't is dat ik beter weet maar anders had ik nu Margo Reuten in gedachtenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:04 schreef superkokje het volgende:
[..]
soms denk ik dat ik teveel vrouwelijke hormonen heb
Nee joh, je hebt veel ervaring in de keuken, daar moet je multitasken bij uitstek.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:04 schreef superkokje het volgende:
[..]
soms denk ik dat ik teveel vrouwelijke hormonen heb
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zijn maar weinig mannen die ik zo zie multi-tasken hoor, wat dat betreft
Dat wel, maar de laatste tijd verwen je ons bitter weinig met hapjes en ook onze maagjes willen gevuld worden hoorquote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
't is dat ik beter weet maar anders had ik nu Margo Reuten in gedachten
zou ik best iets van willen hebbenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
't is dat ik beter weet maar anders had ik nu Margo Reuten in gedachten
vorige week nog een heel buffetquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat wel, maar de laatste tijd verwen je ons bitter weinig met hapjes en ook onze maagjes willen gevuld worden hoor
Een knuffel? Een kookclinic?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:08 schreef superkokje het volgende:
[..]
[..]
zou ik best iets van willen hebben
quote:
een masterclass, iets van haar kennisquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een knuffel? Een kookclinic?
[ afbeelding ]
Misschien kun je delen, quid pro quo?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef superkokje het volgende:
[..]
een masterclass, iets van haar kennis
kan je zoiets niet krijgen? via SVH of zo?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef superkokje het volgende:
[..]
een masterclass, iets van haar kennis
niet via SVH. Lid worden van het Gilde, dan wordt zijn er meer mogelijkheden. Maar heb niet zo'n behoefte om lid te worden van die clubquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
kan je zoiets niet krijgen? via SVH of zo?
Als je er geen behoefte aan hebt, gewoon niet doen tochquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:15 schreef superkokje het volgende:
[..]
niet via SVH. Lid worden van het Gilde, dan wordt zijn er meer mogelijkheden. Maar heb niet zo'n behoefte om lid te worden van die club
SVH wordt je geen lid van, Stichting voortgezet horecaonderwijsquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als je er geen behoefte aan hebt, gewoon niet doen toch![]()
Dacht dat via SVH misschien een mogelijkheid was omdat ze een van de weinige vrouwelijke meesterschefs is. Van SVH ben je toch wél lid?
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:17 schreef superkokje het volgende:
[..]
SVH wordt je geen lid van, Stichting voortgezet horecaonderwijs
Al het horeca onderwijs wordt gecertificeerd door de SVH Titels krijg je dus ook via hunquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
blond hè, weet weinig van het horeca wezen..... Heb alleen via al die wannebe-kokjes programma's begrepen dat 't blijkbaar voor sommigen nogal belangrijk is om een SVH meesterchef te worden
Is dat een beetje een elitair clubje dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:15 schreef superkokje het volgende:
[..]
niet via SVH. Lid worden van het Gilde, dan wordt zijn er meer mogelijkheden. Maar heb niet zo'n behoefte om lid te worden van die club
OK, tot zoverre begrijp ik 't .... Net als in mijn branche certificaatjes halen dus, maar dat geeft je toch niet direct een titeltje SVH masterchef waar velen op gebrand zijn ?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:23 schreef superkokje het volgende:
[..]
Al het horeca onderwijs wordt gecertificeerd door de SVH Titels krijg je dus ook via hun
VAlt op zich wel mee denk ik maar ben niet van de bijeenkomsten iedere twee weken om met vakbroeders te praten. Zijn vaak wel de bekendere koks die erbij zitten, zien en gezien worden. Regio gelderland zitten bijv Paul Fagel en wijnandt vogel bij, Zitten ook in bestuurquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is dat een beetje een elitair clubje dan?
http://www.horecagilde.nl/quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is dat een beetje een elitair clubje dan?
Iedere twee weken is ook wel een beetje overkill lijkt mij. Lijkt wat dat betreft toch wel op mijn branch heeft ook zo'n club waar anderen al jaren over lopen te roepen dat ik er ivm mijn expertise lid van moet worden, maar dan moet ik nog meer vrije tijd inleveren voor dat clubje.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:28 schreef superkokje het volgende:
[..]
VAlt op zich wel mee denk ik maar ben niet van de bijeenkomsten iedere twee weken om met vakbroeders te praten. Zijn vaak wel de bekendere koks die erbij zitten, zien en gezien worden. Regio gelderland zitten bijv Paul Fagel en wijnandt vogel bij, Zitten ook in bestuur
meesterkok wordt je ook niet zomaar. Begint met basis opleiding die ik ook heb. daarnaast twee management opleidingen die ik ook heb. Daarnaast moet je alle specifieke opleidingen gedaan hebben. pattisrie, koude en warme keuken, dieetkeuken , brood en banket. daarnaast bepaalde stage gelopen hebben in top zaken. scriptie schrijven en verdedigen, marketingplan schrijven en nog een paar dingen. En als laatse een proeve van bekwaamheid die wordt afgenomen door drie andere meesterkoksquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
OK, tot zoverre begrijp ik 't .... Net als in mijn branche certificaatjes halen dus, maar dat geeft je toch niet direct een titeltje SVH masterchef waar velen op gebrand zijn ?
Ik zag het in de link van Muis, regelt ook de CAO en zo, net als de keur bij keurslagers, het levert dus zowel beperkingen als voordelen op. Elke twee weken vind ik wel veel idd, en je hebt al zoveel vrije tijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:28 schreef superkokje het volgende:
[..]
VAlt op zich wel mee denk ik maar ben niet van de bijeenkomsten iedere twee weken om met vakbroeders te praten. Zijn vaak wel de bekendere koks die erbij zitten, zien en gezien worden. Regio gelderland zitten bijv Paul Fagel en wijnandt vogel bij, Zitten ook in bestuur
had het meer over het koksgildequote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
http://www.horecagilde.nl/
Zitten een paar goeie tenten tussen
Oh, dus kan je eigenlijk vergelijken met een Master (vroeger doctoraal) op de universtiteit. Oftewel je hoeft geen Master of doctor te zijn in een bepaald vakgebied zonder er gewoon normaal goed in te zijn :-)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:32 schreef superkokje het volgende:
[..]
meesterkok wordt je ook niet zomaar. Begint met basis opleiding die ik ook heb. daarnaast twee management opleidingen die ik ook heb. Daarnaast moet je alle specifieke opleidingen gedaan hebben. pattisrie, koude en warme keuken, dieetkeuken , brood en banket. daarnaast bepaalde stage gelopen hebben in top zaken. scriptie schrijven en verdedigen, marketingplan schrijven en nog een paar dingen. En als laatse een proeve van bekwaamheid die wordt afgenomen door drie andere meesterkoks
dat dusquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, dus kan je eigenlijk vergelijken met een Master (vroeger doctoraal) op de universtiteit. Oftewel je hoeft geen Master of doctor te zijn in een bepaald vakgebied zonder er gewoon normaal goed in te zijn :-)
Dus gewoon lekker je vak blijven uitoefenen, bevalt mij ook goed hoorquote:
Was ik ook zeker van plan. Soms vind ik het wel jammer dat ik niet meer kansen heb gehad, maar ben goed terecht gekomen denk ik. Ben geen topkok maar kan me goed staande houdenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus gewoon lekker je vak blijven uitoefenen, bevalt mij ook goed hoor
Ik heb de kansen wel gehad en genomen, en ben er over gestruikeld, niet vanwege gebrek aan expertise, maar aan gebrek van andere vaardigheden die ze op zo'n niveau verwachten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
Was ik ook zeker van plan. Soms vind ik het wel jammer dat ik niet meer kansen heb gehad, maar ben goed terecht gekomen denk ik. Ben geen topkok maar kan me goed staande houden
Ben ook zeer tevreden, heb tegen sterre niveau aan gekookt. Door prive omstandigheden stapje terug gedaan. Maar ik zeg altijd, zet een sterrenkok op mijn plek, en hij wordt gillend gek met dezelfde omstandighedenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb de kansen wel gehad en genomen, en ben er over gestruikeld, niet vanwege gebrek aan expertise, maar aan gebrek van andere vaardigheden die ze op zo'n niveau verwachten.
Je doet 't toch niet slecht toch? Je bent chefkok op een plek waar best niveau verwacht wordt, je kan leuke gerechten op de kaart zetten die je niet snel in een eetcafe hier in Amsterdam zal zien staan. Denk dat er genoeg wannebe koks zijn die jouw plekkie zouden willen hebben
ik ben er ook klaar mee voor vandaag. morgen diverse verplichtingen tot de start van touretappequote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:45 schreef MaryMouse het volgende:
![]()
ga er van tussen
morgen echt aan de poets en daarna aan de verf
Dat wil ik wel geloven hoor.... denk dat een sterrenkok gewend is alles gewoon voor elkaar te krijgen, en niet gebonden te zijn aan CAO's en lokatie e.d.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:46 schreef superkokje het volgende:
[..]
Ben ook zeer tevreden, heb tegen sterre niveau aan gekookt. Door prive omstandigheden stapje terug gedaan. Maar ik zeg altijd, zet een sterrenkok op mijn plek, en hij wordt gillend gek met dezelfde omstandigheden
dus een drukke ochtend voor jequote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:49 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik ben er ook klaar mee voor vandaag. morgen diverse verplichtingen tot de start van touretappe![]()
Truste
Kahaarinquote:
jij geen goeieavond danquote:
niks hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat is er aan de hand dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |