abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99038429
Het is alweer bijna zo ver, de gay parade komt er aan!

Daar ben ik dan natuurlijk bij... kom jij ook?
Je kan als hetero net zo veel plezier hebben.

maandag 4 juli 2011 @ 23:34:25 #2
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_99046436
Nee want teveel zon.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_99077058
Topic opgeschoond. Kom je... Geef je antwoord.. Kom je niet.. Kan je ook antwoord geven..
Geen homo gebash of wat dan ook.. Normaal antwoorden :(
Kan je dat niet? Blijf je lekker weg!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:30:11 #4
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_99078103
Nee heb daar niks te zoeken.
Sowieso teveel shownichten en nee dat is geen homobashen want ik hou daar gewoon niet van.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:07:58 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_99195524
Ik ben zelf homo maar mij zie je niet op dit soort feesten. Ik vind het persoonlijk nogal overdreven en overbodig. We doen aan alle kanten ons best om als normaal gezien te worden, maar door dit soort dingen moeten we ons dan weer apart zetten. Je hebt toch ook geen heteroparade of zo?

Prima voor de mensen die er naar toe willen, veel plezier gewenst, maar mij zie je daar niet.

En de beelden op tv waarbij natuurlijk alleen de extremen etc in beeld worden gebracht maken het er ook niet beter op.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:58:16 #6
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_99197611
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Je hebt toch ook geen heteroparade of zo?
Niet meer nee, maar er was de love parade....
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:11:48 #7
152789 karr-1
pi_99198218
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Niet meer nee, maar er was de love parade....
Maar die had dan weer een ander thema volgens mij
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:18:48 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99198508
Nee, want imho is dat een volkomen verkeerde manier om tolerantie en acceptatie te vragen voor homoseksuelen. De Gay Pride Parade doet lijken alsof alle homoseksuelen exhibitionistische relnichten zijn.

Ik heb er geen probleem mee als ze een feestje bouwen, maar ze moeten echt de diversiteit meer naar voren laten komen, m.n. in de media, als ze voor tolerantie en acceptatie willen gaan.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:57:51 #9
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_99213663
quote:
Ik ben zelf homo maar mij zie je niet op dit soort feesten. Ik vind het persoonlijk nogal overdreven en overbodig. We doen aan alle kanten ons best om als normaal gezien te worden, maar door dit soort dingen moeten we ons dan weer apart zetten. Je hebt toch ook geen heteroparade of zo?

Prima voor de mensen die er naar toe willen, veel plezier gewenst, maar mij zie je daar niet.

En de beelden op tv waarbij natuurlijk alleen de extremen etc in beeld worden gebracht maken het er ook niet beter op.
Zoals van der Gijp zei, het is niet bepaald een reclame voor de homo's :P
Deathlift or Die.
pi_99221163
Op zich prima maar ik ga er niet helemaal voor naar Amsterdam. Ik houd het dus bij de Roze Zaterdag denk ik.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:40:55 #11
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_99226992
quote:

Mee eens, ik ben zelf hetero maar ken mensen die homo en/of lesbi zijn. Elk jaar willen mijn hetero vrienden en vriendinnen naar de gayparade, ze zien het als een soort koninginnedag ofzo. Elk jaar moet ik dezelfde discussie voeren dat ik er echt geen zin in heb.
Ik hou er zelf gewoon niet van, niet omdat het homo's en lesbiennes zijn maar omdat ik van niemand ( dus ook niet van medeheteros ) overdreven hoef te zien dat ze hetero/homo/lesbi/bi zijn. Ik snap het principe wel, dat ze op die dag helemaal hunzelf kunnen zijn maar naar mijn idee kan dat altijd wel. Hetero's moeten zich op straat ook "gewoon" gedragen :) Ik ben ook geen voorstander van het "ze" en wij. Doe normaal en dan ben je voor mij gewoon wie je bent, net als dat ik graag biefstuk eet en iemand anders vegetarisch is, gaan we ook niet hysterisch over doen.

Ik vind mannen die de hele dag "TIETEEE" enzo roepen ook vervelend, overdreven homo's ook :)
Hetero/homo/lesbi i dont care, je bent een mens doe gewoon normaal . Zodra je gaat overdrijven, welke voorkeur je ook hebt, dan raak ik al heel snel moe van je :) Ik zou liever zien dat er een gay awareness dag komt ofzo zonder al die fratsen, een beetje zoals pinkribbon bedoel ik dan!

Wat is jouw visie daar verder op karr-1?

edit: p.s. Niks mis met een feestje!! misschien moet die overdreven parade op de boten gewoon wat minder :p

p.s 2: sorry als ik iemand beledig die dit feestje geweldig vindt, is niet mn bedoeling
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_99227302
Gay Pride :')

Hypocriet kut feest :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_99227422
Vrouwlief is bi en wil er graag een keer heen, opzich lijkt het me ook wel geinig. Enige dat me echt weerhoudt is het grote aantal overdreven kijk-mij-eens-homo-zijn gasten. Alles is opeens overdreven, dat is niet echt iets voor mij ghehe...
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_99232846
Ik kom niet, want: Ben geen homo..

Nee, geen gebash :) Ben hetero en er is ook geen Hetero Pride. Daarom.
Dat "kijk mij eens homo zijn" gebeuren trekt me niet. Ben er niet op tegen, laat dat duidelijk zijn.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_99234496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, want imho is dat een volkomen verkeerde manier om tolerantie en acceptatie te vragen voor homoseksuelen. De Gay Pride Parade doet lijken alsof alle homoseksuelen exhibitionistische relnichten zijn.

Ik heb er geen probleem mee als ze een feestje bouwen, maar ze moeten echt de diversiteit meer naar voren laten komen, m.n. in de media, als ze voor tolerantie en acceptatie willen gaan.
Dit, ja. Het is gewoon heel erg jaren '70 provocerend in een leren string op een bootje staan springen en lekker gek doen. Het is 2011 en het boeit niemand iets of je homo bent of niet. Behalve misschien een paar verzuurde bejaarden en extremistische moslims, maar daar helpt zo'n feest ook weinig tegen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:01:05 #16
152789 karr-1
pi_99234600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:40 schreef Moonwalk het volgende:

Wat is jouw visie daar verder op karr-1?
Nou ja bijna hetzelfde dus. Ik hou niet van overdreven gedoe en dat is dit in mijn ogen. Waarom moet je zo nodig overduidelijk laten merken welke sexuele voorkeur je hebt? Dat ik homo ben is slechts een onderdeel, ik ben zoveel meer dan dat.

Mensen die overdreven gaan staan tongen op straat vind ik ook niet nodig, doe dat lekker thuis. En dan boeit het me niet met wie je staat te zoenen, sommige dingen hoeven van mij niet in het openbaar.

Laat een ieder gewoon in zijn of haar eigen waarde en gedraag je gewoon een beetje normaal, dan hebben we geen last van elkaar.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:01:27 #17
152789 karr-1
pi_99234602
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:42 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dit, ja. Het is gewoon heel erg jaren '70 provocerend in een leren string op een bootje staan springen en lekker gek doen. Het is 2011 en het boeit niemand iets of je homo bent of niet. Behalve misschien een paar verzuurde bejaarden en extremistische moslims, maar daar helpt zo'n feest ook weinig tegen.
_O_
pi_99245471
Een neef van vrouw is homo en ik mag hem erg graag. Prima kerel. Als hij zijn vriend een zoen geeft, geen probleem. Houdt hij zijn hand vast als we ergens lopen, geen probleem. Gaat hij enkel in een roze string naast me staan dansen, wel een probleem. Dan schaam ik me dood. Niet omdat hij homo is, maar omdat hij zich als een idioot gedraagt (niet dat hij dat zou doen). Net als die homo ontmoetingsplaatsen in de bosjes. Daar kan ik ook niet tegen. Ik gun ieder zijn pleziertje, maar doe dat maar lekker in een bar of club. Ik ga mijn vrouw ook niet in een park neuken, waar een paar kinderen langs kunnen lopen.
"You know, Wilson, over the years I've come to know the members of this platoon, I've grown quite fond of them. But I can't help feeling sometimes that I'm in charge of a bunch of idiots."
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:28:03 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99247911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:42 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat is volgens mij de insteek al jaren niet meer. Het is nu gewoon een feest om het feesten, een soort traditie. Als die mensen provocerend of overdreven of wat dan ook willen doen dan moet dat mogen.

Die hele houding van 'doe maar lekker normaal', dat is pas jaren 70.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_99248039
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is volgens mij de insteek al jaren niet meer. Het is nu gewoon een feest om het feesten, een soort traditie. Als die mensen provocerend of overdreven of wat dan ook willen doen dan moet dat mogen.

Dus als wij een heteropride gaan houden waarin vrouwen in leren strings gaan dansen en waar mannen en vrouwen elkaar haast zitten te penetreren, is dat dan ook traditie of is dat dan discriminatie tegenover homo's?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:34:01 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99248099
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:31 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dus als wij een heteropride gaan houden waarin vrouwen in leren strings gaan dansen en waar mannen en vrouwen elkaar haast zitten te penetreren, is dat dan ook traditie of is dat dan discriminatie tegenover homo's?
Wat houdt je tegen?
pi_99248141
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen?
Heb je uberhäupt mijn post wel doorgelezen?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:36:05 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99248176
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:35 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Heb je uberhäupt mijn post wel doorgelezen?
Wat een rare vraag. Waarom zou ik reageren op een post zonder die te lezen?
pi_99248216
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een rare vraag. Waarom zou ik reageren op een post zonder die te lezen?
Dat blijkt uit je reactie. Ik weet voor 100% zeker dat een "Heteropride" heftige reacties zou uitlokken: homodiscriminatie etc.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:39:12 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99248277
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:37 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dat blijkt uit je reactie. Ik weet voor 100% zeker dat een "Heteropride" heftige reacties zou uitlokken: homodiscriminatie etc.
Nou en? De Gay Pride lokt ook reacties uit.

Als jij een "Heteropride" feest wilt organiseren moet je dat vooral doen. Dat is het punt.
pi_99248678
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou en? De Gay Pride lokt ook reacties uit.

Als jij een "Heteropride" feest wilt organiseren moet je dat vooral doen. Dat is het punt.
Dat wil ik niet. Ik stel een hypothese
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:53:39 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99248781
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:51 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dat wil ik niet. Ik stel een hypothese
Prima. In dat geval verwijst 'jij' in mijn vorige post naar een hypothetisch iemand.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:55:45 #28
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_99248850
Uiteraard niet:

1. Ik ben geen homo.
2. Ik heb een gruwelijke hekel aan (rel)nichten*

*nichten staat niet gelijk aan homo's. Met nichten bedoel ik van die verwijfde mannekes die nog vrouwelijker praten dan een meisje van 15 jaar oud.
pi_99249125
quote:

[..]

Jij beticht hem van bekrompenheid, dat maak ik op uit je post, maar jij bent net zo bekrompen. Je levert net zo goed commentaar, omdat zijn commentaar niet in je straatje past. Een "de pot verwijt de ketel" idee. Een kwaaltje waar wel meer mensen aan lijden.
"You know, Wilson, over the years I've come to know the members of this platoon, I've grown quite fond of them. But I can't help feeling sometimes that I'm in charge of a bunch of idiots."
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:12:34 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_99249375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:04 schreef captain_mainwaring het volgende:

[..]

Jij beticht hem van bekrompenheid, dat maak ik op uit je post,
Nee, dat heb je verkeerd begrepen.
pi_99250055
quote:

[..]

Ik chargeer natuurlijk een beetje, maar dat hele feest heeft natuurlijk nog steeds ook een demonstratief karakter. En ik ben helemaal vóór acceptatie van homoseksualiteit, biseksualiteit, transgenderisme en dat soort dingen, ik vraag me alleen af of je dat nou echt bereikt door met lippenstift en een blonde pruik op het Rembrandtplein te gaan staan hossen. :P Maar goed, carnaval heb ik ook nooit begrepen, dus misschien ligt het wel aan mij.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:33:39 #32
152789 karr-1
pi_99258165
Ik ben zonder meer voor de acceptatie van homosexualiteit, bisexualiteit etc maar ik vraag me serieus af of je dat bereikt door in een string op een boot te gaan staan dansen.....

Het lijkt mij dat je dat eerder bereid door je een beetje aan te passen aan het normale leven en dit soort uitspattingen lekker te bewaren voor je priveleven.

Als er een heteroparade zou zijn en iedereen gaat topless rondlopen en overal en nergens neuken dan zou de wereld te klein zijn.
pi_99270058
nee, er moet gewoon normaal gedaan worden :(
  zondag 10 juli 2011 @ 11:15:11 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99270434
quote:

[..]

Dat is toch normale gang van zaken met carnaval?
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 11:15:43 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99270446
Ik wil dit jaar meedoen op een boot.
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:40:36 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99272668
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is toch normale gang van zaken met carnaval?
Nee, toch niet. Ik heb wat jaartjes carnaval meegemaakt, maar ik heb weinig mensen zich zó seksueel en uitdagend zien kleden en gedragen als sommige van de deelnemers aan de Gay Pride.

Het ergste is dat er ook boten meevaren met homo's en bi's die zich gewoon gedragen, maar dat komt niet in de media. Terwijl dat veel betere 'reclame' zou zijn voor tolerantie en acceptatie, dan Gordon in zijn roze string.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:54:19 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99273106
Homo's worden door de media gestigmatiseerd, da's alles. De normale boten zie je niet voorbij komen in de media.

Hehehe, al die hetero's hier: walgelijk. 'Wees jezelf, zolang wij het maar niet aan je merken'. Fucking aanstellers. Vergeet niet dat er onder de homo's meer mensen zijn die geneigd zijn tot travestie en uitbundigheid, waardoor het al snel een kleurrijke bende wordt. Als het je niet aanstaat, dan zap je toch lekker verder?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Hier sla je de plank enorm mis. Want de holebi-wereld IS enorm divers en dat zie je op prides overal ter wereld (Amsterdam is naar mijn mening wel het slechtste voorbeeld want het is het grootste mediaspektakel en wij homootjes houden wel van camera's en een goed feest: uitdossen maar!), maar de media willen dat maar niet oppikken.
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:59:52 #38
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_99273263
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:54 schreef Seven. het volgende:
Als het je niet aanstaat, dan zap je toch lekker verder?

Sterker nog, ik zorg ervoor dat ik er tijdens het zappen niet op beland.
Ik hoef daar niets van te zien.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:01:40 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99273310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:36 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik chargeer natuurlijk een beetje, maar dat hele feest heeft natuurlijk nog steeds ook een demonstratief karakter. En ik ben helemaal vóór acceptatie van homoseksualiteit, biseksualiteit, transgenderisme en dat soort dingen, ik vraag me alleen af of je dat nou echt bereikt door met lippenstift en een blonde pruik op het Rembrandtplein te gaan staan hossen. :P Maar goed, carnaval heb ik ook nooit begrepen, dus misschien ligt het wel aan mij.
Onder de homo's heeft het allang geen demonstratief karakter meer. Het is gewoon 'ons' feestje, en daar houden we van. Daarom wordt de parade in stand gehouden, omdat het gewoon een fucking goed feest is. Allang niet meer om de zichtbaarheid en acceptatie van homo's in de maatschappij te verhogen. Denk dat veel homo's het er best over eens zijn dat het niet zo nodig een parade MOET zijn, als ze er wat beter over nadenken. Maar dat doen ze niet, want het is traditie.
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:03:22 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99273367
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:59 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Sterker nog, ik zorg ervoor dat ik er tijdens het zappen niet op beland.
Ik hoef daar niets van te zien.
Flikker dit topic dan ook maar uit je AT.

Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:05:09 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99273422
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:08:36 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99273532
Maar ook:

Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:48:54 #43
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_99275225
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Flikker dit topic dan ook maar uit je AT.

[ afbeelding ]
Dat ik daar niets van hoef te zien betekent nog niet dat ik mijn mening niet mag geven.
Ik beledig niemand met dat ik zeg dat ik daar niets van hoef te zien en jij reageert zo, een beetje jammer :')
  zondag 10 juli 2011 @ 14:02:16 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99275812
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:48 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Dat ik daar niets van hoef te zien betekent nog niet dat ik mijn mening niet mag geven.
Ik beledig niemand met dat ik zeg dat ik daar niets van hoef te zien en jij reageert zo, een beetje jammer :')
:* kindje toch.
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 14:10:37 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99276192
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:54 schreef Seven. het volgende:
Homo's worden door de media gestigmatiseerd, da's alles. De normale boten zie je niet voorbij komen in de media.

Hehehe, al die hetero's hier: walgelijk. 'Wees jezelf, zolang wij het maar niet aan je merken'. Fucking aanstellers. Vergeet niet dat er onder de homo's meer mensen zijn die geneigd zijn tot travestie en uitbundigheid, waardoor het al snel een kleurrijke bende wordt. Als het je niet aanstaat, dan zap je toch lekker verder?

[..]

Hier sla je de plank enorm mis. Want de holebi-wereld IS enorm divers en dat zie je op prides overal ter wereld (Amsterdam is naar mijn mening wel het slechtste voorbeeld want het is het grootste mediaspektakel en wij homootjes houden wel van camera's en een goed feest: uitdossen maar!), maar de media willen dat maar niet oppikken.
Anders lees je even al mijn reacties. :')
pi_99276202
quote:

[..]

Ik vind dit anders toch aardig in de buurt komen:
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_99276263
Waarom staat dit in Seks?
Over stigmatiserend gesproken.
pi_99277972
quote:
13s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:11 schreef Godtje het volgende:
Waarom staat dit in Seks?
Over stigmatiserend gesproken.
Omdat de discussie hoofdzakelijk over seksualiteit gaat?
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_99278638
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:50 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Omdat de discussie hoofdzakelijk over seksualiteit gaat?
Nee
pi_99324420
mjah geen Sex topic, schopje gc
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')