http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:AMSTERDAM - De Nederlandse Kermisbond (NKB) constateert een schrikbarende daling van het aantal kermissen op het platteland.
„Er zijn gevallen bekend waar dit jaar gewoon geen enkele attractie meer stond of waar het aanbod slechts een schamele afspiegeling was van wat het ooit is geweest”, zegt directeur van de NKB Jan Boots in De Telegraaf. Volgens hem is dat het duidelijkst te zien in Zeeuws-Vlaanderen, Limburg en het noordoosten van ons land.
Als een van de belangrijke oorzaken hiervan wordt de vergrijzing genoemd, zowel onder de bezoekers als onder de kermisexploitanten.
quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef porsche1 het volgende:
Kermis in dorpen is alleen bier drinken. De rest boeit niet.
Dit dus. Een van de weinige keren dat ik het met hem eens ben.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef porsche1 het volgende:
En veel van dat soort mensen hoef je maar 1 tel aan te kijken of je krijgt meteen een "Wat moet je?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:54 schreef schommelstoel het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft dat de kermis een plek is geworden waar de minder 'normaal' sociale kindertjes heel de dag rondhangen.
Soms kaal hoofdjes, Soms achmedjes.
Daar wil je gewoon niet meer heen.
Heb sowieso een hekel aan kermis, kom er alleen als het er toevallig is als je in het weekend een drankje pakt.
Wat een onzin, een kermis hoeft helemaal geen attracties te hebbenquote:Op maandag 4 juli 2011 12:56 schreef Prospos het volgende:
Collega: Ik ben naar de kermis geweest afgelopen vrijdag.
Ik: Leuke attracties?
Collega: Nee, geen een.
Ik: Dan is het toch geen kermis...
Collega: Ja, maar dat heet zo....
Ik: doe maar een koffie dan.
Ze bedoelen natuurlijk dat door de vergrijzing van dorpen er geen voldoende grote doelgroep meer is. Als ik naar m'n geboortedorp kijk, dan is daar tegenwoordig de bevolking weliswaar 1.5x of 2x zo groot, maar het aantal kinderen / jongeren daarentegen een stuk kleiner.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
De vergrijzing...jaja, het stikt er ook echt van de Benidorm-bastards...
Zijn het dan echt allemaal bejaarden die daar traditiegetrouw op de vuist met elkaar gaan of zo? Want hier in Zeist is de kermis toch echt vooral verdwenen (al jaren geleden trouwens, sinds '95) door de vechtpartijen en het vandalisme die we er steevast gratis bij de kermis kregen. Maar het is dus de vergrijzing...
alleen die botsbal waar je geld in moet gooien is genoeg wmb.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat een onzin, een kermis hoeft helemaal geen attracties te hebben.
quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef porsche1 het volgende:
De essentie is JUIST dat er geen attracties zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat een onzin, een kermis hoeft helemaal geen attracties te hebben.
Gewoon zeggen 'neuken met je zus', dan is 'ie vast stil.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En veel van dat soort mensen hoef je maar 1 tel aan te kijken of je krijgt meteen een "Wat moet je?" reactie terug.
Waarschijnlijk zit je dan vast aan een mondelinge overeenkomst...quote:Op maandag 4 juli 2011 14:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gewoon zeggen 'neuken met je zus', dan is 'ie vast stil.
Eens. Verder horen de botsauto's erbij, en de bedreiginger achteraf. En nee, geen marocboyyys die je bedreigen maar de lieve Roma'squote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef porsche1 het volgende:
Dat dus vooral. Kermis was altijd leuk, maar sinds het een verzamelplaats van kansloos volk is geworden hoeft het van mij niet meer. Ook zijn de prijzen belachelijk hoog voor wat je ervoor krijgt. Ik ben dus al jaren niet meer op een kermis geweest.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:54 schreef schommelstoel het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft dat de kermis een plek is geworden waar de minder 'normaal' sociale kindertjes heel de dag rondhangen.
Soms kaal hoofdjes, Soms achmedjes.
Daar wil je gewoon niet meer heen.
Heb sowieso een hekel aan kermis, kom er alleen als het er toevallig is als je in het weekend een drankje pakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |