gemiddelde festivalganger.
Find hungry samurai...
pi_99067889
Vorig jaar heeft 1 persoon van onze groep een keer moeten melden bij de beveiliging, omdat ze aan de ingang vonden dat het bandje te los zat, beveiliging vond het prima en stuurde hem weer weg :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:38:21 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99067964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Campingbandje doe je toch zelf om?
Dat was niet de bedoeling volgens de mensen achter de kassa :P
pi_99067996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:36 schreef CoJackso het volgende:

En ook vind ik het heel jammer dat mijn favoriete band, The Gaslight Anthem, niet de kans heeft gegrepen om de weide te betoveren, zoals ze vorig jaar in de Marquee deden. Daarvoor zat de setlist zwak in elkaar en stond het geluid te zacht afgesteld.
Ik vond het optreden van TGA sowieso niet goed in elkaar zitten, ik kreeg af en toe echt het gevoel dat ze maar wat deden, en soms leek het wel alsof niet de hele band aan hetzelfde nummer bezig was...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_99069736
Wat is er triest aan uren van te voren wachten op je favoriete band? Ik heb vanaf Social Distortion in het voorste vak gestaan en steeds verder naar voren. En zwarte shirts zijn inderdaad eng.

Verder vond ik het zondag helemaal geen ramp om lang te moeten wachten, aangezien eigenlijk alle bands op die dag wel goed waren. Op a-track en BEP na dan.
pi_99069921
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef fixatoman het volgende:
Wat is er triest aan uren van te voren wachten op je favoriete band? Ik heb vanaf Social Distortion in het voorste vak gestaan en steeds verder naar voren. En zwarte shirts zijn inderdaad eng.

Verder vond ik het zondag helemaal geen ramp om lang te moeten wachten, aangezien eigenlijk alle bands op die dag wel goed waren. Op a-track en BEP na dan.
Normaliter zijn fans die specifiek voor 1 band komen totaal niet geintresseerd in de bands die ervoor optreden. En ja dan heb je als je als fan van een andere band er naar staat te kijken niet echt een plezierige belevenis als liefhebbers van 1 band maar door blijven ouwehoeren tijdens andere optredens.
pi_99069971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Normaliter zijn fans die specifiek voor 1 band komen totaal niet geintresseerd in de bands die ervoor optreden. En ja dan heb je als je als fan van een andere band er naar staat te kijken niet echt een plezierige belevenis als liefhebbers van 1 band maar door blijven ouwehoeren tijdens andere optredens.
Klopt, maar ik zie niet in hoe dit specifiek op Iron Maiden fans slaat. Ik heb de hele middag vooraan gestaan, en zoals jullie ook vast wel hebben gezien werd in het voorste vak gewoon vollop geklapt en geschreeuwd etc bij bijv. Kaiser chiefs. En ik kan je vertellen dat minimaal de helft toen al voor maiden daar stond.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:33:29 #85
57892 savale
lalalalaaa
pi_99070224
Iron Maiden 2 uur lang... :') Ik heb het geprobeerd, maar was me toch ff teveel show...
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_99070687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zie niet in hoe dit specifiek op Iron Maiden fans slaat. Ik heb de hele middag vooraan gestaan, en zoals jullie ook vast wel hebben gezien werd in het voorste vak gewoon vollop geklapt en geschreeuwd etc bij bijv. Kaiser chiefs. En ik kan je vertellen dat minimaal de helft toen al voor maiden daar stond.
Ik stond met grinderman in het middenvak en die cynische opmerkingen van nick cave over de maiden fans zullen vast niet zomaar uit de lucht gevallen zijn. ;)

In dat op zicht had men het bij pinkop dit jaar beter geregeld gewoon na elke optreden de afgesloten vakken helemaal leeg vegen dan heb je dat gedoe van fans die eigenlijk alleen maar voor 1 act zitten te wachten ook niet meer.
pi_99070825
Hahaha, ja die meneer Cave had wel een paar scherpe opmerkingen inderdaad. Ook tijdens een nummer het zinnetje: The ugliest kids I've ever seen, wees hij overduidelijk richting ons.

Maar hetzelfde probleem was er volgens mij een beetje met portishead/ coldplay. Toegegeven, ik vind Portishead zelf ook niks aan, ben toen ook gewoon weggelopen uit het voorste vak, maar ook toen vond iedereen het extreem saai in het voorste vak. Ik zei tegen een vriend van me: Wow dit is echt saai, kom we gaan. en iedereen moest lachen, dusja.
pi_99070831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:36 schreef CoJackso het volgende:
De setlist van Coldplay kon trouwens ook een stuk beter, 5 nieuwe nummers is te veel ook ontbraken een paar toppers. Wel een prachtige uitvoering van Shiver, en nummer dat blijkbaar niet heel bekend is bij de gemiddelde festivalganger.
Hebben ze Shiver gespeeld? Ik heb alleen het laatste nummer van Coldplay gezien, was bij Underworld maar vroeg dat nog speciaal aan vrienden omdat dat mijn lievelingsnummer van Coldplay is. Die zeiden nog van niet. Maar waarschijnlijk kenden ze het ook niet dan.
pi_99070882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik stond met grinderman in het middenvak en die cynische opmerkingen van nick cave over de maiden fans zullen vast niet zomaar uit de lucht gevallen zijn. ;)

In dat op zicht had men het bij pinkop dit jaar beter geregeld gewoon na elke optreden de afgesloten vakken helemaal leeg vegen dan heb je dat gedoe van fans die eigenlijk alleen maar voor 1 act zitten te wachten ook niet meer.
Dat van Pinkpop heb ik niet eens gezien dit jaar. Stond sinds 15 uur in het voorste vak voor de Foo's en iedereen kon gewoon blijven staan
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:50:13 #90
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_99070939
C2 was op onze plaats iig geweldig. Zaten naast een stel Belgen die blijkbaar enorm fan waren van Hans Teeuwen, hebben een hele avond lang Hans Teeuwen liedjes met ze mee zitten schreeuwen. :')
Flesje bier
pi_99070974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
Dat had ik eigenlijk ook verwacht op die manier. Ik stond nu al AM fan bijna achteraan in het voorvak omdat er al allemaal KoL-fans stonden, of National-fan bleven hangen.
Niet bevorderlijk voor de sfeer :')
pi_99071028
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat van Pinkpop heb ik niet eens gezien dit jaar. Stond sinds 15 uur in het voorste vak voor de Foo's en iedereen kon gewoon blijven staan
Ah ik had dat van iemand gehoord, maar dat klopte dan niet. Het zou mijn inziens in ieder geval wel een goede volgende maatregel zijn om meer fans van andere bands ook in de voorste vakken te kunnen laten komen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:59:50 #93
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99071423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:47 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hebben ze Shiver gespeeld? Ik heb alleen het laatste nummer van Coldplay gezien, was bij Underworld maar vroeg dat nog speciaal aan vrienden omdat dat mijn lievelingsnummer van Coldplay is. Die zeiden nog van niet. Maar waarschijnlijk kenden ze het ook niet dan.
http://www.setlist.fm/set(...)elgium-4bd36f7a.html
Gelukkig wel :) Verder blij dat ze bijvoorbeeld geen Talk speelde. Eigenlijk vind ik alleen Fix You, Life in Technicolor 2, en Death and All His Friends goed na de eerste 2 albums. Ik ben bang dat ook het nieuwe album geen simpele, gevoelige liedjes bevat. Ik hoor het liefst de onzekere Martin (zoals bijv. in Shiver) dan Chris Martin als wereldverbeteraar.
Find hungry samurai...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:03:47 #94
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99071611
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef savale het volgende:
Iron Maiden 2 uur lang... :') Ik heb het geprobeerd, maar was me toch ff teveel show...
Eens, lijkt wel een soort soft-metal opera. Ik ben benieuwd of er veel ontwikkeling te bespeuren is qua teksten en stijl in die 15 albums van de band. Wat mij betreft had dit geld beter besteed kunnen worden aan een meer hedendaagse band (zoals The Strokes of Arcade Fire).
Find hungry samurai...
pi_99071629
Ben ik helemaal met je eens. Ik vind Parachutes prachtig, het tweede album gaat nog wel, maar daarna vind ik er niet veel meer aan.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:15:24 #96
497 Maja
Ja denk!?!
pi_99072231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja, maar de sfeer leed er totaal niet onder tijdens Kasabian en Kaiser Chiefs.
pi_99072262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef CoJackso het volgende:

Wat mij betreft had dit geld beter besteed kunnen worden aan een meer hedendaagse band (zoals The Strokes of Arcade Fire).
Nou een oude lullen band hoort er toch ook wel elk jaar bij. Zoals we ook niel young en peter gabriel gehad hebben. :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:19:34 #98
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99072465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou een oude lullen band hoort er toch ook wel elk jaar bij. Zoals we ook niel young en peter gabriel gehad hebben. :P
Daar heb je ook weer gelijk in. Met bijvoorbeeld Neil Young zou ik absoluut geen probleem hebben gehad. Ook commercieel gezien zullen de Iron Maiden fans waarschijnlijk een interessante groep zijn.
Find hungry samurai...
pi_99072683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:19 schreef CoJackso het volgende:
. Ook commercieel gezien zullen de Iron Maiden fans waarschijnlijk een interessante groep zijn.
Behalve de groep fans die de de gehele tijd vooraan staat en niet doortankt zoals de rest wel doet. 8-)

Alleen daarom zou ik als organisator toch na elk concert ook de voorvakken gaan leeg vegen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:25:59 #100
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99072842
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Behalve de groep fans die de de gehele tijd vooraan staat en niet doortankt zoals de rest wel doet. 8-)

Alleen daarom zou ik als organisator toch na elk concert ook de voorvakken gaan leeg vegen.
Een tevreden festivalbezoeker blijft langer en komt vaker, dus geeft meer uit.

Festivalgangers pesten door steeds meer drankverkoopstimulerende regeltjes in te stellen zorgt er alleen maar voor dat een deel zijn heil ergens anders gaat zoeken of er op een andere manier invulling aan geeft die minder oplevert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')